Kulkukoira  Proturbo

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540560 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1155 : 31.12.2019, 20:53:16 »
Multa löytyy imusarja pystywebrulle. Pistä viestiä jos kiinnostaa.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1156 : 04.01.2020, 18:16:01 »
Tää virittäminen on mulle iha utopiaa vielä. Mutta jostain pitää alkaa.
Tarjolla olis imu/pakosarja tuplille, ilmeisesti tupla SU:lle, ollut jossain armeijan vehkeessä missä b20.  Käykö tohon muutkin tupla kaasarit?
Tosiaan ikinä en ole kaasari vehkeiden kans pelannut. Autona on 144, b20 mosal

« Viimeksi muokattu: 04.01.2020, 18:23:15 kirjoittanut jonze »
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1157 : 04.01.2020, 18:27:33 »
Ei käy..
Volvo PV&Duett

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1158 : 04.01.2020, 19:58:25 »
SU:t ja Strömbergit menee
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1159 : 04.01.2020, 20:16:05 »
Ja jos tulee käyttöön....... ensimmäiseksi nuo "VÄLILÄPÄT" pois käytöstä ellei halua reilusti isompaa polttoaineenkulutusta .
Oli aikoinaan 122S-70:sessä tuo sama sarja , vaihtui vanhempaan  samanlaiseen sarjaan jossa ei noita läppiä ole , parani paljon .

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1160 : 04.01.2020, 20:30:20 »
Jos kevyttä nostalgiaviritystä suunnittelet niin SU:t on pienellä perehtymisellä yksinkertaiset kaasarit mutta tuon imu-pakosarjan voisi korvata tosiaan versiolla jossa ei ole ylimääräisiä läppiä ja kanavia.
Tai sitten vanhemmalla B18 sportin alumiiniimusarjalla jolloin pakosarjan valinta on vapaampi.

Jos nostalgialla ei ole niin nuukaa niin sitten ehkä elämän helpottamiseksi Weber DGV, jne.




upload images


Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1161 : 04.01.2020, 20:56:46 »
Ei ole väliä nostalgialla. Tarkoitus aloittaa kevyttä moottorin piristystä. Tuplanm kaasarit olis se eka ja helpoin operaatio  ;D
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1162 : 04.01.2020, 21:19:22 »
Ei ole väliä nostalgialla. Tarkoitus aloittaa kevyttä moottorin piristystä. Tuplanm kaasarit olis se eka ja helpoin operaatio  ;D

Sellaiset perus vaakaimuvirityskaasarit toimii arkiajossa niin päin seiniä, että ajohalut katoaa. Alkuperäiset tupla SU:t on hyvä valinta  :)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1163 : 04.01.2020, 21:22:54 »
Sellaiset perus vaakaimuvirityskaasarit toimii arkiajossa niin päin seiniä, että ajohalut katoaa. Alkuperäiset tupla SU:t on hyvä valinta  :)

Komppaan kyllä sikäli, että SU:illa ei tarvinnut kokoajan tapella seosten ja erinäisten "rötäalueiden" kanssa. Vaikkakin kaikkiaan dcoe:t antaa silti paljon enemmin voimaa(minun koneessa). SU:t vs webrut minun koneessa kuitenkin alaväännöissä ei ole periaatteessa kummoistakaan eroa, suosittelen niitä (SU:ita) ehdottomasti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1164 : 04.01.2020, 21:33:01 »
Komppaan kyllä sikäli, että SU:illa ei tarvinnut kokoajan tapella seosten ja erinäisten "rötäalueiden" kanssa. Vaikkakin kaikkiaan dcoe:t antaa silti paljon enemmin voimaa(minun koneessa). SU:t vs webrut minun koneessa kuitenkin alaväännöissä ei ole periaatteessa kummoistakaan eroa, suosittelen niitä (SU:ita) ehdottomasti.
Sellaiset perus vaakaimuvirityskaasarit toimii arkiajossa niin päin seiniä, että ajohalut katoaa. Alkuperäiset tupla SU:t on hyvä valinta  :)

Kiitos vinkistä. Täytyy alkaa ettimään tupla SU:ita. Ja imu/pakosarjas ilman noita väliläppiä
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Japi.T

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1165 : 04.01.2020, 22:32:18 »
Aikoinaan oli 144s, ja vahdoin siihen lyhyen imusarjan  ilman niitä läppiä. kyllä paremmin vetoja riitti. Veti muuten mittarin tappiin, eikä alaväännöissäkään huomannu eroa mitään. ko.akuperäisillä su tupllilla.
Katsastaja. Volvoja Monta.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1166 : 05.01.2020, 10:38:40 »
Ääni DGV:lle. Helppo säätää, pieni kulutus, osia saa hyvin ja käyttökelpoista tehoa ~140hp asti.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1167 : 06.01.2020, 16:37:25 »
Ääni DGV:lle. Helppo säätää, pieni kulutus, osia saa hyvin ja käyttökelpoista tehoa ~140hp asti.
Samaa mieltä, ja toisekseen on lähes ikuinen kaasutin, noi ei käytännössä edes kulu käytössä..
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1168 : 06.01.2020, 16:38:19 »
Kiitos vinkistä. Täytyy alkaa ettimään tupla SU:ita. Ja imu/pakosarjas ilman noita väliläppiä
Jos tohon ratkaisuun päädyt, niin löytyisi tuollainen alumiininen sportin imusarja kuin oli kuvassa.
Volvo PV&Duett

Poissa Alfred Kurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1169 : 06.01.2020, 19:38:53 »



Vihdoinkin sain otettua pari kuvaa kannesta. Jos noi jotain selventää ???

 

Proturbo  Autodiagnoosi