Elekma  Autoracing

b200f kannen laskeminen/yleinen viritys

  • 116 Vastauksia
  • 69463 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #15 : 31.01.2011, 20:20:36 »
Foortin remmi on pyöreä hampainen ja hampaan profiili on 0,3 mm korkeampi kuin vinokoneessa mutta ei ole ollut mitään ongelmia ja on ollut useammassa koneessa itsellä ja kavereilla.
Pyöreähampainen wat.
Mulle on kaikki sanonu, että vastaa vinokoneen ns. vanhaa mallia. Noh emmie sit myy tota säädettävää nokkapyörää.
Ite on ole tosiaan viel kerennny tota hihnaa hakemaan.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #16 : 01.02.2011, 10:25:09 »
Joo vanhempaan volvon malliin sopii. Ei niissä hampaiden profiilissa suurta eroa ole, hihnapyörien hampaat ovat saman malliset volvossa ja foortissa. Tuolla hihnojen profiilit: http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/docs/produkte_programm_uv.pdf#page=16 ja mitoilla http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/autofahrer/produkte_riemen_synchrobelt_en.html Volvossa LA ja foortissa LAR. Hihnapyörien profiili vaihtuu pyöreäksi HTDA tyypiksi volvossa -93 , siitä ei ole kokemusta soveltuuko foortin remmi niille hihnapyörille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #17 : 01.02.2011, 21:14:23 »
Onhan tuolla CT637, joka on kaksi hammasta lyhkäsempi, millin kapeampi, mutta samalla hammasprofiililla.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #18 : 02.02.2011, 16:08:00 »
Onhan tuolla CT637, joka on kaksi hammasta lyhkäsempi, millin kapeampi, mutta samalla hammasprofiililla.
Joutuu sitten tekemään kiristimelle jotakin jos kahta hammasta lyhyemmän remmin meinaa laittaa (tai ottamaan kannesta ja lohkosta aika paljon pois). On meinaan jo tuo foortin hihna tiukka asentaa jos kannesta ja/tai lohkosta on otettu alle kaksi milliä pois. Kolmen millin kannen laskulla foortin remmi on justiin passeli. Se hihnan hampaiden profiilin muutos ei tosiaan haittaa mitään, koska foortin pyörissä on samanlaiset hampaat kuin vinokoneessa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #19 : 11.02.2011, 14:49:56 »
Joo, tänään tuli KG-trimningiltä paketti, ja näköjään sierran 122 hampaista hihnaa nekin myy vinokoneeseen.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #20 : 12.02.2011, 03:29:03 »
Okei joo.. Elikkäs ei se foordin hihna käy vinokoneen uusille (92-?) rattaille vaan vain niistä vanhempiin koneisiin/rattaisiin.
Estate vois olla tarkempi puheissaan.  :nohnoh

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #21 : 12.02.2011, 09:02:20 »
Kiitos ja kumarrus vastauksista!  P>

Selkis hommat kertaheitolla. Eri juttu tullaanko niitä koskaan tekemään.   :buck2:

by the way. millasia putkistoja nuissa rallipeleissä yleensä on pakosarjan jälkeen. 2.5" vai 3" ja tyyliin yks isompi läpivirtaava änkkä? mun tapauksessa ny riittää kyllä tuo 2", yks läpivirtaava + puoliks läpivirtaava ;D


2,5-3" ja keskip. kannattaa rakentaa jos ei halua pauketta kunnella kaasua löysättäessä ja sitten jos H-nokkaa käyttää niin ei ole todellakaan vp. Venttiilinvälykset voi joutua säätämään muuten vain asentaa paikoilleen. Sen LH.n toiminnasta en sitten tiedä jos joutuu muuttamaan yksikköä tms. pitemmälle mennessä.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #22 : 12.02.2011, 20:40:19 »
Okei joo.. Elikkäs ei se foordin hihna käy vinokoneen uusille (92-?) rattaille vaan vain niistä vanhempiin koneisiin/rattaisiin.
Estate vois olla tarkempi puheissaan.  :nohnoh
En ole sanonut, että sopii uudemman mallin hihnapyörille.

Ottaa silmän käteen hän ja lukee mitä kirjoitin aiemmin:
Joo vanhempaan volvon malliin sopii.
.......
Hihnapyörien profiili vaihtuu pyöreäksi HTDA tyypiksi volvossa -93 , siitä ei ole kokemusta soveltuuko foortin remmi niille hihnapyörille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #23 : 13.02.2011, 04:34:24 »
En ole sanonut, että sopii uudemman mallin hihnapyörille.

Ottaa silmän käteen hän ja lukee mitä kirjoitin aiemmin:
Jos sanot, että käy uudempaan.
Foortin remmi on pyöreä hampainen ja hampaan profiili on 0,3 mm korkeampi kuin vinokoneessa mutta ei ole ollut mitään ongelmia ja on ollut useammassa koneessa itsellä ja kavereilla.
vaikka mulla ois kuinka siltmä irti päästä niin ei ole paha ymmärtää mitä tuossa kirjoitatat.
Voidaan lupuksi todeta tähän, että ford vitun ohc remmi ei not nej ole pyöreähampainen.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #24 : 13.02.2011, 13:54:16 »
Jos sanot, että käy uudempaan.vaikka mulla ois kuinka siltmä irti päästä niin ei ole paha ymmärtää mitä tuossa kirjoitatat.
Voidaan lupuksi todeta tähän, että ford vitun ohc remmi ei not nej ole pyöreähampainen.

muoviämpäri niin en missään ole sanonut, että foortin remmi sopii uudempaan volvon jakopäähän. Kirjoitin kylläkin, että se foortin remmi on pyöreillä hampailla ja hampaan korkeus on hieman eri kuin kenokoneessa. Kannattaisi varmaan mennä vielä kouluun opettelemaan luetun ymmärtämistä.
Onhan se foortin remmi pyöreä hampainen. Muutaman foortin remmin oon asentanut kenokoneeseen ja jos ei se ole pyöreillä hampailla niin maapallokin on sitten varmaan kuutio. Katto tuolta contitechin sivuilta profiilit niin näet että volvossa (vanha malli) on täysin kantikas hammastus ja foortissa pyöreät hampaat.

Kannattaisi varmaan lukea ne kirjoitukset kokonaan eikä sieltä täältä pomppien. Tuollaisen kirjoitin jo aiemmin:
Joo vanhempaan volvon malliin sopii. Ei niissä hampaiden profiilissa suurta eroa ole, hihnapyörien hampaat ovat saman malliset volvossa ja foortissa. Hihnapyörien profiili vaihtuu pyöreäksi HTDA tyypiksi volvossa -93 , siitä ei ole kokemusta soveltuuko foortin remmi niille hihnapyörille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #25 : 13.02.2011, 16:00:04 »
Älkää nyt pojat tyhjästä kinatko. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #26 : 13.02.2011, 17:10:33 »
Älkää nyt pojat tyhjästä kinatko. :)
No ei.
Jakohihna asia tuli varmasti kaikille jo selvemmäksi.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #27 : 13.02.2011, 18:04:21 »
The Hihnainsinööri evp sanoo

estate - Juzi
   1     -   0


Tossa  vanhassa on L-jako ja uudemassa 8MM HTD, luulisin....
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #28 : 13.02.2011, 19:19:29 »
The Hihnainsinööri evp sanoo

estate - Juzi
   1     -   0


Tossa  vanhassa on L-jako ja uudemassa 8MM HTD, luulisin....
Mitähän vittua sinäkin selität.
Edelleen voin väittää, että jos se foordin remmmi on pyöreähamapinen niin mää oon vaikka kurpitsa. Paljon lähempänä sitä volvon kantikasta kuin pyöreää hammastusta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #29 : 13.02.2011, 22:05:09 »
Mitähän vittua sinäkin selität.
Edelleen voin väittää, että jos se foordin remmmi on pyöreähamapinen niin mää oon vaikka kurpitsa. Paljon lähempänä sitä volvon kantikasta kuin pyöreää hammastusta.



Vanha on L-jako, jotain 9,5 mm (3/8 tjsp) ja uudempi HTD 8 mm jako.

Jako ja hammasprofiili on kaksi eri asiaa.

Hampaan (sivu)profiili ovat erilaisia hihnassa ja pyörässä, ts hihna ei YLEENSÄ täytä pyörässä olevaa koloa kokonaan. Siksipä pienet poikkeamat profiilissa ei aina aiheuta ongelmia.

Sitä tässä koitetaan selittää.


1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Kulkukoira  Proturbo