Autoracing  KL-varaosat

Kytkin vipujen muokkaus

  • 1 Vastauksia
  • 4158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pahkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Kytkin vipujen muokkaus
« : 05.01.2011, 15:07:36 »
Onko kukaan modannut 240 kytkin vivustoa, kun on vaihdettu sintteri kytkin?
Laitoin itselleni 2-levyisen tiltonin kytkimen ja viime kesän ajoin alkuperäisellä vaijeri välitteisellä kytkimellä, mutta ajatuksena kävi mielessä jos vivustoa pystyisi modaamaan käyttäjä ystävällisemmäksi..
Nyt kytkin irroittaa aivan pohjassa (kytkin säädetty siten) ja polkimen tarvittava liike on n.3cm

Eli mitä vipua pitäisi jatkaa/lyhentää että saisi hieman enemmän liikerataa kytkimeen vai muuttuuko kytkin samalla vielä jäykemmäksi? Vai pitääkö vaan elää sen kanssa, koska ei ole mielenkiintoa lähteä nestekytkintä sinne istuttamaan..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kytkin vipujen muokkaus
« Vastaus #1 : 05.01.2011, 15:28:54 »
Tarvittava voima pienenee samassa suhteessa kuin liikerata pitenee (ns. vipuvaikutus).

Jos siirrät vaijerin kiinnitystä polkimessa lähemmäksi sitä akselia, jonka varassa kytkinpoljin kääntyy, niin polkimen liikerata pitenee ja poljinvoima kevenee. Vaijerin pituus on sitten säädettävä että polkimen liikerata sattuu oikeaan kohtaan (irrottaa ennenkuin lattia tulee vastaan ja ottaa kiinni ennenkuin on täysin ylhäällä).

 

Samppasport  Futurez