Terve,
itsellä V70, VM.11, Drive. Minusta kuulostaa, että kuvaamasi "vika" on juuri se hetki, kun tekee polton. Eli tehot kyllä putoaa polton aikana jonkin verran, kulutus nousee selvästi. Ja jos poltto on kesken ja auton sammuttaa niin flekti jää huutamaan. Kerran kuukaudessa ja 500-700km kuulostaa hyvältä polttoväliltä, eli kaikki minusta kuulostaa hyvältä. Näissähän loukku pitää vaihtaa 120 000km välein, tai se on suositus. Riippuu hyvin paljon ajosta, että tuleeko loukun vaihto ajankohtaiseksi myöhemmin vai aikaisemmin. Itsellä ollut tämä Volvo nyt 10 vuotta ja nuin homma itellä on toiminut. Ureaa pitää lisäillä sitten vähä tiheämmin.
Tosiaan poltosta ei nouse merkkivaloa, polton päällä olon voi varmistaa kulutuslukemasta moottorijarrutuksessa, eli kulutus tippuu hitaasti ja ei painu nollaan. Ja toki sen tuntee tehojen tippumisesta. Kun poltto on päällä, olisi se hyvä aina ajaa loppuun, mutta eihän sitä aina hoksaa ja itselläkin usein sitten jäänyt kesken.
Fiksummat voi korjata yllä olevia pohdintoja.