Samppasport  Futurez

V70, 2,5tdi syöttöpumppu rikki vai missä vika?

  • 1 Vastauksia
  • 1958 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tynkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Potilaana V70 2,5TDI mk1 -00.
Vähän taustatietoa asiasta: Kesän alussa olin pitemmällä reissulla ja silloin Volvooni syttyi vikavalo ja muutaman sadan kilometrin jälkeen tehot tippuivat huomattavasti ja kone alkoi käymään terävämmin. Paikallistin vikaa syöttöpumpun/tai suuttimien suuntaan ja ajoin kuitenkkn perille. Perillä käytin autoa paikallisella pajalla ja vikakoodina oli ennakonsäätöventtiili jatkuva. Eli vika paikallistettiin syöttöpumppuun joka oli ajon jäljiltä myös hieman märkä päältä. Eipä siinä 2-t öljyä hieman diisselin sekaan ja ajoi takaisin lähtöpaikkaan (useampi sata kilometriä) kun ei muuta vaihtoehtoa ollut niin nopealla aikataululla. Perille päästyäni hinautin Volvoni muutaman päivän päästä pajalle ja tilasin siihen Boschilla tehdaskunnostetun n.20tkm ajetun pumpun. Autoa ei kuitenkaan saatu sillä pelaamaan. Kysymys kuuluu: voiko autossa olla joku muu vika vielä pumpun lisäksi? Vai onko pumpun ilmauksessa joitakin eritysiä huomioon otettavia asioita? Korjaamo pitäisi kyllä olla asiansa osaava ammattitaitoinen korjaamo. He epäilivät että vaihtopumppukin olisi sökö... Laittakaapa kommentia te näistä tietävät, että missä mahdollisesti voisi olla vika/miten saan volvon taasen liikenteesee?. Onko ainut vaihtoehto uusi pumppu? Auto ollut nyt kesän pajalla ja prätkä ollut kulkupelinä, mutta olisi mukava saada autokin kuntoon. Vastailkaa mielellään pian! Kiitos jo etukäteen!
-Bensalla pestään pensselit ja Dieselillä tehdään woimaa-

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, 2,5tdi syöttöpumppu rikki vai missä vika?
« Vastaus #1 : 07.08.2017, 20:18:55 »
Oliko vikakoodina EFI-718? EFI-713?
Mitattiinko ohmimittarilla/virtamittarilla ennakonsäätösolenoidin resistanssi (po. 15 ohmia)/virta ja onko solenoidi oikosulussa pumpun kuoreen? Mitattiinko ECU:n pohjaliittimestä, näkyykö sieltä solenoidilla oikea resistanssi/meneekö oikeansuuruinen virta, vai onko johdoissa/liittimissä vikaa?

Onko poissuljettua, että vikavalo/vikakoodi/terävä käyntiääni ei johtunut jakohihnan tai pumpunhihnan hyppäämisestä väärälle hampaalle? Onko nokka-akselin ajoitus kohdallaan?

Onko ruiskutuksen ajoitus kohdallaan vai hampaan tai puoli kierrosta väärin? Onko mitattu mittakellolla? Avautuuko vaihtopumpusta sammutussolenoidiventtiili?

Täytettiinkö vaihtopumppu dieselillä esim. imemällä poistoletkun liitännästä alipainepumpulla? Tuleeko suuttimille startilla polttoainetta, kun putkia löysää suuttimien päästä? 
« Viimeksi muokattu: 09.08.2017, 15:59:39 kirjoittanut V70TDI-1998 »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo