RallyBaron  Samppasport

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 68731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #90 : 22.11.2014, 18:56:53 »
Jos ei Kadetti-mies noista innostunu niin mua saattas kiinnostaa, jos siis uudet levyt ja ehyet satulat eikä älyttömän kalliit.?Laitapa privalla hintapyyntiä tulemaan.
Joo en mä nyt noita laita, mulla on tuossa nuo volvon satulat valmiina.
Tarkoitus olis siis sovittaa volvon levy samoin kuin kadetissa alunperin, silloin satula ja levy osuu kutakuinki kohdalleen. voin muuten sanoa että toi 6mm heitto jaossa ei pitänyt aivan paikkaansa nimittäin 240 jäähdytettyjen jarrujen satulat sopi suoraan kadetin napaan, ottaa ainoastaan jarrukilpeen. ja jako jää ooppelista että sekavanteilla vedellään sitten :D Mutta sehän ei haittaa, taitaa toisessa päässä olla useammin sileätkin :D

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #91 : 23.11.2014, 14:10:00 »
Olko siulla kuvaa siitä DIY vaihteiston vahvistuksesta  ?   

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #92 : 23.11.2014, 14:32:26 »
Joo en mä nyt noita laita, mulla on tuossa nuo volvon satulat valmiina.
Tarkoitus olis siis sovittaa volvon levy samoin kuin kadetissa alunperin, silloin satula ja levy osuu kutakuinki kohdalleen. voin muuten sanoa että toi 6mm heitto jaossa ei pitänyt aivan paikkaansa nimittäin 240 jäähdytettyjen jarrujen satulat sopi suoraan kadetin napaan, ottaa ainoastaan jarrukilpeen. ja jako jää ooppelista että sekavanteilla vedellään sitten :D Mutta sehän ei haittaa, taitaa toisessa päässä olla useammin sileätkin :D
No oho, mitenhän tuo mun muisti noin heittää ihan ol varma muistikuva että pulttivälissä ol 6mm. heitto,mutta se ol sittenkin voortissa josa se 6mm. heitto on.Vai käyp ne Volvon levyt siihen nin huokeesti jotenkin kuvittelin Volvon levyn olevan korkeempi ku Opelin.Dementia kotiin hakeuduttava. :-[
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #93 : 23.11.2014, 15:29:36 »
No oho, mitenhän tuo mun muisti noin heittää ihan ol varma muistikuva että pulttivälissä ol 6mm. heitto,mutta se ol sittenkin voortissa josa se 6mm. heitto on.Vai käyp ne Volvon levyt siihen nin huokeesti jotenkin kuvittelin Volvon levyn olevan korkeempi ku Opelin.Dementia kotiin hakeuduttava. :-[
Siis joo, on volvon levyt isommat. satulan suoralla kiinnityksellä sopii 265mm kiekko, olikohan kadetin vakio jotain 230 luokkaa.. mietin vielä josko tekis 740 levyistä 275milliset ja viilais satulaa sen 5mm ulommaks  :o


Joona.S: enpä muistanut sillon ottaa kuvia, niinku en paljon muustakaan ikinä muista mutta voin koittaa muistaa kun auto on nosturrilla seuraavan kerran. mutta eipä siihen mallia tartte, käytät vaan mielikuvitusta :D

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #94 : 23.11.2014, 17:58:27 »
Nyt meni hommat persiilleen.. satulat on mlko paskat. jos jollain ehjät,suoraan käyttöön kelpaavat 200 sarjan jäähdytettyjen satulat niin olen kiinnostunut ostamaan..

eikä nuo levytkään passaa tuohon :D
Ehdin jo huokasta mutta nyt metsästetäänki sitte vielä 260-265mm levyjä ooppeliin..

Paikalla RKK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #95 : 23.11.2014, 18:29:01 »
Sait yv

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #96 : 23.11.2014, 19:34:15 »
Siis joo, on volvon levyt isommat. satulan suoralla kiinnityksellä sopii 265mm kiekko, olikohan kadetin vakio jotain 230 luokkaa.. mietin vielä josko tekis 740 levyistä 275milliset ja viilais satulaa sen 5mm ulommaks  :o                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Juu eli tarkoitin tuolla korkeudella levyn paksuutta levyn takapinnasta navan kiinnityspintaan en halkaisijaa ;)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014, 19:38:22 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #97 : 23.11.2014, 19:54:19 »
258mm.-296mm.Omegan laikkojahan noihin jotkut on laitelleet pikkasen tarttee navan kiinnityspinnasta sorvata poies ja levyn keskireikää suurentaa ja tietty uus jako porata. ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #98 : 23.11.2014, 20:55:16 »
258mm.-296mm.Omegan laikkojahan noihin jotkut on laitelleet pikkasen tarttee navan kiinnityspinnasta sorvata poies ja levyn keskireikää suurentaa ja tietty uus jako porata. ;)
Joo mä kato alkujaan mittasin 740 levyn korkeutta, mutta toi 240 levy olikin ihan eri maata.. pitää vissii tilata sitte noi omegan 258mm ja sorvailla sopimaan.
Satulat hommaan sitte uudet tai jos löytyy käytetyt.

Tuloo melkone palapeli kadetin keulasta, volvon satulat, omegan levyt, mersun jouset ja isuzun iskarit :D hyvin todennäköistä että jokin menee vielä pahasti perseeleen :D

Tänään siirsin akun peräluukkuun, pakko saada vähä painoa perälle kun isolohko keulilla.. muistaako kukaan missä volkkarissa oli sellanen 2 nopeuksinen flektin anturi johon eei tarttenu mitää relettä, tartteis hommata..

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #99 : 23.11.2014, 21:33:32 »
Tää oli hyvää luettavaa, varsinkin kun tuohon omaan vm-79 C coupeen oon haaveillut volvon tekniikkaa, tuon Toyota 4af turbon tilalle...
Hyvä se Toyotakin on, mutta Volvo on aina kuitenkin Volvo!! ;)

Mitähän suunnilleen painaa, esim. B230fk pata, apulaitteineen?
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #100 : 23.11.2014, 22:50:42 »
Tää oli hyvää luettavaa, varsinkin kun tuohon omaan vm-79 C coupeen oon haaveillut volvon tekniikkaa, tuon Toyota 4af turbon tilalle...
Hyvä se Toyotakin on, mutta Volvo on aina kuitenkin Volvo!! ;)

Mitähän suunnilleen painaa, esim. B230fk pata, apulaitteineen?
Mä en tiedä mitä toi painaa, mutta ite aattelin vaan ettei se ainakaan paljon enempää voi painaa ku ooppelin 2 litranen valurautakannella.. :D

On vaan toi kadetin perä niin kevyt että saa nähä kuinka helposti tuo luisteloo.. :D

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #101 : 24.11.2014, 12:57:10 »
Nii tuli muuten noista satuloista viel mieleen että niitten Omegan levyjen kanssa passais myös ne Omegan liukusatulat suoraan ku pulttaa kiinni,siis jos sellaset liukurihvelit kelpaa ;)Ja nuo siis A Omenan kikkeitä,uudempien käypäsyyksiä en tietä.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 13:05:19 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #102 : 24.11.2014, 13:13:23 »
Nii tuli muuten noista satuloista viel mieleen että niitten Omegan levyjen kanssa passais myös ne Omegan liukusatulat suoraan ku pulttaa kiinni,siis jos sellaset liukurihvelit kelpaa ;)Ja nuo siis A Omenan kikkeitä,uudempien käypäsyyksiä en tietä.
Joo mutta mitä oon lueskellut niin ilmeisesti omegan satuloilla ottaa hieman jouseen kääntäessä. noi volvon satulat sopii paremmin, on saman tyyliset kuin alkuperäset. sellaset ostin liki uudet foorumin kautta, kiitoksia!

Omegan 258mm levy jää vähä pieneks mutta eipä kait toi haittaa. satula suoraan pultattuna kun 260-265 olis sopiva levy.. voi hieman joutua satulan kiinnitystä viilata sisäänpäin.
740 levystä taas vois EHKÄ saada tekemällä jotkut 270-275 jos viilais satulaa ulospäin. Siinä taas tulee ongelmaks liian suuri keskiö (voi ottaa satulaan) toisaalta taas noi on oikean korkuiset ettei tartteis siinä suunnassa sovittaa.. tuollaset mulla on tuossa irrallaa, tänään tutkin vielä asiaa, jos ei vaikuta mahdottomalta hommalta niin sovelletaan vielä lisää :D

Laitan kuvia sitten kun oon päässyt lopputulokseen :D

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #103 : 24.11.2014, 14:22:26 »
Ei kyl vissiin pitäs kii ottaa kun navan kiinnitys pinnasta sorvaa 2.5mm. pois mutta tokihan nuo volvon satulat on paljon paremmat.
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo C kadettiin
« Vastaus #104 : 24.11.2014, 14:49:42 »
Joo mutta mitä oon lueskellut niin ilmeisesti omegan satuloilla ottaa hieman jouseen kääntäessä. noi volvon satulat sopii paremmin, on saman tyyliset kuin alkuperäset. sellaset ostin liki uudet foorumin kautta, kiitoksia!

Omegan 258mm levy jää vähä pieneks mutta eipä kait toi haittaa. satula suoraan pultattuna kun 260-265 olis sopiva levy.. voi hieman joutua satulan kiinnitystä viilata sisäänpäin.
740 levystä taas vois EHKÄ saada tekemällä jotkut 270-275 jos viilais satulaa ulospäin. Siinä taas tulee ongelmaks liian suuri keskiö (voi ottaa satulaan) toisaalta taas noi on oikean korkuiset ettei tartteis siinä suunnassa sovittaa.. tuollaset mulla on tuossa irrallaa, tänään tutkin vielä asiaa, jos ei vaikuta mahdottomalta hommalta niin sovelletaan vielä lisää :D

Laitan kuvia sitten kun oon päässyt lopputulokseen :D
Tai sitten ottaa ne Omegan 280 milliset laikat ja sorvaa ne sen verta pienemmäksi jotta mahtuu pyöriin,muut mitat on niisä samat kun niissä 258 millisissäkin ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

Kulkukoira  Proturbo