Elekma  Autoracing

volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)

  • 53 Vastauksia
  • 22891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
ois 850 paku. Jospa halvan veron ja isomman henkilömäärän toivossa tekisi siitä matkailuauton. resepti:

Korkeusvaatimus ei päde koska on jo ollut henkilöauto->verot maksettu.

Alkuperäiset takaistuimet, laittaisi sängyt peräkonttiin (kehikko kahdelle patjalle) joka menisi penkkien selkänojiin (vaatimus 0,6*1,8m sängyt jotka voi muuttaa istuimiksi).

Taakse laatikko (säilytystilaa) kiinteästi, sen päälle sähkökäyttöinen keittolevy pultattu. (ei tarvi ottaa sähköjä autosta, kuhan on keittomahdollisuus)

katolle suksiboxi-> säilytystilat esim vaatteille.

Eikö ala ehdot jo täyttyä?

Onnistuisikohan...? kokemuksia, ideoita?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #1 : 30.03.2011, 17:35:47 »
ois 850 paku. Jospa halvan veron ja isomman henkilömäärän toivossa tekisi siitä matkailuauton. resepti:

Korkeusvaatimus ei päde koska on jo ollut henkilöauto->verot maksettu.

Alkuperäiset takaistuimet, laittaisi sängyt peräkonttiin (kehikko kahdelle patjalle) joka menisi penkkien selkänojiin (vaatimus 0,6*1,8m sängyt jotka voi muuttaa istuimiksi).

Taakse laatikko (säilytystilaa) kiinteästi, sen päälle sähkökäyttöinen keittolevy pultattu. (ei tarvi ottaa sähköjä autosta, kuhan on keittomahdollisuus)

Ei onnistu.

monia syitä mm, 1.8m sänky ei mahdu enään sen jälkeen kun taakse on asentanu keittolevylaatikon... taas jos laittaa levyn ja laatikon sängyn "alle" niin loppuu korkeus. kyllä siinä joku raja on muistaakseni paljonko tarvii olla sängyn yllä tilaa, ihan samalla lailla kuin istumapaikan yllä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #2 : 30.03.2011, 17:43:28 »
Ei onnistu.

monia syitä mm, 1.8m sänky ei mahdu enään sen jälkeen kun taakse on asentanu keittolevylaatikon... taas jos laittaa levyn ja laatikon sängyn "alle" niin loppuu korkeus. kyllä siinä joku raja on muistaakseni paljonko tarvii olla sängyn yllä tilaa, ihan samalla lailla kuin istumapaikan yllä.
jostain luin tuosta korkeudesta, se oli muistaakseni 50 cm. joten se ei liene ongelma.

näin akella:
Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevat majoitustilat on varustettu vähintään seuraavilla tukevasti kiinnitetyillä varusteilla:

·         istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa);

·         makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista(makuutilat on oltava mitoitettu riittäviksi aikuisille);

·         keittomahdollisuus (sisätiloihin, kiinteästi asennettavaksi sallittu);

·         säilytystiloja (riittävät säilytystilat matkailuvarusteiden, astioiden ym. säilyttämiseen).

Eipä tuossa korkeudesta mainita, joten miksi ei onnistuisi?

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #3 : 30.03.2011, 18:04:09 »
Ja tuo pöytähän voisi ollakin Tämmöinen:

Huonekalukiskot kiinni hansikaslokeron sivuille, sitten levy niitten väliin. siihen pulttaa kiinteästi keittolevyn. johdon voi laittaa suoraan defan pistorasian luo. Näin olisi piilotettava pöytä ja keittolevy hansikaslokerossa :D takaosan vois pyhittää sille sänkyrakennelmalle. ja katolle suksiboksi tilaksi. Ja eiku kasurille :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #4 : 30.03.2011, 19:33:16 »
Ihmettelen, jos tällaisen saa menemään läpi.

Jos Volvosta haluaisi retkeilyauton, mahdollinen aihio voisi olla joku ex-ambulanssi.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #5 : 30.03.2011, 19:48:31 »
Pitää olla muu kori kuin normaali farmari ,korotetut ruumarit ,ambulanssit ja muut kiraffin kuljetus mallin korit käy...

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #6 : 30.03.2011, 22:34:03 »
Jos Volvosta haluaisi retkeilyauton, mahdollinen aihio voisi olla joku ex-ambulanssi.

Tai linja-auto!

Vanhasta HKL:n Volvo-bussista saa helposti matkailuauton ja sängytkin voi rakentaa vaikka kakkosnelosesta, ei lopu tila eikä kantavuus kesken. :2funny:

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #7 : 31.03.2011, 11:49:07 »
C303 olisi myös oiva aihio, pääsisi retkeilemään maastoonkin.  :pomo:
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa antti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #8 : 31.03.2011, 12:10:13 »
keittolevylle on vaatimus että sen pitää lämmetä kohtuu ajassa että hyväksyvät, ainakin ylivieskan katsurit oli sillä kannalla.
keittolevyksi kelpaa veneeseen tarkoitettu kaasu keitin eli sama kuin mitä retkikeitin mutta sisäkäyttöön hyväksytty.ja ja sisäkorkeus ei farmarissa riitä ellei ole katsataja auvan uuno näissä asioissa. ambulanssi volvon saa rekistöröityä matkailuautoksi kohtuu työllä.
EX 940 STW B230FB -91 EX 740 sedan D24T -91 EX 940 sedan B230FB -91 NYT 940 STW B200 -91ja V70 2.4 -01 varaosa 740 STW B230 -91

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #9 : 31.03.2011, 12:26:30 »
Tuolla sanothan tuolla akessa että sisäkorkeus ei ole merkitsevä jos ei olla tekemässä verovapaata matkailuautoa.

akelta suoraan lainattu:

Matkailuauto on erikoiskäyttöön valmistettu M-luokan ajoneuvo, jossa olevat majoitustilat on varustettu vähintään seuraavilla tukevasti kiinnitetyillä varusteilla:
·         istuimia ja pöytä (pöytä voi olla helposti poistettavissa);
·         makuupaikkoja, jotka voidaan muuntaa istuimista(makuutilat on oltava mitoitettu riittäviksi aikuisille);
·         keittomahdollisuus (sisätiloihin, kiinteästi asennettavaksi sallittu);
·         säilytystiloja (riittävät säilytystilat matkailuvarusteiden, astioiden ym. säilyttämiseen).

Autoverolaissa tarkoitettua verovapaata matkailuautoa koskevat lisäksi seuraavat vaatimukset:
·         Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta.
·         Omamassa (nykyisin ajokuntoisen ajoneuvon massa) vähintään 1875 kg, mittaus käyttöönottoajankohdan voimassa olleiden säädösten mukaan.


tuo toinen kohta ei ole voimassa mun tapauksessa koska autosta on maksettu verot.

tai näin ainakin jossa foorumilla väittivät kun tuosta väänsivät.

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #10 : 31.03.2011, 12:47:22 »
Pöytä ja sänkyhän voivat sitten olla osittain samoja asioita. Monessa  matkailuvaunussa ja -autossa pöydästä tulee osa sängyn pohjaa.

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #11 : 31.03.2011, 13:07:10 »
Pöytä ja sänkyhän voivat sitten olla osittain samoja asioita. Monessa  matkailuvaunussa ja -autossa pöydästä tulee osa sängyn pohjaa.

Khyllä, olet oikeassa, mutta tosiaan ku tuo keittolevy/pöytä kerran pitää olla, niin ajattelin että tuo piilotettava hansikalokero pöytä/keittolevy olisi varmaan ihan käypänen. Motonetistä CE merkitty semmoinen ei liene pariakymppiä enempää maksa. Samalla tulis tuo keittolevy maadoitettua runkoon ( lienee defan johto sisätilan haaroitus on runkoon maadoitettu) ja ku 230 volttia tulee sisätilan pistokkeesta, luulis keiton lämpiävän :)

Lähetin asiasta trafille eilen viestä, mutta sieltä ei oo kuulunu...Vastaakohan ne ikinä niille laitettuihin posteihin, kokemuksia?

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #12 : 31.03.2011, 14:14:09 »
Kyllä ne trafilta vastaavat mutt saattaa "tovonen" vierähtää  ;D


Ihan uteliaisuuttani kysyn, onko tässä projektissa tarkoitus tehdä "mahdottomasta" mahdollinen? Pyryharakkana veikkaan että torppaavat tuon homman juuri tuohon korkeussääntöön vedoten ja taustalla on kuitenkin verotulojen säilyttäminen  :-\
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #13 : 31.03.2011, 14:43:02 »
Trafilta sain vastauksen kerran 15:ssa minuuttiin että joskus näin.
Mutta millaiseksi pakettiautoksi auto on muutettu ?
Pari vinkkiä joiden perusteella olen joutunut moisen muutoksen hylkäämään.
Ihmeellistä tuo autoveron nollautuminen toisessa vaihtoehdossa...
Esimerkkejä ajoneuvolajin tai ajoneuvoryhmän peräkkäisten muutosten vaikutuksista autoveroon(autoverolain 48 §:n 3 momentti)

1.      Henkilöauto => pakettiauto (autoverolaki 23 ja 24 § / autoverolaki 8 §) => henkilöauto

·         auto on ensirekisteröity henkilöautona

·         maahantuoja on maksanut täysimääräisen henkilöauton autoveron

·         auto muutetaan henkilöautosta autoverolain 23 ja 24 §:n / autoverolain 8 §:n mukaiseksi pakettiautoksi

·         ei maksuun pantavaa autoveroa, koska auto muutetaan korkeamman verokannan mukaan verotetusta lievemmin verotettavaksi

·         auto muutetaan pakettiautosta takaisin henkilöautoksi

·         autosta on suoritettava täysimääräinen autovero vähennettynä autoverolain 23 ja 24 §:n / autoverolain 8 §:n mukaisella verolla, koska auto muutetaan lievemmin verotetusta korkeamman verokannan mukaan verotettavaksi

·         ensirekisteröinnin yhteydessä maksettua autoveroa ei oteta huomioon   

ð      autosta maksuun pannaan veroa kahteen kertaan:

·         1. kerran ensirekisteröinnin yhteydessä

·         2. kerran jälkimmäisen muutoksen yhteydessä

 

2.      Henkilöauto => pakettiauto (ei autoverolaki 23 ja 24 § / ei autoverolaki 8 §) => henkilöauto

·         auto on ensirekisteröity henkilöautona

·         maahantuoja on maksanut täysimääräisen henkilöauton autoveron

·         auto muutetaan henkilöautosta pakettiautoksi, joka ei täytä autoverolain 23 ja 24 §:ssä / autoverolain 8 §:ssä säädettyjä ehtoja

·         ei maksuun pantavaa autoveroa, koska auto muutetaan täysimääräisen verokannan mukaan verotetusta edelleen täysimääräisen verokannan mukaan verotettavaksi

·         auto muutetaan pakettiautosta takaisin henkilöautoksi

·         ei maksuun pantavaa autoveroa, koska auto muutetaan täysimääräisen verokannan mukaan verotetusta edelleen täysimääräisen verokannan mukaan verotettavaksi
« Viimeksi muokattu: 31.03.2011, 14:46:00 kirjoittanut Live »

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #14 : 05.04.2011, 14:42:09 »
Noniin, trafilta tuli vastaus, kun laitoin kysymyksen uudestaan. Tässä suora lainaus:

"Matkailuauto on erityiskäyttöön valmistettu auto, missä on majoitus tiloja. Volvo 850 on tavallinen henkilöauto, missä ei ole majoitustiloiksi katsottavia tiloja. Auton valmistajan ja tyyppihyväksyntäviranomaisen mukaan autossa ei ole matkailukoria, vaan tavallinen henkilöauton kori. Autoa ei voida pitää matkailuautona."

Johon vastasin:

"Jos asia on näin, miksi sitten esim hummer h2 ja mersun g mallista voidaan tehdä kuorma auto? Mielestäni niissä ei ole kuorma-auto koria eikä niitä ole rakennettu kuorma autoiksi, eivät ole edes kuorma auton näköisiä?

Eikö samalla periaatteella minun volvo voi olla matkailu/retkeilyajoneuvo?"

vastausta odotellessa :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron