Ateho  Elekma

850 -97 öljyn ylensyönti

  • 6 Vastauksia
  • 4081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Panda

  • VRCF Aluevastaava
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
850 -97 öljyn ylensyönti
« : 28.12.2010, 18:23:57 »
2.4 litranen kasipätkä syö tosiaan öljyä ihan hemmetisti (omasta mielestäni ainaki)..
Ainut, mitä ei syö samallalailla ku muita, on Teboilin Gold S 5W-40, mikä on sit kuulemma ihan *****.. Mutta nyt ku pari tonnia sitte vaihettiin öljyt ja kaveri laitto sinne kuulemma "parasta mahdollista" tolle, niin eipä paljoo enää öljytikku kastunu..!  :o

Pitäisköhän asialle nyt ruveta tekeen jotain muutaki, kuin vaan vaihtaa takasi tohon "hyväks" havaittuun ja syöttää sitä sit öljynvaihtojen välillä aina pikkasen lisää!?!  ???

AUH

  • Vieras
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #1 : 28.12.2010, 22:30:41 »
No eikös tuolle kannattas sit tarjoilla tuota teboilia jos on niin pahaa et ei ees koneelle kelpaa?  :o Ei vaan mikäs tuossa muka niin huonoa on ite oon käyttäny tuota e carinassa, 190 mersussa ja tiissele golffissa ja ei kyllä oo tuosta öljystä mitään huonoa sanottavaa.

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #2 : 29.12.2010, 17:43:59 »
Laita vaan sitä Gold-S:ää sinne. Ei nämä Volvon vakiokoneet ole niin korkeaviritteisiä, että pitäisi pelkästään Castrolin Magnatecciä tai Mobilin ESP:iä. Parempihan se on, jos ei ime sitä ölppää, kuin bensaa.

Onko muuten 10-venttiilinen? Jos on, niin olethan tarkistanut imusarja-ilmansuodatin välisen haitarikumin kunnon? Ei korjaa öljynsyöntiä, mutta ei kuluta konetta ainakaan lisää, jos ratkennut haitarikumi vaihdetaan.
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #3 : 29.12.2010, 18:29:05 »
Itse olen havainnut Valvolinen Max-lifen vähiten kuluvaksi 10-venttiilisessäni.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #4 : 29.12.2010, 20:35:42 »
Kyseessä varmaa 10 venanen kone, eli se 144 heponen. Tuntuu ainakin että enemmän tolla 2 ventiili per sylinteri kannella varustetuissa koneissa on tota öljyn syönti taipumusta. Vanha kasipuokki söi kans jonkun verran, riippuu vähän ajosta. Jos oli pätkäajoa koko ajan nii saatto mennä lähemmäs litra tonnille, aina käynnistyksessä pöläytti siniset. Sitte jos tuli pelkkää maantie ajo niin tonnille vei alle desin.  Puristukset oli kaikissa pytyissä hyvät ja tasaset. Castrolin magnateciä tuli siinä käytettyä ja lisäiltyä öljyä aina välillä. Ei jaksanu asiaa miettiä kun kone muuten toimi hyvin, vähän yli 260 000 ajettu oli kun lähti multa eteenpäin. Kerroin uudelle omistajalle "ominaisuudesta", ja meinas vaihtaa venttiilinvarren kumit. Luultavasti tuli sillä kuntoon.. 
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #5 : 29.12.2010, 22:07:53 »
Jos vaihtovälillä vie vähemmän mitä öljytilavuus on, niin itse en tekisi asialle yhtään mitään. Edullinen öljy ei niin paljoa maksa, että mahdollisesti kallis remontti tulisi ikinä maksettua takaisin säästyneinä öljykustannuksina.

En osaa sanoa, millainen jobi on tuo venttiilinkumien uusiminen tohon koneeseen, itse olen viimeksi vaihdellut kyseisiä kumeja Mitsubishi Lanceriin, vm. jotain 80-lukua... :) Siihen noita kannatti aina kerran vuoteen vaihdella, ei maksaneet paljon mitään ja oli suht. helppo operaatio.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa d-wa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 -97 öljyn ylensyönti
« Vastaus #6 : 04.01.2011, 20:28:05 »
Mulla autto yhdessä autossa 10w40. Ei nää koneet ikuisesti nuorina ja tiukkoina pysy, väjyyttä voipi ilmaantua ikääntyneelle ;)
Nykyinen: V70 2,5T AT -05 CHROMIUM EDITION
Ex: V70 2,5 20V AT -99 ja V70 2,4 20V AT -98
Ex: V40 T4 1,9 -98
Ex: 850 2,5 20V AT -95

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo