Autodiagnoosi  Carcom Oy

940:lle seuraaja?

  • 114 Vastauksia
  • 36537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #60 : 19.02.2011, 21:10:19 »
Hei!  Valitse se joka tuntuu käytössä (koeajo) miellyttävimmältä. Talviautona mm. lämmitys volvo on ihan  "jees", mutta-mutta jos haet jotain "fiksumpaa" hae Saksasta citroen  CX-löytyy vieläkin vähän ajettuja ja hyväkuntoisia ko.hintaluokassa, tai jos haluat "luksusta" lisähintaan osta Saksasta C 6. On muuten XC ja C6 ERITTÄIN TASAPAINOISIA JA MIELLYTTÄVIÄ AJONEUVOJA-huom!akseliväli. Kokemusta  v. 89 alkaen.
Onhan CX:ssä puolensa, mutta jos luotettavaa autoa jossa tarkenee, niin CX ei ole listalla.... Ja tosiaan ei ole fiksumpi kuin Volvo. Sana erikoisempi kuvaa paremmin.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #61 : 19.02.2011, 21:14:49 »
Itelläni seuraaja tulee olemaan -05 faceliftin S60. Sopivan kompakti, olematta liian rimpula. Kysymys D5 vs. 2.5T on mietityttänyt mutta todennäköisesti käännyn bensan puoleen, moottorin äänen paremman lämpiämisen ja laajemman kierrosalueen vuoksi.
Kilometrejä tulee n. 15-18t niin ei sekään pääse ratkaisemaan. Tiloista lähinnä tavaratilalla on merkitystä kun perhettä ei ole.

Tässä muutamia +/- kohtia useamman yksilön osalta S60 vs 940

940
Parempi ohjaustuntuma, ei ylitehostusta, alustasarjalla täysin kilpailukykyinen ajettavuudessa.
Suurempi tavaratila, tosin sedanissa ei laajennettavissa.
Naurettavan halvat varaosat ja niitä saa melkein mistä vaan
Paremmat takaistuintilat.
Rengasmelua hieman vähemmän. Toisaalta moottorin melua enemmän.
Huomattavasti parempi kääntyvyys, kokoisekseen fantastinen.
Lukottomana liikkellelähtökyky liukkaalla heikko.

S60
Mukavia moottoreita tarjolla 200hv molemmin puolin
Perushyvä varustetaso kineticistä lähtien
Joutuu hankkimaan luku/kuittauslaitteet diagnostiikalle
Parempi turvallisuus kautta linjan.
Joutuu hinnan takia pitämään kalliimpia vakuutuksia.
Raskaskeulaisena etuvetoisena ei kovin näppärä pyöriteltävä tiukoissa mutkissa.

S60 kohdalla ehkä turhan vähän kommentteja, mutta tähän voisi toisaalta listata
kymmeniä muita autoja jotka eivät täyttäisi omia vaatimuksia, sen kummemmin
moottoreiden, varustelutason, melutason, istuinmukavuuden kun muotoilunkaan osalta.

Toinen vaihtoehto olisivat viimeiset E39 bemarit 530i/D koneella. Samassa hintaluokassa ne ovat iäkkäämpiä. Kori on ollut ok muotoilultaan, mutta tietyssä mielessä jo aika vanhanaikaisen näköinen. Saksalaiseen 02/03 autoon saa tehdä jo ihan reilua puslajumppaakin.
Audeissa maksaa joku käsittämätön, ainakin Suomessa. Ei tunnu omalta autolta vaikka muotoilusta pidänkin. Käytettävissä olevaan hintaluokkaan ei saa mitään kuitenkaan ihmeellistä, paitsi paljon rengasmelua ja takapenkkiläisille veivi-ikkunoita ym. köyhää.

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #62 : 19.02.2011, 21:50:59 »
Ei, Ei ja vielä kerran Ei ! Citroen ei ole missään tapauksessa suomen olosuhteisiin tehty . Citroen ON hyvä ajaa ja kesällä aivan loistava auto, mutta suomessa on puolivuotta talvea ikävä kyllä.....

Perustuiko tämä lausunto johonkin fiiatin pakettiautoon vai ihan kokemukseen?

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #63 : 19.02.2011, 22:23:41 »
Ei millään pysty kyllä Citroeniin. Ainoa ranskalainen, jota voisin edes ajatella olisi Peugeot 406, viissin vain vähän keskimääräistä vikaisempi auto, päinvastoin kuin muut ranskalaiset. Ikä ei sinänsä ole tärkeää, mulle kelpaa vaikka 740 ihan hyvin, kun löytyy hyvässä kunnossa oleva. Mihinkähän hintaan noita ekoja S60 saisi? 6 tonnilla taitais jo paljon ajettu irrota. Eikös niissä ole samat koneet kuin 70-sarjassa? S80 kävi hetken mielssä, mutta se on kyllä liian kömpelö.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2011, 22:25:22 kirjoittanut Tuplakontti »

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #64 : 19.02.2011, 22:56:51 »
Älä ainakaan Primeroihin koske. P10 ja P11 mallin omistaneena tiedän suunnilleen mitä ovat...  :'( Kauhea, äänekäs, tehoton keppu. Vikoja riittää, P11 korisesta leikkasi kone kiinni 157 tkm kohdalla. P10:ssä oli sitten kaikkea muuta mukavaa. Ajotuntuma on omasta mielestäni perseestä noissa kipoissa. Nykyinen OPEL:kin on parempi ajella, kuin tuollainen Primera.  :P Sori T-T + muut Nissan fanit.  ;) ;) Ja ei sitte herneitä, pliis...
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #65 : 19.02.2011, 23:19:32 »
Tismalleen samaa mieltä.

Ja lisään tähän vielä sen vasemman jalan jarrutuksen. On suorastaan hauska ajettava lumisella mutkatiellä kun pitää sen oikean jalan kaasulla koko ajan ja vasemmalla jarrutellaan. Pienellä jarrun näpäytyksellä ja sopivalla ohjausliikkeellä perä irtoaa käännökseen mukaan ja mennään joko nopeasti tai näyttävästi, riippuen kuskin taidoista ja onnistumisesta.... ;D

Noniin, mietinkin et jotain tuosta listasta puuttui mutta sieltä tuli se hyvä täydennys! :)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #66 : 19.02.2011, 23:19:52 »
Toinen vaihtoehto olisivat viimeiset E39 bemarit 530i/D koneella. Samassa hintaluokassa ne ovat iäkkäämpiä. Kori on ollut ok muotoilultaan, mutta tietyssä mielessä jo aika vanhanaikaisen näköinen. Saksalaiseen 02/03 autoon saa tehdä jo ihan reilua puslajumppaakin.
Audeissa maksaa joku käsittämätön, ainakin Suomessa. Ei tunnu omalta autolta vaikka muotoilusta pidänkin. Käytettävissä olevaan hintaluokkaan ei saa mitään kuitenkaan ihmeellistä, paitsi paljon rengasmelua ja takapenkkiläisille veivi-ikkunoita ym. köyhää.
Ainoa että tuolla 5k€ ei saa mitenkään kelvollista loppupaan e39:ä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #67 : 19.02.2011, 23:29:10 »
Ainoa että tuolla 5k€ ei saa mitenkään kelvollista loppupaan e39:ä.

Voisin huolia viimeisten vuosimallien  e34 korisenkin. Eikös ne ole ihan tolkun autoja?

Poissa MS940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 96
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #68 : 19.02.2011, 23:38:08 »
Ainoa että tuolla 5k€ ei saa mitenkään kelvollista loppupaan e39:ä.

Tämän allekirjoitan täysin.
Puhuin liian yleisellä tasolla, unohtaen osittain aloittajan mainitseman hintaluokan.
940:llä kannattaa mielestäni ajaa niin pitkään että on varaa reilumpaan tason nostoon joko iässä ja
pienemmässä ajomäärässä. Alunperin ko. auto on sikäli kiitollinen ettei se lopu, ennemmin kuin kärsivällisyys..

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #69 : 19.02.2011, 23:47:29 »
Bemareissa vaan käyttökustannuksissa se 100-300€ bemarilisä vakuutuksessa vuosittain, mutta eihä sellanen raha kaikkien kukkarossa edes tunnu.
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #70 : 19.02.2011, 23:54:58 »
Tämän allekirjoitan täysin.
Puhuin liian yleisellä tasolla, unohtaen osittain aloittajan mainitseman hintaluokan.
940:llä kannattaa mielestäni ajaa niin pitkään että on varaa reilumpaan tason nostoon joko iässä ja
pienemmässä ajomäärässä. Alunperin ko. auto on sikäli kiitollinen ettei se lopu, ennemmin kuin kärsivällisyys..
Tuo vaihtoonmenevä (ehkä) 940 onkin vasta sisäänajettu, 350 tkm ja ikää tasan 20 vuotta. Tekniikkähän siinä pelaa, niinkuin näissä lähes aina, ongelmitta. Ruostesuojaukset vaan jääneet vähiin ja pohja kupruilee sieltä täältä. Voihan sitä tietty hitsailla, mutta kun auton rahallinen arvo ehkä juuri 4-numeroinen, niin ei oikein jaksa alkaa tuohon hitsausrulettiin, sillä sitähän sitten piisaa, kun on kerran alkuun päässyyt. Jos olisin oikein nihilisti, niin kävis koko pohjan läpi ja ajais vaan, mutta tähän ei ole aikaa, eikä viitseliäisyyttäkään. Jos myisi tuon pois ja pari tonnia kaivaa omasta pussista, niin kyllä sillä jonkun ehjäpohjaisemman auton löytää.

Kovin kallista autoa en halua ostaa ihan siksi, etten halua maksaa noita pääomakuluja. On se jo tullut itsekin todistettua, esim. tämän Volvon kohdalla, että halvalla voi saada ihan ok auton. Ollut yli 5 vuotta ja maksoin aikanaan rapiat neljä tonnia.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #71 : 20.02.2011, 00:26:09 »
Kysyjä varmaankin kaipasi mielipiteitä. Saabbi on ooppeli, ei siitä mihinkään päästä. Kojelauta on erilainen.
Jos 940.lle seuraajaa haet, ota suorakylki v70 turbolla. Siinä on autoa.
Jos ei halua maksaa bensasta niin paljoa, sitten joku japsikinneri. Itse lasken käyttökuluihin mukaan mukavuuden ja äänieristyksen.

Tämä on sellainen tasapainojuttu. Maksat toisesta, häviät toisesta. Volle on osoittautunut aina tasapainoiseksi kokonaisuudeksi hintaan nähden.
Ainakin mulle. :hg:
tämä on enemmän lu totta... ja kun vaihtaa nuita käyttö 7/9 malleja vuojen väliin niin säästyy remontiltaki :D ei tulis enää mieleen ostaa talvikulkineeksi jotain japsikinneriä :)
LH&ostrich

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #72 : 20.02.2011, 00:38:46 »
Tässä miettimisen aihetta omasta näkökulmasta:

Ranskikset KAIKKI: Eivät ruostu, MUTTA tekniikka kusee PAHASTI, eli PALJON sähkövikoja ja vaihdelootat reistaa 250tkm jälkeen, koskee siis etenkin peugeot&citroen ja rellu, tuo vaihdeloota ongelma etenkin relluja (jokusen lootan oon vaihtanut). Pakkasesta etenkään sitikat ja peugeotit eivät tykkää, muovit hajoilee (sisälokarit jne), ja moottorin huohottimet jäätyvät (rellu)

Japsit: Luotettaviahan ne ovat, vievät paikasta toiseen, tosin mukavuus on... no... ei sitä ole, ja on niissäkin sähkövikoja siinä missä muissa. Ruostehan nuo vie, tosin ei tässä 5000e kategoriassa ihan vielä, mutta 10-15v iässä...

Opel: Perushyviä autoja, tosin moottorisähköjen kanssa on ongelmia, eli vikavaloja on, joskus jää tielle kun anturin kaapelit halkeavat ja tulee oikari ja muutenkaan muovi/kumiosat eivät tahdo pahimpia pakkasia kestää.

Tämä nyt todella karkea yleistys omista kokemuksista vuosien varrelta näitä autoja roplatessa.

Sanon vaan, osta mahdollisimman hyvältä tuntuva ja UUSI auto, vältä kaikin keinoin nitiseviä ja nuhjuisen tuhtuisia, etenkin kaupunkirallia nähneitä autoja, paljon parempi ostaa 300tkm maantietä nähnyt auto kun 100tkm nurkkapyöritystä nähnyt.

Ja sitten muistetaan se että pitää katsoa autoilun kokonaiskustannuksia, ei vaan polttoainekulutusta, vaan myös hankintahinta, varaosahinnat ja myös VAKUUTUKSET!!!

V70 on ihan kelpo pelejä siinä missä muutkin autot, ja niidenkin hyvyys riippuu huollosta, sama koskee 960/x90. Tärkeintä on JOS ei omaa superhyviä omankädn korjaustaitoja että etsii mahdollisimman ehjän kulkineen, jottei joudu laittamaan tuhansia euroja tyhmiin korjauksiin joiden piti ostaessa vaan olla "pikkuvikoja". Esim. kaveri osti halvalla 2006 mallisen polo 1,4TDI:n jossa 215tkm mittarissa. Puolessa vuodessa vaihdettiin vaikka mitä, puslia, etulaakerit, niveliä, korjailtiin nestevuotoja, etsittiin moottorivikavaloille syitä. Auto oli edullinen ostaessa, koska oli TODELLA risainen 4v vanhaksi autoksi, lommoja, naarmuja, rikkonainen kuskinpenkki, ja se halpa ja uudehko auto tuli lähes 50% kalliimmaksi korjausten takia. Olisi ollut parempi ostaa kerralla hyvä. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #73 : 20.02.2011, 01:01:02 »
Sanon vaan, osta mahdollisimman hyvältä tuntuva ja UUSI auto, vältä kaikin keinoin nitiseviä ja nuhjuisen tuhtuisia, etenkin kaupunkirallia nähneitä autoja, paljon parempi ostaa 300tkm maantietä nähnyt auto kun 100tkm nurkkapyöritystä nähnyt.

Ja sitten muistetaan se että pitää katsoa autoilun kokonaiskustannuksia, ei vaan polttoainekulutusta, vaan myös hankintahinta, varaosahinnat ja myös VAKUUTUKSET!!!
Hah, ja uudessa autossahan ne vakuutukset, hankintahinta ja varaosahinnat jäävät siedettävän alapuolelle ;D?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: 940:lle seuraaja?
« Vastaus #74 : 20.02.2011, 08:29:01 »
Älä ainakaan Primeroihin koske. P10 ja P11 mallin omistaneena tiedän suunnilleen mitä ovat...  :'( Kauhea, äänekäs, tehoton keppu. Vikoja riittää, P11 korisesta leikkasi kone kiinni 157 tkm kohdalla. P10:ssä oli sitten kaikkea muuta mukavaa. Ajotuntuma on omasta mielestäni perseestä noissa kipoissa. Nykyinen OPEL:kin on parempi ajella, kuin tuollainen Primera.  :P Sori T-T + muut Nissan fanit.  ;) ;) Ja ei sitte herneitä, pliis...
YKSILÖITÄ. ;) Mut joo, P10 on mitä on ja P12 vielä enemmän, miulla on sisäpaisti 144. :D
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

 

Futurez  Kulkukoira