Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Panda - 28.12.2010, 18:23:57

Otsikko: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: Panda - 28.12.2010, 18:23:57
2.4 litranen kasipätkä syö tosiaan öljyä ihan hemmetisti (omasta mielestäni ainaki)..
Ainut, mitä ei syö samallalailla ku muita, on Teboilin Gold S 5W-40, mikä on sit kuulemma ihan *****.. Mutta nyt ku pari tonnia sitte vaihettiin öljyt ja kaveri laitto sinne kuulemma "parasta mahdollista" tolle, niin eipä paljoo enää öljytikku kastunu..!  :o

Pitäisköhän asialle nyt ruveta tekeen jotain muutaki, kuin vaan vaihtaa takasi tohon "hyväks" havaittuun ja syöttää sitä sit öljynvaihtojen välillä aina pikkasen lisää!?!  ???
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: AUH - 28.12.2010, 22:30:41
No eikös tuolle kannattas sit tarjoilla tuota teboilia jos on niin pahaa et ei ees koneelle kelpaa?  :o Ei vaan mikäs tuossa muka niin huonoa on ite oon käyttäny tuota e carinassa, 190 mersussa ja tiissele golffissa ja ei kyllä oo tuosta öljystä mitään huonoa sanottavaa.
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: thabandit^ - 29.12.2010, 17:43:59
Laita vaan sitä Gold-S:ää sinne. Ei nämä Volvon vakiokoneet ole niin korkeaviritteisiä, että pitäisi pelkästään Castrolin Magnatecciä tai Mobilin ESP:iä. Parempihan se on, jos ei ime sitä ölppää, kuin bensaa.

Onko muuten 10-venttiilinen? Jos on, niin olethan tarkistanut imusarja-ilmansuodatin välisen haitarikumin kunnon? Ei korjaa öljynsyöntiä, mutta ei kuluta konetta ainakaan lisää, jos ratkennut haitarikumi vaihdetaan.
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: jaskajokunen - 29.12.2010, 18:29:05
Itse olen havainnut Valvolinen Max-lifen vähiten kuluvaksi 10-venttiilisessäni.
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: sheiggi - 29.12.2010, 20:35:42
Kyseessä varmaa 10 venanen kone, eli se 144 heponen. Tuntuu ainakin että enemmän tolla 2 ventiili per sylinteri kannella varustetuissa koneissa on tota öljyn syönti taipumusta. Vanha kasipuokki söi kans jonkun verran, riippuu vähän ajosta. Jos oli pätkäajoa koko ajan nii saatto mennä lähemmäs litra tonnille, aina käynnistyksessä pöläytti siniset. Sitte jos tuli pelkkää maantie ajo niin tonnille vei alle desin.  Puristukset oli kaikissa pytyissä hyvät ja tasaset. Castrolin magnateciä tuli siinä käytettyä ja lisäiltyä öljyä aina välillä. Ei jaksanu asiaa miettiä kun kone muuten toimi hyvin, vähän yli 260 000 ajettu oli kun lähti multa eteenpäin. Kerroin uudelle omistajalle "ominaisuudesta", ja meinas vaihtaa venttiilinvarren kumit. Luultavasti tuli sillä kuntoon.. 
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: Taavi.H - 29.12.2010, 22:07:53
Jos vaihtovälillä vie vähemmän mitä öljytilavuus on, niin itse en tekisi asialle yhtään mitään. Edullinen öljy ei niin paljoa maksa, että mahdollisesti kallis remontti tulisi ikinä maksettua takaisin säästyneinä öljykustannuksina.

En osaa sanoa, millainen jobi on tuo venttiilinkumien uusiminen tohon koneeseen, itse olen viimeksi vaihdellut kyseisiä kumeja Mitsubishi Lanceriin, vm. jotain 80-lukua... :) Siihen noita kannatti aina kerran vuoteen vaihdella, ei maksaneet paljon mitään ja oli suht. helppo operaatio.
Otsikko: Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
Kirjoitti: d-wa - 04.01.2011, 20:28:05
Mulla autto yhdessä autossa 10w40. Ei nää koneet ikuisesti nuorina ja tiukkoina pysy, väjyyttä voipi ilmaantua ikääntyneelle ;)