Futurez  Kulkukoira

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 283578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #420 : 21.11.2013, 21:00:36 »
Kyllä. Oliko tossa VIN:ssä eroteltu ollenkaan auton mallia? Esim. T5/T-5R/R Ainakaan tuossa ohjeessa ei siis ole.
No jos motor code on 50, eli B5234T4, niin vaihtoehtoja on tasan yksi. 58 taas on B5234T5, joka on T-5R ja käsittääkseni myös automaatti R (15g mitsu)?

Nämä siis 2.3 koneiden osalta...

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #421 : 21.11.2013, 21:07:10 »
Niinhän se on. Tarkotin hyvin huolletulla, että huoltokirja on täynnä leimoja jotka jatkuu takasivun tyhjillä sivuilla. Taidan kuitenkin jättää ton lootan takia. Ei sitä jännitystä taida hermo kestää.  ;)

Tuon öljyn kunnon näkee silmällä ja haistaa eli öljytikku ylös ja visuaalinen katsaus tikkuun sekä nuuhkaisu. Jos öljyt ei haise palaneelle ja ovat suht punaiset ei pitäisi olla tuon vaihtamattomuuden suhteen ongelmaa.

Ekalla 850:llä ostettaessa ajettu mittarin mukaan n.180tkm  ajoin n. 140 tkm ilman ongelmia, eka huoltofirma teki "huuhteluvaihdon" , mutta seuraavana kesänä se huuhtelu vaihto tehtiin kunnolla Debilissä. Tuli silloinkin tummaa öljyä ulos, mutta laatikko pelasi edelleen ihan hyvin.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #422 : 21.11.2013, 21:51:01 »
No jos motor code on 50, eli B5234T4, niin vaihtoehtoja on tasan yksi. 58 taas on B5234T5, joka on T-5R ja käsittääkseni myös automaatti R (15g mitsu)?

Nämä siis 2.3 koneiden osalta...

Tottapa tuokin.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #423 : 21.11.2013, 23:30:50 »
No jos motor code on 50, eli B5234T4, niin vaihtoehtoja on tasan yksi. 58 taas on B5234T5, joka on T-5R ja käsittääkseni myös automaatti R (15g mitsu)?

Nämä siis 2.3 koneiden osalta...
näinhän tuo taitaa olla :) itsellä vin-numero YV1LW5802S2XXXXXX  :hello:

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #424 : 22.11.2013, 07:59:22 »
näinhän tuo taitaa olla :) itsellä vin-numero YV1LW5802S2XXXXXX  :hello:
Täällä päässä YV1LW5002VXXXXXX S*

Toivottavasti oli Tomelle jotain apua näistä :) Itselle rärrä hakusessa?

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #425 : 22.11.2013, 08:12:50 »
Onko 850 R ja T-5R valmistusmääristä jossain koostetta, värin ja korimallin mukaan vuosittain jaoteltuna? Mistäs löytyikään se linkki valmistenumeron lukuun, jotta saa tarkitstettua että kaikki täsmää. :juhau:
Tuolla jotain på svenska
http://www.nordicr.com/konceptet.php
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #426 : 22.11.2013, 08:16:28 »
Täällä päässä YV1LW5002VXXXXXX S*

Toivottavasti oli Tomelle jotain apua näistä :) Itselle rärrä hakusessa?

Juu. Saa nyt nähdä mikä sitä osuu kohdalle. Ihan ei ole sellaisia tarjolla, minkä haluaisin, mutta aika lähelle sentään... Harrasteärrä kiikarissa.  ::)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa eekone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • "Hippi-Eero"
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #427 : 09.12.2013, 22:30:00 »
Eksynyt lammas palaa kotiin, eli 1,5 vuotta nismoilua saa nyt riittää ja Volvo alle, kiitos...

Tämänhetkiseen elämäntilanteeseen ja fiilikseen näyttäisi sopivan parhaiten V70 mk1, diesel automaattivaihteilla. Luettu on unirytmi vituralleen kaikenlaista juttua näistä ja luulenpa, että yksilö jonka koeajoin eilen olisi hyvä ostos. Kyseinen urheiluvaunu ;D on vm 1999, 400 tkm ajettu, oikein siisti ja hyvin pidetyn oloinen. Laatikkoöljyt nätin punaiset eikä palaneen käryä, ja vaihdosta löytyi kuitti - määrästä päätellen huuhtelemalla vaihdettu. Myös ajossa loota toimi moitteetta. Alatukivarret vaihdettu oliko vuosi sitten. Ei kolinoita ja jämäkän oloinen alusta ja ohjaus.

Miinuksina olisikin sitten että jakopäähommat on edessä (en muista kuinka pian), apukuskin lasinnostimen nappi ei toimi, kesärenkaat loppu ja ilmastointi polttaa sulaketta (kuulemma ilmastointi muuten toimisi). Mikään näistähän nyt ei varsinaisesti ole kovin paha juttu, ilmastoinnin vikakin lienee lukemani perusteella suht iisi setviä, mutta kuitenkin. Auto on just katsastettu, käkkäristä jäi kiinni (ero eri puolilla) mutta muuten puhdas paperi (myyjä hoitaa uusinnan). Vähän traktorimainen jyrinä paikallaan vaihde päällä, mutta omilla kokemuksilla vanhoista dieseleistä en kauheasti säikkynyt - olisiko syytä? Kone käy kuitenkin nätisti ja vetää sekä starttaa hyvin.

Menen katsomaan autoa uudestaan perusteellisemmin viikonloppuna, joten olisikohan kertomani perusteella jotain mitä olisi syytä vielä kattella tarkemmin? Ajattelin vertailun vuoksi yrittää ehtiä käydä koeajamassa vastaavia jos pk-seudulta tai jostain tästä kiertueen varrelta löydän, myös uudempikorista.

Kiitos avusta jo etukäteen :)
V40 2.0T A Classic '03 "Pieno"

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #428 : 11.12.2013, 15:17:37 »
Mites kun itseä ruvennut hieman himottamaan nuo alkupään C70:et. Onkos ne 2-litraiset mistään kotoisin?
Se 166 heppainen on ilmeisesti aika mopo, ja virivaraa ei varmaan ole niin paljoa että parisataa sais helpolla. Entäs sitten se 225 heppainen, kestääkö noilla tehoilla sitten miten...? Muutenhan noi kai on samaa tekniikkaa kun esim. S70. Automaattia ei uskalla ostaa, joten ei hirveästi kyllä tunnu olevan valikoimaa.
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #429 : 11.12.2013, 15:27:16 »
Mites kun itseä ruvennut hieman himottamaan nuo alkupään C70:et. Onkos ne 2-litraiset mistään kotoisin?
Se 166 heppainen on ilmeisesti aika mopo, ja virivaraa ei varmaan ole niin paljoa että parisataa sais helpolla. Entäs sitten se 225 heppainen, kestääkö noilla tehoilla sitten miten...? Muutenhan noi kai on samaa tekniikkaa kun esim. S70. Automaattia ei uskalla ostaa, joten ei hirveästi kyllä tunnu olevan valikoimaa.

Unohda suoraan ne mopon moottorit ja osta suoraan T5, Hinnassa ei paljon eroa enää ole.
T5 tarjontaa on yllin kyllin ja tomaatti on ihan yköstä.
Tekniika on muuten aika pitkälle samaa muiden x70 mallien kanssa.

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #430 : 11.12.2013, 17:49:32 »
Unohda suoraan ne mopon moottorit ja osta suoraan T5, Hinnassa ei paljon eroa enää ole.
T5 tarjontaa on yllin kyllin ja tomaatti on ihan yköstä.
Tekniika on muuten aika pitkälle samaa muiden x70 mallien kanssa.

Niin no, nettiautossa ei kovin montaa ole kyl. 50 kpl ylipäänsä vehkeitä koko suomessa myynnissä (nettiautossa). Siitä ottaa uudemmat pois niin jää parikymmentä.
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #431 : 11.12.2013, 19:20:05 »
Oisko tässä 2.4 vapaastihengittävässä (170hp) liian vähän tehoa? Ei saa oikeen näihin turbottomiin helposti lisää tehoa.
Sitten näytti nettiautossa olevan muutama tollanen 2.3 turbo. Eiköhän se T5 ihan hyvin kestä jos sellaiseen päädyt. Luotettava tekniikka jossa on tietysti ihan samat murheet kuin muissakin turbokoneissa. Kaikki riippuu tietysti paljon autolla ajettu (ja miten ajettu).
« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 19:22:28 kirjoittanut Makkara »
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #432 : 11.12.2013, 20:02:47 »
Oisko tässä 2.4 vapaastihengittävässä (170hp) liian vähän tehoa? Ei saa oikeen näihin turbottomiin helposti lisää tehoa.
Sitten näytti nettiautossa olevan muutama tollanen 2.3 turbo. Eiköhän se T5 ihan hyvin kestä jos sellaiseen päädyt. Luotettava tekniikka jossa on tietysti ihan samat murheet kuin muissakin turbokoneissa. Kaikki riippuu tietysti paljon autolla ajettu (ja miten ajettu).

mjoo, tossa nykyisessä kun on 170hp vapari niin ei oikein jaksais samaa uudestaan. Sinänsä enemmän huolettaa se automaatti ja sen kesto. Ja lähteekö se mihinkään tomaatilla (8sek)?. T5 manuaalilla olis pop mutta on kiven alla. Mutta eiköhän joku yksilö tule hankittua vaikka väkisin.
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #433 : 11.12.2013, 20:37:23 »
Internetti tietää kertoa tälle 170hp koneelle (manuaalina?) 8.9sek 0-100km/h. Ite en oo ainakaan hirveesti kuullut huonoa tosta tomaatista, mutta jotkuthan pitävät muutenkin manuaalia parempana. Kannattaa ettiä tollanen T5 manuaali, niin ei sitten harmita jälkeenpäin ettei tullut hankittua juuri sellaista :).

On muuten paljon pienempi valikoima nettiautossa, kuin esim viime kesänä...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #434 : 12.12.2013, 10:23:51 »
Niin no, nettiautossa ei kovin montaa ole kyl. 50 kpl ylipäänsä vehkeitä koko suomessa myynnissä (nettiautossa). Siitä ottaa uudemmat pois niin jää parikymmentä.

löytyy nettiautosta 10kpl T5 koneisia ja sit löytyy myös 5kpl 2,4/2,5 matalapaineturboja.
Autotalli comissa myös muutamia
Eikö noista mikään kelpaa, yhtähän sä vaan oot ostamassa?
Jos ei löydy niin ruotsista/saksasta löytyy sit kyl vähän enempi.

Itsekin alunperin karsastin automaattia, mutta olin täysin väärässä, on se niin mukava ja liikkuu sen verta vakionakin, että kortistaan kyllä eroon pääsee herkästi. Käy kokeilees niin tiedät.
Kestää nuo sitten kyllä viriäkin.

Ostin omani 2004, silloin C70 tarjonta mahtui yhteen käteen ja T5-malleja niistä oli pari kpl, että siltä pohjalta, on nää ajat muuttuneet.

 

Carcom Oy  Ateho