Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Millä näistä autoista on eniten potenttiaalia seuraavaksi klassikoksi?

300- sarja
6 (12.8%)
700- sarja
26 (55.3%)
900- sarja/V90 ja S90
12 (25.5%)
850
3 (6.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

Tulevat klassikot 200/700

  • 88 Vastauksia
  • 27780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #45 : 13.01.2011, 14:31:32 »


Hinta muuten uutena 2.8 litran koneella keväällä 1990 oli 556 000 markkaa eli nykyrahassa ehkä n. 93500€ :o (2006 kurssin mukaan)
Jumalauta, makso siihen aikaan enemmän kun hyvä talo.

Aika kallis hurrivolga.. :idiot2:.  Erona vaan tuo pidempi kori, tekniikka oli arkipäivää.

Jos laskelmaan otetaan mukaan rahan arvon muuttuminen, niin muutoskerrointa 1,386 (1990<->2009) käyttämällä hinnaksi tulee 129600 €  :o.
S80 2.5 D -99 -->myyty

hevonen

  • Vieras
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #46 : 13.01.2011, 14:34:27 »
Jos laskelmaan otetaan mukaan rahan arvon muuttuminen, niin muutoskerrointa 1,386 (1990<->2009) käyttämällä hinnaksi tulee 129600 €  :o.
Nojoo, vielä enempi klassikko.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #47 : 13.01.2011, 17:02:58 »
Sama kuin Kuplasta, persoonallinen muotoilu?

Muuten eikös museorekisteröinnin edellytys ole jotensakin silleen että valmistusvuoden päättymisestä on kulunut 30 vuotta. Siis vuonna 1982 valmistetun auton valmistusvuoden päättymisestä on kulunut 30 vuotta kun tulee 1.1.2013 eli kahden vuoden päästä. Silloin alkaa saamaan ekan vuosikerran seitenkantteja museokilpiin?

Ei kuplan muotoilu nyt niin erikoinen ole että se yksinään tekisi siitä klassikon, kuten ei ole 700-sarjan volvonkaan. Muotoiluhan on melko tyypillistä tuolle ajalle, tosin sillä erolla että muut alkoivat jo pikkuhiljaa pyöristelemään niitä kulmiaan.


Pisteet niille jotka 760 sarjalaisia jaksavat harrastaa, etenkin niitä prv-moottorisia yksilöitä.

Eipä tuo PRV kone harrastusmielessä juuri sen kummoisempi ole kuin vinokonekaan. Ihan puhtaasti käyttöpelissä se on paljon rasittavampi, bensa maistuu kuitenkin aika herkästi, ja varsinkin noi vanhemmat on aika tarkkoja hyvästä yläkerran voitelusta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #48 : 13.01.2011, 20:44:02 »
Lisätty äänestys  :juhau:

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #49 : 13.01.2011, 21:08:45 »
129000€ ennen lisävarusteita :o.
Nykyisin hinta on 10 000€ molemmin puolin riippuen kunnosta eli hintaa on lähtenyt 20 vuodessa noin 120 000€ tai 6000€/vuosi. Kalliita kilometrejä :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #50 : 14.01.2011, 11:56:08 »
Tämähän on perussyy, miksi Volvot yleensä tekohengitetään sinne klassikkoiälle  ;D.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #51 : 14.01.2011, 12:57:17 »
Klassikoksi auto alkaa muodostua omasta mielestäni silloin, kun tuntemattomat tulevat juttelemaan tyyliin "mä ajoin joskus parikymppisenä ajokortin tällasella samallaisella pelillä!" jne... Eli ihmiset muistavat auton jostain syystä ja automalliin liittyy muistoja. 200-sarjalla näin tapahtuu jo tänäpäivänä. 700-sarjasta en tiedä, onko sillä tätä vaikutusta vielä, kun ei ole sellaisella tullut ajeltua kovin useasti.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2011, 13:01:14 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Jugi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #52 : 14.01.2011, 19:52:49 »
Klassikoksi auto alkaa muodostua omasta mielestäni silloin, kun tuntemattomat tulevat juttelemaan tyyliin "mä ajoin joskus parikymppisenä ajokortin tällasella samallaisella pelillä!" jne... Eli ihmiset muistavat auton jostain syystä ja automalliin liittyy muistoja. 200-sarjalla näin tapahtuu jo tänäpäivänä. 700-sarjasta en tiedä, onko sillä tätä vaikutusta vielä, kun ei ole sellaisella tullut ajeltua kovin useasti.
Itelle on tullu aina sillontällön joku höpöttämään jotain vastaavaa, Viimeksi tänään  :D
Työn alla: 240 -87 Historic Ralli projekti

Entiset: V60 B4 R-Desing, 240 -89, 850 T5R, 745 -87, 940 -92, 850 -92, 740 Turbo -87, 740-86, Sianpää -86 (paalattu)

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #53 : 14.01.2011, 21:05:25 »
Täytyy myöntää että viimosen päälle puunattu punainen Volvo 740 GLT herätti jopa muutakin kuin kiusallista huomiota tuossa muutamia vuosia siten ;).

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #54 : 14.01.2011, 21:44:09 »
Omasta mielestä sen klassikon status täyttyy  tässä vaiheessa kun esim. minulta yritti marketin parkkipaikalla joku marketissa asioinut asiakas ostaa ton oman 2-satkun pois ja kyse on aivan perus-DEEÄLLÄSTÄ ja vielä muisteli haikeena kuinka joskus vaihtoi oman 240:sen johonki uuteen sitikkaan ;D
740 taas ei oikeastaan omasta mielestä herätä ihmisissä tunteita juurikaan mutta uskoisin senkin vielä joskus täyttävän tuon klassikon statuksen kun ikää nuorimmillakin alkaa jo olemaan melkein se 20 vuotta.
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #55 : 14.01.2011, 22:44:55 »
200 tekee minusta klassikon se että sitä on tehty se 3-vuosikymmenen ajan ;)
Vaikkakin itse olen 700 hurahtanut ja niiden kanssa paljon puljaillut, niin ei siinä ole klassikon ainesta!
Aina sitä 240 turboa kaiholla muistelee ja päätä seinään hakkaa et miksi se piti silloin aikanaan antaa mennä toiseen osoitteeseen :'(
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

hevonen

  • Vieras
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #56 : 14.01.2011, 22:49:14 »
Täytyy myöntää että viimosen päälle puunattu punainen Volvo 740 GLT herätti jopa muutakin kuin kiusallista huomiota tuossa muutamia vuosia siten ;).
Olihan se ihan siisti... :juhau:
Mun volvot ei herätä kuin paheksuvia katseita. Tiiä mistä tuokin johtuu... :2funny:

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #57 : 14.01.2011, 23:54:20 »
Täytyy myöntää että viimosen päälle puunattu punainen Volvo 740 GLT herätti jopa muutakin kuin kiusallista huomiota tuossa muutamia vuosia siten ;).

Juu niin se tekee  :pomo:
Aika useasti tullut varsinkin vanhempia mieshenkilöitä ihan juttelemaan kun ovat itsekkin aikanaan omistaneet 7-sataa sarjalaisen. Yks jopa halusi ihan tulla kyytiin fiilistelemään  :D
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #58 : 18.01.2011, 12:33:28 »
Tästä Aftonbladetin tuore juttu -81 240 turbosta , speksit ja checklista ennen ostoa http://www.aftonbladet.se/bil/retro/article8413163.ab

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: Tulevat klassikot 200/700
« Vastaus #59 : 18.01.2011, 12:55:10 »
Hah, tänään paikallisen huoltoaseman pihalla tuli eräs tuttu juttelemaan ja kysyi että mihin hävitin sen 740:sen volvoni ja kun kerroin myyneeni sen niin kysy että miksi ostin tilalle huomattavasti vanhemman auton(240) :o
Oli huuli pyöreenä ku sanoin että samanikäsiä ovat molemmat :facepalm:
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

 

Futurez  Kulkukoira