Oliko vikakoodina EFI-718? EFI-713?
Mitattiinko ohmimittarilla/virtamittarilla ennakonsäätösolenoidin resistanssi (po. 15 ohmia)/virta ja onko solenoidi oikosulussa pumpun kuoreen? Mitattiinko ECU:n pohjaliittimestä, näkyykö sieltä solenoidilla oikea resistanssi/meneekö oikeansuuruinen virta, vai onko johdoissa/liittimissä vikaa?
Onko poissuljettua, että vikavalo/vikakoodi/terävä käyntiääni ei johtunut jakohihnan tai pumpunhihnan hyppäämisestä väärälle hampaalle? Onko nokka-akselin ajoitus kohdallaan?
Onko ruiskutuksen ajoitus kohdallaan vai hampaan tai puoli kierrosta väärin? Onko mitattu mittakellolla? Avautuuko vaihtopumpusta sammutussolenoidiventtiili?
Täytettiinkö vaihtopumppu dieselillä esim. imemällä poistoletkun liitännästä alipainepumpulla? Tuleeko suuttimille startilla polttoainetta, kun putkia löysää suuttimien päästä?