Autoracing  KL-varaosat

Volvo 850 -94 Ei saa kipinää

  • 63 Vastauksia
  • 28498 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #15 : 22.05.2011, 18:15:09 »
Ja-ha

Noh, minäpä yritän ees taas tehdä sen....???

Hyviä (?) neuvoja naiselle, vai piruilua. Ei vaisenkaan, kiitän paljon vastauksista, yritän huomenna kun on taas arki ja ''korjaaja'' paikalla, josko se viimein löytyis..???

Se vika meinaan...! ::)

Inhottavaa olla ilman autoa...

t
Tuula K.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #16 : 23.05.2011, 10:33:52 »
Kyllä siihen on yritetty nyt kaikki mahdollinen. Ainoa on enää boxi. Voi olla, että se joudutaan lähettämään jonnekkin Vaasaan, jos täältä ei apua löydy.
Miten se nyt on voinut hajota kun auto vaan seissyt tuossa pihassa. (??)

TuulaK

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #17 : 23.05.2011, 10:49:43 »
Moro joskus olen tehnyt sekkauslistan kun Volvo ei käynnisty lukaise tämä.
Olen koonnut tässä muutaman vuoden yleisimmät viat jolloin Volvo ei käynnisty.
 Tässä tee-se-itse miehelle yleisimpiä vikoja joista itse voit tarkistaa:
 Auto käy "vajailla pytyillä" eli auton sytyspuolessa ongelmia tarkistakaa ettei jakohihna hypännyt 1-2 hampaan yli jolloin sytytysennakot sekaisin.
 Toinen seikka jos autossa ilmamassamittari (20V ei 10V) tekee kuumana ongelmia käyntiongelmia pitää tarkistaa ne vikakoodit.
 Tarkennus automaattilaatikon omistajille vaihdesiirtimen asentotunnitimen toiminta.Liikutelkaa sitä rivakasti edestakaisin moni automaatti tehnyt niin kun ei lähde pyörittämääm starttia kun ei tunnista että vaidesiirin on P-asennossa.(PNP-kytkin likainen)

 Tarkista käynnistettäessä että venttiilikoneisto ei ole liimautunut auki asentoon "liimaventtiili"
 Tullessa parkkiin käytä 1 minuuttia jälkikäyntiä jolloin ei ole tätä ongelmaa sekä 98 oktaanista tankissa sillä on parempi lämpöarvo kuin 95.
 Nykyajan bensoilla on näitä ongelmia kun ei enää käytetä lyijyä.
 Vika päällä auttaa vain pitkä starttaus jolloin venttiilit rupeavat liikkumaan normaalisti ja auto käynnistyy.
 Tai sitten otat ilmaputsarin auki suodatin pois ja ilmanottoaukoon suihkuta starttipilottia pullossa olevan ohjeen mukaan kun kaveri starttailee ,pitäisi auttaa että kone käynnistyy.
 Tunnistaa siitä kun startti pyörittää ja ei ole puristuksia koneessa on sellainen "tulpaton mopo" Volvon kone.

 Onko tankissa bensaa ja saako kone sitä.
 -Bensapaine pitää olla 3.03 bar.
 -Tuotto 1,45-2.41 litraa minuutissa.
 -Muistakaa jos otatte tuottoa niin pitäisi pitää sormella vähän
 vastapainetta siinä putkessa.Tehty kolaritilanteita varten ,että bensapumppu
 sammuu jos ei ole vastapainetta yhtään.Ihan hyvin huomattu tehtaalla eihän sitä
 kukaan halua palaan kolariautoonsa.

 -Bensasuodatin vaihdettu

 -Bensapumpun rele (paloauton värinen 103 kyljessä) kunnossa, kuulet
 silloin bensapumpun käyntiääneen.Sijaitsee siellä sulakekotelon pohjalla jossa
 muitakin releitä

 -Tankin korvausilma systeemi kunnossa, jos epäilet pidä tankinkorkkia
 löysällä jolloin korvausilmaa pääsee bensatankkiin.
 - Paljon autolla ajettu ,kuumana käyntiin lähtö ongelmia, useimmiten vikaa silloin kannattaa vaihtaa ne polttoainesuuttimet.Toinen seikkaa jos kuumana ei lähde käymään on tämä lisäilmaventtiilin toiminta toisella nimellä tyhjäkäyntimoottori ja rele kunnossa joka on syylärin takana tarkista myös releen liitokset ettei ole hapettumaa.
 Tässä alhaalla on kootusti näitä juttuja

 -Auto ei starttaa eikä mittarivalot pala:

 -Tarkista akun -+ kaapelien kiinnitys ovat tiukasti kiinni eikä ole sitä kengistä
 lähtenyttä alumiinihilsettä eli kengät puhtaat.

 -Tarkista kun vesitilanne jos on sellaista mallia jossa on ne täyttroput
 akun kannessa,
 tislattua vettä pitää laittaa.

 -Ei vieläkään tule virtaa, pitää yrittää apukaapeleilla käyntiin, sama homma jos
 akussa ei ole potkua vaikka jokin virtaa kuluttava laite jäänyt päälle(valot)

 -Aja virtaa luovuttava auto lähelle autoasi niin että akkukaapelit riittää hyvin
 (pidä aina takakontissa kyseiset piuhat).

 -Sammuta auto laita +plus kaapeli eli se punainen johto luovutettavasta autosta
 sinne tyhjän akun + kenkään. Nyt tarkkana sitten siitä luovutettavasta autosta
 musta johto - kenkään ja tyhjän akun auton moottoritilan johonkin
 runkoon josta saa maata hyvin .

 -Tämän tarkoituksella on estää kipinöinti jos akku oikosulussa ja akusta syntyy
 kaasua joka kipinän voimasta voi räjähtää.

 -Käynnistä se luovuttava auto ja kierroksia niin että akku latautuu siitä
 tyhjän akun autosta.Käytä (3 minuutti) aikaa ja sammuta auto .

 -Yritä käynnistää se tyhjäakkuinen auto. Käynnistyi hyvä homma laita ainoastaan
 parkit päälle ja ei mitään kuluttavia sähkövehkeitä päällä että akku varautuu.

 -Akku finaalissa, mittaa siellä kennoissa oleva nesteen kunto ominaispainomittarilla,
 jos latauskaan auttanut niin uusi akku tilalle.

 -Joku varmaakin kysyy miksi sammutimme sen luovuttavan auton;
 Siksi kun näistä virtahommista ei koskaan tiedä vaikka kuinka olisi naapuri mukava
 mies, niin siinä voi mennä se SYTYTYSBOKSI ja turhaa sitä naapurin kanssa
 mennään vihoihin sen 1000€ takia, tällä varmistamme sen.

 -Auto ei lähde käyntiin vaikka virtaa akussa ja mittarivalot ei
 sammu ja pyörittää aivan hurjana starttia.

 -Ajoesto onko päällä? On käytetty kaukosäädintä kun menty
 sisään(hyvä) avaimella(huono).???

 -Katso konehuoneesta ne tulpan johtojen kiinnitys siihen virranjakajaan
 sekä puolanjohdon tarkistus sekä tietenkin ne muittenkin piuhojen
 kiinnitys sekä tietenkin kuuntelet että kuinka bensapumppu pelaa kun
 käännät avainta siihen 2 asentoon eli mittaritauluun syttyy kaikki valot.

 -Sammuta radio ja tuuletin kuulet lyhyen surinan kun käännät avainta.
 Sen puoleen kaikki ok.

 -Jos satanut kovasti ja muutenkin kostea keli ja näistä syistä auto
 ei ole lähtenyt vieläkään käyntiin niin putsatkaa sen virranjakajankansi
 ja kiillota se pyörijän rautaosa sekä tarkista siitä virranjakajan kannessa että se
 hiili on kunnossa kun paina sitä kevyesti pitäisi painua sisään.

 -120tkm välein vaihtaa tämän virranjakajan osat ja sytytyskaapelit niin
 ei murheita ainakaan ole.

 -Ennakoiden se homma on paljon mukavampaa ja edullisempaa.

 -Sekä tietenkin muistakaa että ette luottako siihen ajotietokoneeseen
 että jäljellä oleva polttoaine riittä 78km matkalle .Käy helposti
 kuin Tuulilasin toimittajalle testiauto käytössä ja ihmetteli että auto ei lähde
 käyntiin ,hyvä kun ei purkanut autoa kokonaan .Vika polttoaine loppunut.
 Tässä näitä yleisempiä juttuja joita itse voi tehdä ennen kuin sitä hinausautoa tilailette.

 -Toiseksi siellä takaluukussa pitäkää aina tämä moniurahihna joka käyttää
 noita laturia ohjaustehostinta kompuraa.Helppo tienpäällä vaihtaa ainakin
 tähän 850 aikaa menee se 7 minuuttia. Sulakkeita, ajovalo poltin,
 Bensapumpun rele jos ette ole vaihtanut siihen sitä vaaleanpunaista,
 katsokaa sieltä sulakekotelon alta eli avaa 4 torx ruuvia, nosta kansi ja siellä
 näkyy releet numero 103 jos kaikki on ok ja vaalean punaisena kiiltää.
 Jossain korvessa auto sammuu niin vaikea on metsästää kyseistä osaa.
 Toista on kun sinulla hanskalokerosta kaivat releen ja 3 minuuttia 25 sekuntia ja
 matka jatkuu.

 -Omistatko stroboskoopin ajoituslampun?
 Hyvä väline tarkistaa tuleeko sytytysvirta sytytystulpille.Tasainen valovälähdys,
 kaikki ok.Satunainen tai ei välähdä ollenkaan sytytysjohto finaalissa.

 -Jos ei olleenkaan tule niihin viiteen johtoon virtaa katso virranjakaja avaa
 katso se puoli rauhassa .

 -Kaikki näyttää hyvältä niin puolan kimpuun sitten ,en neuvo niitä mittauksia jos jokin
 menee väärin niin turhaa sanomista tulee.Mutta jos haluat testata niin
 akusta miinuskaapeli irti.

 -Ensiökäämi kone 1995- 0.5-1.5 ohmia vastus

 -Toisiokäämin vastus moottori B5252S 1994 asti 6-7 kilo-ohmia
 muut moottorit 8.9 kilo-ohmia

 -Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
 vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.

 -Lisäksi Volvoissa on 2 tunnistinta kampiakselin asentotunnistin.
 -Tehtävä on lähettää ohjausyksikölle kampiakselin asennosta
 ja moottorin käyntinopeudesta tietoa.
 -Sijaitsevat vaihteistokotelossa siellä moottorin vauhtipyörän luona,irrota
 miinuskaapeli akusta jos rupeat vaihtamaan.

 -Nokka-akselin asentotunnistin jonka kautta tämä ohjausyksikkö saa
 tietoa pakoventtiilien liikkeestä ja sitä kautta tarkkaa tietoa männän
 kulloisesta liikkeestä ,tarkkaa hommaa jos koneessa on
 yli 6000 kierrosta
 -Nokka-akselin tunnistin sijaitsee virranjakajan oikealla puolella(auton perän puolella) pakonokka-akselin päässä sellainen musta pyöreäkö osa.

 KÄYNISTYS VIOISTA 95% ON SÄHKÖPERÄISIÄ.


Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #18 : 23.05.2011, 20:36:55 »
 :-[
Emmä enää tiedä mitään, kun ei sitä vikaa vaan löydy.
Huomenna katsotaan uudelleen sitä PNP-kytkintä.
Rekisteriotteen mukaan konetilavuus on 2430. Mutta ilmeisesti se tunnetaan 2,5 litran mukaan ainakin noissa korjaustiedoissa.

liitteet: pari kuvaa jos onnistuu liittää tähän
....Noh ei onnistunut...
Kuvissa koodeja:
Siemens s 103955403E, p9146317, 1T40109504, CP02, T94108  JA ISOLLA W.2


Nyt menee hermot, tai ne meni jo.

t
TuulaK


Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #19 : 23.05.2011, 21:29:17 »
Nyt en ymmärrä koodeista puhutaan, Siemens s 103955403E  mikä osa kyseessä.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #20 : 23.05.2011, 21:44:19 »
Ilmeisesti siitä moottorinohjaustietokoneesta, en ole varma.

Volvo 850 vm -94 2,5 10V ( rekisteriotteessa konetilavuus 2430)


 ELK  Mä nostan kädet ylös jos joku joskus keksii mikä mun autossa nyt mättää.....

uutta// vanhaa boxia odotellessa.... hmmmm.

t
TuulaK.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #21 : 24.05.2011, 04:20:12 »
Nyt en ymmärrä koodeista puhutaan, Siemens s 103955403E  mikä osa kyseessä.
Moottorinohausyksikkö kyseessä..
Multa löytyis S103955402E, S103955402C ja S103955406B. En vaan tiedä käykö mikään nykysen tilalle.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #22 : 25.05.2011, 10:13:10 »
mikä tämän ensimmäisen boxin (402E loppuisen) ero on 403E loppuiseen.

Pitäisi päästä kokeilemaan toista boxia, jotta nähtäisiin onko vika sittenkään siinä....

t
TuulaK

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #23 : 25.05.2011, 10:31:05 »
Tuula kun auto on korjaamolla onko se asentaja ammattitaitoinen jolloin se tarkistaa ne puolan toiminan ja sen sytytysvahvistimen toiminna?.   
Onko isokin korjaamo jossa on se vikakoodien luku mahdollisuuss kun kaikilla pienillä korjaamoillaa ei ole mahdollisuuta lukea.
1-1-2 Ohjausyksikkö  jos tässä vika niin kyllä se koodia varmaakin tulisi,tarkista sieltä korjaamolta tämä juttu

Mittauskaan ei kerro joskus koko totuutta onko osa kunnossa vai rikki ja ne liitokset kun auto kerran on seissyt (maadoitus).Puhdistakaa se kampiakselin asentotunnistin kun se  kone pyörähtää niin silloin auton virtapiiri aukeaa vasta jos viallinen tai huonoliitos niin eihän se boksi tiedä että kipinää pitää tulpalle lähettää.Lähetän privana yhden viestiketjun jossa on kipinä hukassa Volvossa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 11:01:45 kirjoittanut Nercs »

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #24 : 25.05.2011, 11:02:15 »
Kyllä kait se korjaaja ihan ammattimies on..... ikänsä kait autojen kanssa peuhannut. Mutta ei nyt vastaavaa ongelmaa ole ollut, niin hänkin vähän pihalla.

Kiitos ja tattis neuvoistasi, minäpä ehdottelen sinne korjaamolle näitäkin vinkkejä.

Voi, että kun on vaikeeta.  :-(

TuulaK

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #25 : 25.05.2011, 11:08:16 »
Tuula kun se jarrujen korjaus tai sen sähkövian etsintä on aika erilaista hommaa normiasentaja selviää niistä jarruista hyvin mutta autosähkö-asentaja siitä sähköviasta paremmin.Toivotaan että vika selviää ja ihmisten tekemiä laitteita eli kyllä se kuntoon tulee joskin kurja homma kun toisten armoilla mennään tuossa korjaushommassa.

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #26 : 25.05.2011, 12:23:38 »
Hello,

Musta vähän tuntuu, että sitten kun tämä autoni dilemma joskus selviää, niin toivon, ettei se olisi joku ihan naurettava vika alunperin.

Minusta vaan oli niin outoa kun pärähti käyntiin, mutta kun laitto pakin päälle ja yritti peruuttaa niin sammu siihen, eikä enää käynnistynyt.

((harmaita hiuksia tässä tulee ennenaikojaan ))

TuulaK

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #27 : 25.05.2011, 12:32:35 »
Ihan normi kysymys onko autossa ajoestoa tai muuta turvallisuus juttua ja kun automaatin takia sen asentotunnistin on tarkistettu eli PNP kytkin se sähköinen jutska.Eli kehä kokoajan pienenee että missä vika.Mitä korjaamomies sanoi että onko korjaamolla mahdollisuuss tuohon vikakoodien luentaan.?
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 12:41:46 kirjoittanut Nercs »

Poissa TuulaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #28 : 25.05.2011, 12:54:47 »
Zau, kyllä näin ymmärsin, että ne vikakoodit on katottu.
( en ole suoranaisessa yhteydessä korjaamoon vaan mun veli on välittänyt näitä viestejä ja apuja korjaajalle)
Olin vaan köyden jatkona kun autoni hinattiin sinne miljoona pvää sitten.

Oikein raastaa kun mietin mitä tämä kaikki tulee kustantamaan..... kääk.  :-(

TuulaK.

Nercs

  • Vieras
Vs: Volvo 850 -94 Ei saa kipinää
« Vastaus #29 : 26.05.2011, 07:35:11 »
Toivotaan parasta ja noista vikakoodeista viellä teillä kun on se 94 niin sieltä konehuoneesta nekin saa suoraa ilman mitään muita vekottimia.

 

Elekma  Autoracing