Samppasport  Futurez

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 276916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #30 : 04.03.2011, 21:16:04 »
rastas:n aloittama viestiketju yhdistetty tähän olemassa olevaan 850 hankinta topic:iin.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
V70mk1 bensa kakkosautoksi
« Vastaus #31 : 17.03.2011, 15:13:20 »
Kohta on aika hommata V70 I dieselin rinnalle (kakkos)autoksi vastaavanlainen mutta bensamoottorilla. Nämä kuitenkin ovat itselle oudompia, ja kysyisinkin mitä eroja ko. bensamoottoreista löytyy välillä R ~300hp, T5, 2.5T sekä perusvaparit (140&170hp).

Onko kaikissa sama moottori, eri viritysasteella/turboeroilla=?

Onko kestävyyksissä eroja? Uskaltaako esim. vaparikoneen ostaa 350tkm ajettuna, saati turbollista?

Kuinka automaatit ovat näissä kestäneet ( enemmän ajettuina) ?

Uskoisin että ainakin R- versiot ovat laskuista poisluetut mutta kiinnostaisi saada tietoa niistäkin. Kakkosauto saattaisi olla käyttämättömänä ehkä hyvinkin pitkiä aikoja,1-2kk. Aiheuttaako tämä ongelmia?

Poissa thabandit^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • En osaa kävellä käsilläni.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #32 : 22.03.2011, 20:37:44 »
Tulipa mieleen pohdinta noista suorakylkisten V70:sten automaattilaatikoista. Vissiin 2000-malliin siirryttäessä ainakin bensakoneiset saivat 5-vaihteisen laatikon? Jostain jäänyt mieleen hajatelma, että dieseleissä olisi ollut "sama" 4-vaihteinen, kuin 850:ssä hamaan loppuun asti?
Rule number one:
-Respect a mans car, a man respects you.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #33 : 23.03.2011, 21:23:05 »
Tulipa mieleen pohdinta noista suorakylkisten V70:sten automaattilaatikoista. Vissiin 2000-malliin siirryttäessä ainakin bensakoneiset saivat 5-vaihteisen laatikon? Jostain jäänyt mieleen hajatelma, että dieseleissä olisi ollut "sama" 4-vaihteinen, kuin 850:ssä hamaan loppuun asti?
2000-vuosimallin vapaastihengittäviin bensakoneisiin tuli uusilaatikko, muissa säily vanhalaatikko. Siihen tuli vain oppimis toiminto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #34 : 27.03.2011, 13:31:12 »
Hoplaah...

Kertokkeehan miten tuollainen -97 V70 tiisseli manuaali lootolla eroaa tuollaisesta -99 V70 tiisselistä? Onko jotain mitä kannattaa tietää tuon omistuksesta ja oston yhteydessä?

Onko näissä vanhemmissa jotain ekan varsion vikoja, vai onko saamaa kauraa kuin nämä parivuotta tuoreemmat?

Ja sitten sellaista että onko sumuvaloilla johtoja jo valmiina niinkun 850 on? Ja toimiiko kunhan laittaa katkaisian ja valot paikalleen?

Eihän näissä taijja olla muutakuin nivelet, vuodot ja satunaiset sähkö oireet ne pahimmat? Vaiko onko jottain?

EDIT: Niin ja kilsojahan autolla tuntu olevan 370tkm Ja ryhti näyttää kuvissa ainakin hyvältä jos jottai vaikuttaa... Ei siis perä roiku  ;)
« Viimeksi muokattu: 27.03.2011, 13:35:44 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #35 : 27.03.2011, 13:49:22 »
Ei siis perä roiku  ;)

Kannattaa tietty kurkata, onko takana Nivomatit. Ajon jälkeen tahtoo olla vähän ryhdikkäämpi ja parkissa perä laskee hiukan... Eli kuva voi siinä mielessä vähän hämätä.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #36 : 27.03.2011, 13:54:26 »
Kannattaa tietty kurkata, onko takana Nivomatit. Ajon jälkeen tahtoo olla vähän ryhdikkäämpi ja parkissa perä laskee hiukan... Eli kuva voi siinä mielessä vähän hämätä.

Ihan hiton urvolo kysäri ;D Miten erroo nivomatit tavan setistä? Tullu nimittäin paljoo tutkittua näitä etuvetosia...

Niin ja mites muuten jos on nivomatti niin miten ongelmillseksi tulee alustasarja? Ja tarviiko V70 -97 mittään todistus / lupalappuja noista alustasarjoista?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #37 : 27.03.2011, 13:59:19 »
Tarvii laput alustasta.

En minä näistä mitään tiedä, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että noi Nivomat iskarit on sellaiset, joissa on automaattinen tasonsäätö. Eli oli kontti tyhjä tai anoppi köytettynä kera betoniharkkojen, niin auto pysyy samalla tasolla. Ongelmalliseksi ne tekee se, että maksavat joku 400-500 euroa ...kappale.

Bensoissa ainakin ne voi toki vaihtaa normaaleiksikin, en sitten tiedä, miten iso homma. Tätä olen joskus kysellyt, mutta ei ole tullut vastausta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #38 : 27.03.2011, 15:03:54 »
Aivan, kätevähän se on kun toimii. Mutta siis kait sinne saa laitettua ihan perus alusta satsin, vai pittääkö noihin olla joku erikoisempi systeemi? Huvittas uusia ostaa kun maksaa alustasarjan verran.

Niin ja tietoa tosta sumari hommelista?

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #39 : 28.03.2011, 11:33:58 »
Kiikarissa olisi V70 -98 T5-R. Automaatti ja 270 tkm ajettu. Uskaltaisiko tuollaista mennä ostamaan, millaisia murheita näissä yleensä on tekniikka puolella? Onko siis yleensä ottaen miten kestäviä nuo 2,3 turbomyllyt? Pikaisia vastauksia odotellaan!  :)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #40 : 28.03.2011, 12:12:55 »
Kiikarissa olisi V70 -98 T5-R. Automaatti ja 270 tkm ajettu. Uskaltaisiko tuollaista mennä ostamaan, millaisia murheita näissä yleensä on tekniikka puolella? Onko siis yleensä ottaen miten kestäviä nuo 2,3 turbomyllyt? Pikaisia vastauksia odotellaan!  :)
T5-R Mallimerkinnällä et löydä mitään. T5 ja R ovat sitten taas eriautoja. Mutta asiaan. Itsellä ollut 850R ja nykyinen V70R molemmat samalla B5234T4 tekniikalla. Ja hyvin ovat kestäneet. Molempia hiukan kutiteltu ja ovat saaneet kunnolla kenkää. Ainiin ja molemmat manuaaleja.. Nuo automaattilaatikot vähän niin ja näin keston kanssa, kun jo tehtaalta lähtiessäänkin 50nm vähemmän vääntöä koneessa kuin vastaavassa manuaali versiossa.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #41 : 28.03.2011, 12:16:27 »
T5-R Mallimerkinnällä et löydä mitään. T5 ja R ovat sitten taas eriautoja. Mutta asiaan. Itsellä ollut 850R ja nykyinen V70R molemmat samalla B5234T4 tekniikalla. Ja hyvin ovat kestäneet. Molempia hiukan kutiteltu ja ovat saaneet kunnolla kenkää. Ainiin ja molemmat manuaaleja.. Nuo automaattilaatikot vähän niin ja näin keston kanssa, kun jo tehtaalta lähtiessäänkin 50nm vähemmän vääntöä koneessa kuin vastaavassa manuaali versiossa.
V70R automaatissa on 330Nm ja manuaalissa 350Nm.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #42 : 28.03.2011, 12:21:14 »
V70R automaatissa on 330Nm ja manuaalissa 350Nm.
Kato nii perkules onki.. Muistelin vaan ku 850R:ssä menee että manuaalissa 350Nm ja automaatissa 300Nm
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #43 : 28.03.2011, 12:23:11 »
Kiikarissa olisi V70 -98 T5-R. Automaatti ja 270 tkm ajettu. Uskaltaisiko tuollaista mennä ostamaan, millaisia murheita näissä yleensä on tekniikka puolella? Onko siis yleensä ottaen miten kestäviä nuo 2,3 turbomyllyt? Pikaisia vastauksia odotellaan!  :)
Tota vissiin kattonu?
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3792623
Näyttäs ainakin ärrän penkit olevan.. Mahtaa olla myyjän tietämättömyyttä tuo T5-R :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #44 : 28.03.2011, 12:30:49 »
Mutta siis kait sinne saa laitettua ihan perus alusta satsin, vai pittääkö noihin olla joku erikoisempi systeemi? Huvittas uusia ostaa kun maksaa alustasarjan verran.

Ainoastaan nelivetoisissa nivojen korvaaminen tavallisella/alustasarjalla on jollain tapaa ymmärtääkseniongelmallista. Muutenhan se on aika lailla bolt-on. Se takaiskarin yläpään kuppikiinnike on nivoissa ja "tavallisissa" erinainen.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

RallyBaron  Samppasport