Mulle tuli tällanen kansivika epäilty volvo 850, B5252S 140hp 10v.
Elikkä paikkasin ylävesiletkun, laitoin litkut paisariin vähän yli maximi viivan, käytin autoa noin 20min, lämmöt nousee hitaasti normaalisti puoleen väliin, pakoputki ei kummosia pölläyttele, kabiiniin tulee kuumaa, tulee kylmää, ajoin pienen lenkin pihaa ympäri että lähtis neste kiertää ja sehän lähti, täytin uudestaan min/max viivan väliin. Ei siis menny paisari tyhjäksi vaan tippui min määrän kun lähdin ajaa.
Nyt kun lisätty min/max välille käytin autoa 1h, ajelin arviolta 30 kierrosta hallia ympäri --> kaikki niiku pitää, vesiletkut ei oo kovat vaan aika sopivat, nesteet ei katoo, lämmöt pysyy MUTTA ---->
KYSYMYS: Kun avaan paisarin korkkia vähän, pyrkii neste nousemaan todella korkealle, haluu hissukseen valua ulis korkin juuresta, kun auto käynnissä siis. Samantien kun sulkee korkin, nestetaso laskee pikkuhiljaa takas siihen min/max väliin? Ylävesiletku paisarin vieressä tuntuu myös tosi kuumalta.
Edellinen omistaja laittanut jotain vuotofixiä koneeseen, vaihdan vielä huomenna paisarin korkin ja termostaatin varmuudeksi.
Mutta mikä aiheuttaa ton ylläolevan, kun muuten vaikuttaa ihan ehjältä? Onko ideoita?