Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?

  • 20 Vastauksia
  • 6880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #15 : 23.04.2011, 01:13:46 »
Juu, kerran yrittäny TDI:tä pujottaa paikalleen loota paikallaan autossa. Alkoi jo kaverilla jakoavaimet lentelemään joten potkaisin pihalle rauhoittumaan. Nostin auton ylös jättäen apurungon lattialle. Alkoi remontti etenemään :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #16 : 31.05.2011, 01:39:28 »
Itse vaihdoin juuri V70 2.5 TDI automaattiin koneen yläkautta ja tuli todettua ettei vissiin tarvi tehdä manuaalivaihteiseen... Mutta miksi ne piti pakettina nostaa? Siis jos lohkon vaihtaminen ajatuksena niin eikö olisi päässyt vähemmällä kun startin rei'än kautta turbiinin pultit irti ja sitten vain mylly ylös... Ja kasatessa uudet turbiinin pultit... Noin 1,10eur/kpl...

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #17 : 31.05.2011, 08:07:50 »
Riittikö tila vetää lohkoa oikealle? Ei se tdi lohko automaatista muistaakseni ihan pelkästään nostamalla irtoa.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #18 : 31.05.2011, 14:34:25 »
Itse vaihdoin juuri V70 2.5 TDI automaattiin koneen yläkautta ja tuli todettua ettei vissiin tarvi tehdä manuaalivaihteiseen... Mutta miksi ne piti pakettina nostaa? Siis jos lohkon vaihtaminen ajatuksena niin eikö olisi päässyt vähemmällä kun startin rei'än kautta turbiinin pultit irti ja sitten vain mylly ylös... Ja kasatessa uudet turbiinin pultit... Noin 1,10eur/kpl...
Koska en alkanut irrottelemaan autosta apurunkoa, ja tuolla paketilla ei ole mitään toivoa katketa keulalle ennenkun koko pakettia on nostettu vähän matkaa, ja siinä vaiheessa kuulostaa äärihyvältä idealta alkaa katkasemaan sitä pakettia kun se jo killuu ilmassa ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #19 : 31.05.2011, 21:17:40 »
Vaihdelaatikon saa muuten kuskin pyöräkotelon kautta pihalle. Apurungon kun irroittaa vain kuskin puolelta, se antaa niin paljon periksi että vaihteisto mahtuu tulemaan korin ja apurungon välistä. Ihan vaan jos kytkinremonttia joku miettii ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: S70 koneenvaihto, ylä- vai alakautta?
« Vastaus #20 : 16.11.2011, 22:23:22 »
Tila riitti kyllä! pidempi vetari kannattaa irroittaa kun se ahdistaa muuten... Turbiinihan painuu aika paljon laatikkoon päin jolloin ei tarvitse vetää konetta kuin niiden ohjainholkkien verran ulos! :hello:

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo