Carcom Oy  Ateho

Äänestys

Uudessa / uudehkossa autossani on/ei ole Driver Support -varustepaketti

on, ja pidän sitä hintansa väärtinä
30 (29.7%)
on, mutta joissain kohdin se toimii ei-tovotusti
2 (2%)
on, mutta se ei tarjoa vastinetta sijoitetuille rahoille
2 (2%)
ei ole, enkä kaipaa
24 (23.8%)
ei ole, mutta olisi kannattanut ottaa
5 (5%)
ottaisin, jos olisin ostamassa uutta autoa nyt
38 (37.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 88

Driver Support

  • 77 Vastauksia
  • 41630 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Driver Support
« : 11.10.2011, 22:13:40 »
Harkitsen vielä Driver Support -paketin hankkimista tilaamaani XC60een. Kiinnostaa tietää, miten moni on varustepaketin valinnut, miten se on toiminut ja onko se ollut hintansa väärti. Vielä voin tilausta jonkin aikaa muuttaa, mutta hinta on aika kova, noin 2,5 keuroa.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #1 : 13.10.2011, 16:55:07 »
Sulle on tulossa komia peli!

Kerrotko lyhyesti, mitä tuo DS-paketti oikein pitää sisällään, niin ruoditaan asiaa tarkemmin.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6872
  • Kaikkee sitä...
Vs: Driver Support
« Vastaus #2 : 13.10.2011, 17:18:05 »
Kerrotko lyhyesti, mitä tuo DS-paketti oikein pitää sisällään, niin ruoditaan asiaa tarkemmin.

VARUSTEPAKETTI DRIVER SUPPORT/ UTRUSTNINGSPAKET DRIVER SUPPORT

• ACC mukautuva vakionopeudensäädin jonoaputoiminnolla/ ACC adaptiv konstantfarthållare med queue assist
• Törmäysvaroitin automaattisella täysjarrutuksella/ Kollisionsvarnare med autobroms
• Etäisyysvahti (DA)/ Avståndskontroll (DA)
• Jalankulkijoiden havaitsemistoiminto/ Fotgängarskydd
• Driver alert system
• Kaistavahti/ Lane Departure Warning (LDW)
• Driver alert control (DAC)
• Blis järjestelmä/ Blis system
• Varustepaketti vaatii sähköisesti kääntyvät ulkopeilit maavaloilla (Kinetic ja Momentum) sekä Sadetunnistimen (Kinetic)
Utrustningspaketet kräver elmanövrerade yttre backspeglar med markbelysning (Kinetic och Momentum) och Regnsensor (Kinetic)
• Ei yhdessä lämpöäeristävän tuulilasin kanssa/ Kan ej kombineras med värmedämpande vindruta
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #3 : 13.10.2011, 17:30:26 »
BLIS on ihan jees, mutta ei sen varassa uskalla kaistaa vaihtaa. Antaa myös vikahälyjä liikenteenjakajista, lumivalleista ja kaiteista. Näin ainakin ´06 XC90:ssä.

Adaptiivinen cruise on hyvä varuste, jos tuhlaa elämäänsä kehäteiden ruuhkissa. Vähänkään maalle päin mentäessä käyttötarve vähenee olennaisesti.

Muista härpäkkeistä ei ole kokemusta, mutta ainakaan autolehtien mukaan kaistavahti ei tahdo toimia Suomessa. Liikaa kuluneita viivoja, loskaa, lunta, jäätä ja muuta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Driver Support
« Vastaus #4 : 13.10.2011, 17:49:45 »
BLIS on ihan jees, mutta ei sen varassa uskalla kaistaa vaihtaa. Antaa myös vikahälyjä liikenteenjakajista, lumivalleista ja kaiteista. Näin ainakin ´06 XC90:ssä.
Bliss on kehittyny tuosta ihan hirveästi. Ei enää anna kovin helpolla väärää tietoa.

Tuo ACC on ihan ehdoton jos tykkää käyttää cruisea. Ei tarvi repiä ressiä pumppaavista autoilijoista :). Ei noista muistakaan varmasti haittaa ole. Pari kertaa on jonossa sattunu edelle auto jossa ei ole toiminu jarruvalot. Aiheuttaa vähän sydämmen tykytystä kun se päättää hiljentää nopeasti.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #5 : 13.10.2011, 17:58:42 »
Ei noista isoa haittaakaan ole, itse jätin (sen aikaiset versiot) ottamatta -aloin pelkäämään että ajaa vielä enemmän unessa ja ei huomioi mitään itse. Odottaa vain että auto hoitaa homman. No kun ei paremmasta tiedä niin..

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #6 : 13.10.2011, 18:19:45 »
Hienoa, että saatiin keskustelun pääkin auki. Olisi pitänyt avata tuo paketti vaan heti. Alku aina hankalaa ...
Ja kiitos tähänastisista vastauksista, odotan jännityksellä, kumpi näkökanta vie pitemmän korren ;).

Yli yön koeajon verran tuosta paketista on omakohtaista kokemusta, ja hiukan ristiriitaiset ovat fiilikset. Pidin mm. siitä vierellä olevan auton miedosta varoitusvalosta, mutta edellä ajavan etäiisyysvaroitin on aika turha. Ei sillä, etteikö tuota pitäisi valvoa, mutta näkeehän tuon edellä menevän ilmankin  ;).

Adaptiivinen vakkari jarrutti mallikkaasti jonkun kerran, mutta kun yleensä ajan aika paljon moottoritiellä, en pidä siitä, että vakkari alkaa adaptoida nopeuttani juuri kun olen päättänyt lähteä ohittamaan. Tokihan tuon saa kytketyksi pois, mutta todennäköisesti toiminne jää monta kertaa epähuomiossa päälle.

Kaistavaroitin toimi aika epämääräisesti, joskus, kun  oikein varta vasten kokeilin, se ei varoittanut, joskus taas melkein säikäytti. Aika voimakas ääni.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #7 : 13.10.2011, 18:23:09 »
Hienoa, että saatiin keskustelun pääkin auki. Olisi pitänyt avata tuo paketti vaan heti. Alku aina hankalaa ...

Kerrotko vielä mitä moinen paketti kustantaa?

Saako kaikki avusteet kytkettyä yksitellen päälle / pois päältä?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Driver Support
« Vastaus #8 : 13.10.2011, 18:26:29 »
Yli yön koeajon verran tuosta paketista on omakohtaista kokemusta, ja hiukan ristiriitaiset ovat fiilikset. Pidin mm. siitä vierellä olevan auton miedosta varoitusvalosta, mutta edellä ajavan etäiisyysvaroitin on aika turha. Ei sillä, etteikö tuota pitäisi valvoa, mutta näkeehän tuon edellä menevän ilmankin  ;).

Adaptiivinen vakkari jarrutti mallikkaasti jonkun kerran, mutta kun yleensä ajan aika paljon moottoritiellä, en pidä siitä, että vakkari alkaa adaptoida nopeuttani juuri kun olen päättänyt lähteä ohittamaan. Tokihan tuon saa kytketyksi pois, mutta todennäköisesti toiminne jää monta kertaa epähuomiossa päälle.
Valikoista voi säätää antaako tuo varoitin varoituksen äänellä, valolla vai molemmilla. Joo etäisyyttä pitäisi valvoa silmillä, mutta ei tarvi kuin ne mainitsemani rikkinäiset jarruvalot edellä menevälle niin voi tulla tiukkoja jarrutuksia.  :-\

Itse mitä olen uusia volvoja kokeillut niin juurikin motarilla tykänny tuosta ACC:stä. Jonossa pitää etäisyyden hyvänä ja kun siirtyy vasemmalle kaistalle niin kiihdyttää automaattisesti tai vastaavasti jos vasemmalla kaistalla menee edessä hitaampi niin jarruttaa.


Kerrotko vielä mitä moinen paketti kustantaa?

Saako kaikki avusteet kytkettyä yksitellen päälle / pois päältä?
Ekassa viestissä on hinta n. 2.5k€

Ja saa kaikki yksitellen päälle tai pois päältä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #9 : 13.10.2011, 18:38:09 »
Ekassa viestissä on hinta n. 2.5k€

On 2500 euroa nyt jonkinmoinen raha jo sekin. Käytettyä Volvoa myydessä siitä saa tasarahan takaisin, siis 0,- euroa.

Toisaalta ei tuo koko kauppahintaa ajatellen mikään mahdoton kustannus ole ja moni laittaa sen vaikka tuumaa suurempiin vanteisiin. Näistä kahdesta valitsisin itse Driver Supportin.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #10 : 13.10.2011, 20:06:01 »
Äänet ovat nyt käytännössä 7 puolesta, 5 vastaan. Tuo kolmas vaihtoehto on tulkittava neutraaliksi, koska se sisältää sekä myönteisen että kielteisen osan.

Pistäkääpä muutkin äänenne peliin, niillä saattaa olla ratkaiseva vaikutus ;).
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Driver Support
« Vastaus #11 : 13.10.2011, 20:23:10 »
On 2500 euroa nyt jonkinmoinen raha jo sekin. Käytettyä Volvoa myydessä siitä saa tasarahan takaisin, siis 0,- euroa.

Toisaalta ei tuo koko kauppahintaa ajatellen mikään mahdoton kustannus ole ja moni laittaa sen vaikka tuumaa suurempiin vanteisiin. Näistä kahdesta valitsisin itse Driver Supportin.
Joo ei varmasti extraa saa myydessä, mutta kyllä itse ostaisin käytettynä ennemmin semmoisen missä nuo on kuin missä ei ole. Ja voisin ehkä jopa pari sataa maksaa enemmän semmoisesta missä on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Driver Support
« Vastaus #12 : 13.10.2011, 21:22:11 »
Jos saisi pelkän adaptiivisen vakkarin, se riittäisi.

Se jalankulkijan havaitseminen ja jarrutus / peräänajoesto oli ainakin Bilian myyjään vakiona eikä tarvitse ottaa Driver supportia sen vuoksi.

Muuten kaikki tärinät, pimpelipomit ja muut tuntui lähinnä ärsyttävältä täällä PK-seudulla, ihan kuin ei muutenkin olisi jo tarpeeksi ärsykkeitä liikenteessä täällä.

Tämä kahden viikon V70 koeajon ja yhden viikon XC60 koeajon perusteella.

Poissa spu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Driver Support
« Vastaus #13 : 14.10.2011, 18:50:01 »
En ottanut, liikaa hintaa ja turhia vekottimia. Pelkkä kuolleen kulman tunnistin olisi riittänyt.. Kaistavahti oli lähinnä ärsyttävä.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Driver Support
« Vastaus #14 : 14.10.2011, 22:02:13 »
En ottanut, liikaa hintaa ja turhia vekottimia. Pelkkä kuolleen kulman tunnistin olisi riittänyt.. Kaistavahti oli lähinnä ärsyttävä.

Varmaankin hyvä päätös.

Jotenkin noista varusteista paistaa läpi sellainen pakonomainen tarve keksiä jotain halpoja hilavitkuttimia, joita sitten kaupataan turvallisuuden nimissä. Vanha turvallisuusikoni on pulassa, kun euroNCAP:ssakin jotkin Hyundait vetävät parempia pisteitä kuin V70 ja ylipäätään kaikki uudet autot tuppaavat olemaan 5 tähden autoja. Halpoja rakenteellisia keinoja tilanteen parantamiseksi ei ole, joten joudutaan keksimään kaikenmaailman kaffekupin kuvia kojelautaan..

En toki väitä Volvoa turvattomaksi, mutta ero muihin autoihin on 2000-luvulla supistunut olemattomaksi. Muistaahan sen 90-luvun alkupuolelta, kun 850 Volvo veti euroNCAP:sta 5 tähteä ja esim. C-mallin Mersu jäi 2,5 tähteen ja 3-sarjan Bemari 2 tähteen. Silloin oli autoissa eroja.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy