KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Millä näistä autoista on eniten potenttiaalia seuraavaksi klassikoksi?

300- sarja
6 (12.8%)
700- sarja
26 (55.3%)
900- sarja/V90 ja S90
12 (25.5%)
850
3 (6.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

Tulevat klassikot 200/700

  • 88 Vastauksia
  • 27728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 348
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #30 : 11.01.2011, 23:58:29 »
Tästä hakemaan klassikko rannekellon hinnalla, ajettu 67000km. http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_244l_30809756.htm?ca=13&w=3


« Viimeksi muokattu: 12.01.2011, 10:51:54 kirjoittanut Kaide »

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #31 : 12.01.2011, 08:16:24 »
Sulla on tiukat kriteerit klassikolle. Vähän iskua lisää niin ei kelpaa? Saako porata edes ylikokoon?
Vaikka olis kuinka tehty jotain lehtitietoa klassikkoautoista, ja mitä sinne kuuluu, ei välttämättä kuulukaan jonkun toisen mielestä. Miusta nää on edelleenkin jokaisen oma henkilökohtainen asia, miten mielessään luokittelee klassikon tai mikä on klassikoauto. Ei siitä toinna siis pulttia ottaa, jos joku ei esim. 780 laittaisi klassikkoautoksi. Sinusta se taas on, hevosesta ei.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2011, 10:19:17 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #32 : 12.01.2011, 12:54:33 »

Sinusta se taas on, hevosesta ei.


Niin, minä tykkään kukista ja asfalttipäällysteinen tiekin voi olla kaunis. Voikukista on hauska puhallella hahtuvia. Mutta olenkin suurpiirteinen mies.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #33 : 12.01.2011, 12:59:36 »
Niin, minä tykkään kukista ja asfalttipäällysteinen tiekin voi olla kaunis. Voikukista on hauska puhallella hahtuvia. Mutta olenkin suurpiirteinen mies.
Voikukka on kiva kukka, mutta se tahma tarttuu käteen ja maistuu ihan hirveeltä. 8) Antaa kaikkien kukkien kukkia kukkia vaan!
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #34 : 12.01.2011, 13:05:36 »
Ehkei sen parannellun 780:n valinnassa pointti ollut se että esitellään autoja yksilöinä vaan mallisarjoina. Tuskin kovin moni väittää ettei 780-mallissa olisi klassikon edellytyksiä?

Tuo esitelty auto vaan sattui olemaan sopivasti saatavilla esittelyä varten ja se teki sen mitä pitikin, eli edusti mallisarjaansa?
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #35 : 12.01.2011, 13:06:34 »
Mielipiteitä on monia. Tässä topicissa jatkamme keskustelua klassikoista. Eli mielipiteitä 200 ja 700 -sarjojen klassikkostatuksesta kiitos.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #36 : 12.01.2011, 17:06:08 »
kummatkin vielä niin tavanomaisia ja yleisiä autoja, itse miellän klassikon sellaiseksi vanhemmaksi autoksi mitä ei ihan jokapäivä tuolla loskan seassa näe.. iän puolesta olis joo, mutta legendoiksi sanoisin tässä vaiheessa  :pomo:
V70 2.0T -98

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #37 : 12.01.2011, 17:33:02 »
Kyllä ainakin itse miellän 200-sarjalaiset klassikkoautoiksi. Onhan se kivaa myöskin ajatella, että Volvoilu-ura on aloitettu klassikolla :pomo:.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #38 : 12.01.2011, 18:01:03 »
kummatkin vielä niin tavanomaisia ja yleisiä autoja, itse miellän klassikon sellaiseksi vanhemmaksi autoksi mitä ei ihan jokapäivä tuolla loskan seassa näe.. iän puolesta olis joo, mutta legendoiksi sanoisin tässä vaiheessa  :pomo:
Sama täällä. Joku turbollinen vois hiinä ja hiinä mennäkin.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #39 : 12.01.2011, 21:00:02 »
kummatkin vielä niin tavanomaisia ja yleisiä autoja, itse miellän klassikon sellaiseksi vanhemmaksi autoksi mitä ei ihan jokapäivä tuolla loskan seassa näe.. iän puolesta olis joo, mutta legendoiksi sanoisin tässä vaiheessa  :pomo:
Kyllä huomio kiinnittyy saman tien varsinkin 200-sarjalaisiin jos sellaisen liikenteessä näkee, oli ne klassikkoja tai ei, mut ei niitä ainakaan tässä pk-seudulla tunnu ruuhkaksi asti pyörivän.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #40 : 12.01.2011, 22:21:26 »
Mä jollain tavalla epäilen tuota 700-sarjan klassikko asemaa. Mikä siitä tekisi klassikon?

On niissä kyllä sen verran eroja ettei voi puhua kyllä faceliftistä.

On sitä nykyään esitelty faceliftin yhteydessä laajempiakin muutoksia mitä tuossa 200-sarjan  julkaisun yhteydessä tuli. Suurin yksittäinen muutos taisi olla siirtyminen macperssoniin ja hammastanko-ohjaukseen, muuten perusauton muutokset olivat pelkkiä pellinvenytyksiä nokassa.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8935
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #41 : 12.01.2011, 22:38:24 »
Mä jollain tavalla epäilen tuota 700-sarjan klassikko asemaa. Mikä siitä tekisi klassikon?

Sama kuin Kuplasta, persoonallinen muotoilu?

Muuten eikös museorekisteröinnin edellytys ole jotensakin silleen että valmistusvuoden päättymisestä on kulunut 30 vuotta. Siis vuonna 1982 valmistetun auton valmistusvuoden päättymisestä on kulunut 30 vuotta kun tulee 1.1.2013 eli kahden vuoden päästä. Silloin alkaa saamaan ekan vuosikerran seitenkantteja museokilpiin?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #42 : 13.01.2011, 10:40:59 »
Silloin alkaa saamaan ekan vuosikerran seitenkantteja museokilpiin?

Tuli hieman surffailtua 760:sten perässä, ja aika hiljaista oli Nettiautossa ja Blocketissa. Yksi ihan kiva 84 760 löytyi 13000 SEKiin, loput oli aikalailla "mahdottomia" museoajoneuvoiksi.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #43 : 13.01.2011, 10:59:35 »
Tuli hieman surffailtua 760:sten perässä, ja aika hiljaista oli Nettiautossa ja Blocketissa. Yksi ihan kiva 84 760 löytyi 13000 SEKiin, loput oli aikalailla "mahdottomia" museoajoneuvoiksi.

242+760 turbo=yammy...

Pihasta löytyy yks kumpiakin.

Onneksi suurimman rakentelumotivaation aikaan tuli kulutettua koulun penkkiä ja tehtyä työtä jolla sai pahimman teknisen pätemisen tarpeen tyydytettyä.

Niinpä 242 kulkee edelleen b20a:n voimin ja 760 odottaa ajokuntoisena rakenteluresurssien paluuta.

Mutta oikeesti, tollasia komboja on tehty varmaan aika monta pohjoismaissa, eikä ne prv-yksilötkään jaksa monia kiinnostaa-> ajettu loppuun-> paaliin. 

Pisteet niille jotka 760 sarjalaisia jaksavat harrastaa, etenkin niitä prv-moottorisia yksilöitä.
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

hevonen

  • Vieras
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #44 : 13.01.2011, 13:13:57 »
Sulla on tiukat kriteerit klassikolle. Vähän iskua lisää niin ei kelpaa? Saako porata edes ylikokoon?
Kysyit niin pitää vastata. Saa.

Katson itse vain tuon klassikon olevan sellainen, jota on paljon liikkeellä, ns. iätön ja ajaton.
200 on sellainen ja 740 siinä hilkulla...(Puhaltaa kesällä säilömästään voikukasta hahtuvia...) 780 pidän edelleen erikoismallina, en niinkään klassikkona. Bertonella taas sormensa pelissä niinkuin 262:ssa. ;)

Se on myös totta että tässä vaiheessa lienee vaikea löytää tarpeeksi ehjää 760 museoitavaksi, katsotaan sitten kun -86 mallista eteenpäin 740 on vaadittavassa iässä, on vähän paremmat mahkut.
Itsekin tiedän paria tuollaista säilytettävän ikärajaa odotellessa.  ;)

Kivahan tuollainen 780 olisi

Hinta muuten uutena 2.8 litran koneella keväällä 1990 oli 556 000 markkaa eli nykyrahassa ehkä n. 93500€ :o (2006 kurssin mukaan)
Jumalauta, makso siihen aikaan enemmän kun hyvä talo.

Aika kallis hurrivolga.. :idiot2:.  Erona vaan tuo pidempi kori, tekniikka oli arkipäivää.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 13:48:16 kirjoittanut hevonen »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo