Race.fi  Puotilan autokorjaamo

6- lovisen automaatin toiminnan testaus

  • 40 Vastauksia
  • 10768 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« : 31.08.2018, 21:59:00 »
Kiinnostaisi ostaa tuollainen MK3 V70 automaatilla. Joku 200tkm tai alle olisi haussa. Ja vuosimalli varmaan 2008-2010

Vaihteistovikaista en haluaisi niin olisiko ohjeita mitä kaikkea tuollaisen koeajossa kannattaa testata?

Uskaltaako ostaa vaikka 200tkm ajetun mihin ei ole laatikkoöljyjä vaihdettu koskaan?

Onkos näissä 2.4 dieseleissä muuta erityistä katsottavaa?

Poissa xc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • v70 2,5T
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #1 : 01.09.2018, 12:40:43 »
En ostas sen verra ajettua jos öljyt vaihtamatta. Koeajossa liikutella p-r-d asentoja . Paikaltaan lähtö hiljaa ja rivakasti. Jos kolauksia tai tymäyksiä niin seuraavaan autoon siirtyminen.
XC60 Summum -15, V40 R-Desing -16, XC60 R-Desing -12, V60 D3 Summum -11, V70 2,5T summum -08,  S60 2.5T summum -05, XC90 D5 AWD summum -04,  S60 2.0T -01,  V40 T4 -98,  V40 T4 -98,  ,    440 turbo ic -88

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #2 : 01.09.2018, 13:20:13 »
Sen verran pituutta lenkille että öljyt on kuumat.
Ajo tasaisella nopeudella ja kun painat voimakkaasti kaasua (ei kick down) vaihtaako vaihteet alaspäin nätisti.
Samoin pidä vauhtia tasaista 80-100 ja moottori jarrutus (50-70) ja painat kaasua miten silloin vaihtaa. <-tuota kannattaa kokeilla eri nopeuksilla.
Alusta näissä on vahva, omassa ei tarvinnut tehdä mitään katsastusta varten.
Huolto ohjelma miten sitä on toteutettu, etenkin että hihnat/rullat on vaihdettu oikeaan aikaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #3 : 02.09.2018, 12:08:00 »
Jos kolauksia tai tymäyksiä niin seuraavaan autoon siirtyminen.

Nämä tymähtelevät enempi vähempi hyvinäkin päivinä. Jos täydellistä hakee niin jäänee löytymättä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #4 : 02.09.2018, 12:23:12 »
Nämä tymähtelevät enempi vähempi hyvinäkin päivinä. Jos täydellistä hakee niin jäänee löytymättä
Pitänee paikkansa kun mun ex XC60:nen ”tymähteli” jo lähes uutena R>1 vaihteelle laittaessa. Ekassa huollossa ilmeisesti tuli joku päivitys kun sen jälkeen meni 50tkm ilman R>1 nykäisyjä. Niin ja auto oli 2014vm XC60 AWD 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa xc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • v70 2,5T
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #5 : 02.09.2018, 21:33:08 »
Aika monta volvo automaattia omistaneena mulla ei ainakaan ole tymäytellyt (s60,v60,xc90,v70,xc60,v40) joten jos koeajossa jo tekee niin seuraavaa vaan kehiin ...
Nämä tymähtelevät enempi vähempi hyvinäkin päivinä. Jos täydellistä hakee niin jäänee löytymättä
« Viimeksi muokattu: 02.09.2018, 21:43:26 kirjoittanut xc90 »
XC60 Summum -15, V40 R-Desing -16, XC60 R-Desing -12, V60 D3 Summum -11, V70 2,5T summum -08,  S60 2.5T summum -05, XC90 D5 AWD summum -04,  S60 2.0T -01,  V40 T4 -98,  V40 T4 -98,  ,    440 turbo ic -88

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #6 : 02.09.2018, 22:54:33 »
Aika monta volvo automaattia omistaneena mulla ei ainakaan ole tymäytellyt (s60,v60,xc90,v70,xc60,v40) joten jos koeajossa jo tekee niin seuraavaa vaan kehiin ...

Ok. Jostain syystä ammattiautoilijatkin sanovat että nämä toimii välillä miten sattuu mutta se on just normal. Sulle on sattunut erityisen hyviä yksilöitä :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #7 : 03.09.2018, 09:59:30 »
Juu aivan normaalua on nuo ”aivopierut” Aisinille. Jos niitä ei huomaa niin taitaa tehdä niin usein, että pitää niitä ominaisuutena  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa xc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • v70 2,5T
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #8 : 04.09.2018, 10:37:51 »
Juu voi olla jotta vahingossa toiminu kivasti...
XC60 Summum -15, V40 R-Desing -16, XC60 R-Desing -12, V60 D3 Summum -11, V70 2,5T summum -08,  S60 2.5T summum -05, XC90 D5 AWD summum -04,  S60 2.0T -01,  V40 T4 -98,  V40 T4 -98,  ,    440 turbo ic -88

Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #9 : 20.09.2018, 11:24:00 »
Kävin ajamassa 2009 MK3, millä oli ajeltu noin 170tkm ja 100tkm oli laatikkoöljyt vaihdettu. Samassa ylämäessä aikanaan 80kmh MK2 2.5 bensa-automaatti vaihtoi vitosella kolmoselle ja kierrokset huusi kolmea ja puolta tonnia. Tämä piti vaihteen kutosella, kierrokset tonnin ja puolentoista välissä ja vauhti pysyi vakkarilla samana . Muutenkin mielestäni laatikko pelasi hienosti. Harmittaa vain että auto oli mielestäni 4-5tkm ylihinnoiteltu.

Voinko nyt olettaa että jos ajan toista d5 MK3 automaattia samaan nousuun, niin ehjälaatikkoinen auto ei vaihda pienemmälle? Vai onko niissä ajoon sopeutumiseissa mitään totuutta? Tämä oli ollut maaseudulla naisen käyttöautona
« Viimeksi muokattu: 20.09.2018, 14:14:59 kirjoittanut terotero »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #10 : 20.09.2018, 15:47:25 »
Eikai se ole oleellista milloin vaihtaa vaan se että miten vaihtaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #11 : 20.09.2018, 16:08:26 »
Ei se ole laatikon vika, jos se vaihtaa ylämäessä pienemmälle vaan moottorissa on silloin liian vähän vääntöä kyseiseen ajotilanteeseen. Tehokkaalla moottorilla varustettuna ei juuri tarvi vaihdella pienemmälle ylämäkiin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #12 : 20.09.2018, 19:43:25 »
Niin, näissähän on OPPIVA vaihdelaatikko. Eli jonkin päivän joudut ajamaan, että vaihde laatikko sopeutuu juuri sinun kaasujalalle ja ajoympäristöön.

Eli jos otat toisen Volvon siihen mäkeen niin todennäköisesti toimii eritavalla.

Hyviä nää laatikot volvoissa on. Toki kaiken saa rikki, vaikka olisi ihan uusi tai vähän ajettu. Itsellä 520 TKM samalla laatikolla  ja toimii kuin unelma.

Koeajolla kiinnitä huomiota juuri tuohon p-r-d nykäsyyn, hento niiaus niin ok.

Hyviä kauppoja vaan :)


Poissa terotero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #13 : 20.09.2018, 19:47:48 »
Onkos tuolla prd nykäisyllä tapana olla pahempi kylmänä vai kuumana? Kun en taida esim seuraavaksi päästä kylmää autoa testaamaan

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: 6- lovisen automaatin toiminnan testaus
« Vastaus #14 : 20.09.2018, 20:23:29 »
Mielestäni kylmänä aavistuksen voimakkaampi, mutta ei todellakaan häiritsevä. Talvella enemmän ( -30c). Kerran olen ajanut Volvolla ( ei oma) jossa p-r Nykäsi/rysähti, ensimmäinen ajatus oli hajosko tämä--> sen kyllä huomaa jos vikaa.

Aika nopeasti tuo laatikko lämpenee joten testaa se lämpimänä myös.
Jalkajarrulla liikennevaloissa nostaa lämpöjä.

 

Autoracing  KL-varaosat