Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: uustalo - 28.11.2015, 11:09:48

Otsikko: ahtimen letkuista
Kirjoitti: uustalo - 28.11.2015, 11:09:48

(http://s15.postimg.org/ot5gifmdj/vacuum_hose_diagram_850.jpg) (http://postimg.org/image/ot5gifmdj/)

mikä tuo on tuossa kuvassa nro.16 ? tarviiko tuollaista käyttää kun vaihtaa isomman ahtimen?

 entä oletteko poranneet ahtimen kompuraan letku lähdön ? ja mikä tämän tarkoitus on?



(http://s3.postimg.org/fskx3al9r/3071r.jpg) (http://postimg.org/image/fskx3al9r/)
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: Miuzo - 28.11.2015, 12:36:00
Mistään mittän tiedä mut eikös tuo ole turbo+? Sanotaanko ettet sä tollasta tartte muttei varmaan mikään estä käyttämästä
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: uustalo - 28.11.2015, 13:33:42
en nyt ihan pysy kärryillä että mitä tarkoitat tuolla turbo+ kommentilla?
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: Chall - 28.11.2015, 13:48:28
Osa nro 16. kuuluu turbo+ systeemiin, nostaa ahdon hetkeksi hieman ylemmäs. Tehtaan asentama
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: janne81 - 28.11.2015, 15:12:26
Kyllä se ihan ahtopaineensäätöventtiili on, tavataan muunmuassa 850 turboissa jne.

Turbo+ oli niitä 940 juttuja, sähköinen bleedi mikä oli käytössä vasta isommilla kieroksilla.
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: uustalo - 28.11.2015, 20:47:13
ja ilmeisesti voi jättää pois käytöstä, voiko uuden ahtimen hukkaportin ohjauksen ottaa suoraan tuosta imusarja/ kaasuläpässä olevasta ns. kuusesta?
Otsikko: Vs: ahtimen letkuista
Kirjoitti: Veksi - 28.11.2015, 21:11:08
Ite otan tällä hetkellä hukkisen ohjauksen imusarjalta
Paineitten nousut tehdään muilla konsteilla...

Turbo+ setissä on hyötynä se että paine nousee tosiaakin ylemminllä kierroksilla
+Vääntökäyrä on nouseva tasaisempi eikä mallia Kouvola
+Voimansiirto kuormittuu kohtuullisemmin
+Ajoneuvo kiihtyy kierrosten noustessa

Asiaan:
Isompi ahdin herää yleensä pehmeämmin kuin vakio
Voit koettaa ohjata isompaa ahdinta tuon boxin kautta, suoraan letkulla tai lisäämällä letkuun rajapaine venttiilin
-Kytkin, voimansiirto tai renkaat saattavat luistaa kokeiluissa.
Kelloa ja lompakkoa vastaan ajettaessa lopunviimein löytyy sopusuhta