Ateho  Elekma

TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60

  • 48 Vastauksia
  • 24354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #15 : 29.12.2010, 14:11:01 »
Mersun menestyksen kunniaksi Häkkisen mainos:

http://www.youtube.com/watch?v=rSMQM4ASGRg&feature=player_embedded

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #16 : 29.12.2010, 16:06:47 »
En tiedä onko muiden hinnat pudonnu vai volvon noussu. Ainakin isommasa kokoluokassa Volvo on vielä edullinen.

Sekä, että. Muilla on hinnat tullu alas ja varusteet parantuneet. Volvolla hinnat on noussu, lähinnä suurten päästöjen johdosta.

Isojen Volvojen "edullisuudesta" en laittaisi myöskään päätä pantiksi

V70 D5, momentum aut: 52786
BMW 520dA touring business: 56330
Audi A6 Avant S line business+, multitronic: 50318

S80 kohdalla hinnoittelu on saman suuntaista...
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Classic

  • Vieras
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #17 : 29.12.2010, 16:17:12 »
Kait Volvoja jossain myydään kilpailukykyiseen hintaan, kun palkkaavat lisää väkeä: http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2010/12/29/tulkaa-meille-toihin-sanoo-volvo/201018009/12

-> Ei kun reppu pykälään ja volovolle töihin...

Ps. Keväällä tulee Teemalta siirtolaisaiheeseen liittyen dokumenttisarja: http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/kansankodin-kuokkavieraat-0

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #18 : 29.12.2010, 17:28:03 »
V70 D5, momentum aut: 52786
BMW 520dA touring business: 56330
Audi A6 Avant S line business+, multitronic: 50318

S80 kohdalla hinnoittelu on saman suuntaista...
Eikö oikea verrokki olisi V70 D3 momentum aut: 46970,47€
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #19 : 29.12.2010, 17:35:51 »
Eikö oikea verrokki olisi V70 D3 momentum aut: 46970,47€

Miksi ihmeessä?
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #20 : 29.12.2010, 17:37:30 »
Miksi ihmeessä?
Muutkin oli 2.0 litran dieseleitä.

Edit: eihän tuo D5 noin kallis ole kuin laitoit V70 D5 Momentum Business aut 51330,62€
« Viimeksi muokattu: 29.12.2010, 17:39:16 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #21 : 29.12.2010, 17:55:45 »
Auto / teho / vääntö / 0-100 / kulutus
BMW 520 / 184 / 380 / 8,3 / 5,3
Audi A6 / 170 / 350/ 9,2 / 5,9
D3 / 163 / 400 / 9,9 / 6,1
D5 / 205 / 420 / 8,7 / 6,4

Toki Volvolta voi valita vertailuun tuon kaksilitraisen. Se ei vaan ole Volvolle kovin reilua; D3 on tehottomin, hitain ja kova kulutuksisin...

V70 D5 Momentum business aut hinta on täältä http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/hinnasto_V70.pdf
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #22 : 29.12.2010, 18:08:24 »
Auto / teho / vääntö / 0-100 / kulutus
BMW 520 / 184 / 380 / 8,3 / 5,3
Audi A6 / 170 / 350/ 9,2 / 5,9
D3 / 163 / 400 / 9,9 / 6,1
D5 / 205 / 420 / 8,7 / 6,4

Toki Volvolta voi valita vertailuun tuon kaksilitraisen. Se ei vaan ole Volvolle kovin reilua; D3 on tehottomin, hitain ja kova kulutuksisin...

V70 D5 Momentum business aut hinta on täältä http://volvo.nitrofx.com/hinnasto/pdf/hinnasto_V70.pdf
vääntöä näyttäis volvossa olevan eniten. D3 on tosi laiska lähtemään liikkeelle.

Itse katsoin muka hinnan business hinnastosta, mutta ei pysty nyt puhelimella tarkistamaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #23 : 29.12.2010, 18:22:39 »
Toki D3:ssa ja D5:ssa vääntöä riittää, mutta tuolla http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=66831.0 taitaa olla pitkä keskustelu siitä, kumpi nyt sitten onkaan tärkeämpää teho vai vääntö. D5 tuntuu hukaavaan kummankin, sillä tiehen asti ne ei ainakaan välity.

Jokainen vertaa autoa ostaessaan haluamiaan asioita. Myönnän kyllä, että jos tilaa haluaa halvalla ostaa, niin silloin oikea ratkaisu on V70 1,6 Drive tai Skoda Superb Combi 1,6 TDI. Sitten on kuitenkin kyse vähän eri asiasta.
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #24 : 29.12.2010, 23:28:24 »

Yksi virhe TM:n varustelistassa on. Volvossa on 0kpl aktiivisia päätukia. Muistelisin että kaikki tämän vuosituhannen puolella valmistetut Volvot on semmoisilla varustettu.

Ei o Volvoon koskaan saanutkaan aktiivisia niskatukia. Tosin Volvon passiivisen ajaa asiansa.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Sinttuuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #25 : 30.12.2010, 00:04:31 »
V70 D5, momentum aut: 52786
BMW 520dA touring business: 56330
Audi A6 Avant S line business+, multitronic: 50318


Hienosti Volvolta normimalli ja muilta bisnes mallit, V70 D5 momentum Business aut: 51330

edit. huonosti luettu, eipäs ollutkaan, mutta ajantasaisempi hinnasto kun löytyy täältä http://www.volvocars.com/fi/sales-services/sales/fleet-sales/pages/businessprice.aspx
« Viimeksi muokattu: 30.12.2010, 00:13:02 kirjoittanut Sinttuuri »
C70 T5 -99
PV544 -64 projekti

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #26 : 30.12.2010, 07:51:10 »
Ei o Volvoon koskaan saanutkaan aktiivisia niskatukia. Tosin Volvon passiivisen ajaa asiansa.
Aktiiviset niskatuet tarkoittaa peräkolarissa heilahdusta vaimentavia niskatukia. Semmoiset Volvoon esiteltiin ekaan S80 malliin.
http://ask.cars.com/2008/06/active-head-res.html
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ässä80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #27 : 30.12.2010, 10:21:10 »
Volvossa ei ole sanan varsinaisessa merkityksessä aktiivisia pääntukia, vaan Volvossa on käytännössä aktiiviset etuistuimet, sillä koko penkki liikkuu ja koko selkänoja kallistuu peräänajotilanteessa. Volvon toteutushan on yksi parhaista peräänajoa ajatellen testienkin mukaan.

Kaikilla muilla taitaakin sitten olla aktiiviset pääntuet eli vain pääntuki liikkuu ja penkki pysyy paikallaan.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #28 : 04.01.2011, 22:22:35 »
TM testannee sen yksilön minkä maahantuoja niille suo. Vähän huono pelisilmä nyt ollut, perusmalli peruspenkeillä ja perusvanteilla olisi hyvinkin voinut tuoda testivoiton. Kovia ja liukkaita penkkejä ja kovaa alustaahan siinä vähän moitittiin. Osuvampi moottorikin olisi voinut joku T3/4 olla muuten, mutta olisi saattanut jäädä vielä rumemmin jalkoihin suorituskyvyssä.


Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: TM "valiojoukko-vertailu" A4-IS250-C180-S60
« Vastaus #29 : 05.01.2011, 14:40:55 »
Volvossa on ihan hyvin varusteita Classic-mallissa mutta uusissa malleissa harmittavan alkeelliset vakiovarusteet ja kunnon tilpehööreillä tulee hintaa myös yllin kyllin premium-tasoisesti jollei ylikin.

Testissä ihmetytti Audin surkeat valot. Miten tuollaisia voidaan tänäpäivänä päästää liikenteeseen, varsinkin täällä pimeässä pohjolassa. Kertoo jotain Xenon-valoista koska siitä ainoana puuttui avustavat halogeenit.

D5:sta taas sen verran että on siinä jerkkua ihan eri tavalla kuin bmw:n 2-litrasessa ja AWD-mallissa teho välittyy tiehen ja ohituskiihtyvyys tosi hyvä. Kannattaa koeajaa, valmistajan numerot ei kerro koko totuutta.

 

KL-varaosat  Race.fi