Carcom Oy  Elekma

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 283687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattivaihteiston kunto koeajotilanteessa
« Vastaus #240 : 09.02.2012, 13:33:43 »
Kyllä sen tulee vaihtaa lähes huomaamattomasti.
Öljytikku ylös, miltä öljyn tulee olla kirkasta, eikä haista palaneelta.

Tosta kestävyydestä MK1 vs MK2 en osaa sanoa.

Kyllä siinä potku riittää, jos on asian mukaisesti ajettu ja huollettu
mutta sehän on kuitenkin tapauskohtaista ja mikään ei ole ikuista
Kukaan ei varmasti uskalla antaa päätään pantiksi kestävyydestä.

Onko se miten hankalassa paikassa se öljytikku vaihteiston öljylle?

Yksi saksalainen tyyppi sanoi ettei ole koskaan vaihtanut oman volvonsa automaattilootaan öljyjä kun kaikki ovat sanoneet että niitä ei saa vaihtaa..  :D Pian puoli miljoonaa oli mittarissa. No asiaa selittänee että hänen perheensä oli muuttanut Ruotsista Saksaan..
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Automaattivaihteiston kunto koeajotilanteessa
« Vastaus #241 : 09.02.2012, 13:49:11 »
Peruutusvaihde kannattaa kokeilla. Eikös näissä aisinin nelivaihteisissa ollu liki ainoa mekaaninen vikapaikka mahdollisesti pettävät pakkipannan niittaukset. Pakin pitäs mennä päälle kerralla, eikä kahdessa osassa niiku mulla. Mulla kun laittaa pakin päälle nii parin sekunnin päällä nytkähtää vielä toisen kerran. Joku varmaan joskus laittanu kierrosten kanssa pakin päälle ja pääsee jo vähän se panta elämään. Sitten kun niittaukset repeää nii häviää koko peruutusvaihde. Eipä tuo paha ongelma ole kunhan käyttää järkeä aina pakkia päälle laittaessa. Joku kuulemma ajanu monta vuotta samanlaisella tapauksella kun mulla ja hyvin kestäny. Mulla tehny nyt pakkasilla sitä kaks talvea että ei kylmänä lukita turbiinia nelosella. Kun laatikon öljyt lämpee nii lukittaa. Vois hyvinkii lähteä pois tuo vaihtamalla öljyt, keväällä aattelin.
Niin ja enemmän ajetuissa saattaa olla juuri tuo nelosen lukitus "tuntuva" mutta ei kuulemma ole mitään huolestuttavaa. Saattaa tuntua vitoselle vaihdolta tuo lukitus mitta nelivaihteisia nää automaatit on viimesiä vapareita lukuunottamatta.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 354
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaattivaihteiston kunto koeajotilanteessa
« Vastaus #242 : 09.02.2012, 14:38:45 »
Kyllä se automaattilaatikkokin SUOMESSA vaatii öljynvaihdon. Ei esimerkiksi Saksassa, jossa ajetaan autoilla 200 tkm ja paalataan. (tai myydään Suomeen uudenkarheina  :D). Öljynvaihto pehmentää laatikon käyttäytymistä huomattavasti. Luullakseni myös vähentää venttiilivikoja kun kaikki paska ei seilaa kokoaja mukana. Minun näkemäni pakkipannat ovat antautuneet pistehitsausten vierestä.
Vain automaatilla

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #243 : 10.02.2012, 11:10:34 »
Mitenkä tuo automaattivaihteiston öljynmäärän tarkistus tehdään että onko siihen olemassa mittatikku jossain raossa josta samalla voisi haistella että onko "palaneen käryä"?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #244 : 10.02.2012, 12:13:00 »
Keltanen tikku ainaki mulla näkyy ku kattelee moottorin ja ilmanputsarin välistä.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #245 : 20.02.2012, 16:40:26 »
Mitäs pitäs automaatti 850Rstä katella ostomielessä? 124tkm mittarissa, vai onko toi vielä niin vähän ettei pitäs olla mitään kummaa? Nimenomaan ahdettujen omistajien mielipiteet kiinnostaa. Kiinnostais vähän kun tossa olis yks tuontiauto tarjolla, hintaa olis sopivasti hangossa. Tietty tullit ja verot piälle mutta edullinen mielestä. 6-700e lienee autoveron määrä.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 04:32:54 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #246 : 20.02.2012, 22:27:16 »
Mitäs pitäs automaatti 850Rstä katella ostomielessä? 124tkm mittarissa, vai onko toi vielä niin vähän ettei pitäs olla mitään kummaa? Nimenomaan ahdettujen omistajien mielipiteet kiinnostaa. Kiinnostais vähän kun tossa olis yks tuontiauto tarjolla, hintaa olis 2100e hangossa. Tietty tullit ja verot piälle mutta edullinen mielestä. 6-700e lienee autoveron määrä.
Ekaksi tulis mieleen huoltokirjan paino päiväyksen tarkastaminen  ;D
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #247 : 21.02.2012, 04:32:36 »
Ekaksi tulis mieleen huoltokirjan paino päiväyksen tarkastaminen  ;D
Oliko sulla jotain hyödyllistä tietoa vai paukutatko vaan päätäs, kun vituttaa ettei oo itelle löytyny vähän ajettua r-ää.

Ei ole mikään ruuvattu saksantuonti.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #248 : 21.02.2012, 15:50:16 »
Oliko sulla jotain hyödyllistä tietoa vai paukutatko vaan päätäs, kun vituttaa ettei oo itelle löytyny vähän ajettua r-ää.

Ei ole mikään ruuvattu saksantuonti.

Tuli vaan mieleen kun viime viikolla oli arviossa auto joka oli mallia -98 mutta vihko -00. Ja ei, ei vituta  :facepalm:
kyllä sun ego pienen läpän saa nyt luvan kestää..
« Viimeksi muokattu: 21.02.2012, 15:51:55 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

s73

  • Vieras
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #249 : 28.02.2012, 16:57:44 »
katselin s70 vm.97- tai 98 200 000 ajettu manuaali saksasta tuotu. Mitä tulee seuraavassa huollossa, hinta? Näkeekö vain alustanumerosta onko kytkin vai massapyörä? Missä hinnoissa iskarit+työ? Vetonivelien vaihtoväli tai nïiden kunnostus?
« Viimeksi muokattu: 28.02.2012, 17:22:33 kirjoittanut s73 »

Poissa harddick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #250 : 09.03.2012, 11:18:51 »
Black kirjoitti:
 "En oikeastaan kulutuksen pienenemistä voi käyttää argumenttina auton vaihdolle "

ymmärrän.. kiitos vastauksista. taitaa tulla riiselivolle taloon käyttöpeliks.


EDIT 09.03.

käyttis päivitetty 2001 V70 Diesel manuaaliin. tankillisella ajettu tähänmennessä 890km ja vartti jäljellä. keskikulutus 5.1litraa.... tyytyväinen 8)
Nyxä: -00 V70 mkII Tbo AWD

Exät: -03 V70 D5 A, V70 D -01, 855 -94 GLT/aut. 745 GLT -90 2,3 16valve/aut,  Amazon roadster V8/aut, 244 V8/Getrag, 242 Chopattu USA-malli, 855 GLT, 945 2,3Tbo/aut -98, 745 2,3Tbo/aut -88, n.20kpl volvoja 100-700-sarjaa, muita merkkejä enemmän..

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #251 : 10.03.2012, 22:27:35 »
Jees, eli mahdollisesti joutuu Tdi-kaupoille, aiempaa kokemusta ei tuollaisesta koneesta ole. Auto on V70 ja muistaakseni -98. Itsellä nyt alla 855 T5 joten yleisesti ottaen tollanen suorakylkinen on jokseenkin tuttu laite.

Eli siitä tdi-koneesta kysymyksiä. Kilometrit on varsin kohtuulliset, ainakin ilmoituksen mukaan selvästi alle 400tkm.

1. Jakopään ja pumpun hihnan vaihtoväli? Paljonko noin kustannusarvio? Vaatiiko erikoistyökaluja, eli pystyykö teettämään ihan perus autokorjaamolla?

2. Suutinviat, millä kilometreillä pääsääntöisesti alkaa ilmaantua, kuuluuko nakutuksena, näkyykö savuna?

3. Peruskoneen osalta kalliita vikoja? Kannen halkeamisia, kampuran katkeamista jne?

4. Millaisia kilometrejä noilla koneilla ajellaan ilman isompia remontteja? Ajo tulee olemaan matkapainotteista, ei ajeta kilpaa mutta jokunen tuhat vedetään kärryä vuoden aikana.

5. Kulutus?

6. Turbovikoja? Huohotusvikoja, karkaako käymään öljyillä?

7. Kun dieselimiehet tänne kuitenkin valtaosin vastailee niin joku muistanee muutaman kympin tarkkuudella paljonko käyttövoimavero on vuositasolla? Mulla ei ole auton teknisiä tietoja saatavilla tällä hetkellä.

Jos jotain selkeästi mainiytsemisen arvoista jota ei tuohon listaan ole kirjoiteltu niin kertokaa toki, kaikki tieto lisää tuskaa.  :D

Jos tdi-kaupat ottaa onnistuakseen niin multa sais ostaa suht ehjän 855 T5:n poijes. Palataan siihen tarkemmin kun tarkentuu.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 20:25:49 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Tdi-viat?
« Vastaus #252 : 11.03.2012, 18:19:02 »
Alipainepumppu ainakin kannattaa kuulostella?> tuntuu aika usein ääntelevän noissa volkkarin tekemissä pannuissa jos noita tarkoitit. Muutaman satasen tais kustantaa ja pitkään kuunneltava ennen kuin pahimmillaan kai nokka akseli katkennee? Tonnilla vaihtunee jakopään hilut uskoisin.
Noista ajoitusongelmista kuullut joillakin pajoilla hihnarempan yhteydessä.>saattaapi savustella, käynnistyä huonosti jne.. jos remppa huonosti hoidettu.
Huimilla kilometreillähän noita vielä kaupan, joten hyvällä huollolla lienee 500 000 reippaasti ylitettävissä.>kärryn veto ei jatkane henkilöauton ikää koskaan, mutta eiköhän tuo järjen kanssa vedellen kestä tuonkin.

Kulutus lienee huomattavasti pienempi kuin nykyisessä autossasi 6 litraa jos sanoo niin siellä päin>kohta joku väittää 5 ajelevan kuitenkin ;) ja seuraava optimoinnin jälkeen alle 5 litralla :)!

Siis tämmösiä lueskellu jne.. itsellä ei tuosta kokemusta katotaan sitten kun tuo OM 603 hyytyy... josko tuommosella olis pieniruokasampaa meno ja viiden vuoden päästä jo hankintahintakin kohillaan ;).
 
Saas nähä joko provosoituu joku moisen aluksen omaava avautumaan lisää?

Miten lienee ne öljyvuodot näissä koneissa? Kampuran stefat ym. pikkurempat?
Elektroiniikka ,ajotietokone, ABS, jne. systeemit ja korjaus/huolto hinnat.

Tuossa aloitusvalikon pari riviä alempanahan juuri tehottomuus ajoittain ongelmaa 98 70 tdi selvitellään>
egr,alipaineletkut,nipat jne.. näyttäs olevan kohteena....
« Viimeksi muokattu: 11.03.2012, 18:42:27 kirjoittanut Koo Pee »

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Tdi-viat?
« Vastaus #253 : 11.03.2012, 20:11:10 »
Nimenomaan tuo 2.5 tdi eli se jota on 850 ja 70 korisiin laitettu, liekö muihinki?

Lueskelin kyllä jotain juttuja tuon dieselin osaltya, normi ongelma eli haulla saa vaikka mitä tuloksia ja kaikkien kerääminen yhteen + mjuistaminen alkaa olla vaikeeta, siks meinasin jos tähän sais kootusti haukkuja ja vinkkejä.

Katellu kans että aika huimilla kilsoilla on laitteita myynnissä, tuo konehan taitaa tosiaan aika vahva olla, kiinnostais vaan että millä rahamäärällä sellasen saa ajossa pidettyä.  :)

Ei kai se tuo jakopään laitto sentään tuhannen hujakoille nouse? Eikös alipainepumpun viat ala tuntuu jarruissakin jo?

Mikä on evry-modi? EGR kannattaa vissiin tulpata ilman tarkempaa miettimistä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi vikalista?
« Vastaus #254 : 11.03.2012, 22:58:24 »
En ole asiantuntija mutta talouden kotteroihin tehdään kaikki itse. Hihnanvaihto on tehtävissä jos on perustyökalut, isoin/ainut ongelma on se aivan järjetön momentti kampiakselinlimpun keskipulttiin --> tarvii kunnolliset lukituskalut aukaisun-kiinnityksen yhteydessä.
Jakohihnan kiristimen säätöavain tarvii hankkia, tai tehdä itse. Tarvii erittäin ohuen lenkkiavaimen tms, varakirikaupasta saa kyllä ostettua edukkaasti ihan tehdastekoisen avaimen.

Öljyä ainakin meillä vuosi sieltä jakopään puolelta itse öljypumpun tiivisteestä, vaihto vaatii öljypohjan irroituksen +vähän muutakin. Jos ei siis kiristämällä tokene.
Alipainepumppukin saattaa vuotaa öljyä.


Moottorina hyvän tuntuinen, mutta k***päisen ahtaasti ja hankalasti rakennettu. Osien kannalta vähän hankala koska kaikki osat eivät löydy heti kerralla oikein jos menet Volvoon ostamaan. Esim. tiivisteitä on useita erilaisia. 
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Autoracing  KL-varaosat