Elekma  Autoracing

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566240 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #975 : 13.08.2015, 03:23:12 »
Vielä olen mietiskellyt näitä V70 vaihtoehtoja, niin mkII d5 -06-07 ja mkIII 2.0d -08 näyttäisi olevan hinnoiltaan melko lähekkäin (esim 250-300tkm ajettuina). Pösön kone on varmaan hyvä, mutta onko mkIII muuten luotettavampi/halvempi ylläpidettävä kuin mkII ?
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #976 : 13.08.2015, 06:36:48 »
Mallisarjan viimeiset MkII on päässeet alkupään "lastentaudeista", kun taas mallisarjan ensimmäiset MkIII voi niistä joiltain osin kärsiä. Tää oli vain omaa mutua, mutta ainahan ne alkupään autot jostain kärsivät ja parannuksia/ faceliftiä tehdään mallisarjan loppuun.
Tilavampi ja modernimpi tuo MkIII on, mutta ei se ainakaan luotettavampi/halvempi ole pitää 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #977 : 13.08.2015, 10:40:17 »
Ehdottomasti kakkoskoppaa omalla koneella... 8) Voi ostaa Mondeon sitten, jos haluaa Fordeja, haha :P
a car you can believe in

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #978 : 14.08.2015, 21:09:07 »
Nyt olis tiedossa d5 awd -07 classic automaatti ajettu 295 tkm. Laatikko vaihdettu 75 tkm sitten ja joskus silloin myös turbo. Pari kuvaa näin oli ihan siistin näköinen, vaaleanvihreä. Onko kellekään tuttu auto rek. HVG-700?
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa therealdeal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #979 : 21.08.2015, 03:46:42 »
Kestääkö s60 -01 manuaali t5 moottori ja vaihteisto 310hp ja 400+ nm tehoja vai täytyykö konelle tehä jotain? Ajettu alle 200tkm

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #980 : 22.08.2015, 20:13:58 »
V-70 2.5T Aut 2006 Classic
Olis auton vaihto edessä ja kävin koeajaa mokomaa. Kertokaa kokemuksia. Onko odotettavissa yllätyksiä?
Siirsin tämän tänne osuvampaan osioon :) Tietävät vastatkoon.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #981 : 22.08.2015, 20:23:23 »
Mallivuoden viimeisiä nuo Classicit, niin ovat kohtuu hyvillä varusteilla ja lapsentaudit korjattu. Mulla oli tuollanen -07 ja ei siinä ollut mitään ongelmia. Perus jutut kun katot,eli että laatikkoon on öljyt vaihdettu ja muutenkin huollettu niin ei pitäisi tulla ylläreitä.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #982 : 22.08.2015, 23:31:22 »
Laitettiin tuollainen V70 d5 AWD -07 autom.  ajettu 295 tkm. Nyt on ajeltu 800 km "testiajoa" ja kyllä tuntuu hyvältä :)  Tosi miellyttävä ajaa eikä alusta kolise ja kaikki varusteetkin tuntuu toimivan. Kulutustakin mittailin: Ajotietokoneen mukaan : 5.7 l/100km keskinopeudella 85 km/h...todellinen oli kuitenkin 6,8 l/100km, rajoitusten mukaan maantieajoa...ehkä muutama ripeä ohitus. Luullakseni ihan siedettävä lukema.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #983 : 22.08.2015, 23:55:48 »
Mallisarjan viimeiset MkII on päässeet alkupään "lastentaudeista", kun taas mallisarjan ensimmäiset MkIII voi niistä joiltain osin kärsiä. Tää oli vain omaa mutua, mutta ainahan ne alkupään autot jostain kärsivät ja parannuksia/ faceliftiä tehdään mallisarjan loppuun.
Tilavampi ja modernimpi tuo MkIII on, mutta ei se ainakaan luotettavampi/halvempi ole pitää 8)

Minulla taasen mkII pari viimeistä mallivuotta eli 2006 ja 2007 nostattaa ristiriitaisia tunteita. Minulla itsellä on 2006 harmaakoppa d5. Varmasti ominaisuuksiltaan parempi tämä harmaakoppa d5 mutta että alle 200tkm jo saattaa tulla eteen nostajaremontti joka ei ole halpa remontti ollenkaan. Ongelma ei riivaa aiempaa d5 moottoriversiota. Jostain ihmeen syystä polttoainesuodatinkotelokin tuntuu särkyvän nimenomaan 2007 mkII. Vastus polttaa reiän ja alkaa vuotaa ulos polttoainetta ja vaihto on työläs.

Lastentautien tilalle on tullut vanhuuden riesat;-)

Edit: unohtui mainita yksi harmaakoppaisten riesa eli pyörreläpät. Myöskin polttoaineenkulutus ketjussa muodostuu käsitys että tiukimpia lukemia tykittää mustakoppaisten klaani;-). En ole katkera ja näillä mennään. Ihmetyttää vain Volvon touhut tän dieselmoottorin kanssa
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 00:07:06 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #984 : 23.08.2015, 10:08:04 »
Tuo huoltovälin nouseminen 30tkm/1v on varmaan se suurin syy. Taksi käytössä tuo sen takia muutettiin 20tkm, kun öljyn ominaisuudet loppuivat ja yläpää meni. Kaveri hommasi 2v sitten  2007 vm Xc90:nen. Katselin huoltokirjaa, niin auton ensimmäinen huolto oli tehty 14kk/33700km kohdalla :o
Ennemmin ihmettelen ihmisiä jotka ajelevat samoilla öljyillä yli 30tkm, kuin Volvon toimintaa "tän dieselmoottorin kanssa" ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #985 : 23.08.2015, 20:54:09 »
Nyt on hommattu vähän yllättäenkin -07 classic 2,4d automaatti, 233tkm mittarissa.

Aiempi auto siis V70 mk3, 2.0d manuaali. Täytyy sanoa, ettei jäänyt yhtään ikävä tuota kolmoskoppaista, ainakaan näin parin päivän kokemuksella. Mielestäni tämä on parempi ajaa niin moottorinsa, kuin vaihteistonsakin puolesta, sekä alustan puolesta. Näissä taitaa olla tiukempi alusta kuin mk3:ssa?

Myöskin ainakin omaa silmääni miellyttää enemmän tämä mk2 classic hilppeillä, kuin mk3 momentumina ilman mitään herkkuja, kromilistoja tai kattokaiteita.

Kävin koeajamassa kahta V70 samana päivänä. Toista ajettu alle 200tkm, johon vaihdettu öljyt ~15tkm välein (1v), ja tätä, jolla on menty huolto-ohjelman mukaan. Mielestäni tämä jälkimmäinen kävi nätimmin, joskaan tuota papatusta en mielestäni kuullut kummastakaan koneesta. Tosin molemmissa käyntiääni on jotekin "mulkuttavaa" savolaisittain, olisiko se tämä vitoskoneen ansiota... Pitänee itse harkita nyt vaihtovälin lyhentämistä 10tkm, jos edes vähän saisi vahinkoa otettua takaisin. Paljonko tässä muuten on öljytilavuus? (löytyy toki ohjekirjasta)

Tekee mieli ensimmäisenä tarkastaa tuo apulaitehihnan tienoo, mitä sieltä löytyy. Ainakin hihna on ehjän ja siistin näköinen. Pääseekö hihnan ottamaan pois, kun vain ruuvaa sen suojamuovin irti? Kiristintä kammetaan jollakin avaimella löysemmälle?

Mitä tuolta tulisi tarkastaa? Pyörien laakerien herkkyys ja päittäisvälys kai ainakin...
Vida Pohjois-Savossa

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #986 : 23.08.2015, 21:09:18 »
Muistaakseni 5,9 litraa suodattimen kanssa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #987 : 23.08.2015, 21:48:53 »
Ennemmin ihmettelen ihmisiä jotka ajelevat samoilla öljyillä yli 30tkm, kuin Volvon toimintaa "tän dieselmoottorin kanssa" ;)

Noiden ihmisten autot on niitä joissa on "hyvä huoltohistoria" eli niitä parhaimpia käytettyjä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #988 : 24.08.2015, 06:44:04 »
Noiden ihmisten autot on niitä joissa on "hyvä huoltohistoria" eli niitä parhaimpia käytettyjä
Lisänä vielä, että liikkeet mainostaa sitä täydellistä huoltokirjaa :D

« Viimeksi muokattu: 24.08.2015, 06:45:44 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa pelzzi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #989 : 27.08.2015, 17:27:17 »
Terve.
Tarkoitus olisi ostaa v70 volvo bensa koneella. Turbolla varustettu mieluiten, mutta mun budejetilla katsomat on noin 300 tkm ajettuja niin kuinka sen turbon kestävyyden kanssa, onkohan se jo loppuun ajettu. Olisi varmaan turvallisempi vaihtoehto ostaa 170 hv vapari?
Kuinkas näissä sitten kestää vauhtipyörä, onko se niin yleinen ongelma kuin täältä foorumilta olen ymmärtänyt? Se ilmeisesti pitää meteliä kun auto käy tyhjäkäyntiä. tarvii pitää korvat auki kun käy koeajamassa.
Ja kaasuläppäkotelo on kai yksi ongelmakohta kanssa?
Tällaisia kysymyksiä on herännyt, jos jollain olisi niihin jotain vastauksia.
Kiitoksia jo etukäteen.

 

RallyBaron  Samppasport