Ateho  Elekma

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 280271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _komu_

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo c70 t5
« Vastaus #60 : 12.04.2011, 11:22:55 »
Morjesta. Elikkäs kaipaisin tietoa volvo c70 t5 98-01 automaatti/manuaali. Kiinnostais tietää että onko järkevä ostos että kestääkö tekniikka miten hyvin ja muutenki kun tarkoitus olis tämänkuun loppuun tai enskuun alkuun tuollanen laittaa? n.170tkm-220tkm ajettu. Onko vakuutukset minkälaiset volvossa? Kiitän vastauksista jo etukäteen  :)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo c70 t5
« Vastaus #61 : 12.04.2011, 11:25:13 »
Itellä oli -99 2.5T tomaatilla, nykyään auto löytyy porukoilta.

170tkm ajettu, ja aivan loistava vehje. Niinkuin junan vessa. Ei mitään moittimista.

Vakuutukset itellä oli about 150€ kuukausi, nollapoonuksilla.

Hyvin huollettu, noin 200tkm tai alle ajettu, niin varmasti loistovehje. Autohan on ulkonäöllisestikin liki täydellisyys.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo c70 t5
« Vastaus #62 : 12.04.2011, 11:30:16 »
Itse olen tuon T5 koneen kanssa tullut siihen tulokseen että vain manuaalina. Automaatti hukkaa tehoja siinä määrin että hyötysuhde on älytön. Tosin automaatin helppoutta sekalaisessa taajamaliikenteessä ei voi kiistää  :-\

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo c70 t5
« Vastaus #63 : 12.04.2011, 18:44:27 »
Eiköhän tuo ole tekniikaltaan hyvin pitkälti sama ole kuin S/V70. Ceessä ainakin hieman vahvemmat alatukivarret.

Heikkoja kohtia penkkien kaatomekanismin vaijeri, pystyy itse vaihtamaan, mutta ei mitään mukavaa hommaa. Sekä sellaisen anturin jousi, joka kertoo penkkien säädöille, että onko penkki kallistettu vai ei. Itse ottaisin manuaalipenkeillä, koska tuo sähköpenkkien siirtely on toivottoman hidasta kun pitäis päästä takapenkille. Ikkunat hieman suhisevat, koska ovet tosiaan ovat karmittomat. Uudet tiivisteet ovat todella kalliita, mutta kyllä niistä vanhoistakin saa hyvällä hoidolla ihan siedettävät. Eipä tule muuta mieleen, että mitä eroa olisi S/V70:siin...

Itse olen tykännyt kyllä  ;)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta *V70R awd*
« Vastaus #64 : 15.04.2011, 18:26:55 »
No niin, hyvät volvoilijat-- :hello:

Kuume iski..ja nyt on saatava V70R awd S* suorakylki.

Mitä tuollaisesta TÄYTYY tarkistaa, ettei täysin pommia ostele ??
ml jossain 200-300tkm.
Tod. näk. myäs automaatti.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta *V70R awd*
« Vastaus #65 : 15.04.2011, 23:48:26 »
No niin, hyvät volvoilijat-- :hello:

Kuume iski..ja nyt on saatava V70R awd S* suorakylki.

Mitä tuollaisesta TÄYTYY tarkistaa, ettei täysin pommia ostele ??
ml jossain 200-300tkm.
Tod. näk. myäs automaatti.

Ihan nuo perusjutut mitä kaikista muistakin sekä nelivedon ominaispiirteet myös.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Olisi tarjolla 390 000km ajettu v70 tdi ja automaatilla. Jarrut on just vaihdettu ympäriinsä ja jakopääremontti tehty myös. Matkaa ajettu viimeiset 5 vuotta.

-Vaihdelaatikkoon on vaihdettu joku laakeri. Onko kuinka yleistä noissa laatikoissa?
-Kuinka kestäviä/luotettavia nuo automaattilaatikot ovat?
-Mitä erityisesti kannattaisi katsoa tuosta autosta eli onko jotain kalliiksi tulevia tyyppivikoja. Korjaamista en pelkää eli kaikki tehdään itse, jos vain mahdollista. Lähinnä osien hinnalla on väliä.

Tällä hetkellä ei ole vielä tietoa moottorista että onko 2.4 vai 2.5.

745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Olisi tarjolla 390 000km ajettu v70 tdi ja automaatilla. Jarrut on just vaihdettu ympäriinsä ja jakopääremontti tehty myös. Matkaa ajettu viimeiset 5 vuotta.

Tällä hetkellä ei ole vielä tietoa moottorista että onko 2.4 vai 2.5.

Jos siellä on VAG-konsernin TDI kuten vaikuttaa niin se on 2,5-litrainen.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa ml-s80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #68 : 15.05.2011, 20:39:59 »
Volvo XC 70 2,4 Cross Country AWD Automaatti -98
142 kW / 193hp, aj. 185tkm, tuollainen olisi yksi vaihtoehto, onko  jotakin
jota erityisesti kannattaa huomioida, esim. jotakin kallista korjattavaa tulossa?

Poissa wuntzikka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
mites tällänen?
« Vastaus #69 : 24.05.2011, 18:54:19 »
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/3983091

tekeeköhän tuolla mitään, kilometrejä kyllä aikas paljon...? en ole näihin ärräläisiin oikeen perehtynyt, mutta mitkä ovat tuossa yleisoireet? onkohan hinta kuinka kohdallaan?

kertokees mielipiteitä, että kannattaako edes harkitakkaan vaihdossa tuota...

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #70 : 24.05.2011, 19:03:10 »
On mun kaverin entinen volvo....piti kun kukkaa kämmenellä, hiero ja puunas ja laitto...kyseisen kaverin auto pitäs olla aina täydellinen.... Oli oikeesti lähes virheettömässä kunnossa kun lähti joskus vuosi puolitoista sitten eteenpäin!!!! Oli ainakin silloin pirun siisti ja hyvä!!! Johonkin näyttää olevan hävinny ne 19 tuumaset vanteet mitkä tuossa oli ja taitaapa alustasarjakin olla jossain pussihousujen nurkissa.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa miguliolio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #71 : 08.06.2011, 17:42:33 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/4013854

Mitäs olette mieltä? Auto on kuulemma Italian tuonti peli. Siksi vain 2.0l koneella. Ollut nykyisellä omistajalla yli 4 vuotta. Ovat ostaneet auton AVK:lta ja korjanneet keulan ja maalauttaneet koko auton uudestaan. Mitään huoltokirjaa autosta ei ainakaan italian ajoilta ole. Nykyisen omistajan aikana ei ainakaan ole jakopäätä vaihdettu kertaakaan. Millainen vaihtoväli Volvossa on? Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Ilmastointi kuulemma vaatisi täytön. Viime kesänä oli vielä toiminut ja ainakin kompura pyörii kun ilmastoinnin laittaa päälle. Mielestäni auto olisi muuten ihan OK mutta tuo jakopää ja huollot vähän arvelluuttaa ja tuo ilmastointi, jos sieltä onkin jokin kallis osa mennyt rikki.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #72 : 08.06.2011, 17:49:02 »
http://www.nettiauto.com/volvo/850/4013854

Mitäs olette mieltä? Auto on kuulemma Italian tuonti peli. Siksi vain 2.0l koneella. Ollut nykyisellä omistajalla yli 4 vuotta. Ovat ostaneet auton AVK:lta ja korjanneet keulan ja maalauttaneet koko auton uudestaan. Mitään huoltokirjaa autosta ei ainakaan italian ajoilta ole. Nykyisen omistajan aikana ei ainakaan ole jakopäätä vaihdettu kertaakaan. Millainen vaihtoväli Volvossa on? Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Ilmastointi kuulemma vaatisi täytön. Viime kesänä oli vielä toiminut ja ainakin kompura pyörii kun ilmastoinnin laittaa päälle. Mielestäni auto olisi muuten ihan OK mutta tuo jakopää ja huollot vähän arvelluuttaa ja tuo ilmastointi, jos sieltä onkin jokin kallis osa mennyt rikki.
Tonnin ainakin pois hinnasta.

Jakohihnan vaihtoväli noin 4vuotta, joten olis pitäny jo vaihtaa omistusaikana.

Eikä ole mikään "aito ärrä" kun on tosiaan 2litranen mopedi. Tuo on ihan normaali italian T5 mitä on vähän tuunattu.
R on aina 240/250heppanen 2.3. Ja T5-R on 240heppanen 2.3. 
Jos AVKpeli niin kiinnitä huomiosi ainakin kolarikorjauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2011, 17:50:56 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa miguliolio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #73 : 08.06.2011, 18:00:00 »
Tonnin ainakin pois hinnasta.

Jakohihnan vaihtoväli noin 4vuotta, joten olis pitäny jo vaihtaa omistusaikana.

Eikä ole mikään "aito ärrä" kun on tosiaan 2litranen mopedi. Tuo on ihan normaali italian T5 mitä on vähän tuunattu.
R on aina 240/250heppanen 2.3. Ja T5-R on 240heppanen 2.3. 
Jos AVKpeli niin kiinnitä huomiosi ainakin kolarikorjauksen jälkeen.

Sitä minä aattelin itsekkin että oiskohan tuo kuitenkin vaan laiteltu T5, joten lähetin rekkarin trafille, kyllä se ihan on malliltaan 850 T5-R. Kone on myyjän mukaan 2.0l koska italian autovero käytäntö on ainakin ennen ollut surkea. 2.3l koneessa ei olisi italiassa ollut mitään järkeä verojen takia. Näin myyjä kertoi. Minkä verran tuo jakopää remontti kustantaa kunnon osilla jos itse tekee? Motonetin osiin en luota ja netistä ei oikein hinta tietoja muualta löydy.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2011, 18:14:40 kirjoittanut miguliolio »

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #74 : 08.06.2011, 18:24:43 »

Eikä ole mikään "aito ärrä" kun on tosiaan 2litranen mopedi. Tuo on ihan normaali italian T5 mitä on vähän tuunattu.
R on aina 240/250heppanen 2.3. Ja T5-R on 240heppanen 2.3. 


Eri netti sivuilta kyllä löytyisi 2 litrasta t5r mallia joka on italiaan suunnattu. Liekkö sitten väärää tietoa.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron