Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: uustalo - 28.11.2015, 11:09:48
-
(http://s15.postimg.org/ot5gifmdj/vacuum_hose_diagram_850.jpg) (http://postimg.org/image/ot5gifmdj/)
mikä tuo on tuossa kuvassa nro.16 ? tarviiko tuollaista käyttää kun vaihtaa isomman ahtimen?
entä oletteko poranneet ahtimen kompuraan letku lähdön ? ja mikä tämän tarkoitus on?
(http://s3.postimg.org/fskx3al9r/3071r.jpg) (http://postimg.org/image/fskx3al9r/)
-
Mistään mittän tiedä mut eikös tuo ole turbo+? Sanotaanko ettet sä tollasta tartte muttei varmaan mikään estä käyttämästä
-
en nyt ihan pysy kärryillä että mitä tarkoitat tuolla turbo+ kommentilla?
-
Osa nro 16. kuuluu turbo+ systeemiin, nostaa ahdon hetkeksi hieman ylemmäs. Tehtaan asentama
-
Kyllä se ihan ahtopaineensäätöventtiili on, tavataan muunmuassa 850 turboissa jne.
Turbo+ oli niitä 940 juttuja, sähköinen bleedi mikä oli käytössä vasta isommilla kieroksilla.
-
ja ilmeisesti voi jättää pois käytöstä, voiko uuden ahtimen hukkaportin ohjauksen ottaa suoraan tuosta imusarja/ kaasuläpässä olevasta ns. kuusesta?
-
Ite otan tällä hetkellä hukkisen ohjauksen imusarjalta
Paineitten nousut tehdään muilla konsteilla...
Turbo+ setissä on hyötynä se että paine nousee tosiaakin ylemminllä kierroksilla
+Vääntökäyrä on nouseva tasaisempi eikä mallia Kouvola
+Voimansiirto kuormittuu kohtuullisemmin
+Ajoneuvo kiihtyy kierrosten noustessa
Asiaan:
Isompi ahdin herää yleensä pehmeämmin kuin vakio
Voit koettaa ohjata isompaa ahdinta tuon boxin kautta, suoraan letkulla tai lisäämällä letkuun rajapaine venttiilin
-Kytkin, voimansiirto tai renkaat saattavat luistaa kokeiluissa.
Kelloa ja lompakkoa vastaan ajettaessa lopunviimein löytyy sopusuhta