Kulkukoira  Proturbo

Vuoden Talviauto 2011 valittu

  • 48 Vastauksia
  • 16881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aalt1n

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 324
  • Give Blood - Play Rugby
Vuoden Talviauto 2011 valittu
« : 16.02.2011, 10:24:40 »
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuoden-talviauto-2011-valittu

Lainaus
Vuoden talviauto 2011 on Volvo S60 D3, jonka talviarvosana on 8,9.
Amazon T -69 - 240 GLT -84 - V40 2.0t aut 2004 - V50 D2 2012 - V70 d5 2009 - Volvo C30 T5 2008
Volvo for Life

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #1 : 16.02.2011, 11:10:28 »
Pitäköön Vuoden talviautonsa, mulla on ollut ja tulee olemaan tuossa vanhuksessa talviautoo vielä vuosikausiksi... :2funny:

Asiasta kukkaruukkuun, on jotenkin huvittavan näköistä nyt kun tuolla tien päällä tulee vastaan uudenkarheita kinnereitä, karvahatut ja pipot silmillä, villakintaat kädessä ja toppatakit päällä, ketunhäntä webastojen pakoputkista pilkistäen. ^-^
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #2 : 16.02.2011, 11:32:49 »
Kohta alkaa kommentointi miksi huonommin sijoittuneet saksalaismerkit ovat kuitenkin parempia. :pomo:
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa altsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Entinen Volvoilija
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #3 : 16.02.2011, 11:56:39 »
Kohta alkaa kommentointi miksi huonommin sijoittuneet saksalaismerkit ovat kuitenkin parempia. :pomo:

Lainaus
Vain kymmenyksen päähän jäi BMW 520dA Touring, mikä osoittaa, että loistavasti toimivan ajonvakautuksen auttamana takavetoinenkin voi olla hyvä talviauto.

...ja kunhan suvivirsi taas soi ;)
Nykyinen: BMW 520dA Touring (F11) - Vaimolla: Audi A4, Avant
Entisiä: S60 2.5T/08 & V70 2.4 /02

Classic

  • Vieras
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #4 : 16.02.2011, 13:30:25 »
Hienoa, että pohjoisen oloihin panostetaan. Näin Kauppalehti: "Volvo voitti vertailun talviarvosanalla 8,9. Volvosta todettiin, että sen lämpenemisen suhteen ei ole tehty kompromisseja, valot ovat kunnossa ja tukevakäytöksinen auto ohjautuu tarkasti kuljettajan toiveiden mukaan. http://www.kauppalehti.fi//5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=20110260933

Ps. Joskus ajelin ysikutosella Saabilla - oli silloin vuoden talviauto...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #5 : 16.02.2011, 13:46:09 »
Kohta alkaa kommentointi miksi huonommin sijoittuneet saksalaismerkit ovat kuitenkin parempia. :pomo:

Takavetoisena menetti pisteitä  ;)

Tasaväkinenhän tuo testi oli.

Painoarvoja muutettaessa seuraavasti: Lämmityslaite -10 ja kylmäkulutus +10, jaettu voittaja on Audi ja BMW jaettu kakkonen... Volvo tippuu kuudenneksi  :P

Kaikkihan tietää, että pientä kulutusta ei oikein saa ilman että lämmitys vähän kärsii ;)
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 13:51:23 kirjoittanut Rodion »

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #6 : 16.02.2011, 14:17:22 »
Kaikkihan tietää, että pientä kulutusta ei oikein saa ilman että lämmitys vähän kärsii ;)

Pitäis kai kertoa se Toyotankin insinööreille...  ::)
Toi hybriditojotan lämmityslaitos pitäisi kyllä äkkiä kopioida muihinkin!  :o

Classic

  • Vieras
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #7 : 16.02.2011, 15:16:53 »
...Painoarvoja muutettaessa seuraavasti: Lämmityslaite -10 ja kylmäkulutus +10, jaettu voittaja on Audi ja BMW jaettu kakkonen... Volvo tippuu kuudenneksi...

Mikä ettei noinkin, jos kerran itse saa pisteyttää. Kylmäkulutuksesta mainittiin lisälämmittimen osuuden olevan varsin suuri:

"Kolmessa dieselkäyttöisessä vertailuautossa oli polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kaupunkiajokokeessa lisälämmittimet nostivat kulutusta jopa 25-40 prosenttia. Tämä tarkoittaa, että polttoainekäyttöinen lisälämmitin käytännössä tuhoaa moottorisuunnittelulla aikaansaadun kulutussäästön."

Toinen mielenkiintoinen kohta oli:

"Vertailu osoitti, että suodattimen ansiosta pääosalla dieselautoista hiukkaspäästöt ovat kylmässä bensiinihybridejäkin vähäisempiä. Vielä lämpimänäkin parhaalla dieselautolla oli pienimmät hiukkaspäästöt. Tulos osoittaa, että jos päästöjä halutaan edelleen vähentää, myös bensiinimoottorin hiukkaspäästöihin on puututtava."

Ps. Asiasta toiseen - jos talviajon nopeuspisteitä jaettaisiin, niin tällä voisi saada muutaman: http://yle.fi/alueet/oulu/2011/02/kankkunen_kaasutti_jaaennatyksen_iissa_2369030.html
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 15:28:28 kirjoittanut Classic »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #8 : 16.02.2011, 15:54:57 »
Pitäis kai kertoa se Toyotankin insinööreille...  ::)
Toi hybriditojotan lämmityslaitos pitäisi kyllä äkkiä kopioida muihinkin!  :o

No siellähän on vastukset, koska hybridiakuissa on jerkkua josta ottaa virtaa... kulutuksessa se näkyy vasta pitkällä.

Muutenkin esimerkiksi "eu-syklin" ajaessa hybridillä saadaan aivan vääristynyt kulutuslukema, koska siinä ajetaan akuilla iso osa ja niitä akkujen kulutuksia ei mitata! Ja jos on plugin-hybridi, pitäisi silti mitata koska kyllähän se sähköenergiakin tuotetaan.

Ehdottaisin (ja määräisin jos natsat riittäisi), että hybridien silkkihanskoilla kohtelu loppuisi ja kaikissa testeissä mitattaisiin myös sähkönkulutus ja tälle laskennallinen kulutus siten, että paljonko polttoainetta kuluisi kun moottori teoreettisesti tuottaisi energian akunlataukseen takaisin täyteen.

Plugin-hybridissä sitten joku "alennuskerroin", koska teoriassa on mahdollista, että lataussähkö tuotetaan vaikka vesivoimalla. Mutta vaan pieni alennuskerroin tuon osalta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #9 : 16.02.2011, 15:57:15 »
Mikä ettei noinkin, jos kerran itse saa pisteyttää. Kylmäkulutuksesta mainittiin lisälämmittimen osuuden olevan varsin suuri:

Ei itse pisteytetä, ainoastaan muutetaan painokertoimia, jotta saadaan "oikea" voittaja! ;)

TM:n sivuilla tuo onnistuu, jos on kestotilaaja.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #10 : 16.02.2011, 16:01:20 »
Muutenkin esimerkiksi "eu-syklin" ajaessa hybridillä saadaan aivan vääristynyt kulutuslukema, koska siinä ajetaan akuilla iso osa ja niitä akkujen kulutuksia ei mitata! Ja jos on plugin-hybridi, pitäisi silti mitata koska kyllähän se sähköenergiakin tuotetaan.
Mutta silloinhan pitäisi ottaa kulutuksissa huomioon että paljonko bensan tuottaminen kuluttaa sähköä. Muistaakseni sähköautoille on joku laskukaava, miten se sähkö muunnetaan laskennalliseksi polttoaineen kulutukseksi, mutta nyt en sitä muista.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Classic

  • Vieras
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #11 : 16.02.2011, 16:03:25 »
Ei itse pisteytetä, ainoastaan muutetaan painokertoimia, jotta saadaan "oikea" voittaja! ;)
TM:n sivuilla tuo onnistuu, jos on kestotilaaja.

Näin sitä oppii uutta. Eli testien tuloksia voi helposti tarkastella itse haluamillaan painotuksilla - se on asiakaspalvelua.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #12 : 16.02.2011, 16:12:20 »
Näin sitä oppii uutta. Eli testien tuloksia voi helposti tarkastella itse haluamillaan painotuksilla - se on asiakaspalvelua.

Jep, tuo auttaa kovasti kun kuitenkin omat painotukset ovat aina hivenen erit. Esimerkiksi melu ja mukavuus on korkeammalla kuin joku kiihtyvyys (jossain testissä, ei nyt tässä edes ole noita).

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #13 : 16.02.2011, 17:15:03 »
Eipä tainnut olla testissä montaa bensa-autoa, kumma juttu... Ennen dieselit oli huonompia talviautoja, nykyjään ei muita enää taideta tehdäkään  :o
Miten käy vähäpäästöisyyden ja pienen kulutuksen kun ulkona on 30 pakkasta ja halutaan esilämmittää ja pitää vähän lämpimänä sisätilat huipputaloudellisissa autoissa mitkä ei kuluta oikeastaan mitään...
« Viimeksi muokattu: 16.02.2011, 17:18:43 kirjoittanut Silverfang »

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vuoden Talviauto 2011 valittu
« Vastaus #14 : 16.02.2011, 19:37:20 »
No siellähän on vastukset, koska hybridiakuissa on jerkkua josta ottaa virtaa... kulutuksessa se näkyy vasta pitkällä.


Vaan tuopa näkyy mainion nopeasti, että lämmitys toimii; lämpiäminen kaupunkiajossa kun oli belgialaista volvoakin nopeampaa! Noin se vaan pitäisi olla, oli sitten kyseessä hypriri, sähkö,  riisseli, pensa, kaasu tai häkäpönttö tms.  :)

 

KL-varaosat  Race.fi