Kulkukoira  Proturbo

Volvo 850 -94 Ei saa kipinää

  • 63 Vastauksia
  • 28499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« : 18.05.2011, 08:35:04 »
Morjen
Tarvisin apua!
Volvoni kyllä pyörittää, mutta hinattuna nyt korjaamolle. Ei saa kipinää.Virranjakajan kansi vaihdettu ja tulpat yms.
Ei auttanut.
Mitä pitäisi seuraavaksi yrittää?
t
tuula

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #1 : 18.05.2011, 10:09:42 »
vikakoodien luku löytyykö sieltä mitään ja onhan nuita mahollisuuksia virtalukon pohja ,puola sökö/puolan johto ,nokka-akselin tunnistin ,hapettumaa liitoksissa, sulake, ???
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Kornmalt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #2 : 18.05.2011, 11:18:31 »
Olikos näissä joku sytytyksen vahvistin, sitäkin vois epäillä.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #3 : 18.05.2011, 12:06:28 »
Koodit kaiketi katottu. Puola on ok ja hapettumia etsitty, sulakkeet katsottiin heti aluksi.
Vika ilmeni kun hän (Volvo) oli seissyt aika kauan tossa pihalla. Kun tyhjentynyt akku oltiin ladattu ja lähti kyllä käymään mutta kun laitoin vaihteen silmään ja yritin peruuttaa ja siihen se sammui. Eikä enään lähtenyt käymään.
Help ! :)

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #4 : 19.05.2011, 00:03:43 »
Koodit kaiketi katottu. Puola on ok ja hapettumia etsitty, sulakkeet katsottiin heti aluksi.
Vika ilmeni kun hän (Volvo) oli seissyt aika kauan tossa pihalla. Kun tyhjentynyt akku oltiin ladattu ja lähti kyllä käymään mutta kun laitoin vaihteen silmään ja yritin peruuttaa ja siihen se sammui. Eikä enään lähtenyt käymään.
Help ! :)

Tuleepiko sinne puolan punaseen johtoon jännite jos tulee niin paljonko volttimittari näytää?
Olis johto irrotettuna puolasta hyvä olla sama ,kun akulla, tuo jännite johdon päästä mitattuna ja maadoitus runkoon tai akun napaan samalla linjalla.>rele 15 ohjaa monta toimintoa siellä sulakerasian viereisessä boxissa...moottorinohjauskin tais jotenkin siihen liittyä mutuilua tämä jälkimmäinen.

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #5 : 19.05.2011, 07:10:51 »
tarkista kaikki sytytyskaapelit sekä puola että ehjiä

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #6 : 19.05.2011, 07:27:23 »
Eli tule mitään koodia?
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #7 : 20.05.2011, 09:43:06 »
 :-[
Siis tilanne ed.sama, Volvoni on korjaamolla eikä vikaa ole löydetty.
Mies siellä epäilee, että se on ns.tietokoneboxissa vika, joka ohjaa sytytystä.
Onko kellään tietoa mistä sellaisen käytetyn voisi ostaa ?????? Uusi kait maksaa 1000 ekeä???
Autoni on siis -94 2,3 l automaatti ja käyn katsomassa rekisteriotteesta tarkemmat tiedot, koska ilmeisesti sen boxin on oltava prikulleen samanlainen kuin vanha. Niinkö ???

terv.
TuulaK

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #8 : 20.05.2011, 09:45:29 »
Itsellä 855 -95 B5252S 300tkm, seisoi talven, pääsin kaupungille asti ja loppui siihen, seuraavana päivänä ajamalla kotiin.
Pari kertaa lähti vielä käyntiin ja sitten loppui.

Nokka-anturin asentotunnistin lopetti pelittämästä. Hämäävästi antaa 1 ja 3 pytylle kipinän, joten kiusallaan sanoo välillä hör kun yritti sahata käyntiin. Eli ei kannata ajoituslampulla katsoa kipinää 1 tai 3 tulpalta.

Kokeile ajoituslampulla tulpanjohdot, tuleeko kipinää. En ole itse kokeillut, mutta jos 1 ja 3 saa kipinän kampikakselin anturin avulla, ja loput ei, siinä voisi olla hyvä kikka diagnosoida nokka akselin anturivikaa. ( viisipyttyisen koneen erikoisuus )

Asentoanturi helppo vaihtaa jos saisit lainaan toimivan anturin, jolla voisi testata. Herääkö kiekkamittarin viisari henkiin kun starttaat ? eli antaako tietokone käskyn antaa kipinän? Asentoanturin pitäisi antaa sini aaltoa, eli yleismittarin viisari pitäisi liikkua nätisti edestakaisin.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2011, 10:02:51 kirjoittanut Grand-Tourer »

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #9 : 20.05.2011, 10:15:40 »
Kiitokset taas vastauksesta. Mä juttelen sen 'korjaajan' kanssa.

Autoni on siis 1994 2,4 l 10 venttiili moottori B 5252S 104 kw (mitä ikänä nuo jälkimmäiset numerot sitten tarkoittavatkaan,   :-)

Tämä on nyt ihan mysteeri, varsinkin minulle, joka ei autoista tiedä mitään muuta kuin, että niiden pitäisi kulkea.

TuulaK


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #10 : 20.05.2011, 11:12:56 »
Onko kellään tietoa mistä sellaisen käytetyn voisi ostaa ?????? Uusi kait maksaa 1000 ekeä???

Tämän foorumin Kierrätyskeskus (eli osto- ja myyntipalsta) kannattaa tarkistaa, myös ostoilmoituksen voit laittaa sinne.

Autoni on siis 1994 2,4 l 10 venttiili moottori B 5252S 104 kw (mitä ikänä nuo jälkimmäiset numerot sitten tarkoittavatkaan,   :-)

B5252S: ensimmäinen B tarkoittaa bensiinimoottoria, ensimmäinen 5 taas sylinterien lukumäärää, seuraavaksi 25 tarkoittaa moottoritilavuutta, viimeinen 2 taas venttiilien lukumäärää/sylinteri. Kirjain perässä viittaa moottorinohjausjärjestelmään/viritysasteeseen yms. Tämä noin niinkuin yksinkertaistettuna.

104kw tarkoittaa moottorin tehoa kilowatteina eli hevosvoimiksi muutettuna noin 140.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #11 : 20.05.2011, 11:39:19 »
Kiitokset

Nyt selvis tuokin asia

Merci

TuulaK

Poissa Grand-Tourer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #12 : 22.05.2011, 13:29:28 »
Itse käyn lunttaamassa nuo numerokoodit wikistä - http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_850

Itsellä kun loppui kipinä, lueskelin keskustelupalstoja ja nokka-akselin anturi ( camshaft position sensor ) on se joka sopii kuvaukseen ja joka on tyypillistä tälle mallille.

En jaksanut huuhailla enempää, hain motonetistä anturin ( Bosch ), vajaa satanen, asennus: www.ipdusa.com/uploads/sku_files/12219_INST.PDF, onnistuu parkkipaikalla, kunhan TorxT40 löytyy pakista, jolla avataan www.gasgoo.com/auto-products/fastener-452/1167795.html näkoiset kaksi ruuvia. Eli Akku pois edestä, ilmanputsarin kotelo pois edestä, anturin töpseli irti, 2 ruuvia pois, uusi paikalleen ruuvit, paikalleen, ilmanputsarin kotelo paikalleen ja akku takaisin ja voila. Ei muuta kuin kädet kyynärpäitä myöten ristiin että osui oikeaan ja käynnistää.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 16:24:41 kirjoittanut Grand-Tourer »

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #13 : 22.05.2011, 17:52:44 »
Awot vai voila...

Ehkä sulta onnistui. Mä pistän tämänkin uutteran viestin sitten tonne ''korjaamolle'', jos joskus saisin ajokkini ajoonkin.

En mä osaa ite tehdä mitään siel konehuoneessa.
Kuten sanoin, haluan vain startata avaimesta ja ajaa...! Hoplaa.

 :-\

t
TuulaK.


Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #14 : 22.05.2011, 18:06:39 »
Koska kyseessä on automaatti, heräsi mieleeni olisiko mahdollisesti PnP-kytkin mennyt.. Kokeiles seuraavaa: roplaa vaihteita edestakas aina alhaalta ylös, ihan rauhassa, tee vaikka virrat päällä, sitten aseta vaihteen valitsin joko P tai N asentoon ja kokeile käynistää. Automaattihan ei käynisty muu vaihde valittuna kuin P tai N..

 

Proturbo  Autodiagnoosi