Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JohnAce - 07.06.2011, 21:05:15
-
Monta ratkaisua löytyy kaukosäätimen uudelleenohjelmointiin, mutta muihin ongelmiin ei löydykään ratkaisuja.
Autossa (V70 -00 classic, alkuperäisellä hälyttimellä) siis ongelma että kaukosäätimestä ovia suljettaessa ei vilkut välähdä, avatessa vilkut välähtää kyllä. Jossain neuvottiin että mahdollisesti konepellin kytkin ei toimi oikein. Millä tähän ongelmaan voisi päästä kiinni että mikä kytkin ei nyt toimi oikein? Onko konepellin kytkimen toiminta auki vai kiinni, kun konepelli suljettu?
Toimiiko ovien valokytkimet myös hälyttimen kytkiminä vai onko niitä varten omat kytkimet. Voiko siis ovien kytkimistä syntyä tilanne, että ovet menevät kaukosäätimellä lukkoon, mutta vilkut ei välähdä.
Käsittääkseni hälytin ei mene päälle, kun ledi siinä tuulilasissa ei vilku, radiossa kyllä vilkkuu punainen ledi. Mitäs muita tekijöitä vaikuttaa tuohon että vilkut ei välähdä. Onko ylipäätään jokin yhteys vilkkujen välähdyksen ja hälyttimen välillä.
Monta kysymystä - murheet kyllä vähissä kun pitää jo tällaiseenkin paneutua....
Edit: Miksun huomauttama vuosimallivirhe korjattu!
-
Monta ratkaisua löytyy kaukosäätimen uudelleenohjelmointiin, mutta muihin ongelmiin ei löydykään ratkaisuja.
Autossa (V70 -02 classic, alkuperäisellä hälyttimellä) siis ongelma että kaukosäätimestä ovia suljettaessa ei vilkut välähdä, avatessa vilkut välähtää kyllä. Jossain neuvottiin että mahdollisesti konepellin kytkin ei toimi oikein. Millä tähän ongelmaan voisi päästä kiinni että mikä kytkin ei nyt toimi oikein? Onko konepellin kytkimen toiminta auki vai kiinni, kun konepelli suljettu?
Toimiiko ovien valokytkimet myös hälyttimen kytkiminä vai onko niitä varten omat kytkimet. Voiko siis ovien kytkimistä syntyä tilanne, että ovet menevät kaukosäätimellä lukkoon, mutta vilkut ei välähdä.
Käsittääkseni hälytin ei mene päälle, kun ledi siinä tuulilasissa ei vilku, radiossa kyllä vilkkuu punainen ledi. Mitäs muita tekijöitä vaikuttaa tuohon että vilkut ei välähdä. Onko ylipäätään jokin yhteys vilkkujen välähdyksen ja hälyttimen välillä.
Monta kysymystä - murheet kyllä vähissä kun pitää jo tällaiseenkin paneutua....
Tämä auto ilmeisesti on -00 vanhakorinen, kuten otsikossa lukee, eikä -02, kuten viestissäsi lukee?
Siihen vilkkujen välähtämättömyyteen on yleensä auttanut se, että avaa konepellin ja lyö sen lujempaa kiinni.
Siksi yleensä ehdotetaan vain konepellin kytkintä, kun se on ainut luukku, joka ei ilmoita auki-olostaan mittaristoon, kuten sivuovet ja takaluukku tekee.
Eli koitappa lyödä se konepelli kunnolla kiinni.
Ovien lukoissa on vain yksi kytkin, josta menee tieto ohjainlaitteelle, ohjainlaite sitten suorittaa eri toimintoja sen perusteella, kuten juuri sisävalot ym.
-
Sorry tuo vuosimallimoka, meni vuosimallit sekaisin uudemman menopelin kanssa! Suorakylkinen siis tässä kyseessä.
Olin jo koitellut tuota konepelliä ja ei tuosta ollut apua. Sen takia kyselinkin että onko se kykin kiinni ollessa auki vai kiinni-mallia. Kytkinhän on kuitenkin siinä edestä katsottuna oikeassa reunassa olevassa lukossa? Taitaa mennä kokeiluksi.
Tuo oli hyvä vianrajaus - Mistään oven aukiolosta ei ole herjaa, joten vika rajattu konepelliin.
-
Menee veikaten, mutta veikkaan, että luukun ollessa lukossa se kelta-musta johto (lähteenä värille kytkentäkaavio) on maadoitettuna.
Helppohan se on kokeillakkin, kokeilla maadoittaa ja vaihtoehtoisesti antaa piirin olla poikki
-
mulla oli kans hieman samanlaisia onkelmia ton hälyn kans ja lopulta syyksi paljastu poikki oleva piuha siellä takaluukun saranan kohdilla.
-
Ovien lukoissa on vain yksi kytkin, josta menee tieto ohjainlaitteelle, ohjainlaite sitten suorittaa eri toimintoja sen perusteella, kuten juuri sisävalot ym.
Ovien lukoissa on kyllä kaksi mikrokytkintä, toinen rikkarille toinen sisävaloille. Ne vanhemmiten alkaa sohloon, koska mekanismi kuluu.
Sen saattaa pystyä elvyttämään laittamalla pienen siivun muovia mikrokytkimen ja sen kielen väliin. Tai sitten uutta lukkoa kehiin.
(http://i1100.photobucket.com/albums/g416/christheancient/V70%20Door%20Lock/Pict02.jpg)
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=124280
-
Ovien lukoissa on kyllä kaksi mikrokytkintä, toinen rikkarille toinen sisävaloille. Ne vanhemmiten alkaa sohloon, koska mekanismi kuluu.
Sen saattaa pystyä elvyttämään laittamalla pienen siivun muovia mikrokytkimen ja sen kielen väliin. Tai sitten uutta lukkoa kehiin.
(http://i1100.photobucket.com/albums/g416/christheancient/V70%20Door%20Lock/Pict02.jpg)
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=124280
Joo, mun moka.
Kirjoitin viestini koskien -02 autoa, mutta kirjoituksen jälkeen vasta hoksasin kysyä tuosta, että kumpaako vuosimallia tarkoitetaan, vanhakorista -00 vai uutta -02 (siitäkin huolimatta, että tää viesti on vanhakoristen alueella :) )
-
Jos tuota alkaa elvyttään, muistaakseni tuo kuvassa ympyröity mikrokytkin vaikuttaa sisävaloihin ja tuo alempi rikkariin.
-
Toimiiko ovien valokytkimet myös hälyttimen kytkiminä vai onko niitä varten omat kytkimet. Voiko siis ovien kytkimistä syntyä tilanne, että ovet menevät kaukosäätimellä lukkoon, mutta vilkut ei välähdä.
Kyllä voi syntyä tuollainen tilanne.
Itelläni nuo ovien lukkojen mikrokytkimet oireilivat siten, että tuli satunnaisia hälytyksiä. Lisäksi sisävalo jäi satunnaisesti palamaan. Kulunut lukkomekanismi oli näihin syynä, mikrokytkimissä ei ollut mitään vikaa, mekanismi vaan ei painanut niitä tarpeeksi.
Liimasin pienet siivut muovia sinne väliin. Saas nähdä kuinka kauan tuo patentti toimii, mutta on se tainnut jo pari vuotta sen jälkeen pelittää.
Menee veikaten, mutta veikkaan, että luukun ollessa lukossa se kelta-musta johto (lähteenä värille kytkentäkaavio) on maadoitettuna.
Helppohan se on kokeillakkin, kokeilla maadoittaa ja vaihtoehtoisesti antaa piirin olla poikki
Tuo on luukun kytkimen kunto on helppo todeta mittarilla tai piipperillä.
Ottaa sen kytkimen lähellä sijaitsevan liittimen auki ja mittaa siitä. Samalla painaa sitten meisselillä tuota kytkintä lukkoon.
-
Tuommoset mikrokytkimet ei paljoa maksa sähkötarvikkeena. Samanlaisen vaihdon jokin aika sitten mönkijän jarrukahvaan ja olikohan jotain 5€ hintaa rahteineen kun tilattiin muutakin. ;)
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2065_1046_1278&products_id=7368
Kovasti näyttävät samanlaisilta. Tuossa lukkorungossa on vielä johtosuoja paikalla.
-
Tuommoset mikrokytkimet ei paljoa maksa sähkötarvikkeena. Samanlaisen vaihdon jokin aika sitten mönkijän jarrukahvaan ja olikohan jotain 5€ hintaa rahteineen kun tilattiin muutakin. ;)
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=2065_1046_1278&products_id=7368
Kovasti näyttävät samanlaisilta. Tuossa lukkorungossa on vielä johtosuoja paikalla.
Ne on valettu kiinni ja on piirikorttimalli, joten vaihto ei ole ihan jokapojan hommaa.
Voi ehkä onnistuakin jos tuon valumöhnän raapii ensin pois. On siinä silti aika jobi, varsinkin, kun tuo vika ei yleensä ole edes tuossa mikrokytkimessä.
-
Jos tuota alkaa elvyttään, muistaakseni tuo kuvassa ympyröity mikrokytkin vaikuttaa sisävaloihin ja tuo alempi rikkariin.
No nyt taidetaan olla ongelman lähteillä. Voiko noita mikrokytkimiä testata jotenkin muuten kuin irrottamalla lukon? Ei kuulosta houkuttelevalta hakuammuntana irrottaa yksitellen lukot tarkastusta varten.
Onkohan kuskin ovi se todennäköisin? Sitä kumminkin käytetään eniten?
-
No nyt taidetaan olla ongelman lähteillä. Voiko noita mikrokytkimiä testata jotenkin muuten kuin irrottamalla lukon? Ei kuulosta houkuttelevalta hakuammuntana irrottaa yksitellen lukot tarkastusta varten.
Onkohan kuskin ovi se todennäköisin? Sitä kumminkin käytetään eniten?
Omassani sohlos hantin lukko, mutta kyllä ne molemmat oli kuluneet.
Olishan se suurin todennäköisyys, että vika on kuskin lukossa.
Saahan tuon johdon toisenpäänkin esille, kun kaivaa sen rikkarin keskusyksikön esille ja sieltä liittimestä sitten mittaa, ei tosin onnistu ilman kytkentäkaaviota.
V70 mallissa tuo lukko on tosi simppeli ottaa pois, toisin kuin C-mallissa, jossa saa taiteilla sen sieltä pois sormet verillä.
Youtubessa on videokin tuosta lukon irrottamisesta:
http://www.youtube.com/watch?v=LreeVUCemrw
-
Olishan se suurin todennäköisyys, että vika on kuskin lukossa.
Lueskelin Justus tuossa kuvan alla olevan linkin thredia. Siinä nevottiin katsomaan että toimiiko oven punaiset valot, jos ei toimi, niin silloin mikrokytkin rikki. Siinä kyllä laitettiin kaikki tuon ympyröidyn kytkimen syyksi. No aloitetaan tästä ja katsotaan mikä on lopputulos.
-
Lueskelin Justus tuossa kuvan alla olevan linkin thredia. Siinä nevottiin katsomaan että toimiiko oven punaiset valot, jos ei toimi, niin silloin mikrokytkin rikki. Siinä kyllä laitettiin kaikki tuon ympyröidyn kytkimen syyksi. No aloitetaan tästä ja katsotaan mikä on lopputulos.
No niin laitettiin juu, mutta ite oon asiasta toista mieltä. En ny jaksa alkaa kytkiksiä ettiin, mutta silloin ite sitä sen verta tutkin, että erillisiä järjestelmiä nuo on.
-
Naksuuko tuo mikrokytkin kun sitä painaa. Jos ei naksu niin hyvin suurella todennäköisyydellä kytkin on tuolloin rikki. Näin myös mönkijässä kun ihmettelin miksi jarruvalot eivät toimi ;) Harmi kun tuli siivottua varastoa, minulla olisi ollut yksi 850:sen takaluukun lukko, joka oli muuten rikki. Olisi voinut uhrata tieteelle tuon lukon. Tuon "massan" sisällä on jalkaosa, mihin tulee johdot kiinni. Sitä en tiedä miten tuo on asennettu jos kyseessä on mikropiirimalli kuten aikaisemmin kirjoitettiin.
Hope so, että vika löytyy ja saat sen korjattua.
-
Naksuuko tuo mikrokytkin kun sitä painaa. Jos ei naksu niin hyvin suurella todennäköisyydellä kytkin on tuolloin rikki. Näin myös mönkijässä kun ihmettelin miksi jarruvalot eivät toimi ;) Harmi kun tuli siivottua varastoa, minulla olisi ollut yksi 850:sen takaluukun lukko, joka oli muuten rikki. Olisi voinut uhrata tieteelle tuon lukon. Tuon "massan" sisällä on jalkaosa, mihin tulee johdot kiinni. Sitä en tiedä miten tuo on asennettu jos kyseessä on mikropiirimalli kuten aikaisemmin kirjoitettiin.
Hope so, että vika löytyy ja saat sen korjattua.
En nyt enää ole satavarma, että onko mikropiirimalli, mutta hämärästi muistelen, että olis ollut. Tuota massan määrää kun kuvasta tarkastelee, niin alkoi tuntua, että muistan väärin.
Kellä sattuu tuollainen nurkissa pyrörimään, niin eikun teurastamaan, niin saadaan hyödyllistä tietoa kaikille. No joka tapauksessa tuo ei ole ihan joka sällin vaihdettavissa, oli sitten piirilevymalli tahi ei.
-
Tuon massan poistaminen onnistuu terävällä mattoveitsellä ja uuden suojauksen voi tehdä vaikka kuumaliimalla. Justus kirjoittaa asiaa, jos jollakin on tuommonen raihnainen lukko niin eikun "suolistamaan"
Mikäli tuota alkaa vaihtamaan, kannattaa hommata myös hyvä kolvi. Oli sitten mikropiirimalli tai ei. :)
-
Ja samaan aiheeseen. -99 V70 TDi kuuluisiko mittaristossa näkyä merkkivaloa jos ovi on auki? Ainoastaan takaluukkua avattaessa syttyy valo mittaristoon. Vilkut ei välähdä avattaessa/suljettaessa ja kojelaudan päällä on ledi joka ei vilku, mutta vilkun rele kuitenkin naksuu nappia painettaessa?
-
Eikö tosiaan kukaan tiedä?
-
Ja samaan aiheeseen. -99 V70 TDi kuuluisiko mittaristossa näkyä merkkivaloa jos ovi on auki? Ainoastaan takaluukkua avattaessa syttyy valo mittaristoon. Vilkut ei välähdä avattaessa/suljettaessa ja kojelaudan päällä on ledi joka ei vilku, mutta vilkun rele kuitenkin naksuu nappia painettaessa?
Joo, punainen oven kuva tulee kun joku ovista auki. Luukulle oma valonsa, muistelen näin (itselläni luukun valo vilkkui joskus vinhaan kun ei mennyt kunnolla kiinni).
Itselläni ei vilkut vilkut eikä ledi. Entisen omistajan mukaan, autossa ollut vakiohälytin, joka otettu pois. Ainakin jotkut security-tarrat jääneet ikkunoihin.
-
Joo, punainen oven kuva tulee kun joku ovista auki. Luukulle oma valonsa, muistelen näin (itselläni luukun valo vilkkui joskus vinhaan kun ei mennyt kunnolla kiinni).
Itselläni ei vilkut vilkut eikä ledi. Entisen omistajan mukaan, autossa ollut vakiohälytin, joka otettu pois. Ainakin jotkut security-tarrat jääneet ikkunoihin.
Erikoinen homma kun mulla ei näy mittaristossa edes mitään oven kuvaa missään vaiheessa, pelkästään peräkontin auki ollessa palaa oranssi varoitusvalo...
-
Erikoinen homma kun mulla ei näy mittaristossa edes mitään oven kuvaa missään vaiheessa, pelkästään peräkontin auki ollessa palaa oranssi varoitusvalo...
Sellainen mielikuva, että punainen/oranssi etuoven kuva olisi... Nyt alkoi jo häiritsemään, täytyy huomenna muistaa katsoa.. etten vain puhuisi ihan omiani... ???
-
ei mulla tule ainakaan muusta kuvaa kun takaluukusta. ja kaikki hälyä myöten pelaa
-
(http://new.volvocars.com/ownersdocs/1998/1998_SV70/images/fff28.jpg)
1998 jenkkimallissa ei myöskään ole (http://new.volvocars.com/ownersdocs/1998/1998_SV70/98sv70_019.htm)
Mitenhän minulla on päässäni sellainen etuoven kuva... :idiot2:
edit: no eihän siellä tosiaan mitään punaista ovea ollutkaan. mistähän lie olen moisen nähnyt :-[
-
Pitää ruveta apparin puolelta ottamaan varmaan takaovesta lukkoa pois ja noita mikrokytkimiä testaamaan, konepeltiä on jo paiskottu ja punaiset valot palaa muissa ovissa, takaovesta se puuttuu kokonaan, johdot on vain runnottu oven sisään :) Välillä jää se oven sisäpuolella oleva jalkatilan valokin palamaan jolloin takaovea joutuu avaamaan ja sulkemaan useampaan kertaan.
-
Huomenta kaikille!
Aloitetaas noiden vikojen korjaus kun tuli hommattua tommonen V70 T5 -99 mallia.
Elikkäs tässä on kanssa ongelmaa kaukolukituksen kanssa ja sisävalojen.
Oireet, sisävalot palaa kokoajan jollei niitä laita "0" asentoon. Samalla vänkärinpuolen ovessa oleva punainen huomiovalo palaa ihan kokoajan, ajaessa ja auton ollessa sammutettuna. Eli voisiko kuvitella että auto luulee että vankärin takaovi on kokoajan auki koska siinä palaa sekin punainen valo kokoajan.
Muissa ovissa punainen valo syttyy vaan kun ovi avataan,sitä en ole vielä hoksannut katsoa että syttyykö kaikki punaiset valot ovissa jos yhden oven vaan avaa mutta ovien ollessa kiinni muut ei pala paitsi se vänkärin takaovi.
Miten kaukolukko toimii tässä mallissa, voisiko toimimattomuus johtua juurikin siitä että luulee oven olevan auki niin ei lukitse eikä aukaise. Yks mahollisuus vois olla että vaihtaa patterin ja kokeilee koodata uudelleen.
Tässä olis ensimmäinen, jatketaan toisilla vioilla myöhemmin. =)
-
Sit vielä lisää kun ei toi kaukolukko toimi... Soittelin avainvaunulle niin siellä kertoivat että joutuu kokonaan uuden kapulan hommaamaan jos entinen särkyy,vissiin toi pitää sit paikkasa, eli vanhaa jostain muusta autosta ei saa hyödynnettyä?. Tossa paikallisessa korjaamossa sen verran saatiin testattua että kapulasta ei lähe minkäänlaista signaalia niin varmaan se kapula on kaput kun patterinkin kuitenkin vaihdoin. Autona siis v70 t5 -99
-
Vaikka 1 ovi onkin "auki" eli valo palaa niin silti ovet menee lukkoon ainakin 2000 mallissa, hälytin ei vaan kytkeydy ja ei väläytä vilkkuja lukituksen merkiksi.
korjaa tuo ovikytkin lisäämällä tavaraa sinne mikrokytkimelle ohjeen mukaan ja sen jälkeen kauko-ohjaimen kimppuun.
Itse liimasin ihan nippusiteen pätkän sinne salpaan pikaliimalla ja inakin pariviikkoa on nyt pysynyt.
-
Juu, näin oli tarkoitus et pitää ensin paikallistaa mistä ovesta se kytkin olis menny. Sit rueta sitä kaukolukkoa ihmettelemään.
Varmaan vänkärintakaovi olis ekana purettava kun siinä se punainen valo palaa kokoajan vaikka auto on sammuksissakin niin jos sieltä olis se kytkin menny...
-
Juu, näin oli tarkoitus et pitää ensin paikallistaa mistä ovesta se kytkin olis menny. Sit rueta sitä kaukolukkoa ihmettelemään.
Varmaan vänkärintakaovi olis ekana purettava kun siinä se punainen valo palaa kokoajan vaikka auto on sammuksissakin niin jos sieltä olis se kytkin menny...
Silloinhan se on sieltä mennyt jos valo palaa kokoajan.
Itselläkin oli sama ovi vialla.
Helppo korjata kun saa ensin sen lukon käsiinsä.
-
Onko joku irroittanut tämän oven mikrokytkimen?
tai onko jollain tarkkaa kuvaa kyseisetä kytkimestä irtonaisena?
kiinnostaisi nähdä sellainen irtonaisena että tietäisi sopisiko noi mitä mulla on hyllyssä.
-
Taitaa olla tuo:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=7368&osCsid=01u146g2rtno31juoae4q3faf1
http://www.mouser.com/ds/2/467/10550351_02_K-24988.pdf
Mutta oon sitä mieltä, että useinmiten tuo mikrokytkimen toimimattomuus johtuu tuon muun mekanismin kulumisesta, jolloin tuö kytkimen liikkuva ei liiku tarpeeksi. Omastani korjasin liimaamalla palan muovia siihen väliin.
-
Tuossa eilen käytin auton katsastuksessa. Hälytin, sisävalot yms. ei tietenkään liity asiaan mitenkään. Sen jälkeen alkoi sisävalot palamaan, ovet menee kaukosäätimellä lukkoon ja auki. Tarkkana saa olla ettei kuskin jalkatilaan jää valot palamaan. Muut valot on pois päältä. Ongelma on lähinnä repsikan ovessa, jota ei juurikaan availla kun yksin liikun autolla. Kuskin ovessa myös sitä ilmiötä että välillä saa paiskoa urakalla :buck2:
Joten, tumpelona jos alkaisin itse etsimään mikrokytkimiä yms. niin ei siitä ainakaan parempi tulisi. Nyt hälyt on sitten kokonaan pois pelistä... Siis jos veisin tuon ongelmapesän korjaamolle, niin mitähän lysti noin suunnilleen mahtaisi kustantaa? Itse en ala todellakaan edes yrittämään.
Ovien punaiset valot oon repinyt huitsin nevadaan jo aikaa sitten, kun niitä ei voi nähdä palaako vai ei.
Kustannuskysymys: kannattaako tuohon korjauttaa `jotain` vai annanko olla. Rahallista arvoahan tuollaisella -99 vehkeellä ei paljoa enää ole.
-
En tiedä mitä maksaa, mutta jos johonkin merkkikorjaamoon rempattavaksi viet, niin lukothan tuohon sitten menee paketteina vaihtoon.
Ei mikään korjaamo ala niitä lukkoja ainakaan virittelemään, kuten me foorumilaiset niitä itse ropaamme.
On äkkiä kahteen oveen tonnin pieti, jos riittääkään...
Lukon vaihto ei loppuviimeksi ole kovin vaikea, eli jos löydät jostain vähän käytetyt, tai uudet kohtuuhintaan, niin ei oo mahdoton itsekään niitä vaihtaa, tai vaihdattaa jossain halvassa verstaassa.
-
Ovien lukoissa on kyllä kaksi mikrokytkintä, toinen rikkarille toinen sisävaloille. Ne vanhemmiten alkaa sohloon, koska mekanismi kuluu.
Sen saattaa pystyä elvyttämään laittamalla pienen siivun muovia mikrokytkimen ja sen kielen väliin. Tai sitten uutta lukkoa kehiin.
(http://i1100.photobucket.com/albums/g416/christheancient/V70%20Door%20Lock/Pict02.jpg)
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=124280
Eikä varmaan kellään kuvia tallessa...
Kiitos kuvaänpäri S*
-
Tuolla on kuviakin:
http://forums.swedespeed.com/#/topics/146743
-
Eli jatka topickia koska en viitti uutta tehdä ku itellä sama ongelma ja vuosimalli.
Eli autona on -00 265hv mallin V70 R jossa on se 3 nappulan kauko-ohjain. En ole kerenny tutkimaan vikaa ja ovet menee avaimesta ja ohjaimesta lukkoon mutta oon huomannu seuraavat viat Eli vilkut ei välähdä ovien lukittuessa mutta välähtää 2 kertaa avatessa, sisävalo palaa kokoajan, oikea takaoven valo palaa aina, hälyttimen ledi ei vilku ollenkaan, kuskin oven sisäpuolella olevasta napista ovet menee Lukkoon mutta aukee samantien.
Korjaamon Autocom testerillä Luin hälyttimen ohjausyksikön vikakoodit ja löytyi seuraava koodi eli
-Takasivu ikkunan rikkoutumis tunnistin- voisiko hälytin ongelma mulla johtua tuosta tunnistimesta?
Koska testerit ja ohjainlaitteet on tuttuja niin tutkailin että jos tuon tunnistimen saisi kytkettyä pois käytöstä ja siellä olikin asetus osio jossa vissiin saa kytkettyä pois / päälle eri toimintoja kuten antureita,
ovet menemään automaattisesti lukkoon, vilkut pois ja muuta mutta ongelmaksi muodostui että kun yritti muuttaa toimintoa niin se pyysi turvakoodin? Eli seuraava kysymys on että kenellä Sellanen koodi on ja mistä sen saa? Eli saako auton omistajana keskusautohallista hankittua tuon hälyttimen ohjausyksikön turvakoodin jota se pyytää asetuksia muuttaessa?
-
Takaoven lukossa mikrokytkin vikaa, kenties.
Tuskin antavat turvakoodia volvolla, mut ainahan sitä voi kysyä.
-
Takaoven lukossa mikrokytkin vikaa, kenties.
Tuskin antavat turvakoodia volvolla, mut ainahan sitä voi kysyä.
joo pitää tutkia se kytkin. Käyn tänään kyselemässä saisko sitä koodia. Sieltä asetuksista saisi laitettua päälle automaattisen lukitus toiminnon ja sitten sieltä oli kytketty pois ledi ni se pitäis saada päälle.
-
joo pitää tutkia se kytkin. Käyn tänään kyselemässä saisko sitä koodia. Sieltä asetuksista saisi laitettua päälle automaattisen lukitus toiminnon ja sitten sieltä oli kytketty pois ledi ni se pitäis saada päälle.
No, saitko koodin?
-
No, saitko koodin?
En oo kerenny kyselemään vielä
-
Taitaa olla kyseinen PIN koodi siellä CEM muistissa mistä sen voi tonkia ulos jos ottaa pöydälle ja lukaisee. ;)
-
Mulla on semmone ongelma Volles (S70 classic VM00)
Vilkut ei välähä ku laittaa ovet lukkoon tai avaa varas hälyttimen valo ei vilku eikä ala hälyttää ku koputtaa ikkunoita
-
Morjes kaikille! Autoni on Volvo V70 mk1 vm.00 ja nyt on tullut viaksi sisävalojen satunnainen jääminen päälle + oikean etu jalkatilan valon jääminen päälle. Vaihdoin jo oikean etuoven lukkolaiteen mutta mitään vaikutusta ei ollut vaan sama vika vieläkin päällä. Myös hälytin ei mene välillä päälle eli ei vilkauta vilkkuja lukittaessa ovia ja jos menee päälle niin kohta alkaa hälytin itsestään huutamaan. Nyt minulla on sisävalot pois käytöstä ja oikean jalkatilan polttimo ja oikean etuoven punavalo polttimo otettu pois ja ovien sulkeminen tapahtuu vain avaimella ettei hälytin kytkeytyisi päälle. Silloin kuin oikean puolen jalkatilan valo jäi palamaan vedin konepellin vaijerista ja valo sammui ja kun vapautin kahvan valo syttyi..Olen vaihtanut myös konepellin vasemman puolen lukkolaitteen jossa on anturi. Tulipa pitkä teksti mutta olisiko jollain apuja mikä voisi olla vikana, olisi mukavampi kun hälytin toimisi ja ovet voisi avata/sulkea kaukosäätimestä.
-
Mistä tai miten voi tarkisataa onko autossa hälytintä alkuunkaan ?
Auto on 850 -95. Kaukosäädöllä menee ovet lukkoon ja avautuvat. Vilkut ei vilku lukittaessa eikä avattaessa. Ei myöskään etuikkunalla olevassa ledissä ole missään vaiheessa mitään valoa tai välähdystä. Ovivalot toimivat ja sisävalo toimii tarkoitetulla tavalla.
Näin vanhassa vuosimallissa tuskin on merkkivaloja avoimista ovista tai takaluukusta (STW) vai onko ?
Onko tuo hälytinyksikkö joku erillinen, fyysinen laite tai laitteita, summeri/lisätorvi, lisäakku jossainpäin autoa?
Auto on minulla uusi ja merkki uusi tuttavuus. Kaikki muuten tuntuu toimivan ja auto tuntuu "hyvältä". Pientä luxusta vain kaipailen.
-
Ainakin S70 -00 on tarrat ikkunassa ja konehuoneessa tulipellissä "torvi".
-
Kiitos vastauksesta .
Taitaa näköjään olla jo sellainen vuosimalli. -95, että tieto on mennyt tuossa asiassa maan rakoon ?
-
Nyt menee mulla yli hilseen. Kaikista ovista punainen valo sammuu kun laittaa salvan kiinni. Keskuslukko toimii ja valot välkkyy. Mutta perkele jos sisävalot ovi asennolla ei sisävalot sammu. Ja jalkatilan valot sammuu samalla kun ovet edessä laittaa kiinni. Miten tässä pitäs edetä?