Kulkukoira  Proturbo

Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?

  • 6 Vastauksia
  • 2226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Khoralli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Terve!
Kaipaisin hieman mielipiteitä seuraavanlaiseen tilanteeseen:

Tuli ostettua elokuun alussa 2018 Volvo S40 2.0t vuosimallia - 03
Auto oli erittäin siistissä kunnossa silmämääräisesti, moottori ja pinnat niin siltä kuin ulkopuoleltakin viimeisen päälle ikäisekseen autoon...
Päätin myyjän pitkän ja ylistyksentäytteisen puheen jälkeen ostaa auton koska se oli myös katsastettu virheittä viikkoa aikaisemmin. Näin ollen ajattelin että mitään kuluvaa ei ainakaan ihan heti tarvitse vaihtaa, (vanhan Audini kanssa tuli aina hylsy jonkun tuennanpuslan takia) Ja paskat...

Kaksi päivää oston jälkeen syttyi SRS-valo kirkkaan punaisena kojetauluun, eikä kyseessä ollut kosketushäiriö piuhoissa vaan itse airbagissa.  Firma josta auton hommasin kohautti vain olkapäitään, että sellaista se on.
Ei siinä vielä mitään... Pari viikkoa ostosta kävin uusimassa jalhihnan ja teettämässä täysihuollon. Korjaamolta sanottiin, että alusta paukkuu aivan helvetisti ja kaikki puslat vaihdon tarpeessa. 2 viikkoa katsastuksesta?!?!  Nyt auto ollut itsellä sen 4kk. Tähän mennessä uusittu kaikki puslat etu ja takatuennasta, uudet iskarit ja jouset taakse (vanhat aivan pohjassa ilman nesteitä), renkaat ottivat lähes kiinni pyöräkoteloon. Tämäkin eskaloitui muutamassa viikossa, toinen iskareista oli myös teipattu jostain syystä. Jarrut alkoivat laahaamaan kk sitten ja pahasti.  Ilmeni että takana oli molemmilla puolilla metalli vasten metallia, paloista ei jälkeäkään.... Huoltokirjan mukaan levyt ja palat uusittu 2/16-  35000km sitten.  Nyt startti rikki sitten myös...

Kysymys on, että miten ihmeessä autokauppa voi myydä auton juuri katsastettuna vaikka kaikki puslat ja jarrut sökönä?  Kai sitä kossupullolla saa pirssin kuin pirssin näköjään leimaan.    Voinko tehdä asialle jotain ja hakea hyvitystä tms?

Tiedän että oli omaa tyhmyyttä olla syynäämättä autoa itse tarkasti ennen ostoa... Tietämättömyys ja luottamus katsastettuun ja säännöllisesti huollettuun autoon sai kusemaan omiin muroihin.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1954
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #1 : 14.12.2018, 12:24:27 »
Yksi tärkeä tieto puuttuu, paljonko autolla on ajettu ?
Mikä oli hintaluokka ostaessasi, sentään vanha auto.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2018, 12:26:23 kirjoittanut TapioR »
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Khoralli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #2 : 14.12.2018, 12:30:08 »
Ajettu noin 267000 ja hinta 3000€

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #3 : 14.12.2018, 12:42:21 »
Kuulostaa siltä, että nyt ollaan jo pahasti myöhässä, mutta ehdottomasti katsastusasemaa olisi pitänyt reklamoida. Voi varmasti edelleen reklamoida. Trafillekin kannattanee ilmoittaa...

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #4 : 14.12.2018, 12:52:41 »
Kunnolla jumiva jarrusatula kuluttaa palat loppuun hetkessä. Ei se sen takia laahaa että palat on lopussa. Eli on palat ja levyt uusittu mutta satulaa/mäntää ei ole putsattu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #5 : 14.12.2018, 22:33:36 »
Luepas tuolta niin et enää ihmettele autokauppojen autojen kuntoa: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=104660.0

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Volvo S40 Kusettava autokauppa, miten toimia?
« Vastaus #6 : 15.12.2018, 00:09:33 »
Jos olet itse jo korjauttanut viat niin vaikea on jälkeenpäin lähteä rahaa pyytämään,koska vian tullessa asiasta (joka viasta) täytyy ilmoittaa myyjä liikkeeseen, joka saa päättää missä korjautetaan/haluavat korjauttaa auton. Jos siis suostuvat tulemaan kuluissa vastaan vaikka 50% tai jopa maksamalla kaiken.
No sitten kilometrejä on jo takana jonkun verran niin vetoavat varmaan siihen ja auton ikään ettei tarvitse korvata, varsinkaan näitä viimeisimpiä asioita kun auto on jo jonkun aikaa ollut sinulla.
Voithan tietty kysyä kuluttajaneuvonnasta apua,mutta luulisin että sanovat tuon ikäisessä ja kilometreillä olevan auton ollessa kyseessä ostajan voivan olettaa että vikoja voi tulla. Ja vaikka olisivat puolellasi,niin silti autoliikkeeseen joka viasta ilmoitus jonka haluat kuntoon että autoliike päättää paikan mihin vievät korjattavaksi tai antavat sinun viedä.

Muoks:
Eräs amerikan rauta oli juuri katsastettu (ehtona oli että myyjä katsastaa ja sitten siitä tehdään kaupat) ja mustasta raudasta (pellistä) oli tehty yli 20 paikkaa pohjaan ja auto oli leimattu. Pellit oli liimattu possumassalla eikä pellin palat ollut vielä kerennyt edes pinnastaan ruostua,myyjä liike ei ottanut asiaan kantaa joten auto ajettiin toisen suuren suomessa toimivan katsastusketjun pääkonttorille eräässä kaupungissa ja auton pohjasta otettiin kuvia ja pellin palat jäivät konttorille ja he tekivät ilmoituksen trafille. Auton alunperin hyväksynyt konttori oli pieni kolmen katsastuskonttorin firma.
Seuraavaksi uutta puhelua myyjälle ja samalla vihjaus että kiinnostaisikohan iltapäivälehtiä tälläinen, puhelulla ei vielä ollut vaikutusta,mutta parin tunnin päästä puhelin soi ja auton saikin viedä heidän lähimmän liikkeensä pihalle ja rahat palautetaan. Kyseessä siis iso ketju jolla myymälöitä ympäriinsä.
Auto ei ollut minun vaan kaverini ja hän pyysi alkujaan tutkimaan vähän autoa kun tuntui kärryä vedettäessä oudolta, no olihan toinen iskari irti yläpäästään kokonaan ja vetokoukun pulteista yli puolet oli irti rungosta,toiselta puolelta yhdellä pultilla kiinni enää. Nämä olivat ruostuneet irti kaikki eikä uusia pultteja voinut siksi laittaa.

Muutaman viikon päästä auto oli myynnissä kyseisen ketjun yhden automyyjän omalla nimellä.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2018, 00:26:27 kirjoittanut sukka »

 

Proturbo  Autodiagnoosi