Autoracing  KL-varaosat

850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta

  • 669 Vastauksia
  • 283586 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #495 : 11.03.2014, 11:13:29 »
mun autossa on öljytilavuus aika reilu, ylämerkkiin vähän vajaa 7 litraa. 8 litraa siks että konetta ei kuormitettu mitenkään ja että pesu yltäis vähän ylemmäks. Kahteen kertaan siks, että ei jäis jäämiä. Ja jokainenha saa tehä omalle koneelleen mitä haluaa?
Mutta saako rohkaista muita tekemään saman :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #496 : 11.03.2014, 11:39:52 »
Mutta saako rohkaista muita tekemään saman :pomo:

Kukas estäis herkkäuskoisten kusettamisen  :D
Kai sitä nyt pitää olla omakin älli päässä, ettei sokeesti usko kaikkea ihmeellistä mitä täällä kirjoittellaan.

Ehkä ois kuiteskin turvallisempaa kaataa jotain pesevää STP tai Forten mömmöä öljyn joukooon.
Kerosiiniähän ne on, mutta ei niitäkään paljaaltaan laiteta. Voi olla, että eivät ihan yhtä hyvin pese, kuin löpö, mutta moottorivaurion riski on ainakin pienempi.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #497 : 11.03.2014, 13:07:58 »
Kukas estäis herkkäuskoisten kusettamisen  :D
Kai sitä nyt pitää olla omakin älli päässä, ettei sokeesti usko kaikkea ihmeellistä mitä täällä kirjoittellaan.

Ehkä ois kuiteskin turvallisempaa kaataa jotain pesevää STP tai Forten mömmöä öljyn joukooon.
Kerosiiniähän ne on, mutta ei niitäkään paljaaltaan laiteta. Voi olla, että eivät ihan yhtä hyvin pese, kuin löpö, mutta moottorivaurion riski on ainakin pienempi.
Joo kyllä vastuu on "kuluttajalla", mutta kun pallo kantaa nykyään kaiken maailman hemmoja, niin pitää olla varovainen sanomisillaan, ettei saa haastetta ;)
Liittyy öljyn puolesta asiaan :D

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #498 : 11.03.2014, 22:49:01 »
Mites tommonen -99 C70 T5 man? Tyyppivikoja yms tarkastuskohteita kun menee katsomaan? Sama kone kuin esim 850 T5-R? Kiitos!
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Paikalla Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #499 : 11.03.2014, 22:57:52 »
Mites tommonen -99 C70 T5 man? Tyyppivikoja yms tarkastuskohteita kun menee katsomaan? Sama kone kuin esim 850 T5-R? Kiitos!

Eiköhän ne tuon mallin tyyppiviat oo jo tässä topiikissa aiemmin lueteltu, kealaat vähän taaksepäin.
Kone ei oo ihan sama, vaan kyseessä on hieman modernimpi mylly kaasuläppä yms. vikoineen.

Poissa meldoz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #500 : 12.03.2014, 19:46:45 »
Joo o  tulipä käytyä vilkaseen tuota liikeen v70:pistä ja kyllähän se oli melkonen laite... keula joskus kolaroitu, puskuri ei istunut oikein, tankin lunkasta lukot hajotettu, naarmuja ja kolhuja joka puolell..... ihme porukaa nää firmat jotka väittää että se on vielä kunnossa! prkl... pitää vissiin etsiä yksityisell tuohon samaan rahaan paljon parempi laite..

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #501 : 12.03.2014, 22:20:33 »
Autoliikkeet ei hyvää ja halpaa myy  :D
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Naaparahka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
C70 ostamassa
« Vastaus #502 : 15.03.2014, 15:18:01 »
Olen ostamassa vuosien 1998-2000 C70:istä.
Kysyisinkin mitä pitää ottaa huomioon kyseisessä mallissa, onko jotain "heikkoja kohtia" jotka pitää tarkistaa?
Ja mitenkäs moottoreiden kanssa, turboa olen hakemassa, mutta ottaako 2.4T vai T5?
Itsellä on ollut S60 2.4T automaatti ja kulutti sen 7.9-9L/100km, eroaako C70 kulutus tästä paljoa?

Kaikki vinkit tervetulleita  :)
Volvo V70 D5 -02 400 000km, S60 2.4T Geartronic -01 350 000km, S60 2.4T manual -03 280 000

Nykyinen Volvo V50 2.0d -06 ja C70 T5 -99

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: C70 ostamassa
« Vastaus #503 : 15.03.2014, 15:29:10 »
En osaa noihin kaikkiin kysymyksiin vastata..

Itellä tosiaan oli kohtuullisen hyvän tovin se C70, jonka sitten annoin porukoilleni.

Mittarissa tais olla jotain 120tkm luokkaa kun sen hankin, ja nykyään kilometrit jo yli 200tkm.

Mahtava peli kaikinpuolin, ei mitään valituksen sanaa. 2.4T automaattilootalla. Vaihtoi niin nätisti kuin auto vain voi vaihtaa, ja kulki kuin juna raiteilla. Kulutus automaatilla oli sielä aika lailla kympin pintaan mun kaasujalalla, manuaali ja muutenkin sirompi kaasujalka niin varmasti vie vähemmän.

Yleensä noissa vanhemmissa (S70, V70) häikkää tukivarsien ym. kanssa, mutta näissä (C70) [mutu]on vahvemmat tukivarret[/mutu]. Leimasta meni oma aina heittämällä läpi suurin kehuin.

Ihan nätisti toi kulki ensimmäisen (2.5 10V 140hv) jälkeen, mutta aika nopeesti se alkoi tuntumaan laiskalta. Invalootalla osuus asiaan, mutta anyway. T5 oletettavasti parempi vaihtoehto, varsinkin jos lisätehoja haluaa.

Jos löydät hyvän yksilön niinkuin toi porukoiden oma, niin aivan 10 / 10 auto ajaa niin kauppaan kuin pitempääkin matkaa. Jos taas maanantaiversio sattuu syliin niin v*tutuksen määrä on satavarmasti suuri.

EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ostamassa
« Vastaus #504 : 15.03.2014, 17:32:40 »
Suosittelen kyllä kovasti kokemuksieni perusteella  :)

+ sama tekniikka kun S/V70 eli osia hyvään hintaan joka paikassa
+ hyvä ajaa ja kohtuu hiljainenkin
+ takapenkilläkin mahtuu istumaan jees kunhan vain pääsee ensin sinne pujouttuman
+ katseen- ja ajankestävä muotoilu, etten sanois "tulevaisuuden klassikko"  ;D

- kankea kääntymään
- perheautot on erikseen

Tyyppivikojahan on just nämä ETS eli kaasuläppäkotelo viat, nestevuodot ( kansi, kennot)
On hyvä tiedostaa että  vm 99 on jo lähellä rippikouluikää, korjattavaa ja uusittavaa tulee ihan varmasti niinkuin muihinkin merkkeihin.
Itsellä ei ole pahaa sanottavaa 2.4 pienpaineturbosta, vääntää alhaalta, herää nopeasti ja matkassa olen ajanut 7.4 kulutuksilla. Manuaalia pitäisin kuitenkin näissä ikäluokissa kokonaisvarmenpana ratkaisuna ...ja Vaparit jättäisin rauhaan.
Yksilön kunto ratkaisee enemmän kuin moottoriteho IMHO.
Mutta jos löydät sen hyväkuntoisen ja siistin T5.sen, osta pois, se on sitte se lippulaiva eikä parempaa ole saatavana  :pomo:
S80 Executive D5 AWD

Poissa Swansson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: C70 ostamassa
« Vastaus #505 : 15.03.2014, 19:22:35 »
Itse ostin omani n vuosi sitten eikä ole kaduttanut. Hain ensin T5:ttä, sen jälkeen laajensin muihin turbollisiin mutta koska hain kohtuu vähän ajettua ja etenkin ei missään nimessä räpellettyä team gay tuning autoa, laajensin vielä kaikkiin. Ja vasta silloin alkoi löytyä ja kaupat teinkin sitten tosi siististä vähän ajetusta sahramin värisestä vm 2000. suomen teillä ei ole vielä tullut vastaan tilannetta jolloin 170 (vai montako niitä on) heppaa ei olisi riittänyt, vaan omasta mielestäni täysin riittävästi tehoja. Villi veikkaukseni onkin että heppoja on silti enemmän kuin 90%:ssa autoista jotka suomessa pörrää. Nämä saa myös parempaan hintaan koska kaikki muutkin haluavat ensisijaisesti turbollisen C:n, en itse kuitenkaan ymmärrä ihan miksi enää omistettuani omani ja koeajettuani T5:ttäkin.
Makuasioita kuitenkin toki, halusinpa vaan antaa oman kokemuksen perusteella vinkkiä, olen kuitenkin tavallaan vuoden edellä podettuani C-kuumeen viime keväänä.
C70 2.5 Aut 2000 + V70 XC 2.5T Geartronic 2002 Ocean Race
Uudessa kodissa: 360 GL Sedan B19A 1984
RIP: 740 GL B200K 1985

Poissa hakkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #506 : 15.03.2014, 21:34:30 »
Minä taas ostin omani viime vuoden lopulla. Kehottaisin kyllä niitä ikkunoita katsomaan tarkalla silmällä. Tuossa omassa on ainakin pari kertaa kuittien mukaan korjailtu isolla rahalla noita ikkunasysteemejä. Ja tapellut itse ton kuskinlasin tiiviyden kanssa alusta asti mutta ei sitä tiiviiksi saa millään. Aivan hanurista koko systeemi. Ei tuosta coupesta kyllä mitään kovin laadukasta kuvaa ole saanut, tietysti se yhteinen tekniikka on ok. Ne helmat on itellä kans kuluneet mataksi ovien alapuolelta. Ja ruostetta, ja turbolta vuotaa öljyä, etc... :)
343 b19a -82 / 360 b19a -84 / 360 b200k -85 / 360 b200k -86 / 240 b230f -90 / 850 2.4 20V -93 / C70 2.4T -98

Poissa Naaparahka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #507 : 16.03.2014, 01:25:39 »
Kiitos vastauksista!
Olisi hyvä C70 T5 automaatti nyt kiikarissa!
Kestääkö automaatti samalla tavoin, kuin vaikka entisen S60 Geartronic? 320 000 asti pääsis sillä ilman öljyn vaihtoa ja vaihdon jälkeen laatikko oli kuin uusi.
Edelleen kiinnostaa millaisiin kulutuslukemiin T5 suht rauhallisessa ajossa pääsee?
Volvo V70 D5 -02 400 000km, S60 2.4T Geartronic -01 350 000km, S60 2.4T manual -03 280 000

Nykyinen Volvo V50 2.0d -06 ja C70 T5 -99

Poissa OssiKaba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: 850, V/S70 (vm.<-00) ja C70 (vm.<-05) hankinta
« Vastaus #508 : 16.03.2014, 01:42:17 »
Kiitos vastauksista!
Olisi hyvä C70 T5 automaatti nyt kiikarissa!
Kestääkö automaatti samalla tavoin, kuin vaikka entisen S60 Geartronic? 320 000 asti pääsis sillä ilman öljyn vaihtoa ja vaihdon jälkeen laatikko oli kuin uusi.
Edelleen kiinnostaa millaisiin kulutuslukemiin T5 suht rauhallisessa ajossa pääsee?

Kyllähän toi riippuu paljon siitä missä liikut. Oma ärrä menee pitkällä matkalla jopa 8-8,4l/100 km, mutta oikeassa elämässä tulee aika paljon kaupunkiajoa, välillä seistään ruuhkassa pitkiä aikoja jne. Suurin osa ajosta on tällä hetkellä juuri tätä kaupunkiturhautumista, ajotietokoneen mukaan tällä hetkellä n.12,5-13l/100km. :D

Poissa Naaparahka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: C70 ostamassa
« Vastaus #509 : 21.03.2014, 10:51:37 »
Olen ostamassa vuosien 1998-2000 C70:istä.
Kysyisinkin mitä pitää ottaa huomioon kyseisessä mallissa, onko jotain "heikkoja kohtia" jotka pitää tarkistaa?
Ja mitenkäs moottoreiden kanssa, turboa olen hakemassa, mutta ottaako 2.4T vai T5?
Itsellä on ollut S60 2.4T automaatti ja kulutti sen 7.9-9L/100km, eroaako C70 kulutus tästä paljoa?

Kaikki vinkit tervetulleita  :)

Nyt on C70 T5 automaatti hankittu!
Ikäisekseen loistavassa kunnossa, vaihteisto toimii kuin uudessa autossa ja penkit todella tukevaa nahkaa. Moottoritiellä 90-100km/h kulutus pyöri tietokoneen mukaan 7-8 litran välillä, sekalaisessa ajossa noin 9L.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 14:50:38 kirjoittanut Naaparahka »
Volvo V70 D5 -02 400 000km, S60 2.4T Geartronic -01 350 000km, S60 2.4T manual -03 280 000

Nykyinen Volvo V50 2.0d -06 ja C70 T5 -99

 

Carcom Oy  Ateho