RallyBaron  Samppasport

-84 240 startti ''suttaa''

  • 28 Vastauksia
  • 8834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhispahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
-84 240 startti ''suttaa''
« : 10.10.2011, 22:21:46 »
Startti siis ei ''kytke'', uus startti vaihdettu tänään ja ei vaikutusta. Ehdotuksia? Voiko virtalukon pohja aiheuttaa kyseistä ongelmaa?

Kiitos jo etukäteen

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #1 : 10.10.2011, 22:39:05 »
Oletko katsonut miltä vauhtipyörän hampaat näyttää?

Jos solenoidi liikkuu, silloin virtalukko toimii. Kuuluuko sieltä sellainen rääkäisy vai pelkkä sähkömoottorin suraus?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa juhispahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #2 : 11.10.2011, 15:04:07 »
Mielenkiintoista... Pyörittelin konetta käsin vähän kerrallaan jos starttikehän hampit ois kuluneet mutta sama homma, suttaa vieläkin.. paitsi että kone pyörikin startatessa! Vanha startti kyllä huusi tyhjää, uudella startilla motti pyörii (ihmeen kevyen kuulosesti/olosesti!) mutta ei millään käyntiin. Yksin en edes huomannut että kone pyörii ennen ku kaveri tuli jelppimään ja pääsi tarkemmin kattelemaan. Jännä homma? Auto sammutettiin viimeksi täysin toimivana.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #3 : 11.10.2011, 15:08:48 »
Olisikohan siellä jako pompannut? Katsohan öljykorkista pyöriikö nokka-akseli?

Mikä moottori sinulla tarkemmin on?

Voi olla myös hampaat lähteny nokkahihnasta joten suojakoteloa auki.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 15:11:07 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #4 : 11.10.2011, 16:58:20 »
Voi olla myös hampaat lähteny nokkahihnasta joten suojakoteloa auki.
Todennäköisesti onkin ja venttiilit solmussa eli ei puristuksia.
Jäitä housuun!

Poissa Gorgane

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #5 : 11.10.2011, 17:25:27 »
Jotkin autot (Ford, VW) menevät jo viikonkin seisottuaan sellaisiksi, että venttiilit kantaa, ei puristuksia. Juuri jouduin koulussa/duunissa viikon lämpimässä hallissa seisonutta Mondeota sahaamaan kymmenisen minuuttia kaasua pumpaten käymään. Volvosta en kyllä vastaavaa tapausta tiedä.
Volvo 242DL B19A -80
Volvo 240GL B200E Wagon -88
Toyota Corolla DX KE70 4D -83
Volvo 745 B200ET -87

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #6 : 11.10.2011, 17:27:01 »
vm84, siellä voisi olla b19a kone, jolloin hihnan katkeaminen on pelkkä hihnan katkeaminen. Se tosiaan jos hihna on poikki pyörittää todella iloisesti sitä konetta, kun venttiilit on kokoajan auki. Helpointa katsoa ottamalla virranjakajan kansi auki ja startata. Jos pyörijä ei pyöri niin remmi poikki.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #7 : 11.10.2011, 17:27:47 »
Jotkin autot (Ford, VW) menevät jo viikonkin seisottuaan sellaisiksi, että venttiilit kantaa, ei puristuksia. Juuri jouduin koulussa/duunissa viikon lämpimässä hallissa seisonutta Mondeota sahaamaan kymmenisen minuuttia kaasua pumpaten käymään. Volvosta en kyllä vastaavaa tapausta tiedä.

Nuo ongelma liittyy yleensä hydrauliseen venttiilin säätöön. Ei koske vanhaa vinokonetta.

Poissa juhispahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #8 : 11.10.2011, 18:32:44 »
Tulikin sopiva sauma niin nappasin öljykorkin auki ja pyöritin konetta - jakopäässä ei tapahdu mitään. Koppa auki ---> remmi ehjä ja tiukallakin vielä  :idiot2:
Purkailin sitten rojuja tieltä ja kampuran siivapyörää irrotellessa hokasin että pultti pyörii sormilla auki.. Noh, pyörä irti ja diagnoosina katkennut kiila eli ''konetta'' käsin pyöritellessä pyörikin pelkkä siivapyörä ja silläpä ei jakopäässäkään mitään tapahdu.. Kansipahvi ja jakoremmi vesipumppuineen vaihdettu n. 1000km sitten, liekkö jäänyt remppaajalla pultti liika löysälle tai se siivapyörän takana ollut peltilätkä huonosti ja siitä sitten aiheutunut tuo kiilan hajoaminen.



E: B200k kyseessä
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 18:40:35 kirjoittanut juhispahis »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #9 : 11.10.2011, 19:01:09 »
Onnitteluni, sulla lienee n kappaletta (n<=4  :P) pakoventtiilejä solmussa. Kannattanee kiitellä ääneen kampuran pulttiin viimeksi koskenutta henkilöä, parhaassa tapauksessahan se on omilla jäljillä. Nim: 5000rpm ja jako sekasin tarkoittaa, että n == 4.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa juhispahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #10 : 11.10.2011, 19:25:49 »
Kaikin puolin hieno homma !  Eipä tässä parempaakaan tekemistä olis kuin ruuvata volvoa kun vettä tulee vaakatasossa ja tuulee niin paljon että naapurin kissa tulee perse eellä vastaan pihatiellä. Pitänee tutkia, taitaa helpoimmalla päästä kun vaihtaa kerralla koko kannen?

Ei ole omilla jäljillä mutta isäukon kyllä, katellaan sormien läpi kun ei viitti vanhaa äijää suolata  :o
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 19:32:00 kirjoittanut juhispahis »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #11 : 11.10.2011, 19:33:48 »
Kaikin puolin hieno homma !  Eipä tässä parempaakaan tekemistä olis ku ruuvata volvoa kun vettä tulee vaakatasossa ja tuulee niin paljon että naapurin kissa tulee perse eellä vastaan pihatiellä.
Eikös olekin! Mutta onneksi on myös pimeää ja kylmää!

Melkein helpoimmalla pääset kun vaihdat koko kannen, esim "lassii" myy kahta tuommosta konetta 30e/tsipale, eiköhän irtokansi vois olla samaa luokkaa. Rupeaa tekemään eikä ihmettelemään niin aika nopsaan tuommosen kannen vaihtaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa juhispahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #12 : 11.10.2011, 19:43:57 »
Kiitoksia vinkistä! Pitääpä ottaa yläkerta levälleen ja tutkiskella.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #13 : 12.10.2011, 17:31:26 »
Mikä kone siinä on?

Esim tuo b19a ei mene iksikään jos jako sekoaa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: -84 240 startti ''suttaa''
« Vastaus #14 : 12.10.2011, 18:50:49 »
Mikä kone siinä on?

Esim tuo b19a ei mene iksikään jos jako sekoaa.
B200K. Luetaan niitä aloittajan viestejä, jooko...
Jäitä housuun!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo