Autoracing  KL-varaosat

Viides katsastus

  • 11 Vastauksia
  • 8014 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Viides katsastus
« : 17.12.2010, 16:58:09 »
V70 ollut meillä sen aikaa että 5 katastus piti tehdä eikä mennyt taaskaan ekalla läpi. Aikaisempina vuosina 2 kertaa on joutunut vaihtaa alapallot. Nyt oli kummaltakin puolelta etu tukivarsien etupuslat revennyt ja jarruletku pykinyt. Ostin alatukivarret kokonaan uudet niin ei tarvi lähteä mihkään prässäilemää. Kastus 82 eur. tukivarret 110 eur/kpl. + jarrupalat ja letkut, tämä päivä yhteensä 362 eur.
Vaimolle rutisin niin vastaus oli "laatu maksaa"   ;D
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #1 : 17.12.2010, 17:21:03 »
V70 ollut meillä sen aikaa että 5 katastus piti tehdä eikä mennyt taaskaan ekalla läpi. Aikaisempina vuosina 2 kertaa on joutunut vaihtaa alapallot. Nyt oli kummaltakin puolelta etu tukivarsien etupuslat revennyt ja jarruletku pykinyt. Ostin alatukivarret kokonaan uudet niin ei tarvi lähteä mihkään prässäilemää. Kastus 82 eur. tukivarret 110 eur/kpl. + jarrupalat ja letkut, tämä päivä yhteensä 362 eur.
Vaimolle rutisin niin vastaus oli "laatu maksaa"   ;D


Ei paha, tuo kun jaetaan vuoden päivillä, tekee auton korjauskustannukset alle euron päivä.
Mukavempaahan se olisi, jos sitä autoa tutkisi/tutkituttaisi muulloinkin kuin konttorilla, niin ei tarvi maksaa aina tuollaista könttäsummaa siitä, että auto ei mene kuukauden päästä ajokieltoon  :D

No joo, kirjoitukseni sisälsi rivienvälipiruilua ja muistaisin, että on sun autossa kaikenmoista pientä ollutkin pitkin vuotta, joten ei se ihan vailla huolenpitoa ole ollut :)

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #2 : 17.12.2010, 17:36:13 »
Seuraavaksi ostan alkuperäiset alatukivarret kun tuossa meidän V70:ssä on ja kolmena vuona vaihdettu ko. osat. Nyt nämä viimmeiset ovat toisen merkkiset kuin kahdet edeltävät jotka olivat ihan susia. Näiden alatukivarsien merkkiä en muista.

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #3 : 17.12.2010, 18:13:59 »
Seuraavaksi ostan alkuperäiset alatukivarret kun tuossa meidän V70:ssä on ja kolmena vuona vaihdettu ko. osat. Nyt nämä viimmeiset ovat toisen merkkiset kuin kahdet edeltävät jotka olivat ihan susia. Näiden alatukivarsien merkkiä en muista.
Ite ostin viime marraskuussa kuskin puolen tukivarren moponetistä... Oli elokuussa jo vaihtokunnossa  :idiot2:
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa Jarsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #4 : 17.12.2010, 18:20:57 »
"2 kertaa on joutunut vaihtaa alapallot. Nyt oli kummaltakin puolelta etu tukivarsien etupuslat revennyt ja jarruletku pykinyt."

Vakiovikoja, sen melkein tietää kun V70 kanssa menee katsastukseen, niin leimaa ei ensimmäisellä kerralla saa. Pikku vikoja helppo korjata, mutta kun sen saa tehdä joka vuosi, oli varaosat ostettu mistä vaan.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #5 : 17.12.2010, 18:51:17 »
ei oo tarvinnu vaihella mitään vielä  :)
eiköhän tämäkin ole kiinni siitä että missä ajelee ja miten ajelee
v70 D5R

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3462
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #6 : 17.12.2010, 20:41:24 »
V70 tdi mk1:n kanssa ennen katsastusta jarrujen herkistely ja testerissä ajo, koiranluut hain Motonetista molemmille puolin kun toinen puoli oli aina kuitenkin väljä. Ei tarvinnut 4:n vuoden aikana käyttää uusinnassa
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #7 : 17.12.2010, 21:35:21 »
Eikös olis halvempaa jos nuo pallonivelet, raidetangot, puslat ja jarrut katsoisi kuntoon jo ennen katsastusta? On sillä volvolla mukavampi ajellakin, kun ei alustasta kuulu epämääräistä kolinaa.

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #8 : 18.12.2010, 11:24:07 »
Mulla on ollu V 70, 2001 mallinen, seitsemän vuotta olen katsastanut sen seitsemän kertaa ja aina ekalla kerralla tullut leima. Olen sen verran harmaantunut että ymmärrän auton olevan tekninen laite joka tarvii huoltoa silloin tällöin. Tämä ja edellinen landian palsta on siitä hyvänäistä saa spivalla suodatuksella selville volvon kuluvat kohdat, kattelet niitä jos näyttää haperolta vaihdat uudet osat. Ite olen käyttänyt aina alkuperäisiä osia.
ps Nyt volle on menossa kaverille, koska olen tilannut uuden XC 60 AWD Momentumin.  :)
PV 544 -65(-66), XC 60(-11), Hyundai I30 1.6 Diesel(-14)

hevonen

  • Vieras
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #9 : 18.12.2010, 14:27:30 »
Jopa Bilteman alatukivarsilla on menty varsin pitkään, kun uutena avaa sen pallonivelen kumin ja rasvaa nivelen kunnolla.
Noissahan on tehtaan jäljiltä vain muodollinen rasvatippa. :juhau:

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #10 : 18.12.2010, 14:40:51 »

No joo, kirjoitukseni sisälsi rivienvälipiruilua ja muistaisin, että on sun autossa kaikenmoista pientä ollutkin pitkin vuotta, joten ei se ihan vailla huolenpitoa ole ollut :)

Jep jep. Ei toi minusta kallista ole vuosi tasolla. Huoltoa ja puunausta tulee tehtyä varmaan keskivertoa paljon enemmän, mutta puslien ja nivelten ravistelua ei tule tehtyä jos ei mikään ääntele. Sen takia hylsy on tullutkin 3 kertaa.
Vähän vahvemmat pyörän tuennat olisi kuitenkin insinööri saanut suunnitella. Mulla on ollut ainankin yksi Volvo aina (nyt 3) ja kyllä niihin on saanut puslia ja alapalloja vaihtaa aivan mielettömästi 20v. aikana. Tämä siis verrattuna muihin merkkeihin joita ollut myös paljon. ::)

BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Bisnes^

  • VRCF Aluevastaava
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Viides katsastus
« Vastaus #11 : 18.12.2010, 17:03:14 »
"2 kertaa on joutunut vaihtaa alapallot. Nyt oli kummaltakin puolelta etu tukivarsien etupuslat revennyt ja jarruletku pykinyt."

Vakiovikoja, sen melkein tietää kun V70 kanssa menee katsastukseen, niin leimaa ei ensimmäisellä kerralla saa. Pikku vikoja helppo korjata, mutta kun sen saa tehdä joka vuosi, oli varaosat ostettu mistä vaan.

Tämän huomasin myös kun omistin s70 volvon :D

Ei menny kertaakaan ekalla mutta onneks oli pikku vikoja


V70d

 

Carcom Oy  Ateho