Race.fi  Puotilan autokorjaamo

K-Jet:n riittävyys viritys käytössä

  • 15 Vastauksia
  • 8571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« : 23.03.2015, 17:40:16 »
Onko porukalla kokemuksia kuinka pitkälle perus K-Jet riittää vapari viritys käytössä?
Itellä seokset ilmeisesti niin rikkaalla kun vaan voi mutta FIM:n ja tulppien mukaan mennään laihalla.
Muistan kuulleeni jonkun kikkailun kylmäkynnistysanturiin liittyen, tästä kokemuksia?
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #1 : 27.03.2015, 07:15:35 »
Oikeilla bensan paineilla ja ohjaus paineella sekä turbon määräjakajalla mahdollista saada toimimaan ehkä tuonne 180-200 heppaan.
Jonkin verran rajoittaa nokka, koska kovin rajua nokkaa ei k-jet siedä varsinkaan matalemmalla ohjaus paineella. Kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa kikkailu kannattaa unohtaa, ehkä turbokäytössä toimii välttävästi...
Millaiset palikat sulla on muuten koneessa ja minkä kokoinen se on?
« Viimeksi muokattu: 27.03.2015, 14:36:11 kirjoittanut kätilö »

Paikalla Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #2 : 27.03.2015, 16:09:48 »
Alakerta B230. kansi portattu 530, jossa 46/38 Venttiilit ja -4mm. Nokkana Volvon "B" jota koneistettu, asteita 290 ja nostoa 12mm. Siihen päälle perus peltisarjat ja alu hihnapyörät ym. K-jetti tosiaan perus B200E koneesta.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #3 : 27.03.2015, 17:45:14 »
Kokeilisin ehkä turbon ohjauspaineensäädintä, sitä kun voi paremmin säätää.

Sillä tosin kakkua sitten joka kierrosalueelle.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Paikalla Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #4 : 27.03.2015, 19:17:40 »
Nojoo, todennäkösesti kaasari kaupoille.
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #5 : 01.04.2015, 07:11:32 »
Alakerta B230. kansi portattu 530, jossa 46/38 Venttiilit ja -4mm. Nokkana Volvon "B" jota koneistettu, asteita 290 ja nostoa 12mm. Siihen päälle perus peltisarjat ja alu hihnapyörät ym. K-jetti tosiaan perus B200E koneesta.


Tuolla nokalla voisi vielä toimia. Eikä tuo k-jetti ihan järjetön ratkaisu ole mutta kaasarit on helpommat..
Itsellä ei kokemuksia volvosta k-jetillä mutta 5 syl audi toimi kyseisellä ruiskulla noin 190 heppaisena.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #6 : 01.04.2015, 20:54:03 »
kun k-jetistä puhetta niin mihinkä asti 2oo-sarjalaisen vapari k-jetin bensapumppu ja linjat riittää ahtokäytössä? vai pitääkö alkaa toisenlaista pumppua ja uusia linjoja virittelemän paikalleen...

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #7 : 01.04.2015, 23:19:28 »
300hp paremmalle puolelle riittää pumppu ja linjat helposti.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #8 : 02.04.2015, 07:34:42 »
pitää viritellä painemittari polttoaineelle niin näkee mitä tapahtuu.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #9 : 05.06.2015, 03:15:52 »

Kertokaas viisammat!
Isompia suuttimia ja niiden tuotenumeroita, miten järeet mahtaisivat olla vakio vaparin suuttimiin verrattuna?
Määräjaka parempi esim porsche? unohdetaan nyt se volvon oma turbon jakaja
ohjauspaineensäädin turbo volvon, jos muissa ei ole paremmin säädettävää?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #10 : 08.06.2015, 12:07:54 »
Jostain projektista luin et 300hp alkaa oleen se kipuraja k-jetille ja siihenkin saa pistää rahaa likoon.
V70 TDI

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #11 : 08.06.2015, 17:15:32 »
ohjauspaineensäädin turbo volvon, jos muissa ei ole paremmin säädettävää?
Vaparimoottoria rakentaessa en lähtis. Turbon ohjauspainesäätimessä ei juuri muuta plussaa tohon vaparin omaan ole kuin tuo ahtorikastus. Muutenkin herää kysymys miksi ohjauspaineeseen olis tarve koskea, vai ajetaanko tässä nyt takaa sitä muun määränjakajan säätöä tohon settiin? Jos haluaa nopeasti säädettävän, niin orkkiksesta saa tehtyä sellaisen kyllä.

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #12 : 09.06.2015, 00:30:23 »
Vaparimoottoria rakentaessa en lähtis. Turbon ohjauspainesäätimessä ei juuri muuta plussaa tohon vaparin omaan ole kuin tuo ahtorikastus. Muutenkin herää kysymys miksi ohjauspaineeseen olis tarve koskea, vai ajetaanko tässä nyt takaa sitä muun määränjakajan säätöä tohon settiin? Jos haluaa nopeasti säädettävän, niin orkkiksesta saa tehtyä sellaisen kyllä.

Juuri tuota muun määräjakajan säätöä ajan takaa
Miten tuosta orkkiksesta saa sitten sellaisen tehtyä? tänään sain yhden vapari volvon jakajan ja säätimen
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #13 : 09.06.2015, 15:27:11 »
Juuri tuota muun määräjakajan säätöä ajan takaa
Miten tuosta orkkiksesta saa sitten sellaisen tehtyä? tänään sain yhden vapari volvon jakajan ja säätimen

http://i25.photobucket.com/albums/c58/jrcook320/Tech/AdjustableWUR-2.jpg

Joskus askartelin säädettävän OP säätimen, tein tosin tuon "lämpimän" puolen säädön hieman eritavalla, siten että laitoin säätimen pohjaan jousen alle säätöruuvin. 140srj:n k-jet hilppeissä tuli joskus vastaan tehdastekoinen OP-säädin jossa oli jo valmiina pohjassa säätöruuvi..


Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: K-Jet:n riittävyys viritys käytössä
« Vastaus #14 : 22.06.2015, 12:12:14 »
Onko porukalla kokemuksia kuinka pitkälle perus K-Jet riittää vapari viritys käytössä?
Itellä seokset ilmeisesti niin rikkaalla kun vaan voi mutta FIM:n ja tulppien mukaan mennään laihalla.
Muistan kuulleeni jonkun kikkailun kylmäkynnistysanturiin liittyen, tästä kokemuksia?

Aikoinaan en saanut noista 160 hv enempää, silloin epäilin että imusarja ja ilmamäärämittari ahdistaisivat. Polttoainetta se taitaa antaa isompiinkin tehoihin.

Sähköruiskun imusarja on kumminkin parempi...
« Viimeksi muokattu: 22.06.2015, 12:15:29 kirjoittanut Hannu_264 »

 

RallyBaron  Samppasport