Elekma  Autoracing

240 vaihdelaatikon kannatinpalkki

  • 10 Vastauksia
  • 3201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« : 16.06.2015, 21:31:38 »
Tuli pari viikkoa sitten vaihdettua 240 volvoon m47 paikalleen ja nyt mietin, että onko m45 ja m47 kummallekkin oma kannatinpalkki vai käykö sama. Alkuperäinen paketti oli b200k+m45 vm-88 ja nyt on m47 paikallaan m45 palkilla ja jotenkin jäi semmoinen muistikuva, että vaihteisto olisi normaalia korkeammalla. M45 alkuperäinen palkki oli semmoinen missä ei ollut kumipuslia pultin reiässä. http://www.volvooemparts.com/ sivulla on tommoset kuvat palkeista niin kirja näyttää kans, että nro:1 on -86 ja nro:2 on 87- vuosimalliin. Paikallaan oleva palkki on tuo nro:1 -86 ja auto on vm-88, että onkohan volvolla jäänyt joskus vanhempia osia hyllyyn ja käytelty sitten niitä sekaisin uudempien kanssa, kun periaatteessa tuossa volvossa oikea palkki olisi tuo nro:2. Wetterillä kävin päivällä kyselemässä, mutta vidallakin oli samanlainen kuva, kun tuo vasempi niin ei oikeen saatu asiaan selvyyttä.
 
Transmission mounts 4CYL                                                                                   Transmission mounts M47

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #1 : 21.06.2015, 09:48:25 »
palkkien kriittiset mitat on samat. kumit ovat vain lisävärinänvaimennukseen.

ainut ero noissa kannakkeissa on vasemman kuvan 4 ja 5 osa eli laatikossa kiinni oleva kumityynyn kiinnitysrauta. ristiin niitä ei voi oikein asentaa kun kannatinpalkki ei sovi sitten pohjassa oleviin reikiin :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015, 09:52:47 kirjoittanut pl »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #2 : 21.06.2015, 14:09:15 »
M47:n kanssa on korin ja palkin välissä ~6mm paksut alumiinilatat laskemassa palkkia alemmas. Muuten ei eroa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #3 : 21.06.2015, 15:22:13 »
palkkien kriittiset mitat on samat. kumit ovat vain lisävärinänvaimennukseen.

ainut ero noissa kannakkeissa on vasemman kuvan 4 ja 5 osa eli laatikossa kiinni oleva kumityynyn kiinnitysrauta. ristiin niitä ei voi oikein asentaa kun kannatinpalkki ei sovi sitten pohjassa oleviin reikiin :idiot2:
Okei, siksi kyselin noista kumeista, kun meinaaa joku täristä/jyristä, kun ajaa vitosella 80km/h ja yli, mutta taitaa johtua enemmän kardaanista se tärinä. Käytin kannatinkumin irti ja laitoin takaisin niin oli jonkun aikaa täristämättä, mutta perjantaina oli enemmän porukkaa kyytissä niin sen jälkeen rupes täristämään taas. Uusin remontissa myös kardaanin kannatinkumin jousen ja rikan niin sekin voi varmaan vaikuttaa tuohon täristämiseen.

Oikea kiinnitysrauta ja kumi oli m47 paikallaan, mutta laatikon mukana ei tullut palkkia niin joutui m45 palkkia käyttämään.
M47:n kanssa on korin ja palkin välissä ~6mm paksut alumiinilatat laskemassa palkkia alemmas. Muuten ei eroa.
Okei, sillä se varmaan sitten näytti, että m47 olisi tullut normaalia ylemmäs.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #4 : 22.06.2015, 12:39:38 »
Niin, rungossa on jokaiselle eri lootalle pultin paikat valmiina. Palkkihan menee aina vähän eri kohtaan eri vaihteistoilla.

Eihän se niin tarkkaa ole vaikka laittas väliin jotain kumimattoo kun kuitenkin kardaanissa niveliä riittää.
V70 TDI

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #5 : 22.06.2015, 19:47:06 »
M47:n kanssa on korin ja palkin välissä ~6mm paksut alumiinilatat laskemassa palkkia alemmas. Muuten ei eroa.

ei mulla vaan oo ollu mitään lattoja siellä välissä vai onko ne niissä kumityynyissä kiinni? samalle korkeudelle tuli m45->m47 vaihdon jälkeen vanhan mallin palkilla omassa katiskassa.. jos vaihteisto jää perä ylemmäs niin voisko vika olla lässähtäneissä moottorin tukikumeissa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #6 : 23.06.2015, 00:18:38 »
ei mulla vaan oo ollu mitään lattoja siellä välissä vai onko ne niissä kumityynyissä kiinni?
Vielä ei ole tullut vastaan korokepaloja kumivaimennetun tukipalkin kanssa kertaakaan. Tosin eipä sen mallin palkkejakaan ole ollut kuin pienessä osassa autoista jotka on kohdalle osuneet.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #7 : 25.06.2015, 01:36:00 »
Vielä ei ole tullut vastaan korokepaloja kumivaimennetun tukipalkin kanssa kertaakaan. Tosin eipä sen mallin palkkejakaan ole ollut kuin pienessä osassa autoista jotka on kohdalle osuneet.
Ei oo osunut mullekkaan vielä vastaan semmosia. Räjäytyskuvassa oli jotkut nelikulmaiset spacerit, mutta ei kyllä oo semmosiakaan tullut vastaan.

palkkien kriittiset mitat on samat. kumit ovat vain lisävärinänvaimennukseen.

ainut ero noissa kannakkeissa on vasemman kuvan 4 ja 5 osa eli laatikossa kiinni oleva kumityynyn kiinnitysrauta. ristiin niitä ei voi oikein asentaa kun kannatinpalkki ei sovi sitten pohjassa oleviin reikiin :idiot2:

Olen näköjään kokonaan unohtanut mainita, että 240 vaihtamani m47-vaihteisto on alunperin 740:stä ja siinä oli paikallaan 740 vaihteiston kumityyny ja kiinnitysrauta ja ei tullut remontissa vaihdettua tuota 740 kiinnitysrautaa ja kumia 240 kiinnitysrautaan ja kumiin eli kuvasta http://www.volvowholesalepartsdirect.com/showAssembly.aspx?makeName=volvo&modelYear=1988&modelName=74020l-downdraught-carb&ukey_assembly=5695188&ukey_category=51529&assembly=gr-34790 3 ja 5 nyt paikallaan

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #8 : 25.06.2015, 17:34:06 »
Mullakin on palkki suoraan rungossa kiinni.

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #9 : 05.07.2015, 12:22:12 »
Mulla  on noita alkuperäisiä välilattoja yks pari jouten, jos joku tarttee. Kaverille kans laitettiin ensin ilman niitä aski paikalleen, mutta sillä ainakin pärisi -78 kopassa aski tunneliin kiinni, ei aina mutta välillä, eli jos pärisee niin latat väliin ja homma helpottuu =)

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 vaihdelaatikon kannatinpalkki
« Vastaus #10 : 01.08.2022, 16:53:16 »
Mulla on - 81 autoon sama m45->M47 homma edessä, kumman taka raudan nyt tarvitsen (yläkuvassa 4 vai 5) kun laatikon mukana sitä ei tullut?
Vai sopiiko M45.sen rauta suoraan?

 

Elekma  Autoracing