Race.fi  Puotilan autokorjaamo

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 280340 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #45 : 28.03.2011, 14:24:43 »
Ainoastaan nelivetoisissa nivojen korvaaminen tavallisella/alustasarjalla on jollain tapaa ymmärtääkseniongelmallista. Muutenhan se on aika lailla bolt-on. Se takaiskarin yläpään kuppikiinnike on nivoissa ja "tavallisissa" erinainen.

Kiitos tiedosta, soittelin tännään autosta ja vaikuttas ihan ok laitteelta... Ja taakse oli jo laitettu syksyllä uutta iskaria ja jousta josta niin ryhdikäs olemus.

Leimalle ois arvion mukkaan etuiskarit ja käkkärin kiristys.

EDIT:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3824902
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3806051
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3745966

Onkos tovereilla tietoa tästä pirssistä? Ollut ainakin googlen mukaan kolmeen otteeseen kaupan tuo pirssi.
Kilsat pitää paikkansa, tuotu saksasta -04 Myyjä 3.omistaja suomessa, huolleetu kuittien mukaan huolella. Ja kuvissakin tuo näyttää ihan asialliselta...

Monet avaimet näissä pitäs olla mukana? Myyjä kertoi että hänellä on kolmet avaimet ja kapulat autoon. Eihän tuo ennee uus ole, mutta varmaan autoa kuitenkin joksikin aikaa? Toisin sanoen halpoja(ko) kilometrejä.?
« Viimeksi muokattu: 28.03.2011, 14:42:50 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #46 : 28.03.2011, 14:49:06 »
Vastataas itelle :D

Näky löytyvän vielä "uusi" myynti ilmoitus autosta.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3642784

Mikä lie kun ei ole kaupaks menny? Uskoltaako sittenkää ostaa??  :idiot2:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #47 : 28.03.2011, 15:08:48 »
Mikä lie kun ei ole kaupaks menny? Uskoltaako sittenkää ostaa??  :idiot2:

Itseäni tökkää pahasti toi "ei hinnoiteltu" ja sitten kun kysytään hintaa, vastaus on "soittele"

Mikä siinä on, ettei voi autoaan hinnoitella? Mutta tämä siis vaan oma mielipide, ei tämän tarvi välttämättä mitään tarkoittaa. Mutta voi olla, että moni muukin jättää ostoaikeet väliin tämän takia.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #48 : 28.03.2011, 15:42:10 »
Tota vissiin kattonu?
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3792623
Näyttäs ainakin ärrän penkit olevan.. Mahtaa olla myyjän tietämättömyyttä tuo T5-R :P

Juurikin tuo auto. Askarruttaa vaan, että kuinka riskiostos tuollainen ärrä olisi...  :-\ Vähän kyllä kiinnostaisi tuo. Millaisiin kulutuslukemiin tuollaisella pääsee?
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #49 : 28.03.2011, 15:52:03 »
Itseäni tökkää pahasti toi "ei hinnoiteltu" ja sitten kun kysytään hintaa, vastaus on "soittele"

Mikä siinä on, ettei voi autoaan hinnoitella? Mutta tämä siis vaan oma mielipide, ei tämän tarvi välttämättä mitään tarkoittaa. Mutta voi olla, että moni muukin jättää ostoaikeet väliin tämän takia.

Se on totta, mutta moni on vaan sellanen ns. renkaan potkija. (auton hinta 5000€ / tarjoan 3000€)
Auto näkyy ainakin joulukuusta lähtien olleen kaupan. Yli kolmenhan toi pyytää tuosta :-\ Vaikka varusteita on, niin on vähä liikaa... Tosin rajansa kaikelle, ei ole ilmaista laittaakkaan noita.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #50 : 29.03.2011, 08:07:03 »
Millaisiin kulutuslukemiin tuollaisella pääsee?
Matkalla pääsee alimmillaan 7.0-7.5 kun malttaa ajella rauhassa, 8-9 litraa kun menee vähän reippaammin. Kaupungissa oma 850R -97 on syönyt semmosta 12-13 litraa, ruuhkissa istun joka aamu ja iltapäivä ja kenkää on saanut tarpeen/halun tullen :) Eli hissuttemalla "pääsee" varmaan alemmaskin. Nämä lukemat manuaalilla, eli automaatilla voi saada korkeampiakin lukemia...

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #51 : 29.03.2011, 09:46:10 »
Matkalla pääsee alimmillaan 7.0-7.5 kun malttaa ajella rauhassa, 8-9 litraa kun menee vähän reippaammin. Kaupungissa oma 850R -97 on syönyt semmosta 12-13 litraa, ruuhkissa istun joka aamu ja iltapäivä ja kenkää on saanut tarpeen/halun tullen :) Eli hissuttemalla "pääsee" varmaan alemmaskin. Nämä lukemat manuaalilla, eli automaatilla voi saada korkeampiakin lukemia...
Matka-ajossa 8 litraa kun ajaa nätisti.. En oikeen maltaitse uskoa seiskan kulutukseen jos ei jonkun rekan perässä hinaa. Ja tomaatille voi varmaan laskea sen 0,5 litraa päälle. Eli jos ois matkassa sen 8,5 nii ei mun mielestä kovin paha. Ainiin ja kun AWD, niin veiskö vielä puoli litraa lisää, ni oltas ysin tuntumassa? Kertokaas AWD R:rien omistajat että meneekö alle 9:siin?
« Viimeksi muokattu: 29.03.2011, 09:53:18 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #52 : 29.03.2011, 09:51:27 »
Juurikin tuo auto. Askarruttaa vaan, että kuinka riskiostos tuollainen ärrä olisi...  :-\ Vähän kyllä kiinnostaisi tuo. Millaisiin kulutuslukemiin tuollaisella pääsee?
Eipä tuo varmaan kauhea riski.. AWD malleissa yleisesti kulmavaihteen holkki on kulutus tavaraa, joka voi olla ajankohtainen noilla metreillä. Sitä jos ei vaihda ajoissa, niin tulee kallis remppa. Olis tosiaan hyvä päästä testaamaan että kyseinen auto vetää takaakin, ettei pelkästään edestä. Jos koneelle ei ole tehty mitään, niin laatikon kestävyys tuskin ongelma. Mutta lämppärin puhallin ykköselle koeajon ajaksi niin kuulee kaikki kilinät ja kolinat.. Viisaammat korjatkoon?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #53 : 29.03.2011, 10:01:34 »
Matka-ajossa 8 litraa kun ajaa nätisti.. En oikeen maltaitse uskoa seiskan kulutukseen jos ei jonkun rekan perässä hinaa. Ja tomaatille voi varmaan laskea sen 0,5 litraa päälle. Eli jos ois matkassa sen 8,5 nii ei mun mielestä kovin paha. Ainiin ja kun AWD, niin veiskö vielä puoli litraa lisää, ni oltas ysin tuntumassa? Kertokaas AWD R:rien omistajat että meneekö alle 9:siin?
Sanoinkin alimmillaan. Ja tosiaan tuolla mainitulla autolla.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Matti H

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • Se on heikko mikä ei kestä
Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #54 : 08.04.2011, 20:55:31 »
Morjesta arvon volvomiehet.

Kokemuksia moisesta kamppeesta. Mikä olisi järkevä hinta tuon ikäisistä, nyt katsellaan vm. -94 -96 väliltä ja ilmastoituja, sekä manuaaliaskilla.

Millainen bensan kulutus noissa vehkeissä on? Moottorin ja voimansiirron heikoimmat alueet ja osat? Korin ruostuminen, mistä ruostuu herkästi? Alustavikoja? Paljonko näillä kärsii ajella ilman, että tarvii käyttää kantta irti? Varmaan puoli miljoonaa alkaa olla aika hilkulla? vai onko vasta sisäänajettu?  :D

Olisi ensimmäinen volle ja auton ulkokuori miellyttäis omaa silmää, jos vielä löytyis hyvä kuntoinen yksilö niin voisi vaikka ostella pois.  ;)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #55 : 08.04.2011, 21:05:11 »
Morjesta arvon volvomiehet.

Kokemuksia moisesta kamppeesta. Mikä olisi järkevä hinta tuon ikäisistä, nyt katsellaan vm. -94 -96 väliltä ja ilmastoituja, sekä manuaaliaskilla.

Millainen bensan kulutus noissa vehkeissä on? Moottorin ja voimansiirron heikoimmat alueet ja osat? Korin ruostuminen, mistä ruostuu herkästi? Alustavikoja? Paljonko näillä kärsii ajella ilman, että tarvii käyttää kantta irti? Varmaan puoli miljoonaa alkaa olla aika hilkulla? vai onko vasta sisäänajettu?  :D

Olisi ensimmäinen volle ja auton ulkokuori miellyttäis omaa silmää, jos vielä löytyis hyvä kuntoinen yksilö niin voisi vaikka ostella pois.  ;)

10venttiilisestä farkusta ilmastoinnilla, alle 2000e.
20venttiilisestä obaut 500-1000e enemmän.

Ottaisin ennemmin 20venttiilisen kuin 10v:n kun se on vaan parempi, ei tarvii käytellä kantta irti 20venasessa, kymppivenasessa enemmän ongelmia.

300tkm on keskikilometrimäärä näissä jo nykyään, mutta se voi olla paljon tai vähän riippuen pidosta ja huollosta.

Ei nää juurikaan ruostu jos ei oo mädätetty jossain suola lätäkössä.

20V automaatti vie matka-ajossa meillä 7,5litraa, kaupuki pyörityksessä kympin, manuaalilla voi päästä vähän pienemmällä, 10venasella ei pääse.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #56 : 08.04.2011, 21:14:42 »
Kympillä menee kymppi. Siis venttiilisellä litraa. Näin ainakin meillä manuaalilla.
Ilmastoinnin kunnosta tietty kannattaa jotenkin varmistua, esim. kurkata vaikka se sisäkenno.
Itsleläni on just varattuna parin viikon päästä aika tuon sisäkennon vaihtoon ja hinta-arvio nelinumeroinen.
Tiedä sitten, onko samaa osaa 850 ja V70... Ainakin ilmastointimies vertaili kovasti tuohon kasipätkään.

Poissa vuav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #57 : 09.04.2011, 20:10:35 »
Kahdeksan vuotta kyseisellä mallilla nyt ajellu työmatkaa pääasiallisesti 14 km/sivu alunperin saksasta tuotu silloin mittarissa 120 tkm nyt320 tkm ei edelleenkään ruostevaurioita .ilmastointisysteemiin on joutunut lisäilemään nesteitä parin vuoden välein ,johonkin ne vaan pikkuhiljaa katoaa. Kytkin vaihdettu jossain 270 tkm:n paikkeilla pakoputkisto kattia lukuunottamatta alkuperäinen taka-akselin etupuslat vaihdettu ,nivomaticin tilalle vaihettu normaalit iskarit ja jäykemmät jouset,koiranluita repullinen ;),alapalloniveliä pariin kertaan ,starttimoottori kerran,vetarin suojakumit, vetonivel ulompi ,yms pientä ja normaalistikin kuluvaa pikkuhilpettä.Öljyt ja suodattimet olen vaihtanut n.10 tkm:n välein vaikka suositus 15 tkm huolto on aina halpaa remonttia ja helppo tehdä itsekin.
kaikenkaikkiaan ollut omasta mielestä ihan kelpo ajokki

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #58 : 09.04.2011, 20:32:47 »
Ainiin se piti vielä sanoa, että ei kannata ostaa mitään missä kytkin lopussa, kytkimen vaihtoprojekti 850seen on aikaavievä, joten paja ottaa siitä melko suurehko korvausen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Kahtelussa 850 2.5 10v farmari
« Vastaus #59 : 10.04.2011, 19:44:57 »
Kympillä menee kymppi. Siis venttiilisellä litraa. Näin ainakin meillä manuaalilla.
Ilmastoinnin kunnosta tietty kannattaa jotenkin varmistua, esim. kurkata vaikka se sisäkenno.
Itsleläni on just varattuna parin viikon päästä aika tuon sisäkennon vaihtoon ja hinta-arvio nelinumeroinen.
Tiedä sitten, onko samaa osaa 850 ja V70... Ainakin ilmastointimies vertaili kovasti tuohon kasipätkään.

Huh huh. Aika suolainen hinta.. Mitä tuo kaikkea tuo operaatio sisältää?

 

Elekma  Autoracing