RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566196 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1275 : 25.06.2017, 12:43:32 »
Kannattanee kiertää kaukaa nuo kutoset. Pahimmat sudenkuopat välttää kun ottaa 2.5T ja facelift malli tästä korista.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1276 : 13.07.2017, 14:52:09 »
Olisi kiikarissa 260tkm ajettu -08 S60 2.4D classic. Onko näissä mitä tyypillisiä isompia vikoja, kuten esimerkiksi nykyisessä mk1 Volvo V70:ssä kaasuläppä ja hammastanko? Siksi kyselen, kun näköjään ne itselle osuu joka ikinen kerta kohdalle.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa _s60r_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1277 : 18.07.2017, 14:45:31 »
jos joku ostamassa s60r niin kannattaa miettiä tämän ostoa, on tuotu kreikasta ja ollut vakuutusyhtiönkin omistuksessa..
Myyjänä myös joku muu kuin auton omistaja.

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/8937347

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1278 : 18.07.2017, 16:47:31 »
jos joku ostamassa s60r niin kannattaa miettiä tämän ostoa, on tuotu kreikasta ja ollut vakuutusyhtiönkin omistuksessa..
Myyjänä myös joku muu kuin auton omistaja.

https://www.nettiauto.com/volvo/s60/8937347
Mutta kun on uudenveroinen 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1279 : 21.07.2017, 09:04:12 »
Mitäs huomioita kannattaa tehdä tollasen puolimiljoonaa ajetun D5 automaatin kanssa (2005 facelift). Toisessa mahdollisessa on koukku ja toisessa ei, joten koukullisen osalta on mahdollista että on saanut enemmän työmaata moottori + laatikko. Tarkoituksella tuo facelift haussa, mutta sen verran vanhana että DPF:ää ei vielä oo haittana.

Joko näistä on todennäkösesti laatikko ehtoopuolella? Paljonko pitää varata valuuttaa jos geartronic joutuu rempattavaksi ja onko esim. venttilipöytä mahdollista uusia kohtuutyöllä itse?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2907
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1280 : 21.07.2017, 15:11:16 »
Laatikon osalta nuo voi olla kestävyydeltään ihan mitä tahansa. Säälimätöntä kaupunkiajoa ilman vaihteistoöljyjen vaihtoa, niin onhan noita hajonnut jo reilusti ennen 200tkm lukemaa. Toisaalta taas jos ajo on ollut enemmän maantiepainotteista ja laatikkoon on muistettu vaihtaa öljyjä, niin kyllähän nuo kulkee ilmeisen helposti sinne 700-800tkm haarukkaan. Auto jolla on ajettu puolikasmiljoona, kuulunee luultavasti sinne parempaan kastiin.

Mutta koeajolla kannattaa tosiaan kiinnittää huomiota vaihtotapahtumiin. Luonnollisestikkaan vaihtojen ei pitäisi luistaa eikä nytkähdellä. Vaihdot kannattaa syynätä läpi rauhallisessa kiihdytyksessä, reippaassa kiihdytyksessä sekä täyskaasukiihdytyksessä. Myöskin huoltokirjasta kannattaa katsella että niitä lootaöljyjä olisi vaihdettu mielellään alle 100tkm välein, suositus on 60tkm välein. Varaa koeajolle mukaasi perus talouspaperi. Siihen voit pyyhkäistä vaihteistoöljynmittatikusta öljyt ja varmistua, että öljyt ovat punaiset. Jos ne jostain syystä sattuisi olemaan tummat, niin itse jättäisin auton ostamatta. Jos se laatikko ei oireile mitenkään koeajolla, niin tuskin se siitä on äkisti hajoamassa käsiin. Yleensä noi laatikot kyllä antaa merkkejä siitä hajoamisesta hyvissä ajoin.

Venttiilipöytiä saa muistaakseni halvimmillaan netistä tilattua noin 600-700€:n paikkeilla.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1281 : 23.07.2017, 22:26:31 »
Onko XC60 2.4L dieseleissä ollut jyrinäongelmia? Siis että kabiiniin kuuluu ääntä liiankin kanssa. Ainakin mk3 V70 malleissa ongelmaa ilmeisesti oli loppuun asti. Ajan nyt mk2 jyrisijällä ja seuraava auto ei todellakaan saa jyristä/mylviä. Merkin vaihto edessä jos ei muu auta
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Toasty

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1282 : 31.07.2017, 23:39:42 »
Jyrinäongelmaan...mulla on V 70 2,4D Mk2 vm.2007 ja alkoi jyristää aika pahasti etenkin kiihdyttäessä...Syynä olivat moottorin kumityynyt (=hydrolaakerit), ihan loppu!

Vaihdatin etu ja takatyynyt alas sekä moottorin päälle ylätyynyn...osat Autosalvasta vähän yli 500e...

No kiihdyttäessä ei jyrise enää mutta joutokäynnillä tuli melkein kovempi jyrinä kuin aiemmin...en enää jaksa keskittyy siihen asiaan  8)

Toki muitakin syitä voi olla...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1283 : 01.08.2017, 00:16:32 »
Jyrinäongelmaan...mulla on V 70 2,4D Mk2 vm.2007 ja alkoi jyristää aika pahasti etenkin kiihdyttäessä...Syynä olivat moottorin kumityynyt (=hydrolaakerit), ihan loppu!

Vaihdatin etu ja takatyynyt alas sekä moottorin päälle ylätyynyn...osat Autosalvasta vähän yli 500e...

No kiihdyttäessä ei jyrise enää mutta joutokäynnillä tuli melkein kovempi jyrinä kuin aiemmin...en enää jaksa keskittyy siihen asiaan  8)

Toki muitakin syitä voi olla...

Mjoo..itse tein ns. lopullisen ratkaisun ja auto kiertoon. Alkoi olla jo melko huumaava pauhu. Vähän kuin meridiesel jossain välimeren lautalla ;D Seuraava Volvo ei kaiketi sitten ikinä jyrise :nohnoh
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ripatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
S80 kokemuksia
« Vastaus #1284 : 01.08.2017, 15:22:23 »
Entinen toosa porsi niin ajattelin tommosta. Jotain halpaa n. vm2000 onko noissa mitään ihmeellistä katsottavaa, jotain tyyppivikaa. Bensa automaatti olis haussa. Onko koneissa eroa? Muuta kuin teho ja kulutus. Tsättiautossa olis pari kiinnostavaa.

Paikalla anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5113
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1285 : 01.08.2017, 17:29:02 »
Olisi kiikarissa tuo linkin takaa löytyvä volvo:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8922484

Kriittisimmät kohdat vissiin neliveto ja vaihdelaatikko ??
« Viimeksi muokattu: 01.08.2017, 21:32:14 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: S80 kokemuksia
« Vastaus #1286 : 01.08.2017, 19:46:03 »
Entinen toosa porsi niin ajattelin tommosta. Jotain halpaa n. vm2000 onko noissa mitään ihmeellistä katsottavaa, jotain tyyppivikaa. Bensa automaatti olis haussa. Onko koneissa eroa? Muuta kuin teho ja kulutus. Tsättiautossa olis pari kiinnostavaa.
Noissa alkupään malleissa on magneti marellin kaasuläppäkotelot, niitä on mennyt jonkun verran. Muitakin sähkövikojakin (erilaiset boksit) on kai ollut jonkun verran. Puslat ja muut alustan osat alkavat olemaan loppu jos niitä ei ole vaihdettu ja ruostettakin voi olla.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1287 : 02.08.2017, 06:59:24 »
Tässä tullut katseltua v70 mk2 autoja hyvin mahdollisesti sellainen tulisi seuraavaksi käyttöautoksi.

Manuaali askilla ja bensa koneella. Mikä olisi kaikista "järkevin" moottorimalli siten että olisi suht huoltovapaa. Turbo koneellisia olen katsellut pääosin. Sekä myös kiinnostaa onko eri vuosimalleissa eri ongelmia/pahempia?

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1288 : 02.08.2017, 09:22:08 »
Mitä vähemmän liikkuvia osia sen paremmin se toimii, eli kyllä varmasti luotettavin on 2.4 ja manuaali laatikolla. Turboissa nyt on omat vikakohteensa kilometrien karttuessa, mutta noin yleisesti kyllä todella luotettavia nämä vitoskoneet kunhan on vain muistettu huoltaa.

Mitä vuosimalleihin tulee, niin ehdottomasti 05-07 vuosimallit, ovat uudemmalla sähköjärjestelmällä, joka on paljon parempi kuin noissa pre-facelifteissä.

Ja mitä enemmän lisävarustetta, niin sen enemmänhän niitä vikakohteitakin on. (Parkkitutkat, xenonit, nivomatit)
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1289 : 02.08.2017, 10:24:31 »
Toisaalta minä en kyllä karsastaisi muuten hyvää yksilöä, vaikka siinä olisikin enemmälti lisävarusteita. Jos menee rikki, niin ei niitä ole pakko korjata. Paitsi tietysti valot. Nivomatienkin uusiminen normaaleiksi ei ole kovin valtava kustannus.

 

Ateho  Elekma