Autodiagnoosi  Carcom Oy

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« : 30.12.2010, 12:40:37 »
Landiassa alkuperäinen: http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=62593.0


"punainen kuolema"





Muutokset tähän saakka.

moottori:
16t -> portattu 19t
3" DP ja sporttikatti 3" tulpaulostulo
S60R portattu pakosarja
stage 3 lastu (Leif Hermanssonin tekemä)
moottorin yli menevä IC putki
Puola MSD blaster SS
8,5mm sytytyskaapelit
Bosh platinum tulpat


Alusta:
takana -40mm jouset
Koni FsD iskarit
etu alatukivarret vm 93 jossa Jerd Delrin puslat
Etutukivarsi

Ulkokuori
Siloitetut ja maalatut listat
"Etulärpäke" etuspoilerin alla
jatkettu takapuskuri
uudenmalliset kattokaiteet
tuning maski
kirkasoptiikka "singleblock" etuvalot.
-||- takavalot (huonosti maalatut)
v70 kahvat
18" maalatut r vanteet
teippiä ja tarroja :)

Sisusta ja audio:
7" kosketusnäyttö
4x 5,25 2-tie Focus acoustics
2x 4" 2-tie Focus acoutsics
12"  vararenkaassa.
Ärrän tumma orkkissisusta.

Ja paljon muuta mitä en nyt äkkiseltään muista :)


odottaa asennusta...
040 pumppu
M56 laatikko -98 + quiafe lukko
Mekaanisilla nostimilla varustettu Flexifuel kansi
vihreät suuttimet
isompi IMM
h-profiilin kanget
glt nokat
glt kaasuläppä

tulossa:
60mm cooleri
707 painolevy
kevyt kampiaxeli
+ täysi koneremppa :)

Muuta:

Auto on käyttöauto joten se se on nähyt yhtä sun toista elämässään... myös ajossa ympäri vuoden... mikä on melko huono ratkaisu :)





12-2010:
tasauspyörästölle asennettu laakereita.
(kuva: unohtui ;) )

2011->

moottori kuntoon
« Viimeksi muokattu: 01.04.2011, 21:23:27 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1174
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #1 : 30.12.2010, 13:40:52 »
komia vekotin :)

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #2 : 30.12.2010, 17:02:18 »
melko silmään pistävän kaunis  :) ,tuota ekaa kuvaa kun kattoo niin onko autossa uusi maalipinta vai onko säilynyt todella hyvin vai huijaako kuva?  :o
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #3 : 30.12.2010, 20:46:07 »
melko silmään pistävän kaunis  :) ,tuota ekaa kuvaa kun kattoo niin onko autossa uusi maalipinta vai onko säilynyt todella hyvin vai huijaako kuva?  :o

Kuvia kun vertaa ennen - jälkeen, niin näyttää omaan silmään vahvasti siltä että uudelleenmaalattu.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #4 : 30.12.2010, 22:01:54 »
Vai olisiko kyseessä todella hyvin säilynyt uudelleenmaalattu hämäävästi kuvattu ilmestys  ;D

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #5 : 01.01.2011, 19:14:00 »
ZuluR on mestari myllyttäjä  ;) Taitava mies, jolla on kunnon välineet ja aineet.

Puskurit, takalokasuojat, kyljet listoista alaspäin sekä helmat, peräluukku ja listat on saanut maalia pintaan V-tuning tallissa. Puskurit ja listat saavat talven mittaan uuden värin päälleen maalaamossa. Talvesta tulee muutenkin kiinnostava, kun kone saa sisuksiinsa kaikkea kivaa... saa nähdä, että karkaako ZuluR:ltä mopo käsistä kun kevättä odotetaan ;D Pitää vissiin hieman yllyttää miestä ;D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #6 : 02.01.2011, 17:08:39 »
Talvesta tulee muutenkin kiinnostava, kun kone saa sisuksiinsa kaikkea kivaa... saa nähdä, että karkaako ZuluR:ltä mopo käsistä kun kevättä odotetaan ;D Pitää vissiin hieman yllyttää miestä ;D

sinähän ne kuuluista sanat lausuit!

tuo turbon "pieneys" on kyllä mietittäny viime aikoina...
mutta en tiedä sitten mikä olisi sopiva turboa siihen "käyrään" mitä haen.

kun tuo 19t herää sopivan aikaisin ja "pehmeästi" mutta sen tehonkesto ei ole riittävä :(

ainoa turbo mikä "kelpaisi" mulle suoraan on Borg&werner K16 joka löytyy tuossa Ford focus RS mallissa "duratech" (käytännössä volvo vitosturbo) koneen kyljessä. Se herää paremmin kun 19t ja kestäis 500hv... mutta hinta on sitten aivan "astronoominen".

Laitetaan nyt vielä yksi kesäkuva :)

"V-tuning Jalostettu" vs. alukperäinen
« Viimeksi muokattu: 02.01.2011, 17:10:22 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #7 : 02.01.2011, 17:26:33 »

tuo turbon "pieneys" on kyllä mietittäny viime aikoina...
mutta en tiedä sitten mikä olisi sopiva turboa siihen "käyrään" mitä haen.

kun tuo 19t herää sopivan aikaisin ja "pehmeästi" mutta sen tehonkesto ei ole riittävä :(

ainoa turbo mikä "kelpaisi" mulle suoraan on Borg&werner K16 joka löytyy tuossa Ford focus RS mallissa "duratech" (käytännössä volvo vitosturbo) koneen kyljessä. Se herää paremmin kun 19t ja kestäis 500hv... mutta hinta on sitten aivan "astronoominen".


Jos 19T on tulossa myyntiin, niin ainakin nyt tiedät minne päin voi kaupata! ;)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #8 : 02.01.2011, 18:08:07 »
Kerran kun "innostuin kirjoittamaan" kirjoitetaan vähän lisää.

Projektin tavoitteet

* Kaikki muoviosat pitää olla maalattuja, en jaksa putsata valkoisia vahanjäämiä listoista puskureista ym. Ainoa ei maalattu osa on nyt sivupeilien mustat kiinnkkeet.

* Auton tulee pysyä käyttöautona, eli maavara pitää olla jotta ei puskuria tarvitse joka vuos uusia :)
- Subbari on varapyörässä
- Vahvistin on piilotettu eikä näy
- Muut kaiuttimet on asennettu alkuperäisten tilalle.
Mikä taas mahdollistaa koirien kuljetuksen...

* Auton tulee olla korjattavissa "hyllyosilla", tämä on jo osittain mennyt pieleen. :)

* Kaikki tekniikkaan liityvää mikä vaihtuu pitää olla mallia paranettu/vahvempi kuin alkuperäinen.
- Esim uudessa kannessa on kiinteillä nostureilla ja pakopuolen VVT:llä, Kansi on portattu
- Pakosarja (japani mallinen) on kevyempi ja kestävempi, portattu S60R mallinen
- Uusi laatikko on vahvistettu M56h sisäisellä apucylinterillä Quaifen lukolla.
- Kampiakseli on "kevyempi" malli -4kg
- Painolevy on 707
- Alatukivarret on alumiiniset -93 mallisia kovamuovipuslilla.
- Iskarit on Konin FSD malliset mitkä ovat alkuperäisiä pehmeämmät ja kovemmat :)
- Kanget on h-profiiliset ja n. 20g /kpl kevyemmät kuin alkuperäiset
- Suuttimet ovat volvo alkuperäisiä R:än vihreät
- 044 bensapumppu
- välijäähdytin on 60mm
- Kaikki laakerit ja tiivisteet ym. mitkä irtoaa koneen avauksessa vaihtuu uusiin.
- Mikäli lohko joutuu poramaan niin tilalle tulee ylikokotakomännät.

Ne palikat mitä menee moottoriin pitäisi sietää noin 500hv tehon mutta niin paljon tehoa ei tässä autossa tule olemaan :D Tavoitteena teho/vääntökäyrä jokana avulla auto pystyy käyttämään jokapäiväisessä ajoissa. (toki v-tuning porukka yllyttää jossain vaiheessa virittämään niin että homma karkaa pahasti käsistä)

Kaikki yllämainitut poislukien takomännät odottaa jo tallilla asennusta ;)
Kansi on luvattu olevan valmis noin tammikuun puolessa välissä.
Sen jälkeen kone nousee pellin alta ja homma alkaa todenteolla :)


Kiitokset kaikille jotka ovat kehunneet auton ulkonäköä.
Jo olisin itse suunnitellut ulkonäköä niin se olisienemmän  "muovirakeetin" näköinen.

"Jaagou" osasi onneksi tuoda oikeat palikat nenän eteen ja on käytännössä suunnitellut suurimman osan auton ulkonäöstä.

Lyhyesti: Jatkan auton "jalostamista" Refinement mikä R kirjan maliimerkinässä tarkoittaa...

-ZuluR
« Viimeksi muokattu: 02.01.2011, 18:38:49 kirjoittanut ZuluR »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #9 : 02.01.2011, 18:12:49 »
Vai olisiko kyseessä todella hyvin säilynyt uudelleenmaalattu hämäävästi kuvattu ilmestys  ;D

onhan siinä alaosassa paljon uutta maalia :)

mut on sitä maalia hiottu pois aika paljon vuosien aikana.

Mut suurin syy on että punainen on väri josta kamera tykkää, pienet sävyerot katoaa digikameralla kun nappia painaa.
Kiiltoa ei toki tuu lisää joten se on tulu kun autoa on vahattu ja vahattu ja taas jällen kerran vahattu.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #10 : 03.01.2011, 14:34:03 »
"V-tuning Jalostettu" vs. alukperäinen
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei tuo toinenkaan ole alkuperäinen. Vanteet on vaihdettu, takavalot ja näyttäisi ovenkahvatkin olevan V70 mallista ;)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #11 : 03.01.2011, 18:01:50 »

Projektin tavoitteet
* Auton tulee olla korjattavissa "hyllyosilla", tämä on jo osittain mennyt pieleen. :)


projektin tavoitteet = PALJON tehoa  *karkuun->  ... tämä säilyy käyttöautona.... uskoitko tätä itsekkään  :2funny:

Auton tulee olla korjattavissa "hyllyosilla", tämä on jo osittain mennyt pieleen. :) = naulan kantaan ainakin loppu osa, tämän talven jälkeen konetilan puolelle ei kovin paljoa hyllyosaa laiteta  :2funny: Toisaalta kaikki sinne ruuvattava on "hylly osaa" jossain liikkeessä  :2funny:

talvi turbo vaan käyttöön ja tämä lepäämään talviunia mun auton kanssa  O:-)

Sitten vakavaa asiaa, se mun auton ahdin herää itseasiassa paremmassa kohdassa kun se  edellis kesän 19T ...ilmoita kun kansi tulee niin pidän remontista lomaa ja tuun ruuvaamaan sun kanssa niin saadaan se kevääksi liikenteeseen.

« Viimeksi muokattu: 03.01.2011, 18:05:14 kirjoittanut don »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #12 : 03.01.2011, 20:15:59 »
projektin tavoitteet = PALJON tehoa  *karkuun->  ... tämä säilyy käyttöautona.... uskoitko tätä itsekkään  :2funny:

Auton tulee olla korjattavissa "hyllyosilla", tämä on jo osittain mennyt pieleen. :) = naulan kantaan ainakin loppu osa, tämän talven jälkeen konetilan puolelle ei kovin paljoa hyllyosaa laiteta  :2funny: Toisaalta kaikki sinne ruuvattava on "hylly osaa" jossain liikkeessä  :2funny:

talvi turbo vaan käyttöön ja tämä lepäämään talviunia mun auton kanssa  O:-)

Sitten vakavaa asiaa, se mun auton ahdin herää itseasiassa paremmassa kohdassa kun se  edellis kesän 19T ...ilmoita kun kansi tulee niin pidän remontista lomaa ja tuun ruuvaamaan sun kanssa niin saadaan se kevääksi liikenteeseen.

Kaikki hienot periaatteet mitä tallissa on lausuttu on aina pitäy 100% paikkaansa.

Kun ostin auton niin en en meinannu edes virittää sitä, nälälle tapahtuu jotain kun syö..

Noh.. jos ainakin ajaan "uuden" koneen sisään tuolla 19t:llä ja sitten joku isompi ahdin tilalle kesäksi jos turbo ei riitä....  ;D

Katellaan sit lähempää aikataulua kun tuo ruuvausurakka lähestyy. Alkuperäinen aikataulu oli helmikuu (viime vuonna) joten joten eihän tässä kirettä ole...

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #13 : 20.01.2011, 22:37:35 »
Eiköhän kuvat kerro tarpeeksi....













Ei vielä valmis mutta pikkuhiljaa ottaa muotonsa :D

Ja minähän tätä en tee... se on hyvissä käsissä ;)

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #14 : 21.01.2011, 08:48:38 »
Eiköhän kuvat kerro tarpeeksi....

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei vielä valmis mutta pikkuhiljaa ottaa muotonsa :D

Ja minähän tätä en tee... se on hyvissä käsissä ;)

Jos ette venttiileiden kokoa muuta ja laita yli 10mm nostolla olevaa nokkaa, niin en ymmärrä, miksi kasvatatte kanavan kokoa. Yleensä menee vain huonompaan suuntaan. Pelkkä kanavan putsaus olisi näin maltillisilla vireillä paikallansa ja varsinkaan pakopuolelle en koskisi lainkaan.

4 cyl T4 koneessa otetaan vakiokannella 450 hepoa ongelmitta, joten 5 cyl homma on vielä paljon helpompaa.

Itse käyttäisin vakion ensin virtausmittauksessa nokkatietojen kanssa ja sitten laskettaisiin keskikaasun nopeus. Vasta sitten voi päätellä, mitä kanavalla tarvitsee / pitää tehdä.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Elekma  Autoracing