Autoracing  KL-varaosat

Volvo 740 GLT

  • 4 Vastauksia
  • 2685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustakorpi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 GLT
« : 27.04.2011, 19:05:38 »
Nyt kun Bertone 780  alkaa olla valmis kesäautoiluun ja on kevät (lue)"hullus" jälleen iskenyt olen alkanut vilkuilla "sillä silmällä" toiseksi harrasteautoksi 740 GLT 16v mallia. Joten.....mitkä on tämän mallin akilleen kantapäät eli suuren harrastajajoukon mielestä, ne kyseisen mallin suurennuslasin alle joutuvista paikoista kun marssin mahdollisia tarjokkaita ostattelemaan??? Olen kuullut että kone on yksi Volvon parhaita, lieneekö asia näin?? Kumpi on parempi automaatti vai manuaali ja mikä oli yleisin varustetaso vm. 89-91 mallisissa jolloin tätä tehtiin.

« Viimeksi muokattu: 28.04.2011, 18:57:22 kirjoittanut Mustakorpi »
Harrasteauto
SAAB 900 AERO 16
VOLVO 480ES

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 GLT
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 19:17:41 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=353.0

Sieltä voi selailla aika hyvin 700 sarjaa, 16v koneesta, muuten pätevä pata mutta ole tarkkana ja huolellinen jakopään kanssa. Mielellään vähän ennakkoon hihnan vaihdot..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 740 GLT
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 19:42:38 »
Koneessa ei kai sinällään ole mitään kummalista huomioitavaa.
700-sarjan korissa perus mätäpaikkoja on esim. peltisauma takavalojen alla. Saumasta alkaa puskemaan kukkaa ja kun näkyy ulkopuolelle, on jo myöhäistä paikkailla rapsuttelemalla.
Kojelaudan halkemat on tuttuja jo varmasti 780;stäkin.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT
« Vastaus #3 : 28.04.2011, 09:13:07 »
Seon ihan verrattavissa normaaliin 700-sarjan Volvoon. Ainoa "erikoisuus" on se jakopää, jota ei saa tasapainoakselin osalta oikeille säädöille ja öljypumpun hihnapyörän kiinnitysruuvi, joka pitää aina uusia eikä käyttää vanhaa. Auton kori on siltä ajalta jolloin se sinkityskin oli saatuu ihan kuntoon ;) - ei ruostu helposti. Tuon jakopään niksien osalta tein aikanaan tutkimuksen, jossa nuo kireydet ja kiristysmenetelmät tutkittiin ja korjattiin newtoneiksi. Samoin sen "asennusavaimen" käyttö tasapainoakselin hihnan kiristyksessä ja eräiden ruuvien muutokset kuusiokoloruuveiksi. Saattaa löytyä kirjoitelmia tuosta "museon puolelta", eli wanhasta volvolandiasta, ihan omatekemiä. Minulla oli tuo GLT kolmisen vuotta ja tuota aineistoa pääsi kertymään. Yleisempi on M46-laatikolla oleva versio ja automaatti on harvinaisempi. Joitaki yksilöitä on jälkeenpäin muutettu M47 laatikolle (ei hyvä >:(). Jakopäästä löytyy kahta versiota: manuaali- ja automaattisäätöinen, hihnat ovat erimittaisia. Muutenkin luonteeltaa ns "ajajan auto" eli on kiva ajaa :).

Poissa Mustakorpi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT
« Vastaus #4 : 28.04.2011, 18:54:20 »
Kiitos vihjeistä, ensimmäinen GLT kokelas tavataan lauantaina, saas nähdä kuinka käy  ;)
Harrasteauto
SAAB 900 AERO 16
VOLVO 480ES

 

KL-varaosat  Race.fi