Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jompsa - 17.12.2011, 21:45:48
-
Eli b200e kone alko pitään hirveää vinkuntaa, vähän samanlainen ääni ku laturin remmi luistais mutta paljon kimeämpi. Ääni tulee ihan varmasti koneesta, ei ole väliä onko paikallaan vai liikeessä. Ääni katoaa kiihdyksissä tai kun painaa äkisti kaasua, sitten kun veto päällä painelee kaasua niin äännen sävy muuttuu. Käytin jo laturin ja vesipumpun remmejä irti mutta ääni ei kadonnut, ei johdu ainakaan noista.
Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.
-
Eli b200e kone alko pitään hirveää vinkuntaa, vähän samanlainen ääni ku laturin remmi luistais mutta paljon kimeämpi. Ääni tulee ihan varmasti koneesta, ei ole väliä onko paikallaan vai liikeessä. Ääni katoaa kiihdyksissä tai kun painaa äkisti kaasua, sitten kun veto päällä painelee kaasua niin äännen sävy muuttuu. Käytin jo laturin ja vesipumpun remmejä irti mutta ääni ei kadonnut, ei johdu ainakaan noista.
Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.
OT:n hihna?
-
Sitten vielä tais mennä puhaltimen moottorista etuvastus kun toimii vaan enään kolmosella, missähän tuo vastus mahtaa oikeen sijaita. Auto on 88vm 240.
Vastus on siinä moottorissa. Täysi työpäivä siis tiedossa.
-
OT:n hihna?
Ei hihnan luistamisesta noin kimeää ääntä tule ja mulla alkaa toi tehostimen hihna luistaan kun kääntää renkaat ihan tappiin ja siitä kuuluu ihan erilainen ääni.
Nyt kun kävin ajamassa niin kylmänä ei pitänyt mitään ääntä, sitä mukaan mitä kone lämpeää niin äänikin voimistuu.
-
Ei hihnan luistamisesta noin kimeää ääntä tule ja mulla alkaa toi tehostimen hihna luistaan kun kääntää renkaat ihan tappiin ja siitä kuuluu ihan erilainen ääni.
Nyt kun kävin ajamassa niin kylmänä ei pitänyt mitään ääntä, sitä mukaan mitä kone lämpeää niin äänikin voimistuu.
Tsekkaas imuvuodot.
-
Tsekkaas imuvuodot.
vasta mää niitä etein mutta en löytänyt, pitääpä kuitenki kattoa ku ei tosta k-jetistä koskaan tiedä.
-
Jos kerta se lämppärin etuvastus on siinä puhallinmoottorissa kiinni ja jumalaton homma alkaa taas sitä purkaan niin tuli vaan mieleen että pystyskö sitä korvaan jollain muulla vastuksella ja laittas sen jonnekki helpompaan paikkaan katkasijan lähettyville?
-
koska jakopää remppa tehty ja onko tehty laadukkailla osilla? Voisi olla jakohihnan kiristin, kannattaa katsoa. Voisiko myös ääni liittyä voimansiirtoon?
-
koska jakopää remppa tehty ja onko tehty laadukkailla osilla? Voisi olla jakohihnan kiristin, kannattaa katsoa. Voisiko myös ääni liittyä voimansiirtoon?
Jakoremmpa tehty 2010 helmikuussa 320tkm kohdalla, nyt on mittarissa 350tkm. Pitää yrittää tänänää paikallistaa tarkemmin mistä päin toi ääni kuulus, on kuitenki sen verran iso ääni että ei mielellään kovin kauaa kuuntelis. Eipä tuo ääni voi liittyä voimansiirrossa muuta kun kytkimeen koska sillä ei ole väliä onko auto paikallaan vaan liikkeessä, ääni kuuluu kokoajan. Kytkimen pohjaan painaminenkaan ei muuta tota ääntä mitenkään.
Ainoa mikä tuohon ääneen vaikuttaa on kaasupoljin. vedättäessä ääni katoaa kokonaan ja kun painaa nopeasti kaasua, sitten kun ajaa tasakaasulla ääni on hieman pienempi ja matalempi.
-
Kyllä se pirun imusarjan tiiviste taas on alkanu vuotamaan. :'( Ei siitä oo ku vuosi kun sen vaihdoin ja oisko ollu viimme kuussa kun yritin ettiä imuvuotoja mutten löytäny.
Voiskohan tuo olla mahollista että se vuotava imusarja pitäs noin kauheeta vihellystä? Esim. Kun sammutan auton nii kuulostaa siltä että se vihellyksen tempo hidastuu männän liikkeen mukana, niinku tolleen> ''viuviu viu viu viu viu viu''. Tilasin jo motonetistä uuden tiivisteen, raportoin sitte auttaako sen vaihtaminen tohon vihellykseen.
Niin ja tilasin myö 940pin lämppärin etuvastuksen, koitan siitä sitte askarella tohon vastuksen ja savun hälvettyä kerron sitte saako tota sillä toimimaan ;D
-
Kyllä uskoisin että vihellys tulee imuvuodosta, minulla tällä hetkellä aivan sama homma, pitäisi vaihtaa imusarjan tiiviste..
-
Itselläkin tuli vihellystä koneesta kanssa mut tais passautua imuvuotoon. No onpahan hihna ja kiristin valmiina tossa paketissa senkus sit vaihtaa.
Uudet tulpat + tulpanjohdot vaihdettiin samalla, johan toimii paremmin. 8)
-
Letku korvaan ja kuuntelemaan. En oo vielä semmoseen moottorin ulkopuolelta tulevaan ääneen törmänny, mitä en sillä konstilla olis pystyny paikantamaan.
-
Kiitoksi vastauksista ja vinkeistä, imusarjan tiivistehän se vuotaa. Ruutasin sinne crc:tä ja kolmos pytyn kohdalle kun ruutas niin vihellys aina lakkas vähäksi aikaa. En ois varmaan ikinä ite tajunnu että tommonen vihellys vois lähtä vuotavasta tiivisteestä:D
Osaisko kukaan sanoa että onko toi mitenkään mahollista että ton lämmpärin etuvastuksen vois korvata tommosella 940piin tarkotetulla vastuksella. Kaiken järjen mukaan sinne pitäs käydä mikä vastus tahansa joka on vaan oikean tehoinen, ei vastusta liikaa eikä liian vähän :D
Huomenna pitäs tulla motonetistä osia nii pääsee tekemään kytkentöjä ton vastuksen kans. katotaan sitten miten käy :)
-
Kyllä se on mahdollista jos puhallin toimii maksimi nopeudella nyt.
-
Mulla oli just sama homma lämppärin kanssa,otin radion pois siitä ylhäältä ja sitten lämppärin putken,(siitä näkee puhallinmoottorin) ja juotin katkenneen etuvastuksen langan.alle tunnin homma (ei kauheen paksukätisille):)
-
Nyt on volvo kunossa kaikin puolin:) imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen toi vihellys katos ja jotenki tuntus että koneeseen tuli ainaki 10hv tehoja takasin. Se 940pin etuvastus toimii täydellisesti ton puhaltimen kans. nopeus 1 puhaltaa niinkuin ennenki. Nopeus 2 puhaltaa vähän vähemmän kun ennen mutta minusta se on vaa hyvä kun se ei humise, ja jos tarvii paljo puhallusta nii onhan siinä se nopeus 3 sitä varten:)
-
Minkäslainen homma oli vaihtaa? Eikös ysisatkussa ole 5portainen puhallusvoimakkuus?
-
juu, on viisi asentoa.
-
Minkäslainen homma oli vaihtaa? Eikös ysisatkussa ole 5portainen puhallusvoimakkuus?
Joo siihen vastukseen jäi paljo ylimääräisiä nastoja. Kytin sen puhaltimen 1 ja 2 asennon nastat sen vastuksen kautta rosvoliittimellä siihen 3 nopeuden johtoon. en enää muista mihin nastoihin ne siinä vastuksessa kytin kun oli niin monta nastaa, kokeilemalla se äkkiä selviää. ei ollu vaikea homma. Jotku voi olla sitä mieltä että ei tommosia kytkentöjä:D, mutta hyvin se toimii ja pääsi tosi helpolla.
-
Pääsit siihen käsiks ilman kojelaudan purkua? Kun itselläkin pitäis korjata se vastus, mutta ei välttämättä inspais ihan heti alkaa purkamaan kojelautaa yms pois kun on talviauto ja ois muutakin näperreltävää sen kanssa :idiot2:
-
Pääsit siihen käsiks ilman kojelaudan purkua? Kun itselläkin pitäis korjata se vastus, mutta ei välttämättä inspais ihan heti alkaa purkamaan kojelautaa yms pois kun on talviauto ja ois muutakin näperreltävää sen kanssa :idiot2:
Ei tarvinnu irrottaa kun se katkasija paneeli ja muovi siitä vänkärin jalkatilasta, sen jälkeen sen lämppärin kytkimen saaki jo irti.