Carcom Oy  Ateho

850 T-5 kierrokset kantaa.

  • 23 Vastauksia
  • 6279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkkis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • Volvo R Owners Finland
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #15 : 19.04.2016, 22:59:20 »
Itellä teki vanha vapari kasipätkä tuota ihan samaa ja tuntuu tekevän myöskin tänään haettu T-5R, joten taitaa olla ihan ominaisuus näissä tuo tuommonen ::)
855 T-5R CREAM YELLOW

EX: 855 2.4 10V -97

Poissa HirviTarra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #16 : 20.04.2016, 00:48:40 »
On ominaisuus (tai oikeastaan pakko olla :D ). Meillä on pihassa kolme pätkää joista yksi on 10 tappinen vapaasti hengittävä ja loput kaksi on T5 mallia. Tuossa uusimmassa tulokkaassa (joka siis on T5) en ole kiinnittänyt huomiota kierrosten kantamiseen, joten en ole varma tekeekö se sitä, mutta voi olla että ei, sillä siinä on kunnon lastu sisällä ja penkitetty joskus 320hp. Pitääkin huomenna kiinnittää kyseiseen asiaan huomiota.. Tuo vapari ja toinen T5 (tämä vakio lastulla) kuitenkin tekevät tuota niin tuskinpa se mikään vika on. Harkittu ominaisuus niin kuin laatikkovika kirjoitti. :)

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #17 : 20.04.2016, 14:15:21 »
Tuossa uusimmassa tulokkaassa (joka siis on T5) en ole kiinnittänyt huomiota kierrosten kantamiseen, joten en ole varma tekeekö se sitä, mutta voi olla että ei, sillä siinä on kunnon lastu sisällä ja penkitetty joskus 320hp.

Se on automaatin lastu alunperin jos se tökkää heti moottorijarrulle. Ei vaikuta lastun "kunnollisuuten" sinänsä..
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa HirviTarra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #18 : 20.04.2016, 16:48:06 »
Eipä kyllä ainakaan mitään töksähdystä ole tuntunut kun moottorijarrulle on laksenu, mutta pitää kiinnittää siihen huomiota tänään.

E: Ei se kyllä töksähdä kun laskee moottorijarrulle, mut ei kyllä "leijutakaan" niitä kierroksia vaihdetta vaihtaessa niin kuin nuo kaksi muuta.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2016, 09:54:47 kirjoittanut HirviTarra »

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #19 : 27.04.2016, 23:19:33 »
Se on automaatin lastu alunperin jos se tökkää heti moottorijarrulle. Ei vaikuta lastun "kunnollisuuten" sinänsä..

Ainakin oman lastun tilasin manuaalina ja töksähtelee moottorijarrulle siirryttäessä. Tosin on lastu muutenkin aika kulmikas toiminnaltaan :D
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #20 : 30.12.2018, 20:51:26 »
Taas tuli auto vaihdettua, kyseessä Volvo s70 t5 vm. 99 eli surullisen kuuluisalla sähkösellä kaasulla. Ongelmana kierroksien kantaminen vaihde päällä ja auton liikkuessa. Ei tehnyt tätä aiemmin kun kytkinpolkimen tunnistin oli irti (näköjään syystäkin oli irroitettu) ja cruise ei toiminut. Nyt se toimii, mutta samassa alkoi tämä.

Parhaiten huomaa, kun ajaa nelosella kierrokset n. 1500 rpm erittäin loivaan alamäkeen niin vauhti pysyy samana n. 5 sek ja huomaa, että veto jää päälle. Kysymys kuuluukin, meneekö cruisen joltain osalta alipaineletku esim. kaasuläppäkotelolle ja sen vuotaessa aiheuttaisi tämän? Paikallaan ollessa kytkin painettuna tai ei, tai liikkeessä kytkin painettuna kierrokset ei leiju, vain vaihde ja veto päällä liikkuessa.

Vai pitäisikö tästä tehdä uus aihe?

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #21 : 19.01.2019, 21:36:39 »
Luettu vanhoja aiheita ja heräsi kysymys. Vuosmallit ennen -98 on mekaaninen vakionopeudensäädin alipaine letkuineen, jossa mm. servo kaasupolkimen lähellä. Dieseleissä näitä ei kuulema ole.

Mutta entäs kun mulla on vm. 99 bensa eli sähkösellä kaasuläpällä, eli nytkö voin olettaa, ettei vuoda noista letkuista, koska niitä ei autossani ole (auton tiedot lukee edellisessä viestissä)? Eli vakkariko tarvitsee vain kaasuläpän ja ecun, eli vika siis jommassa kummassa? Vaikuttaako joku muu tähän vai onko tässä mallissa jotain alipaineella toimivaa joka liittyy vakkariin?

Poissa tomeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #22 : 21.01.2019, 14:06:01 »
Ei liene alipainetta juu ja on siellä kaasuläpän lisäksi muitakin kikkareita, jotka vaikuttavat käyntiin. Esim. AACV teki minulla sellaista, että auton liikkuessa (kytkin pohjassakin) kierrokset eivät laskeneet tyhjänkäynnille ennen kuin auto pysähtyi. Jäi johonkin 1400 rpm. Minulla tosin vaparimalli.

Tulipa mieleen, että toimiihan ETS polttimo, se kaasuläpäkotelo kun ainakin tiputti cruisen pois?

Poissa Spude1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5 kierrokset kantaa.
« Vastaus #23 : 21.01.2019, 18:33:28 »
Ei liene alipainetta juu ja on siellä kaasuläpän lisäksi muitakin kikkareita, jotka vaikuttavat käyntiin. Esim. AACV teki minulla sellaista, että auton liikkuessa (kytkin pohjassakin) kierrokset eivät laskeneet tyhjänkäynnille ennen kuin auto pysähtyi. Jäi johonkin 1400 rpm. Minulla tosin vaparimalli.

Tulipa mieleen, että toimiihan ETS polttimo, se kaasuläpäkotelo kun ainakin tiputti cruisen pois?
ETS valo toimii, kaasuläppäkotelo vaihdettu, mutta lukenut, että nämä syö niitä kuin leipää.

Luin vähän tuosta AACV:stä ja parissa autossa ollut se vikana, mutta nekin on ollut vapareita (en tiedä onko turboissa tätä). Yksi kuva löytyi, mutta omassani se ei ole samassa kohdassa. Minulla siis cruise toimii ja tämä ominaisuus tuli heti kun sen korjasin. Jos deaktivoin cruisen esim. irroittamalla kytkinpolkimen anturin, vika häviää ja auto on taas ennallaan.

Pitäisi lukea vikakoodit niin selviäisi paremmin.

 

Ateho  Elekma