Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 283618 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #450 : 27.01.2014, 21:22:45 »
kannattaa

Kysyjä on suht uusi forumilla eli hän saattaisi arvostaa myös perusteluita mielipiteelle  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa LasseE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #451 : 27.01.2014, 21:45:30 »
Kysyjä on suht uusi forumilla eli hän saattaisi arvostaa myös perusteluita mielipiteelle  ::)

Edellisestä volvoilu ajasta on pari vuotta aikaa ja nyt olisi kilometrien vähentymisen vuoksi mietinnässä takaisin volvojen pariin siirtyminen ja nuo bensaturbomallit kiinnostais.. T5 tietty olisi jo valmiiksi  tuota tehoa...

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #452 : 27.01.2014, 22:02:32 »
Hyvin huollettu 850 tdi kilometreistä riippumatta, on hyvä hankinta!! ;) Ei ole tarvinnut paljoa murehtia(jos ollenkaan) vaikkakin kovasti "viilattu" versio on itelläkin... Koitappas esimerkiksi uudella, esim v50 (tai jotain vast.)Volvolla ajaa 400000km ilman mitään ongelmaa ja sitten virittää sitä kauheasti(80% enemmän tehoa ja vääntöä, alkup. osilla) ja jatkaa matkaa 50000km ongelmitta!! En usko että paljoa parempaa autoa löytyy!! :D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Sohveli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • Aina ei voi voittaa, ei edes joka päivä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #453 : 29.01.2014, 19:05:26 »
Kilometrit menny vuodessa niin vähiin ittellä että ois edessä auton vaihto, eniten kiinnostaisi 850 T-5R, tai nelikko T5(http://www.nettiauto.com/volvo/850/6132314) tai sitte tdi paku. Mulla ei ole mitään kokemuksia noista bensa koneista, paljo kestää olla kilometrejä että kannattas investoida? Ja onko kokoajan pyörre tankissa, varsinki nelikossa?  :D
*V70 -05 D5 Black Sapphire --- Volvo 240 Ambulance D24*

Poissa voleksi300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #454 : 02.02.2014, 15:37:00 »
Olisi vaihdossa tulossa v70 2.5t AWD automaatti, joten onko tuommosessa mikä laatikko?
Kestävyys kiinnostaa, kun siinä on myyjän puheiden mukaan n. 280hv

Mitäs juttuja noista kannattaa erityisesti tarkistaa?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #455 : 04.02.2014, 01:18:31 »
Olisi vaihdossa tulossa v70 2.5t AWD automaatti, joten onko tuommosessa mikä laatikko?
Kestävyys kiinnostaa, kun siinä on myyjän puheiden mukaan n. 280hv

Mitäs juttuja noista kannattaa erityisesti tarkistaa?

Ainakin tuon nelivedon toiminta, eli liukkaalla joku ulos katsomaan sutiiko myös takapyörät.  Kulmavaihteen booriholkki on herkkä hajoamaan väärällä käytöllä.

Automaattihan näissä on vielä se nelivaihteinen, laatikon öljytikun väri ja haju kertoo öljyjen kunnon melko tarkkaan.


V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #456 : 05.02.2014, 22:34:18 »
Mites kilometrit syö näitä kasipätkiä? Eniten kiinnostaa moottorin kuluminen. Kävin yhtä T-5R:ää kattomassa, mutta siinä oli kilometrejä jo sen 400-420tkm. Tekniikka tuntu pelaavan, mutta hieman hikoilua näkyi. Normaalia?  ??? Uskaltaako tuommosta ostaa enää? Jos sillä on merkitystä, niin automaatti on kyseessä.

Koriltaan olis perussiisti, eli pientä pintakukkaa ja maalivirhettä, mutta pohja oli ehjä kun nosturilla tsuumailtiin. Takapuskurin jotain härpäkkeitähän näistä yleensä mätäni käsiin?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6586
  • 1% Hybridi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #457 : 05.02.2014, 22:37:11 »
muistaakseni 96 ja vanhemmat vuosimallit olivat heikommalla sylinterinseinämällä, eli öljyä kuluu enemmän, toi vuosiluku voi heittää vuodella tai parilla.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #458 : 06.02.2014, 08:54:30 »
Mites kilometrit syö näitä kasipätkiä? Eniten kiinnostaa moottorin kuluminen. Kävin yhtä T-5R:ää kattomassa, mutta siinä oli kilometrejä jo sen 400-420tkm. Tekniikka tuntu pelaavan, mutta hieman hikoilua näkyi. Normaalia?  ??? Uskaltaako tuommosta ostaa enää? Jos sillä on merkitystä, niin automaatti on kyseessä.

Koriltaan olis perussiisti, eli pientä pintakukkaa ja maalivirhettä, mutta pohja oli ehjä kun nosturilla tsuumailtiin. Takapuskurin jotain härpäkkeitähän näistä yleensä mätäni käsiin?
Harvemmin edes näkee remppaamattomia T-5sia noilla kilsoilla. Monen monta on kosahtanut ennen tuota, mukaanlukien omani (öljysihti tukossa kansiliimasta). Automaatti lisää oman riskinsä. Hikoilu on normaalia, mutta varaudu 1-2 litran öljynkulutukseen tonnilla. tai pyydä puristuspainemittaus ennen ostoa. 13 barin kieppeillä +- 10 % on uutena ja alle 11 barin ku menee ni öljyä palaa ! Toki, yksilöitähän nämäkin on...

Takapuskurin kiinnikekorvat mätänee käsiin, mutta ei maksa paljoa sinisellä (noin 30-40e kpl). Muuten ei oo kukkaa itellä ainakaa näkynyt.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #459 : 06.02.2014, 18:39:09 »
muistaakseni 96 ja vanhemmat vuosimallit olivat heikommalla sylinterinseinämällä, eli öljyä kuluu enemmän, toi vuosiluku voi heittää vuodella tai parilla.
Minä taas muistelisin että ennen vuotta 1995 valmistetut olisivat sillä heikommalla lohkolla.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #460 : 09.02.2014, 12:40:38 »
Kiitokset avuista! Tuli tuo nyt ostettua vaikka vähän riskipeliä ehkä onkin. Puristuspaineet mitattiin ja olivat ~12+ kieppeillä kaikki.  :)

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #461 : 13.02.2014, 16:54:48 »
Minkä moisii noi 2.5 bensakoneet on noissa kasipätkissä?

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #462 : 13.02.2014, 16:58:15 »
Minkä moisii noi 2.5 bensakoneet on noissa kasipätkissä?
10- vai 20-venttiilinen kone ???

Poissa _Joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #463 : 13.02.2014, 17:28:56 »
sekä että

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #464 : 13.02.2014, 18:32:27 »
2.5 10V ~140 hp bensakone on aina vapari. Toiset haukkuu laiskaksi, myös 20V ilman turboa on haukuttu. Riittää kyllä kiireettömään arkiajoon ja kyllä noilla pääsee kaikkia tieliikenteessä sallittuja nopeuksia. Omassani alavääntö tuntui olevan hukassa, vähän ikävä ajella kun joutuu luistattelemaan kytkimellä. Saattoi olla jotain vikaakin tietty.

Omassa sekalaisessa ajossa kulutus 10V-koneella farkkukorissa 10-11 litraa sataselle, ja ehkä 60/40 suhteella maantie/kaupunki. Maantiellä pitäisi kai mennä seiskalla alkavia lukemia, itse en sellaisiin koskaan päässyt.

Ei kannata ollenkaan puuttua -95 vanhempiin, niissä oli jotakin valuvikaa ja öljyä sit kuluu. Uudemmissa käsittääkseni korjattu, mutta terve konehan noissakin syö öljyä ja saa syödäkin, kuten nykyautoissa tuntuisi olevankin ihan yleistä.

Kaikki bensakoneet on 5-pyttyisiä eli saundit on ihan mukavat, paitsi turboissa se mutka taitaa jonkin verran vaimentaa moottorin laulua.

Koneet ovat rakenteeltaan moderneja täysalumiinisia, ja alkupään öljynsyöntiongelmia lukuunottamatta ovat osoittautuneet ilmeisen kestäviksi ja noilla on ajeltu varsin dieselmäisiä kilometrimääriä. Korjaaminen ei ole yhtä helppoa kuin vanhemmissa takavetoserkuissa, mutta itse ropaaminen onnistuu kyllä ilman suuria erikoistyökaluhankintoja. Esim. jakopää on ihan tehtävissä kone paikallaan, vaikka rakonen hiukka kapea onkin. Torx-avaimia kannattaa hankkia reilusti erikokoisia ja -mallisia. Koneen rakenne ei ole ihan perinteinen, joten oikeat työmenetelmät kannattaa selvittää ennen remontteihin ryhtymistä, jos on tottunut perinteisiin valurautamöhkäleisiin.

Ja huohotinongelmiahan noissa on, paikkoja menee tukkoon ja letkuja murtuu. Huohottimen osia täytyy varmasti uusia jokaiseen yksilöön jossakin vaiheessa.

Siinäpä suurinpiirtein kaikki mitä itse tiedän, joku muu jatkanee tästä..


 

Carcom Oy  Ateho