Ateho  Elekma

V70 T5 1997 öljynjäähdyttäjän letkut

  • 42 Vastauksia
  • 15486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

heartagramm

  • Vieras
V70 T5 1997 öljynjäähdyttäjän letkut
« : 04.08.2012, 08:38:19 »
Vuotavat liitoksistaan aika rutkasti, niin pitäisi saada uudet letkut tilalle. Saako noita muualta kuin siniseltä ja ovatko sielläkin tilaustavaraa?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2012, 20:35:50 kirjoittanut heartagramm »

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #1 : 04.08.2012, 11:47:44 »
Ei taida saada kuin siniseltä. Jotkuthan on hinnan takia teettäneet uudet letkut vanhoihin putkiin.
Esim. Hiflexillä tai jollain muulla hydraulipuljulla.

Nuoko vuotaa? http://www.fcpeuro.com/products/volvo-engine-oil-cooler-hose-replacement-kit-850-c70-s70-v70-oem-parts-oilcoolerhosekit
« Viimeksi muokattu: 04.08.2012, 11:49:50 kirjoittanut hevonen »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #2 : 04.08.2012, 13:11:14 »
Osat maksoi 15e kun hydrauliliikkeessä vaihtoivat uudet letkut niihin vanhoihin.
Niitä lauhduttajan pään O-renkaita saa myös hydrauliliikkeestä, mutta ne koneenpuoleiset pitää hakea volvolta, samalla kannattaa ottaa se neliömäinen tiivisterengas joka tulee sen termostaattikikkaran ja öljypohjan väliin.

Volvolla noi uudet putket on noin satasen zipale...

Eli aika paljon pääsee halvemmalla kun vaihdattaa vaan ne letkut niihin vanhoihin.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #3 : 04.08.2012, 20:00:39 »
Vuotaa siis öljyletku joka tulee edestäpäin katsoen syylärin vasempaan alapäätyyn (pitänee ottaa kuva?), tihkuu itse letkun läpi, ei liitoksesta. Sama vaihtaa varmaan kaikki letkut samalla. Mitkähän mahtaa olla sinisen varaosanumerot noille tiivisteille koneen päähän?

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #4 : 04.08.2012, 20:21:59 »
Luepa ton lähettämäni linkin alaosa, siellä on oem varaosanumerot. :sundaydriver:

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #5 : 04.08.2012, 21:18:53 »
No siellähän ne oli... :D Pitää maanantaina koettaa onneaan josko ne Volvollakin ymmärtävät noiden numeroiden päälle.

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #6 : 04.08.2012, 22:13:44 »
Luulis, ellet mee tampesterin tiskille...
Vitsivitsi... :D

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #7 : 09.08.2012, 20:34:55 »
Onkos tuo öljynlauhduttaja muuten syylärin kanssa samassa vai onko näissä erillinen öljynlauhdutin? Pitäisi nimittäin varmaan vaihtaa tuo syylärikin joutessaan joten olisi hyvä tietää öljynlauhduttimen uusimista silmälläpitäen... Jossain vaiheessahan ne alkaisi kuitenkin kenkkuilemaan niin sama vaihtaa jo nyt.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #8 : 10.08.2012, 09:50:12 »
Onkos tuo öljynlauhduttaja muuten syylärin kanssa samassa vai onko näissä erillinen öljynlauhdutin? Pitäisi nimittäin varmaan vaihtaa tuo syylärikin joutessaan joten olisi hyvä tietää öljynlauhduttimen uusimista silmälläpitäen... Jossain vaiheessahan ne alkaisi kuitenkin kenkkuilemaan niin sama vaihtaa jo nyt.

Öljynlauhdutin on syylärin sisällä.
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #9 : 10.08.2012, 12:56:43 »
Eli ei ole irroiteltava palikka siis? ELK ja tulee uudessa syylärissä aina? ELK

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #10 : 10.08.2012, 15:33:07 »
Eli ei ole irroiteltava palikka siis? ELK ja tulee uudessa syylärissä aina? ELK
Kyllä.

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #11 : 10.08.2012, 17:39:33 »
Jaahas, kysyin tuosta eräästä putiikista ja sanoivat ettei ole öljynlauhdutinta heidän syyläreissään.... Mene nyt sitten ja tiedä, toisaalta printtikuvissa on selkeästi mainittu "engine oil cooler". :)

e: BÖLK, 132 €
NRF, 173 €
Valeo, 195 €
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012, 18:05:49 kirjoittanut heartagramm »

hevonen

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #12 : 10.08.2012, 18:50:51 »
Jaahas, kysyin tuosta eräästä putiikista ja sanoivat ettei ole öljynlauhdutinta heidän syyläreissään.... Mene nyt sitten ja tiedä, toisaalta printtikuvissa on selkeästi mainittu "engine oil cooler". :)

e: BÖLK, 132 €
NRF, 173 €
Valeo, 195 €
No onhan niissä saa tana jos vaan turbon syylareita ovat.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012, 18:53:14 kirjoittanut hevonen »

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #13 : 10.08.2012, 18:53:35 »
Manuaali+automaatti-ilmastoidulle tarve.

E: tämä selvä.

heartagramm

  • Vieras
Vs: V70 T5 1997 öljynlauhduttajan letkut
« Vastaus #14 : 26.08.2012, 10:10:00 »
Syyläri tilattu, tulee ensi viikon alusta perille. Silloin pitäisi myös alkaa vaihtelemaan noita letkuja, millainen kiinnitys noissa on syyläriin ja (ilmeisesti) öljypohjaan yms. tms? Tietää varautua ennakkoon jotta asennusaika on mahdollisimman lyhyt eikä veny usealle päivälle. ELK

Osat maksoi 15e kun hydrauliliikkeessä vaihtoivat uudet letkut niihin vanhoihin.
Niitä lauhduttajan pään O-renkaita saa myös hydrauliliikkeestä, mutta ne koneenpuoleiset pitää hakea volvolta, samalla kannattaa ottaa se neliömäinen tiivisterengas joka tulee sen termostaattikikkaran ja öljypohjan väliin.

Volvolla noi uudet putket on noin satasen zipale...

Eli aika paljon pääsee halvemmalla kun vaihdattaa vaan ne letkut niihin vanhoihin.

Onko kellään tiedossa noille o-renkaille ja tiivisterenkaalle varaosanumeroita niin ei mene vikaan tiskillä.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2012, 10:13:53 kirjoittanut heartagramm »

 

Futurez  Kulkukoira