Proturbo  Autodiagnoosi

940:lle seuraaja?

  • 114 Vastauksia
  • 36492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #30 : 18.02.2011, 23:37:33 »
Samaa mieltä Ei todellakaan ole pahimmasta päästä. (olen ajanut saabia CX sitikkaa). Pattikylkinen on hiukan enemmän etupainoitteinen mutta vain hiukan. Suurin ero tulee ohjaus tuntumassa vanhemapaan malliin.

Siis pattikylkinen ei ihan niin tarkka ohjaukseltaan? Itse en ole tuota pattikylkistä V70 ajanut joten en osaa tähän ohjaustunto-asiaan ottaa kantaa.  :)
Seat Leon Cupra 290 -19

hevonen

  • Vieras
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #31 : 19.02.2011, 00:10:30 »
Siulekos tässä autoa valitaan?
Kysyjä varmaankin kaipasi mielipiteitä. Saabbi on ooppeli, ei siitä mihinkään päästä. Kojelauta on erilainen.
Jos 940.lle seuraajaa haet, ota suorakylki v70 turbolla. Siinä on autoa.
Jos ei halua maksaa bensasta niin paljoa, sitten joku japsikinneri. Itse lasken käyttökuluihin mukaan mukavuuden ja äänieristyksen.

Tämä on sellainen tasapainojuttu. Maksat toisesta, häviät toisesta. Volle on osoittautunut aina tasapainoiseksi kokonaisuudeksi hintaan nähden.
Ainakin mulle. :hg:

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #32 : 19.02.2011, 08:36:46 »
Onhan Volvo ollut hankintahinnaltaan aikanaan melkein kaksinkertainen Primeraan nähden, eli täytyyhän se laatu jossain näkyä  :)
Toi järkyttävä laiskuus ja kuitenkin melko iso bensan kulutus oli mulle kyllä ihan täys yllätys tuossa Primerassa. Ajoin Äitini sammakkomallin Micralla lenkin samoihin aikoihin, kun mulla oli se Primera, niin se Micra tuntui suorastaan kiukkuiselta  :2funny:
Minkän mallin Primera, 1.6? Paljon vei?
Kysyjä varmaankin kaipasi mielipiteitä. Saabbi on ooppeli, ei siitä mihinkään päästä. Kojelauta on erilainen.
Jos 940.lle seuraajaa haet, ota suorakylki v70 turbolla. Siinä on autoa.
Jos ei halua maksaa bensasta niin paljoa, sitten joku japsikinneri. Itse lasken käyttökuluihin mukaan mukavuuden ja äänieristyksen.

Tämä on sellainen tasapainojuttu. Maksat toisesta, häviät toisesta. Volle on osoittautunut aina tasapainoiseksi kokonaisuudeksi hintaan nähden.
Ainakin mulle. :hg:
Siis ihan hirveästi tuollaiset kokemukset(?) paljoa auttaakin, jossa vain haukutaan jotain autoa sen suuremmin perustelemalla että MIKSI. Silloin jos on perustelut kohdillaan, niin ei siinä sitten, mutta tuollainen vastaus on lähennä alakoululaisten puuhaa.

Ja tottakai Volvo on ainut oikea vaihtoehto tällä merkkifoorumilla Volvolasineen.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #33 : 19.02.2011, 08:51:45 »
Kyllä tuollainen primera on aika heikko esitys.epämukava,äänekäs, huonot penkit Talvella heikot ajo-ominaisuudet tulevat esiin parhaiten.
Ja ei nuo viattomiakaan ole esim ilmamäärämittaria saa vaihtaa ihan samallalailla kuin Volvoonkin.
Ihan perus japsi se on eli ei siltä edes kannata odottaa mitään nautinnon tapaista saati jotain premiumia.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #34 : 19.02.2011, 08:57:41 »
Tuo kaverin auto on ekan korimallin Anjovis eli ei taida olla VVT-i koneella.
Vuosimallista 2000 on saanut jo VVT-i konetta tämmönen ainakin on ollut kuin 2.0 VVT-i D4 (1AZ-FSE) 150 Hv ja 1.8 VVT-i (1ZZ-FE) 130 Hv moottori. Jos toyota pitäs laittaa niin kyllä katseet kohdistus Juurikin tuohon VVT-i moottoriin. Esimierkkinä mainittakoot että tuossa motissa jakohihna on korvattu ketjulla.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa lynexi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #35 : 19.02.2011, 08:59:19 »
Minkän mallin Primera, 1.6? Paljon vei?

Noudatit siis kiltisti pyyntöäni, että Primerakuskit ei tuota aiempaa juttuani lue  ;)
1.6 Si farkku -98 oi kyseessä... syksyllä jo meni helposit yli kymmenen litraa sekalaisessa ajossa. Pienin mihin pääsin oli 9.4 l/100km ja se oli lähestulkoon matka-ajoa...
Nykyinen: S80 -00 2.5 10v man.
Ex: 855 -94 2.5 20v aut.
Ex: V70 -98 2.5 10v aut.
Ex: 855 -94 2.5 10v man.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #36 : 19.02.2011, 09:00:20 »
Kyllä tuollainen primera on aika heikko esitys.epämukava,äänekäs, huonot penkit Talvella heikot ajo-ominaisuudet tulevat esiin parhaiten.
Ja ei nuo viattomiakaan ole esim ilmamäärämittaria saa vaihtaa ihan samallalailla kuin Volvoonkin.
Ihan perus japsi se on eli ei siltä edes kannata odottaa mitään nautinnon tapaista saati jotain premiumia.
*laittaa pölyttyneet Volvolasit silmille* Volvossa on hyvät penkit, paremmat kuin Nissanissa, mutta mielestäni molemmilla on omilla tahoillaan todella hyvä ajaa.*

*Primera-lasit silmille* Melua kuuluu, kuuluu Volvoissakin. Tiellä on toistaiseksi pysytty -> ajettu rajoitusten ylikin heppoisasti pelkäämättä talvellakin, ja auto ajaa sinne minne sitä kuski käskyttää. Auto on ollut vuodesta 2009 minulla, eikä mitään vakavaa ole edelleenkään ilmennyt, ainoastaan rekkarikilven valo ja etuvalon polttimo on pitänyt vaihtaa. Erittäin hyvä ajaa on tuollakin. Saisi toki olla tehokkaampi, ja seuraava auto sitä onkin. Kulutus maantiellä 6L, sekalaisessa 7L ja kaupunki ajossa 8L - eli ei paljoa.

Eihän se Volvo ole, voi voi. Sehän on englannissa tehty japanilainen automerkki. :'( Ja mitä kuuntelee ja katselee Volvolla ajavien kommentteja, ei nekään todellakaan viattomia autoja ole. Autoja siinä missä muutkin.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #37 : 19.02.2011, 09:01:04 »
Noudatit siis kiltisti pyyntöäni, että Primerakuskit ei tuota aiempaa juttuani lue  ;)
1.6 Si farkku -98 oi kyseessä... syksyllä jo meni helposit yli kymmenen litraa sekalaisessa ajossa. Pienin mihin pääsin oli 9.4 l/100km ja se oli lähestulkoon matka-ajoa...
Luin. :)
Kuullostaa kyllä omituisilta lukemilta. Omani on 1.6, tosin seuraava malli, ja katso yltä lukemat.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #38 : 19.02.2011, 09:02:31 »
Hieman lisää omia näkemyksiä.. :hello:

Oli noista varaosien hinnoista puhetta, 900 vs 70.
Itse katselin yllätys yllätys Motonetin sivuilta, ennen ostopäätöstäni yleisimpien kuluvien osien hinnoittelua.
Ja mielestäni aika samalla tasolla mennään, etenkin kuin itselläni oli 960.

Jarrut
Nivelet
puslat
jouset
iskarit
etc.

Tottakai hinnoissa on eroja, muttei mainitttavasti, että voisi puhua kalliimmista korjauskustannuksista, etenkin kun kaiken itse laittelee.

Suurimman virheen autoaostettaessani olen tehnyt OPELin kanssa, -99 farkku vectra, eikä ollut kuin 4v ikää ostettaessa.
Ensimmäinen ja viimeinen ko konsernin auto.

Jotkut ovat tosin valitelleet näitten 70sarjalaisten sisustaa, et natisee ja metelöi.
Menee kokeilemaan tuollaista opelixiä tms. talvella, tietää sen jälkeen mitä on muovin metelöinti pakkasella ja ajossa.
Kuulosuojaimet tarvittaisiin.. :2funny:

e: Rimeraan en ota kantaa, enoo ajanutkaan..
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #39 : 19.02.2011, 09:07:40 »
2) Olen ajanut muitakin etuvetoisia ja todennut 850/x70 yllättävän fiksuksi painojakaumalta, toki en kiistä etteikö sitä keulapainoa tuntisi kesälläkin mutka-ajossa mutta ainakin nuo turbojen ja GLT:den jäykemmät alustat korjaa sitä fiilistä parempaan suuntaan, lisäksi noilla saa äkkikäännöksellä perän kivasti mukaan eli ei tarvitse pelätä sitä puskemista.

Tismalleen samaa mieltä.

Ja lisään tähän vielä sen vasemman jalan jarrutuksen. On suorastaan hauska ajettava lumisella mutkatiellä kun pitää sen oikean jalan kaasulla koko ajan ja vasemmalla jarrutellaan. Pienellä jarrun näpäytyksellä ja sopivalla ohjausliikkeellä perä irtoaa käännökseen mukaan ja mennään joko nopeasti tai näyttävästi, riippuen kuskin taidoista ja onnistumisesta.... ;D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #40 : 19.02.2011, 09:09:06 »
*laittaa pölyttyneet Volvolasit silmille* Volvossa on hyvät penkit, paremmat kuin Nissanissa, mutta mielestäni molemmilla on omilla tahoillaan todella hyvä ajaa.*

*Primera-lasit silmille* Melua kuuluu, kuuluu Volvoissakin. Tiellä on toistaiseksi pysytty -> ajettu rajoitusten ylikin heppoisasti pelkäämättä talvellakin, ja auto ajaa sinne minne sitä kuski käskyttää. Auto on ollut vuodesta 2009 minulla, eikä mitään vakavaa ole edelleenkään ilmennyt, ainoastaan rekkarikilven valo ja etuvalon polttimo on pitänyt vaihtaa. Erittäin hyvä ajaa on tuollakin. Saisi toki olla tehokkaampi, ja seuraava auto sitä onkin. Kulutus maantiellä 6L, sekalaisessa 7L ja kaupunki ajossa 8L - eli ei paljoa.

Eihän se Volvo ole, voi voi. Sehän on englannissa tehty japanilainen automerkki. :'( Ja mitä kuuntelee ja katselee Volvolla ajavien kommentteja, ei nekään todellakaan viattomia autoja ole. Autoja siinä missä muutkin.
Niin ajettavuuden ilmeisesti voi käsittää eri tavoilla.
Toinen melu rasittaa pitkällä matkalla toinen ei.
Nämä omat kokemukset pohjautuvat tädin autoon.
Tarkennetaan ettei tarkoitus ole haukkua, mutta itselle tuollainen primeraa ei tarjoa kyllä mitään sellaista että sen ostaisin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #41 : 19.02.2011, 09:10:35 »
Niin ajettavuuden ilmeisesti voi käsittää eri tavoilla.
Toinen melu rasittaa pitkällä matkalla toinen ei.
Nämä omat kokemukset pohjautuvat tädin autoon.
Tarkennetaan ettei tarkoitus ole haukkua, mutta itselle tuollainen primeraa ei tarjoa kyllä mitään sellaista että sen ostaisin.
Ilmeisesti. Ilmeisesti olen sen Volvonkin melun käsittänyt pelkästään sen takia väärin, koska se on Volvo.
Kukin tavallaan. Ei kaikilla voi olla sama maku ja mielipide asioista.

Voin myös sanoa suoraan, että myös Volvo on jossain siellä listoilla seuraavan auton suhteen.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Rahtari84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #42 : 19.02.2011, 09:15:19 »
Hieman lisää omia näkemyksiä.. :hello:

Oli noista varaosien hinnoista puhetta, 900 vs 70.
Itse katselin yllätys yllätys Motonetin sivuilta, ennen ostopäätöstäni yleisimpien kuluvien osien hinnoittelua.
Ja mielestäni aika samalla tasolla mennään, etenkin kuin itselläni oli 960.

Jarrut
Nivelet
puslat
jouset
iskarit
etc.

Tottakai hinnoissa on eroja, muttei mainitttavasti, että voisi puhua kalliimmista korjauskustannuksista, etenkin kun kaiken itse laittelee.

Suurimman virheen autoaostettaessani olen tehnyt OPELin kanssa, -99 farkku vectra, eikä ollut kuin 4v ikää ostettaessa.
Ensimmäinen ja viimeinen ko konsernin auto.

Jotkut ovat tosin valitelleet näitten 70sarjalaisten sisustaa, et natisee ja metelöi.
Menee kokeilemaan tuollaista opelixiä tms. talvella, tietää sen jälkeen mitä on muovin metelöinti pakkasella ja ajossa.
Kuulosuojaimet tarvittaisiin.. :2funny:

e: Rimeraan en ota kantaa, enoo ajanutkaan..
Ja vanhempaa opelia en laittas muutenkaan. Ruoste herkkiä ja noissa B vectroissa on tahtonu jakoremmejä mennä ennenaikojaan poikki. Tiedän parikin tapausta jossa vaihtovälillä remmi kesken ajon napsahti poikki.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #43 : 19.02.2011, 09:25:07 »
Olen tosiaan itse niin pahasti juuttunut näihin takavetoVolvoihin (15 vuotta jo takana näillä), etten osaa oikein mitään muuta autona pitääkään. Vaan kun alkaa niillä viimesimmilläkin olemaan sitä ikää jo se 13 vuotta. Kerran oli vuoden verran kakkosautona CarinaII, harmiton peli ja pieni kulutus ja yllättävän ärhäkkä (pienellä kuormalla), mutta hirveä kinneri maantiellä ja aina selkä kipeänä sen surkean jakkaran jäljiltä. Jotenkin toivoisi, että nuo 10 vuotta uudemmat japanilaiset olisivat jo vähän parempia mukavusmielessä.

Moni tuntuu noita Saabbeja haukkuvan ja onhan ne 9-3:set toki GM-vehkeitä. Kiinnostavat kuitenkin kun ovat aika hyvin pärjänneet niin ruoste- kuin katsastustilastoissakin. Oma kokemus tosin kattaa vaan näitä Volvoja: 360, 740, 240*2, 940*2...ja sen Carinan.

Parilla tutulla on/on ollut noita ekakoppaisia 70-kymppisiä, hyviä ajaa mutta korjattavaa tuntuu olevan ihan toisissa määrin kuin takavetoisissa. Itse jouduin keran ilmamassamittarin ostamaan ja luulin sen olevan kallis remontti (300 euroa), mutta kun kuuntelee noita nykyisiä korjaamojen hintoja, niin ainakin merkkikorjaamoissa kolmellasadalla saat odotustilassa automaattikahvin ja lukea 10 minuuttia 2 vuotta vanhaa Tekniikan Mailmaa.

Taitaa olla niin, että jos ei hyvää takapotkuista Volvoa enää löydy, niin sitten pitää vaan luopua tietyistä hyvistä piirteistä ja koittaa nauttia pienentyneestä polttoaineenkuluksesta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #44 : 19.02.2011, 09:29:39 »
Viidellä tonnia varmaan irtoaisi jo 2000-luvun Omega B. Sellainen menisi minullekin. Mielestäni näyttää hienolta ja suht nykyaikaiselta vieläkin.
a car you can believe in

 

Proturbo  Autodiagnoosi