Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 283637 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #330 : 12.05.2012, 09:40:21 »
Taitaapi olla elämäntilanteessa tulossa muutos olen miettinyt v70:n vaihtoa c70:seen, mitähän kaikkea tulisi huomioida, tekniikka on kyllä jo tuttua.

kaveri letkuttaa vettä päälle ja itse istut sisällä tarkkailemassa, ettei ovitiivisteet vuoda  :D

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
850 10V -94 vaihtuu V70 TDi
« Vastaus #331 : 14.05.2012, 16:29:27 »
Tämän vuoden puolella tarkoitus vaihtaa emännän kasipätkä V70 dieseliin, nuo volvon dieselit kun eivät ole niin tuttuja niin kertokaahan mitä hyviä ja huonoja puolia noissa on. Pääasiassa kateltu -->2000 mallista automaattilootalla olevaa volvoa jolla olisi ajettu max. 350 000km.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850 10V -94 vaihtuu V70 TDi
« Vastaus #332 : 16.05.2012, 18:19:12 »
Tämän vuoden puolella tarkoitus vaihtaa emännän kasipätkä V70 dieseliin, nuo volvon dieselit kun eivät ole niin tuttuja niin kertokaahan mitä hyviä ja huonoja puolia noissa on. Pääasiassa kateltu -->2000 mallista automaattilootalla olevaa volvoa jolla olisi ajettu max. 350 000km.

thukka nimimerkillä on tuollanen myynnissä edullisesti, ota pikaista yhteyytä häneen jos oot tuollasta ostamassa.

Ite hankin -99 manuaalin, ja ed. auto oli juurikin 850, bensavehje ja manuaali. Voin sen puolesta suositella vaihtoa täysin että mulla ainakin tippui polltoainekulut puoleen.

 Tuollanen tdi-kone on ihan kiva moottori, ottaen huomioon auton ja etenkin moottorin iän. Sen verti tutkisin ainakin että jakopää on laitettu ja että sen on tehnyt joku virallinen korjaamo eikä ed. omistaja ite tallissa. Kampuran hihnapyörän momentti on älyttömän iso, ja sitä ei ilman oikeita työkaluja tarvi haaveilla kiristävänsä.

Korjaamon omistaja varoitteli jo etukäteen että ainaki noissa eka mallin 70-korisissa tuppaa jarrusatulasta männät ruostumaan, eikä tainnu ihan väärässä ollakaan. itellä oli kolmesta kulmasta jumissa.

Alatukivarsia ja vetareiden ulompia niveliä joutuu vissiin uusimaan toisinaan, eivät taida kuitenkaan mahottoman kalliita olla.

Takalasin pyyhkijät tuppaa jumittamaan, ja sitten kun ne jumittaa niin sieltä hajoaa sellanen muovinen (?) hammasratas. EI taida sekään kovin kallis olla en tosin ole joutunut uusimaan. Ite herkistelly takalasinpyyhkijän sekä nykyisestä että siitä edeltävästä autosta.

Joku muu osaa kertoa lisää, mulla kokemuksia tuosta dieselistä vasta neljän tuhannen kilsan verran.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 354
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #333 : 23.05.2012, 23:12:23 »
Olen ajellu moisilla vempeleillä varmaan noin 300 tuhatta. Varmoja vehkeitä. Hihnoja täytyy uusia tietyn välein, vesipumppu kannattaa uusia myös vaihdobn yhteydessä. Edellisellä 740 ajoin samat, mutta v70 kyyti on ollut hiuka viihtysämpi. ELK
Vain automaatilla

Poissa Kanistaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #334 : 27.05.2012, 15:32:10 »
En muuten tiedä onko mainittu, mutta tuo 13-15 kiloakin se oli että pitäs olla puristukset..

Ni turbo koneessa on reilusti pienemmät puristukset, jos joku ihmettelee, ite ihmettelin ainakin mut selviskin että ei hätää :D Kun otin ulkomaisilta foorumeilta selvää.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
S70 ostamassa
« Vastaus #335 : 07.06.2012, 11:11:47 »
Kaverin puolesta kyselen et mitä kannattaa käydä läpi S70 -98 2.5 20v ajoneuvosta?
Kun oltas viikonloppuna menossa sitä katsomaan.

Perusjutut ainakin tiedän että.
-öljyn tarkistus myös ohjaustehostimen ja jarrunesteet
-Moottorin ylätukikumien tarkastus
-Moottorin kunto ulkoa päin katsuttuna ettei vuotoja
-Jarrujen testaus
-jne

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #336 : 07.06.2012, 15:16:21 »
Levorannastako?   ;)

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #337 : 07.06.2012, 16:28:26 »
Levorannastako?   ;)

jep.. Alkaa usko loppumaan saksan autoihin. Fordi ei kestä ja Audi ei kestä
« Viimeksi muokattu: 07.06.2012, 16:35:58 kirjoittanut Tuomas-89 »

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

hevonen

  • Vieras
Vs: S70 ostamassa
« Vastaus #338 : 13.06.2012, 22:16:58 »
Kaverin puolesta kyselen et mitä kannattaa käydä läpi S70 -98 2.5 20v ajoneuvosta?
Kun oltas viikonloppuna menossa sitä katsomaan.

Perusjutut ainakin tiedän että.
-öljyn tarkistus myös ohjaustehostimen ja jarrunesteet
-Moottorin ylätukikumien tarkastus
-Moottorin kunto ulkoa päin katsuttuna ettei vuotoja
-Jarrujen testaus
-jne
Vedä lämpösestä koneesta käydessä öljytikku ylös, jos puhaltaa kunnolla niin unohda koko juttu...

Poissa lulla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #339 : 01.07.2012, 16:50:53 »
Terve.

Nyt on kyllä iskenyt niin paha volle-kuume ettei varmaankaan auta muu kuin ostaa.
Tullut jonkun verran etelä-karjalan seudulta alle 2000e 850:siä katseltua.
Mitä mieltä porukka on http://www.nettiauto.com/volvo/850/4890052 kyseisestä biilistä? Onhan siinä rullattuja kilometrejä jonkun verran, mutta ei liiaksi? Plussaa se että kyseinen 850 olisi alle 40km päässä joten voisi käydä vähän potkimassa renkaita ja katsomassa mikä kunto ;) Mitä nyt ensihätään kannattaisi tarkistaa paikan päällä?

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #340 : 01.07.2012, 21:06:17 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s70/4860566

Tuo tuli bongailtua tänään ja alkoi kiinnostamaan. Kuvien perusteella ainakin ihan siistissä kunnossa, mutta etupuskuri näyttäsi kaipaavan maalia. Näyttää vielä kaikenmaailman räpellyksiltäkin säästyneen. Ei kyllä olisi pahan hintanen kun vertaa mitä V70 ärristä pyytelevät :idiot2: Samat viat ja tarkastelukohteet ilmeisesti noissa r-malleissa kuin vapareissakin? Sitten tietenki turbon kuntoa tarkastella, että pölläytteleekö ja kuuluuko ylimääräisiä vislauksia.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #341 : 01.07.2012, 21:09:55 »
jepulis, V70 2,5 20V -98`olis tyrkyllä, kahden vuoden aikana 6000€ laitettu, ajettu vajaa 330 tkm, uskaltaakohan hankkia..? tässä nettiauton ilmo: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4905371

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #342 : 01.07.2012, 21:21:29 »
Terve.

Nyt on kyllä iskenyt niin paha volle-kuume ettei varmaankaan auta muu kuin ostaa.
Tullut jonkun verran etelä-karjalan seudulta alle 2000e 850:siä katseltua.
Mitä mieltä porukka on http://www.nettiauto.com/volvo/850/4890052 kyseisestä biilistä? Onhan siinä rullattuja kilometrejä jonkun verran, mutta ei liiaksi? Plussaa se että kyseinen 850 olisi alle 40km päässä joten voisi käydä vähän potkimassa renkaita ja katsomassa mikä kunto ;) Mitä nyt ensihätään kannattaisi tarkistaa paikan päällä?

- kattele yleisilme sisältä ja päältä, konehuoneesta onko kone vuotanu öljyä, laita kone käymään ja vedä tiku pois, jos hyvin hönkii ilmaa ja sauhua reiästä, hohotus tukkeessa ja ampuu öljyt pihalle pakkasella.. muutenhan toi kuvissa näyttää siistiltä :) Ja jos huoltokirja on niin miten huolettu..

Poissa lulla

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #343 : 01.07.2012, 21:50:07 »
Lainaus
- kattele yleisilme sisältä ja päältä, konehuoneesta onko kone vuotanu öljyä, laita kone käymään ja vedä tiku pois, jos hyvin hönkii ilmaa ja sauhua reiästä, hohotus tukkeessa ja ampuu öljyt pihalle pakkasella.. muutenhan toi kuvissa näyttää siistiltä :) Ja jos huoltokirja on niin miten huolettu..

Jep jep. Pitää lähipäivinä käydä kattoo häntä ja ehkäpä harkita mukaan ottoa  :D vielä jos sais tingattua vähän hintaa pois  8)

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #344 : 01.07.2012, 22:12:28 »
jepulis, V70 2,5 20V -98`olis tyrkyllä, kahden vuoden aikana 6000€ laitettu, ajettu vajaa 330 tkm, uskaltaakohan hankkia..? tässä nettiauton ilmo: http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4905371

Onhan tuohon ihan järkipaikkoja jo uusittu. Jakopäällä menee pari vuotta, alusta ja iskarit menee varmaan lopun ikää, jos ne on Biliassa laitettu niin vois kuvitella ihan laadukkaiksikin. Ilmamassamittareita on vissiin hajonnu, lienee uusi laitettu jos Bilia on ollu asialla. ok näköset kesävanteetki, ei tarvi heti olla hankkimassa. Käy kattomassa? Jos kauppoihin päädyt niin multa löytyy oikean värinen takalippakin ylimääräisenä. Kilsoja tietenki on takana, mut mahtaa olla edessäkin vielä melko paljon tuossa autossa.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2012, 22:15:41 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

 

Autoracing  KL-varaosat