Pystyt mittaamaan ja eliminoimaan vikaa; määrittämään ovatko itse anturit kunnossa/viallisia.
Vikahan voi olla anturissa, johdoissa tai boxissa. Tai liitoksissa.
Jos vika on rajoittunut etupäähän, niin tee niin, että irrota boxista pistoke auki, ja mittaa yleismittarilla pistokkeelta arvoja. Jos ne ovat kaikki OK, niin vika on boxin juotoksissa.
Jaa, että mitä arvoja mitataan?
Nosta etupyörät ilmaan.
Hae pistokkeelta johtopareja, joiden välillä on 900 - 1100 ohmin vastus. Kirjaa paperille, mitkä ovat tällaisia pareja. Kukin pari on nimittäin ABS-anturille menevä johtopari. Näitä pareja pitäisi löytyä jokaiselle pyörälle omansa, eli neljä.
Jos noin 1000 ohmin arvoja ei löydy, mutta löytyy siitä esim. 50% poikkeava arvo, niin kyseessä on viallinen ABS-anturi tai sen johdotus.
Seuraavaksi pyöritä kaverin kanssa toista etupyörää ja mittaa vaihtovirran millivoltteja niistä paperille merkitsemistäsi pareista. Näin löydät kyseisen pyörän johtoparin. Käsin pyörittämällä pitäisi päästä 4 - 5 millivoltin arvoon. Jos jää alle 3 millivolttiin, niin yritä kovemmin; tai anturi on viallinen.
Tee sama toiselle etupyörälle.