Kulkukoira  Proturbo

volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)

  • 53 Vastauksia
  • 22910 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #45 : 05.04.2011, 18:45:27 »
jos haluaa vain yhden lisäpaikan niin silloin voi rek. 2+1 PA mutta silloin on täysi vero ja vastaavasti vakuutuksissa säästää.
esim. mersuista ja bemareista voidaan tehdä 2+2 tai 2+3 PA koska niiden kantavuus riittää.
Tälle tahtoisin saada perusteluja? Mulla on lähis varma muistikuva, että mulla olisi omassa merikontissa riittänyt kantavuus 2+2:seksi, mutta kun tavaratilan tilavuus loppuu. Jos on useammalla rivillä penkkejä, tarttis olla se 7 kuutiota tms tavaratilaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #46 : 05.04.2011, 18:49:02 »
Tälle tahtoisin saada perusteluja? Mulla on lähis varma muistikuva, että mulla olisi omassa merikontissa riittänyt kantavuus 2+2:seksi, mutta kun tavaratilan tilavuus loppuu. Jos on useammalla rivillä penkkejä, tarttis olla se 7 kuutiota tms tavaratilaa...
EI kai tuo koske kuin alennetun autoveron pakettiautoja.

Mun käsittääkseni 850 voi rekisteröidä 2+2 pakuksi ihan helposti, hyötyä on sitten se 20 euroa pienempi liikennevakuutusmaksu.

Poissa V70 2.5 TDI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 180
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #47 : 05.04.2011, 18:57:01 »
Tälle tahtoisin saada perusteluja? Mulla on lähis varma muistikuva, että mulla olisi omassa merikontissa riittänyt kantavuus 2+2:seksi, mutta kun tavaratilan tilavuus loppuu. Jos on useammalla rivillä penkkejä, tarttis olla se 7 kuutiota tms tavaratilaa...

2v. sitten kyselin asiaa ja tuon vastauksen sain konttorilta joten rekisteröin suoraan 2 paikkaiseksi...
nyt puhuin 850/70 sarjasta joissa taitaa olla vieläkin huonompi kantavuus kuin 700/900 sarjassa

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #48 : 05.04.2011, 19:01:20 »
2v. sitten kyselin asiaa ja tuon vastauksen sain konttorilta joten rekisteröin suoraan 2 paikkaiseksi...
nyt puhuin 850/70 sarjasta joissa taitaa olla vieläkin huonompi kantavuus kuin 700/900 sarjassa
Joo, siis pakettiauton saat lukemaan rekisteriotteessa, mutta henkilöauton diiselivero siitä menee jos on enempi kun 2 paikkaa, koska sillon tarttis olla se 7 kuutiota tavaratilaa. Ei ihan tule merikontissakaan täyteen...

EI kai tuo koske kuin alennetun autoveron pakettiautoja.

Mun käsittääkseni 850 voi rekisteröidä 2+2 pakuksi ihan helposti, hyötyä on sitten se 20 euroa pienempi liikennevakuutusmaksu.
Hmmm, mulla ainakin 940:ssä on 40e kalliimpi liikennevakuutus pakettiautona kun henkilöautona.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #49 : 06.04.2011, 18:28:30 »
Joo, siis pakettiauton saat lukemaan rekisteriotteessa, mutta henkilöauton diiselivero siitä menee jos on enempi kun 2 paikkaa, koska sillon tarttis olla se 7 kuutiota tavaratilaa. Ei ihan tule merikontissakaan täyteen...
Hmmm, mulla ainakin 940:ssä on 40e kalliimpi liikennevakuutus pakettiautona kun henkilöautona.

Kyllä se korkeampi dieselvero menee siitä huolimatta että kuutioita on kavereille asti jaettavaksi. Sen sijaan alennetun autoveron saa kun uuden ostaa.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #50 : 06.04.2011, 18:29:41 »
Hmmm, mulla ainakin 940:ssä on 40e kalliimpi liikennevakuutus pakettiautona kun henkilöautona.

Jaa, no kaipa se voi olla myös noinpäin. Useimmiten pakuissa on kuitenkin vähän pienempi liikennevakuutus.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #51 : 06.04.2011, 19:14:46 »
Jaa, no kaipa se voi olla myös noinpäin. Useimmiten pakuissa on kuitenkin vähän pienempi liikennevakuutus.
Joo, yllätyin kovasti mutta näin kertoi yhtiön myyjä kun asiaa kyselin vakuutusta ottaessa, ja se laski mulle eka henkilöautolle vakuutuksen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #52 : 07.04.2011, 11:30:29 »
8pätkään et saa edes yhtäpyörätuolia sovitettua niin että siinä voi istua, lisäksi muut määräykset vaativat että se pyörätuoli pitää sopia jostain luukusta matkustajineen sisään/ulos.

joten taas käännä suosiolla katseesi ruumisauto/ambulanssi linjaan, niissä onnistuu ihan määräyksien mukaankin pyörätuolipaikat, taikkapa ihan se retkeilyauto...

Olen ihan samaa mieltä.
Ja jos VAIN halvemman verotuksen takia tätä muutosta tekee niin aivan :idiot2: touhua.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon muutos matkailuautoksi veroetu mielessä :)
« Vastaus #53 : 07.04.2011, 15:35:04 »
Kyllä se korkeampi dieselvero menee siitä huolimatta että kuutioita on kavereille asti jaettavaksi. Sen sijaan alennetun autoveron saa kun uuden ostaa.
Vakuutusmaksujen eroja en kommentoi, mutta tekihän se ikä korotuksen käyttömaksuihin tuohon 2+3 rekisteröidylle 245:lle.... Vuotuinen käyttömaksu nousi 1.1.11 öpaut 140 ekestä noin 220 ekeen....
Mikähän mahtaa muuten olla 200-farkun käyttömaksu dieselinä, jos otteessa lukeekin henkilöauto ???
Markka-aikana takapenkki asennettuna oli maksussa vuoden jälkeen.....
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy