Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537076 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1170 : 08.01.2020, 22:04:20 »
Sellaiset perus vaakaimuvirityskaasarit toimii arkiajossa niin päin seiniä, että ajohalut katoaa. Alkuperäiset tupla SU:t on hyvä valinta  :)

En nyt tätä täysin allekirjoittaisi. Lähes vakio b18 toimi hienosti 40mm vaakatuplilla ja vetoja tuli tuntuvasti lisää yhteen Strömbergin kun vertaa. Tuo oli sellainen kokeilu kun hankin kaasarit. Muista vaihtoehdoista ei ole kokemusta, varmaan mikä tahansa parempi kun katsoo yhden kaasarit imusarjan virtausta. Arkiajon "pilasi" r-nokka vaikka kyllä silläkin pärjää :P ja kokeilu vaihtaa 32 sisäkurkut 36mm kokoon.

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1171 : 09.01.2020, 19:59:15 »
En nyt tätä täysin allekirjoittaisi. Lähes vakio b18 toimi hienosti 40mm vaakatuplilla ja vetoja tuli tuntuvasti lisää yhteen Strömbergin kun vertaa. Tuo oli sellainen kokeilu kun hankin kaasarit. Muista vaihtoehdoista ei ole kokemusta, varmaan mikä tahansa parempi kun katsoo yhden kaasarit imusarjan virtausta. Arkiajon "pilasi" r-nokka vaikka kyllä silläkin pärjää :P ja kokeilu vaihtaa 32 sisäkurkut 36mm kokoon.
Kyllä meillä Dellortot ja R-nokka ovat toimineet arkiajossa asiallisesti, jos nyt ei lasketa mukaan tahattomia mustia viiruja asfaltissa :D. Liekö suurempi haaste päästä tähän toimivaan tilanteeseen ja ylläpitää sitä useampi ajokausi (varsinkin noiden Dellortojen kanssa)?
Dont mess with grey bearded men!

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1172 : 10.01.2020, 16:36:01 »
Vähemmän ollut vaivaa 45 solexien kanssa jos vertaa Su. Dgv weber toimii kuin junanvessa vaikka on aika askeettinen säätöineen.

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1173 : 31.01.2020, 16:15:51 »
Täältä eräs vanhenpi herras mies oli lukenut mun kaasari tarpeesta ja laitteli spostia. Siinä sitten puhelimessakin pitkä tovi juteltiin.
Hänellä siis tarjota mulle tupla SU:t imusarjalla joka tod näk rälläköity irti vakio imu/pakosarjasta.

Kaasarit ovat olleet pitkään käyttämättöminä joten kysymys kuuluu että mistä löydän korjaus/huolto sarjaa kaasareille?
Ja mistä löytää pakosarja joka sopisi tuon imusarjan kanssa?
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1174 : 31.01.2020, 17:04:21 »
Täältä.

Ellei ihan kaasutinexpertti myy sitten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1175 : 31.01.2020, 17:37:36 »
Täältä.

Ellei ihan kaasutinexpertti myy sitten.

Kiitos, täytyy katsoa tarkemmin jos tuotteet itselle tulevat
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Holetsek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1176 : 31.01.2020, 21:59:06 »
Tere, hanki pakosarja 2 poistolla, pidennät "tuplarööriä" 20cm, riittää 140hv asti. Näin sanoi Timo Kormu 80-luvulla, tuskin kannattaa väitellä vastaan. Riippuen tietenkin tavoitteestasi.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1177 : 01.02.2020, 13:56:37 »
Sama neuvo Volvon virityskatalogissa oli aikanaan, jos aikoi käyttää s ja u nokkia. Pitäisi toimia paremmin 7000 kierroksen paikkeilla.

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2061
    • jonze_photos
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1178 : 12.02.2020, 06:49:15 »
Kaveri löys vintiltä mikunin tuplakaasarit jotka ollleet rallikäytössä ja luovutti ne mulle. Löytiskö mistään valmiiksi sopivaa imusarjaa näille  ??? Vai pitääkö ruveta teettämään
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1179 : 14.02.2020, 19:07:07 »
Kaveri löys vintiltä mikunin tuplakaasarit jotka ollleet rallikäytössä ja luovutti ne mulle. Löytiskö mistään valmiiksi sopivaa imusarjaa näille  ??? Vai pitääkö ruveta teettämään

Laitappa kuvaa imusarjaan tulevista laipoista, epäilen ettei löydy suoraan sopivaa jos ei oo samalla jaolla kun esim Dcoe Weberit
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa olli103

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1180 : 12.03.2020, 17:34:30 »
Noviisi ilmoittautuu foorumille. Elikkä ostin tuommoisen ht veneen missä on volvon penta b20 moottorilla 115hv sae. Lohko ja kansi syöpyneet piloille meriveden takia.

Löysin suht edukkaasti ja läheltä b18 koneen 66vm amazonista mistä on tarkoitus alkaa rakentaa uutta konetta.

Kysymys kuuluu saako tuosta koneesta miten helposti sen sata heppaa vai kannattaako porata samoin tein b20 männille. Ajatuksena ollut että vaihtaisi k nokan ja laskisi kantta tai lohkon tasopintaa. Minkälainen tyhjäkäynti k nokalla on kun se saisi venekäytössä olla suht ok? Miten paljon suosittelisitte kantta laskemaan pienelle viritykselle ja jos joskus poraakin b20 männille niin että se sama kansi kävisi sitten myös sille kokoonpanolle. Kaasariksi tulee pentan kaasari edellisestä koneesta ja jakajaksi pentan jakaja ilman alipaine ennakonsäätöä, onko tällä huono vaikutus tyhjäkäyntiin ja alakierroksille?

Tarkoitus olisi saada luotettava moottori mistä irtoaisi se sata heppaa noin.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2020, 17:43:28 kirjoittanut olli103 »

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1181 : 12.03.2020, 19:28:26 »
Voi olla että se sun paatti toimii paremmin jos käyttää penta nokkaa, potkuri ei välttis pelaa eri nokalla. Jos oot kokeillu niin miten pelaa sillä nokalla mikä siellä nyt on paikallaan?
K nokalla siedettävä tyhjäkäynti, penta kaasuttimen toimimiseen sen kanssa en ota kantaa. Jos laittaa 88mm paksun b18 kannen b20 päälle niin staattiset purkat on 9-9,5 paikkeilla. Mittaamalla saat varmaa tietoa mitä siellä tulee olemaan.

Poissa olli103

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1182 : 12.03.2020, 21:36:05 »
En ole päässyt testaamaan nykyistä kun ostin viallisena ja kannessa syöpymä vesitilasta imupuolelle. En edes tiedä mikä nokka siellä on paikallaan kun en ole niin pitkälle vanhaa konetta purkanut. Todennäköisesti se on loppuun kulunut.

Kovin on vähän tietoa että millainen sen pentan oma nokka on eli p merkinnällä oleva. Huhupuheiden mukaan olisi hyvin lähellä auton c nokkaa ja sitä myös moni nuissa käyttänytkin. Sitten pari on kehunut k nokkaa hyväksi venekäyttöön ja sillä ajattelin että jos c nokka vastaa alkuperäistä niin hommaisi siitä hieman jyrkemmän lisätehon toivossa. Kai se olisi varmin tilata tuolta kglta se pentan oma nokka vaikka se vähän kalliimpi onkin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1183 : 23.03.2020, 10:28:29 »
P nokasta ei mullakaan ole tiedossa arvoja. Ainoastaan kommentti vene käyttöön - hyvä vääntö.

Poissa olli103

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1184 : 25.03.2020, 22:05:30 »
Joo eli edistystä tapahtunut. B18 motti purettu palasiksi, sylinterit hoonattu, uudet renkaat mäntiin ja uudet laakerit. Tilasin nyt kuitenkin sen k nokan helpomman saatavuuden puolesta. Kokeillaan sillä ja jos ei pelitä niin myydään täällä sit jollekki oikeeseen käyttöön.

Puristussuhdetta pohdiskellut.. Omien laskujen mukaan tuossa on tällä hetkellä 8.5:1 puristukset eli vakio kone tuntuisi olevan. Omien laskujen mukaan jos kantta höyläisi 1mm pitäisi puristussuhteen tulla 10:1 paikkeille. Onko kellään tietoa oonko nyt ihan hakoteillä laskuissa jos puhutaan vakio b18 motista? Ja mites tuo 10.1 suhde ei varmaan tule vielä ongelmia nakutuksen kanssa?

Nääki asiat varmasti monesti kysytty tällä foorumilla, mutta ei vain ole sattunut silmään vaikka hakuakin käyttänyt.

 

Samppasport  Futurez