Futurez  Kulkukoira

855 10V "Biltema tuning"

  • 302 Vastauksia
  • 113284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #240 : 19.11.2018, 10:14:10 »
Eli jotain lämpöä eristävää, joko bitumin päälle tai sellaisenaan... Jotain pehmytmattoja näkyy olevan saatavilla... (vaiko sittenkin pinkki "enkelinkarva"...) Menee kyllä niin hintaviksi nuo kunnon vaimennusmatot, että täytynee unohtaa moiset tähän romuun - aina menee auton arvon verran rahaa kun jotain tilaa tai pyörähtää reissun Biltemassa/Motonetissa :D

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #241 : 25.11.2018, 17:53:52 »
Konehuoneen viikoittaisessa tarkistuksessa ei mitään hälyttävää, kaikki nesteet ok tällä kertaa.

Tuolta autotallin hyllyiltä löytyisi vanhoja puhaltimen moottoreita useita, mutta kaikki tuntuvat olevan aika loppu. Investoin siis uuteen (autossa paikoillaan ollut yksilökin olisi vielä pyörinyt, mitä nyt välillä vaati vähän herättelyä...):
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/131886/114929?ajoneuvo=656

Ihan ehta Bosch (0 130 111 134) Motonetista 70 euroa, täsmälleen sama Boschin numero oli vanhassakin moottorissa. Siipi ja laippa irti yhdestä vanhasta puhaltimesta. Siipi irtosi varsin ronskilla vasaran käytöllä ja parittui uuden moottorin kanssa:



Hakkasin siiven hylsyn avulla silmämääräisesti sopivaan kohtaan, otin mallia tuosta viereisestä loppuunajetusta kombinaatiosta. Laippa kera liitinpalikan paikoilleen:



Neljä ruuvia ja piuhat irti, vähän johtoja sivuun ja vanha pois. Uusi tilalle ja toimenpiteet päinvastoin... Siellähän se vänkärin jalkatilan päällä nyt lepää ja hyvin tuntuisi pyörivän:



Sanottakoon vielä, että niin kauan kun uusia moottoreita saa tuohon hintaan, niin motivaatio vaihdella vanhoihin laakereita tai hiiliä on aika nollassa...

Edit: Lunta on tullut ohut huntu, ja ennuste näyttää pääsääntöisesti pakkasta => Kävin vielä ruuvaamassa alle nuo aikaisemmin hommaamani X-Ice North 4:t. Mittarilukema muistiin tähän: 342874.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2018, 20:39:43 kirjoittanut dneproshin »

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #242 : 28.11.2018, 22:37:01 »
Tuli vissiin laitettua vähän epätasapainoinen puhallinsiipi, miehekäs tärinä kun laittaa puhalluksen täysille...

Nuo norttineloset miseliinit sen sijaan pyörivät oikein hyvin ja tasaisesti kaikilla laillisilla nopeuksilla. Aika varovasti olen koettanut ajella, joten pito-ominaisuuksista ei vielä sen kummempia havaintoja. Hyvin on pitänyt tähän asti, vaikka jäätäkin on reiteille osunut. Meteliä ei mielestäni tullut lisää, ainakaan niin paljoa että meikäläisen korvalla sen kuulisi. Toki jonkinlainen uusi ujellus tuli kuvioihin mukaan, oletettavasti nastoista johtuva. Senkin havainnointiin pitää hieman jo keskittyä, auton muu mekastus menee sen yli.

Ajotuntuma sen sijaan noilla nastahirmuilla on melkoisen veltto, ratti muuttui toivomuspyöräksi ja kuvioihin tuli mukaan herkkyys sivutuulelle, jota en aikaisemmin ole havainnut. Kaikista erikoisin uusi ominaisuus on se, että perä tulee käännöksiin mukaan viiveellä. Ensin kääntyy ratti, sitten hetken päästä keula ja siitä vielä hetken päästä voi tuntea auton peräpään muljahtavan kohdilleen tekemään omaa kaarrostaan muun auton perässä :o Kokeilin lisätä paineita 2,5 Bariin, mutta eipä tuo mihinkään muuttunut, kovin hassun tuntuista on kurvailu edelleen ???

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #243 : 27.12.2018, 23:56:51 »
Kytkimen jatkuva ilmaaminen alkoi kyllästyttää, kuten myös jäähdytysnesteen lisäily => 8-pätkä on ollut jo jonkin aikaa seisonnassa taas vaihteeksi.

Tänään iski inspiraatio, joten kaivoin auton hangesta ja löin koneen tulille. Annoin lämmetä hetken aikaa ja kävin hakemassa sumutinpullollisen vettä => Letku irti ilmanputsarilta, koneeseen vähän jenkaa toisella kädellä ja toisella kädellä sumuttelin vettä kohti kaasuläppää. Puolisen litraa varmaan sumuttelin, ei tuntunut olevan mitään vaikutusta käyntiin :idiot2:

Operaatiohan on siis karstanpoisto vedellä käynnissä olevaan koneeseen, eri foorumeiden mukaan vanhan kansan konemiesten kikka :) Ajattelin, että mitäpä hävittävää tämän koneen kanssa olisi (maksoin siitä 50 euroa), joten kävin hakemassa toisenkin pullollisen vettä... Kiilasin kiintoavaimella kaasumekanismia sen verran auki, että kierrokset pyörivät 2000-2500 välillä. Jätin sumutinpään pois ja kaadoin tällä kertaa ~desin verran vettä suoraan pullosta kohti kaasuläppää => Johan nyykähti ja alkoi kakomaan, hyvän aikaa kesti koneella nostella kierrokset takaisin parin tonnin tienoille. Toistin operaation vielä kaksi kertaa ja seurailin siinä samalla pakokaasun väriä... Vaaleaa, sinertävää ja melko mustanpuhuvaakin sieltä välillä tuli... Eipä tuo mylly tuohon ainakaan välittömästi hajonnut, kävi ihan nättiä tyhjäkäyntiä vielä muutaman minuutin operaation jälkeen, kunnes sammutin. Ja jonkin ajan kuluttua lähti vielä uudestaankin käyntiin, ja edelleen kävi nätisti tyhjää.

Ei mitään dramaattista pakoputken takana:



...vai onko:



Tarkasti kun katsoo, niin muutaman isomman kokkareen lisäksi hanki on täynnä todella hienoa mustaa pölyä, jota en löytänyt muualta pihaltani kuin juuri tuosta putken takaa. Eli saattoi tuosta jotakin hyötyä vaikka olla.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #244 : 30.12.2018, 13:48:06 »
flickr alkoi tarjoamaan PRO-jäsenyyttä, vissiin liikaa kuvia minulla siellä (~2800 kpl). Ennen vanhaan sinne sai ilmaiseksi työntää rajattomasti tavaraa, nyt tiukensivat ehtojaan ja ilmaiskäyttäjille on joku raja. Noh, avasin kukkaronnyörejäni jotta homma pääsee jatkumaan, onpahan tuttu käyttöliittymä tarjolla jatkossakin. Tuo flickr on käytettävyydeltään mielestäni oikein hyvä, ja reilut 50 euroa vuodessa ei ole paha. Ainakaan jos tänne höpötteleminen (kera kuvien) lasketaan jonkinlaiseksi terapiamuodoksi :P

Yritin korjata kytkintä, vielä en uskalla julistaa operaatiota onnistuneeksi...

Vaiheessa 1 irrotin espanjantuontipurkuautosta kytkintyösylinterin ja puhdistin sen:



Vaiheessa 2 vaihdoin männän ympärille uuden kumin kera soveltuvan rasvan:



Motonetista siis olin hommannut tuollaisen n. viiden euron tiivistesarjan. Tuo jarrukumirasvatuubi on pyörinyt autotallissa jo vuosia ja aika moneen autoon on siitä tavaraa laitettu, melkoisen riittoisaa siis.

Vaiheessa 3 "uusi" sylkkä paikoilleen ja ilmausruutta tositoimiin:



Vaiheessa 4 kiroilua kun vuotaa jostakin, flektin purkaminen pois tieltä jne...



Vaiheessa 5 nesteputkea irti, putsausta, kääntelyä, kiristelyä... Vetäisin niin tiukkaan että hirvitti, nyt _ehkä_ saattaisi vaikuttaa siltä, että pitää mehut sisällä järjestelmässä... Testisetuppina kuskin penkki niin eteen kuin saa, kytkinpoljin pohjaan ja lumiharja kiilattuna polkimen ja penkin säätötangon väliin pitämään poljin pohjassa... Ja sormet ristissä että ei enää tippaa ilmestyisi minnekään :buck2:

Sivuhuomautuksena en pidä mitenkään kohtuuhintaisena kytkimen putkiletkulinjaa:



Alkuperäinen lienee ainut vaihtoehto tuon pääsylinterin puoleisen bajonetin takia, vai saisikohan tuollaisen teetettyä jossakin järkihintaan...

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #245 : 30.12.2018, 17:32:44 »
Kävin koeajolla, kytkin toimi hienosti. Mutta lenkin jälkeen katsoin työsylkkää ja taas oli ihan märkä jarrunesteestä. Kävin nypeltämässä purkuspaniaardista vielä letkuputkenkin ja vaihdoin paikoilleen, vuototesti parhaillaan menossa... Jos ei vieläkään ala pitämään niin sitten kai se on mentävä joko siniselle tai kierrätys Laineahon tiskille :buck2:

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #246 : 30.12.2018, 21:03:39 »
Tämä on melkoinen kasipätkän kasausohje hyvillä kuvilla että toivottavasti Flickrisi jatkuu pitkään
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #247 : 31.12.2018, 13:50:59 »
Eiköhän tuo flickr pysy itsellä käytössä niin kauan kuin näitä autoja jaksan fiksailla. Varmaan ne vielä meikäläisen elinaikana kieltävät polttomoottorit, mutta lienee tässä joitakin vuosia aikaa näitä saastemyllyjä pyöritellä.

Kytkinliemet ovat nyt pysyneet sisällä eilisestä lähtien, eipä taaskaan harmittanut tuon purkuauton olemassaolo. Ehkä se alkaa olla jo maksanut itsensä takaisin... Ilmastoinnin siitä voisi vielä napata, kattoo nyt riittääkö motivaatio koskaan sellaiseen temppuun.

Tuossa tuo vuotanut yksilö, onhan tuossa lievää epätasaista jälkeä havaittavissa:



"Uusi" putki paikalleen ja hentoinen kiristys => Vuotaa. Ihan aavistus lisää kiristystä => No nyt alkaa pitämään. Tuolla taktiikalla olen noita nestelinjojen nippoja laittanut paikoilleen, ensin hentoisesti ja sitten pikkuisen lisää, jos näyttää vuotavan. Joskus sitten ns. apinan raivolla kun hermo pettää, mutta harvoin se mitään auttaa. Ehkä jollain hiomatahnalla voisi noita elvytellä, tosin yleensä ihan uudetkaan osat eivät älyttömyyksiä kustanna.

Teippasin Nokia 6.1:n kojelaudan päälle ja otin vähän videokuvaa koeajolenkiltä. Laittakaa tekstitykset päälle (CC-nappi), jos haluatte lukea sekavaa ajatusteni virtaa:
https://www.youtube.com/watch?v=GhPRQBkHhNU

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #248 : 31.12.2018, 14:47:42 »
Loistavia kuvia, mulla vuataa kans kytkimen sylkän lähistöltä.


Joskus sain keskellä yötä "korpiremontissa" kuparisen jarruputken pitämään löijäämällä. Eli pienellä toholla kuumensin kupariputken päätä, jonka jälkeen kirin paikoilleen.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #249 : 31.12.2018, 17:27:26 »
Kännyräpsyjähän nää vaan on, mutta kiitos silti. Ainut laatustandardi minulla näissä kuvissani on, että teksteistä saisi jotakin selvää...

Alkuperäiset nestelinjat ovat näissä jotain melkoisen kovaa tavaraa, jälkiasennustarvikkeet ovat aika usein (aina?) jotakin sopivaa kupariseosta eli helppoja taivutella. Ihan hyvä vinkki tuo "löijääminen", varmasti noissa kupariputkissa toimii. Itsellä on onneksi harvemmin tarvetta keskellä yötä korvessa tehdä jarruputkihommia, eikä tohokaan kulje autossa mukana (toisin kuin Slerballa?) :P Keskellä yötä kotipihassa on kyllä tuttu juttu... Nykyisinhän yritän pitää aina yhtä ylimääräistä tieliikennekelpoista ja toimintakuntoista autoa pihassa, ei haittaa jos joku remppa vähän venähtäisikin, kuten minulle usein käy.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #250 : 01.01.2019, 08:59:12 »
Kytkimen jatkuva ilmaaminen alkoi kyllästyttää, kuten myös jäähdytysnesteen lisäily => 8-pätkä on ollut jo jonkin aikaa seisonnassa taas vaihteeksi.

Tänään iski inspiraatio, joten kaivoin auton hangesta ja löin koneen tulille. Annoin lämmetä hetken aikaa ja kävin hakemassa sumutinpullollisen vettä => Letku irti ilmanputsarilta, koneeseen vähän jenkaa toisella kädellä ja toisella kädellä sumuttelin vettä kohti kaasuläppää. Puolisen litraa varmaan sumuttelin, ei tuntunut olevan mitään vaikutusta käyntiin :idiot2:

Operaatiohan on siis karstanpoisto vedellä käynnissä olevaan koneeseen, eri foorumeiden mukaan vanhan kansan konemiesten kikka :) Ajattelin, että mitäpä hävittävää tämän koneen kanssa olisi (maksoin siitä 50 euroa), joten kävin hakemassa toisenkin pullollisen vettä... Kiilasin kiintoavaimella kaasumekanismia sen verran auki, että kierrokset pyörivät 2000-2500 välillä. Jätin sumutinpään pois ja kaadoin tällä kertaa ~desin verran vettä suoraan pullosta kohti kaasuläppää => Johan nyykähti ja alkoi kakomaan, hyvän aikaa kesti koneella nostella kierrokset takaisin parin tonnin tienoille. Toistin operaation vielä kaksi kertaa ja seurailin siinä samalla pakokaasun väriä... Vaaleaa, sinertävää ja melko mustanpuhuvaakin sieltä välillä tuli... Eipä tuo mylly tuohon ainakaan välittömästi hajonnut, kävi ihan nättiä tyhjäkäyntiä vielä muutaman minuutin operaation jälkeen, kunnes sammutin. Ja jonkin ajan kuluttua lähti vielä uudestaankin käyntiin, ja edelleen kävi nätisti tyhjää.

Ei mitään dramaattista pakoputken takana:



...vai onko:



Tarkasti kun katsoo, niin muutaman isomman kokkareen lisäksi hanki on täynnä todella hienoa mustaa pölyä, jota en löytänyt muualta pihaltani kuin juuri tuosta putken takaa. Eli saattoi tuosta jotakin hyötyä vaikka olla.

1970-luvun lopulla kävin autoasentajakoulun, niin kyllä tuo oli silloin ihan "normaali" tapa poistaa karstaa.
Nykyisin ei karstaa juurikaan synny ja sekin mikä irtoaa jää varmasti katin sisuksiin.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #251 : 02.01.2019, 00:31:43 »
...eikä tohokaan kulje autossa mukana (toisin kuin Slerballa?) :P

Selvyyden vuoksi sanottakoon, että tuo oli ihan kaikella rakkaudella lausuttu, seuraavaa korpiremonttitarinaa tässä odottelen :) Itse asiassa aloin miettimään, että pitäisiköhän alkaa pitämään sitä pikkutohoa peräkontissa... Minulla kulkee jo nyt ihan tarpeettoman paljon työkaluja/varaosia/tarvikkeita mukana autoissani... Mutta näiden vanhojen kanssa kun ei koskaan tiedä...

1970-luvun lopulla kävin autoasentajakoulun, niin kyllä tuo oli silloin ihan "normaali" tapa poistaa karstaa.
Nykyisin ei karstaa juurikaan synny ja sekin mikä irtoaa jää varmasti katin sisuksiin.

En muistanutkaan mainita, että tuon karstanpoistokokeiluni aikana paikoillaan oli tyhjennetty katti, eli ei kattia ollenkaan. Ainakin isommat karstanpalat jäisivät katin kennostoon, on se sen verran tiheä.

Lumityöt tein taas yhden kerran ja harjasin pariinkin kertaan lumet autojen päältä, ehkä vielä joskus saan tallit vapautettua käyttisten säilyttämiseen...



Tosin paremmassa käytössä ainakin tuo toinen talli on, nimittäin 744:sen säilöntäpaikkana. Olkoot nää muut ulkona, kuhan se yksi ja ainoa siistikuntoinen pääsee katon alle :P

Lämppärin puhallin on tuntunut jo pitkään jotenkin vajaatehoiselta - auton lämmettyä jossakin vaiheessa yleensä piristyy. Puhaltimen moottorin vaihtamisen jälkeen tuon on huomannut erityisen selvästi, koska paikoilleen laittamani siipi on selvästi epätasapainossa ja täristää voimakkaasti isoilla nopeuksilla. Kokeilin tänään vielä toista puhaltimen ohjain/etuvastus-pakettia, mikä tuo lieneekään nimeltään:



Vasemmalla "uusi", oikealla vanha. Jostakin syystä noitakin on näköjään eri numeroilla valmistettu... Joka tapauksessa, vaihdon jälkeen alkoi pärisemään ihan eri tavalla, jopa kylmiltään O0

Tuo majailee puhaltimen vieressä hanskalokeron takana. Näkyy vaikkapa tuossa vanhassa kuvassa, tunnistaa tuosta pienestä keltaisesta tarrasta:



Tässähän olisi salaliittoteoreetikoille hyvä juttu... Yazaki ja ALPS ovat säästäneet Toyotalle kaikki parhaat osat (eli ne mitkä kestävät yli 20 vuotta...) Volvolle on lakaistu tuotantolinjalta hylkyyn menneet... Viitaten tähän tapaukseen ja 740:n mittaristo-ongelmiin :P

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #252 : 04.01.2019, 14:45:19 »
Aamulla auto käyntiin, puhallin täysille ja hyvin alkoi koppi lämpenemään. Hetken päästä lähin ajelemaan töihin tyytyväisenä, kun vihdoinkin lämppäri puhaltaa hyvin. Kunnes lakkasi kuin veitsellä leikaten... Ikkunat alko välittömästi vetämään huuruun, joten auto ympäri ja kotiin. Kopautus puhaltimeen, sehän heräsi => uusi yritys ja keula kohti työmaata... Ja hetken päästä pöhinä lakkaa taas  >:(

Kotiin, auto parkkiin ja mersun avaimet käteen => virtalukkoon, pyöräytys, hehkuttaa pitkään... Starttiasentoon => *naks* mitvit... Ctekki oli koko yön kiinni ja akkukin syksyllä uusittu... Ei lähe buusterilla, eikä auta startin hakkaaminen, naksuu vaan. Voi ny vit...

Vanha etuvastus takas volvoon, puhaltaa vaivalloisesti... No saa riittää, nyt sinne töihin jo olis kiva päästä... Pyyhkijät ikiroudassa, vaihdoin ne vielä kesken matkaa päikseen että näkee ajaa... Ja puhallinkin jossakin vaiheessa herää taas täysteholle, no problemos...

Talvi, vuodenajoista parhain S* Niin, ja myydään mersu, ei lähe käyntiin mut muuten hyvä :)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #253 : 10.01.2019, 16:19:09 »
Vielä löytyi yksi puhaltimen "palikka". Numero on 9144354 eli sama kuin siinä toisessa toimivassa.



Tuokaan ei taida antaa kylmänä ihan täyttä hönkää. Parina päivänä ajellut nyt tuo kiinni... Antaa kunnon pärinät vasta puhaltimen oltua päällä ehkä n. 10-15 minuuttia. Mutta tuo kuitenkin tuntuu kylmänä vähemmän laiskalta verrattuna siihen alkuperäiseen 9144354:seen, jolla antaa vain vaipuneen hönkäyksen, ennen kuin siis jossakin vaiheessa piristyy.

9134932 (jonka otin espanjantuontipurkuautosta) antaa siis täyden pärinän heti kylmiltään. Ja lämmettyään tiputtaa puhaltimen kokonaan pelistä pois, jotain mätää siinä siis...

Katoin sopivuuslistauksen skandix.de:stä, antaa tuollaiset:
9144354:
5-Doors   all   to 124634
4-Doors   all   to 223918
9134932:
5-Doors   all   from 124635
4-Doors   all   from 223919

Elikkä minulla on kaksi ainakin jollakin tapaa toimivaa vanhemman mallista. Voisiko olla ominaisuus tuo heikohko puhallus kylmiltään? Ja tuo uudempi joka leikkaa lämmettyään puhalluksen pois... jos vaikka sekin on ihan toimiva, mutta epäyhteensopiva vanhempien vuosimallien kanssa? Jos lie jotain eroa ohjauspaneelissakin, mistä näistä tietää... Jos jaksaisi, niin voisinpa tietty kokeilla spaniardosta napata sekä tuon etuvastuspaketin että ohjauspaneelin ja kokeilla miten ne pelaisivat yhteen... Ja toimisiko sen jälkeen enää muut lämppärin/ilmastoinnin säädöt...

Poissa RILLUV70

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 402
  • Old
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #254 : 10.01.2019, 18:03:57 »
Johtuisiko automaatti-ilmastoinnista, jos on sellainen, ettei kylmänä heti pyöri täysillä. Pyöriikö täysillä kun laitat kylmänä puhalluksen tuulilasille?
RTS

 

Ateho  Elekma