Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jugi87 - 23.03.2015, 17:40:16
-
Onko porukalla kokemuksia kuinka pitkälle perus K-Jet riittää vapari viritys käytössä?
Itellä seokset ilmeisesti niin rikkaalla kun vaan voi mutta FIM:n ja tulppien mukaan mennään laihalla.
Muistan kuulleeni jonkun kikkailun kylmäkynnistysanturiin liittyen, tästä kokemuksia?
-
Oikeilla bensan paineilla ja ohjaus paineella sekä turbon määräjakajalla mahdollista saada toimimaan ehkä tuonne 180-200 heppaan.
Jonkin verran rajoittaa nokka, koska kovin rajua nokkaa ei k-jet siedä varsinkaan matalemmalla ohjaus paineella. Kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa kikkailu kannattaa unohtaa, ehkä turbokäytössä toimii välttävästi...
Millaiset palikat sulla on muuten koneessa ja minkä kokoinen se on?
-
Alakerta B230. kansi portattu 530, jossa 46/38 Venttiilit ja -4mm. Nokkana Volvon "B" jota koneistettu, asteita 290 ja nostoa 12mm. Siihen päälle perus peltisarjat ja alu hihnapyörät ym. K-jetti tosiaan perus B200E koneesta.
-
Kokeilisin ehkä turbon ohjauspaineensäädintä, sitä kun voi paremmin säätää.
Sillä tosin kakkua sitten joka kierrosalueelle.
-
Nojoo, todennäkösesti kaasari kaupoille.
-
Alakerta B230. kansi portattu 530, jossa 46/38 Venttiilit ja -4mm. Nokkana Volvon "B" jota koneistettu, asteita 290 ja nostoa 12mm. Siihen päälle perus peltisarjat ja alu hihnapyörät ym. K-jetti tosiaan perus B200E koneesta.
Tuolla nokalla voisi vielä toimia. Eikä tuo k-jetti ihan järjetön ratkaisu ole mutta kaasarit on helpommat..
Itsellä ei kokemuksia volvosta k-jetillä mutta 5 syl audi toimi kyseisellä ruiskulla noin 190 heppaisena.
-
kun k-jetistä puhetta niin mihinkä asti 2oo-sarjalaisen vapari k-jetin bensapumppu ja linjat riittää ahtokäytössä? vai pitääkö alkaa toisenlaista pumppua ja uusia linjoja virittelemän paikalleen...
-
300hp paremmalle puolelle riittää pumppu ja linjat helposti.
-
pitää viritellä painemittari polttoaineelle niin näkee mitä tapahtuu.
-
Kertokaas viisammat!
Isompia suuttimia ja niiden tuotenumeroita, miten järeet mahtaisivat olla vakio vaparin suuttimiin verrattuna?
Määräjaka parempi esim porsche? unohdetaan nyt se volvon oma turbon jakaja
ohjauspaineensäädin turbo volvon, jos muissa ei ole paremmin säädettävää?
-
Jostain projektista luin et 300hp alkaa oleen se kipuraja k-jetille ja siihenkin saa pistää rahaa likoon.
-
ohjauspaineensäädin turbo volvon, jos muissa ei ole paremmin säädettävää?
Vaparimoottoria rakentaessa en lähtis. Turbon ohjauspainesäätimessä ei juuri muuta plussaa tohon vaparin omaan ole kuin tuo ahtorikastus. Muutenkin herää kysymys miksi ohjauspaineeseen olis tarve koskea, vai ajetaanko tässä nyt takaa sitä muun määränjakajan säätöä tohon settiin? Jos haluaa nopeasti säädettävän, niin orkkiksesta saa tehtyä sellaisen kyllä.
-
Vaparimoottoria rakentaessa en lähtis. Turbon ohjauspainesäätimessä ei juuri muuta plussaa tohon vaparin omaan ole kuin tuo ahtorikastus. Muutenkin herää kysymys miksi ohjauspaineeseen olis tarve koskea, vai ajetaanko tässä nyt takaa sitä muun määränjakajan säätöä tohon settiin? Jos haluaa nopeasti säädettävän, niin orkkiksesta saa tehtyä sellaisen kyllä.
Juuri tuota muun määräjakajan säätöä ajan takaa
Miten tuosta orkkiksesta saa sitten sellaisen tehtyä? tänään sain yhden vapari volvon jakajan ja säätimen
-
Juuri tuota muun määräjakajan säätöä ajan takaa
Miten tuosta orkkiksesta saa sitten sellaisen tehtyä? tänään sain yhden vapari volvon jakajan ja säätimen
http://i25.photobucket.com/albums/c58/jrcook320/Tech/AdjustableWUR-2.jpg
Joskus askartelin säädettävän OP säätimen, tein tosin tuon "lämpimän" puolen säädön hieman eritavalla, siten että laitoin säätimen pohjaan jousen alle säätöruuvin. 140srj:n k-jet hilppeissä tuli joskus vastaan tehdastekoinen OP-säädin jossa oli jo valmiina pohjassa säätöruuvi..
-
Onko porukalla kokemuksia kuinka pitkälle perus K-Jet riittää vapari viritys käytössä?
Itellä seokset ilmeisesti niin rikkaalla kun vaan voi mutta FIM:n ja tulppien mukaan mennään laihalla.
Muistan kuulleeni jonkun kikkailun kylmäkynnistysanturiin liittyen, tästä kokemuksia?
Aikoinaan en saanut noista 160 hv enempää, silloin epäilin että imusarja ja ilmamäärämittari ahdistaisivat. Polttoainetta se taitaa antaa isompiinkin tehoihin.
Sähköruiskun imusarja on kumminkin parempi...
-
Kuinkahan pitkälle vaparin k-jetti mahtaa riittää viina käytössä?
Ite ruukannut paineensäädintä niin että saa soppaa sopivasti etanolilla. Eli ohjauspainetta alemmas -> määrämittarin lautanen nousee ylemmäs.
Että missä tehoissa tuo mahtaa ruveta ahistamaan/pohjaamaan, vai onko se seuraavaksi määräjakajan kanavien avartamista ja paineensäädin takasi vakkariksi. ;D