RallyBaron  Samppasport

V70 Nykii kylmänä

  • 7 Vastauksia
  • 4921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomasp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
V70 Nykii kylmänä
« : 07.06.2011, 21:04:42 »
Terve,


pitkään tässä ihmetellyt, kun V70 (bensa, 2.4, 20v, vm98, manuaali) nykii/hyytyy pahasti kylmänä KIIHDYTETTÄESSÄ.
Tuntuu kuin joku :o painelis/painais kunnolla jarrua kun kiihdyttää. Muuten kulkee tasasesti ja lämmettyään myös kiihtyy ihan ok, eli ongelma häviää.

Ongelma tuntuu olevan näin kesälämpöisellä vielä pahempi kuin talvella. Alkaa jo mietityttää, että viittiikö rouvaa enää yksin päästää tuolla liikenteeseen, sen verran kovaa jo hyytyy kun yrittää päästä eteenpäin.

Mahtaako jollain olla jotain ideoita mistä lähteä metsästämään ongelmaa (tulpat, pyörijä+jakajan kansi on uudet, ei apua. Johdot on tosin vanhat)?

Sitten kun tästä selviää, pitäis keksiä miksi abs valo palaa. Tuli kuvioihin mukaan kans ilmojen lämmettyä: mitä lämpösempi, sitä enemmän alko palamaan ja nyt palaa koko ajan. Ohjausyksikkö ja sen tinaukset on ensi aavistus...

auotollahan on ajettukin vasta reilu 310tkm ;D

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #1 : 07.06.2011, 21:19:31 »
Joo, ne yksikön tinaukset vois olla hyvä veikkaus tuohon abs valoon.

Bensan paineet kun saisit jossain mittautettua, niin siitä voisi olla hyvä lähteä eteenpäin, jotenkin tuli sellainen kutina, että ei ehkä saisi sitten ainetta, kun polkee.

Poissa tuomasp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #2 : 17.06.2011, 12:43:37 »
Joo, ne yksikön tinaukset vois olla hyvä veikkaus tuohon abs valoon.

Bensan paineet kun saisit jossain mittautettua, niin siitä voisi olla hyvä lähteä eteenpäin, jotenkin tuli sellainen kutina, että ei ehkä saisi sitten ainetta, kun polkee.

Joo, takaraivossa on juttuja siitä, että näillä kilsoilla saattaisi alkaa pensapumppu jo väsähtämään. Uuden saisi ~170 € hintaan, joten pitäisköhän vaan sokkona pistää jo uusi niin ei tarvi ainakaan tienposkessa ihmetellä, jos niikseen on.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #3 : 18.06.2011, 09:01:37 »
Oikessa olet kun ruiskupumpun laskettu käyttöikä on siinä 320-328tkm  välissä .Tuosta hinnasta Motonet näkyy myyvän Boschin sekä Walbro=alkuperäistä siihen 79.90€ hintaa jos tähän vaihtoehtoon kallistut tarkista se tankissa olevan pumpun valmistaja.Vaihda se polttoaine suodatin nyt ensiksi kun on  pieni homma ja alle 20€ meno.Ohje tässä
Tarvitaan:
Suojapeite
Hengst polttoainesuodatin H135WK hinta 18€
Pesuvati
13,17 millin lenkkiavaimet
13 millin hylsy +räikkä 1/2" karalla +1/4 "karalla kanssa voi olla nopeuttaa kivasti kun pieni ja ketterä
35 millin pultti ja 13 millin kannalla sekä mutteri päähän +irrotusöljyä+rasvaa(tervaa).
Kohde sijaitsee takapyörän etupuolella pelkääjän puolella.
Itsellä kun normialusta autoa ei tarvitse nostaa peräpäästä.
Suojapeite maahan ja avataan pannan kiristyspultti.
Tässä kohdin jos mutteri näyttää kovin ruosteiselta syytä laittaa irrotusöljyä jos edellinen asentaja ei ole suojannut asianmukaisesti kyseistä pulttia.

Avaa sen verran että suodatin liikkuu.Vie pesuvati varoiksi sinne suodattimen alle.
Ota 17 millin avoavain vie sinne polttoaine letkun eteen ja vedä avainta eteen päin on pikalukitus juttu liitos avautuu ja voit vetää polttoaineletkun pois paikoiltaan.
Tässä vaiheessa kallista suodatinta että bensa valuu sinne vatiin.Molemmat irti vedä suodatin pois pannan sisältä.
Uusi sisään katso virtaussuunta nuolet osoittaa moottoria kohti silloin kaikki ok.
Liittimet takaisin paikoilleen katso että lukittuvat kunnolla.Tässä vaiheessa elä kiristä pantaa ,käynnistä auto näet että onko vuotoja jos ei niin sammuta auto ja kiristä panta sillä uudella pultilla kiinni ja muista rasva/terva käyttää pultin kiinnityksessä.
Remontti onnistunut, onnittelut siitä.

   
« Viimeksi muokattu: 18.06.2011, 09:03:58 kirjoittanut Nercs »

Poissa tuomasp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #4 : 18.06.2011, 12:53:08 »
Oikessa olet kun ruiskupumpun laskettu käyttöikä on siinä 320-328tkm  välissä .Tuosta hinnasta Motonet näkyy myyvän Boschin sekä Walbro=alkuperäistä siihen 79.90€ hintaa jos tähän vaihtoehtoon kallistut tarkista se tankissa olevan pumpun valmistaja.Vaihda se polttoaine suodatin nyt ensiksi kun on  pieni homma ja alle 20€ meno.Ohje tässä
Tarvitaan:
Suojapeite
Hengst polttoainesuodatin H135WK hinta 18€
Pesuvati
13,17 millin lenkkiavaimet
13 millin hylsy +räikkä 1/2" karalla +1/4 "karalla kanssa voi olla nopeuttaa kivasti kun pieni ja ketterä
35 millin pultti ja 13 millin kannalla sekä mutteri päähän +irrotusöljyä+rasvaa(tervaa).
Kohde sijaitsee takapyörän etupuolella pelkääjän puolella.
Itsellä kun normialusta autoa ei tarvitse nostaa peräpäästä.
Suojapeite maahan ja avataan pannan kiristyspultti.
Tässä kohdin jos mutteri näyttää kovin ruosteiselta syytä laittaa irrotusöljyä jos edellinen asentaja ei ole suojannut asianmukaisesti kyseistä pulttia.

Avaa sen verran että suodatin liikkuu.Vie pesuvati varoiksi sinne suodattimen alle.
Ota 17 millin avoavain vie sinne polttoaine letkun eteen ja vedä avainta eteen päin on pikalukitus juttu liitos avautuu ja voit vetää polttoaineletkun pois paikoiltaan.
Tässä vaiheessa kallista suodatinta että bensa valuu sinne vatiin.Molemmat irti vedä suodatin pois pannan sisältä.
Uusi sisään katso virtaussuunta nuolet osoittaa moottoria kohti silloin kaikki ok.
Liittimet takaisin paikoilleen katso että lukittuvat kunnolla.Tässä vaiheessa elä kiristä pantaa ,käynnistä auto näet että onko vuotoja jos ei niin sammuta auto ja kiristä panta sillä uudella pultilla kiinni ja muista rasva/terva käyttää pultin kiinnityksessä.
Remontti onnistunut, onnittelut siitä.

Suodatin on vaihdettu, eli ei apua. Miksi tuo pumppu ei ole motonetissä "siirtopumppu"-nimellä? Onko ruisku- ja siirtopumpulla jotain eroa :idiot2:

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #5 : 19.06.2011, 08:50:24 »
Kuules niissä autoissa joissa on kaksi bensapumppua  se siirtopumppu on tankissa kuljettamassa bensaa sinne ruiskupumpulle joka tekee siihen sen paineen  monessa mallissa on siinä kuskin istuimen alla siellä pohjalevyssä(700 sarjan Volvot esim) .Tässä  850 on kehitetty sellainen bensapumppu joka pumppaa bensaa ja kehittään siihen viellä 3.03 bar  painee.Mitä vähemmän kuluvia osia järjetelmässä sen varmempi ajoneuvo.Nykyään puhutaan tuosta ruiskupumpusta jos autossa yksi polttoainepumppu.
Muuten onhan auto huolettu kaikin puolin hyvin tulppia on vaihdeltu  ilmasuodatin vaihtunut sekä ne muut kipinän kulkemiseen liittyvät seikat onko tässä viellä se vanha systeemi eli tulpanjohdot ne hyvät sitteen ostetaan virranjakaja (kansi ja pyörijä vaihtoon aina 150tkm välein) sekä se puola.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 10:04:00 kirjoittanut Nercs »

Poissa tuomasp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #6 : 21.06.2011, 10:52:27 »
Tjoo...

Ostin mutanetistä bensapumpun ja vaihdoin vanhan Boschin tilalle. Ei muuten tukehdu enää!

Oli "pikkuisen" paskan peitossa tuo pumpun yläpää, johon letkut tulee. Hätinä näkyi sen kura/pölykerroksen alta. Ensin vähän lapiointia ja sitten imurilla loput, että viitti edes yrittää avata. Ois ollu kaikki tankissa muuten.

Hiukan aluksi piti huolestua, kun oli jonkin verran erilainen se pumppu (pitempi ja liian kapea) ja piti sellaisilla mukana tulleilla sovitepaloilla tuunata vanhaan telineeseen (oli mukana myös hyvät ohjeet. Huomasin ne vasta kun olin jo asentanut :2funny:). Mikä lie Scantech oli malliltaan, ruotsalainen kuitenkin. No, pääasia että toimii.

Poissa tuomasp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 Nykii kylmänä
« Vastaus #7 : 28.06.2011, 12:42:32 »
Tulihan tuo ABS-yksikkökin kuntoon. Oli useita liittimen kantoja murtunut juotoksistaan piirilevyssä, mukaanlukien virransyöttö.

Itse suosittelen jatkossa suoraan vaan sahaamaan tosiaan sen kannen auki rautasahalla siitä saumasta (niinkuin joku ehti aiemmin jo kertoa). Yritin itsekin ensin väännellä, mutta sai vaan vahinkoa aikaan. Sahalla suora linja ja kiinni laittaessa sikaflexistä siisti nauha ympäriinsä. Eiköhän se siellä säily; ei ole valo ainakaan tullut takaisin 8)

Erittäin pienitöinen operaatio BTW

 

Autoracing  KL-varaosat