Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 592642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1710 : 20.05.2018, 11:30:15 »
Olen onnistunut tankkaamaan 50l:n tankkiin 52,5 litraa, joten eroa taitaa olla vain 17,5l. Täyssähköversioon en usko vähään aikaan tällä akkukapasiteettikehityskaarella.

Eiköhän samat marginaalit ole muissakin tankeissa.. ja sähköversiot ei ole uskonasia. Volvo on ilmoittanut, että sähköautot tulee ja muistattehan, että sähköistyvät Lontoon taksit tulee Geelyltä. Eiköhän pari vuotta lontoon sähkötakseista anna kohtuullisen etumatkan tekniikkaan tai ainakin kuroo kiinni Teslan etumatkaa.

http://www.theelectrictaxi.co.uk/

Itsekin muuten epäilen, että uusimisrytmi on 6 v välein.. itseasiassa se sopii hyvinki, jos toi entinen kakkosauto, joka muuttui takaisin ykkösautoksi pysyy nipussa - kilsat ja käyttö sitä ei ainakaan tapa..

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1711 : 26.05.2018, 13:26:44 »
muistattehan, että sähköistyvät Lontoon taksit tulee Geelyltä. Eiköhän pari vuotta lontoon sähkötakseista anna kohtuullisen etumatkan tekniikkaan tai ainakin kuroo kiinni Teslan etumatkaa.

Sähkötakseja ollut eri puolilla maailmaa jo vuosia. Kiinassakin varmaan jo viiden vuoden ajan ellei enemmänkin. Ihmisillä unohtuu että kiina on maailman suurin sähköajoneuvojen markkina. Lontoon taksit on kärpäsen surinaa kiinalaisten touhuihin verrattuna
« Viimeksi muokattu: 26.05.2018, 13:31:19 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1712 : 27.05.2018, 12:41:06 »
Ja vaikka osa Lontoonkin taksikuskeista on varmasti Kiinalaisia niin europpa ja Kiina ovat kaksi eri markkinaa, erilasin vaatimuksin. Ja uskallan epäillä, ettei noi Lontooseen tulevat suinkaan edusta vanhinta teknologiapolvea.... ja ihan varmasti tuota teknologiaa käytetään tai ainakin on tarkoitus käyttää ympäri palloa.

Mutta kysymys oli ja on edelleen, milloin tulee uudempi XC90 ja tuleeko se heti sähköversiona. Dieseliä ei ainakaan tule ja hybridi on varma.

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 240
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1713 : 27.05.2018, 13:54:08 »
No ajoneuvojen elinkaari on keskimäärin se 3,5v/3,5v eli mallisukupolvella 7v, ensiesittelystä faceliftin kautta kokonaan uuteen malliin.
Eli ei ihan heti.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1714 : 27.05.2018, 17:19:29 »
ja sähköversiot ei ole uskonasia. Volvo on ilmoittanut, että sähköautot tulee

Ei ole vain vuodesta tainnut olla vielä mitään puhetta? 2030 on oma veikkaukseni. Isot puheet kaikkien mallien sähköistymisestä pelkistyi 48 voltin melkein-hybrideiksi.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1715 : 27.05.2018, 18:49:26 »
Ei ole vain vuodesta tainnut olla vielä mitään puhetta?

Numero 2019 pyörii mielessä ja olisikohan ensimmäinen sähköistyvä ollut tuo uutukainen Xc40

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1716 : 27.05.2018, 20:47:22 »
Eka on jo esiintynyt nimellä Polestar..  ;) eiköhän 21-22 ilmesty uusi XC90 ja se(kin) saada jopa sähköversiona. Ellei maailma välillä muutu.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1717 : 28.05.2018, 01:05:29 »
Lontoon taksia ei oikein voi verrata XC90:aan; Massa, toimintalämpötila, ajonopeudet ovat erit. Mihin saat mahtumaan suuremmat akut? Varsinkin jos seuraavan sukupolven XC90 olisi vielä 8-paikkainen..

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1718 : 28.05.2018, 07:05:57 »
Lontoon taksia ei oikein voi verrata XC90:aan; Massa, toimintalämpötila, ajonopeudet ovat erit. Mihin saat mahtumaan suuremmat akut? Varsinkin jos seuraavan sukupolven XC90 olisi vielä 8-paikkainen..
Lestadiolaismalli :o
Epäilen suuresti...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1719 : 28.05.2018, 08:12:15 »
Lontoon taksia ei oikein voi verrata XC90:aan; Massa, toimintalämpötila, ajonopeudet ovat erit. Mihin saat mahtumaan suuremmat akut? Varsinkin jos seuraavan sukupolven XC90 olisi vielä 8-paikkainen..

Eh, pienempiinkin autoihin on saatu mahtumaan 10x akkukapasiteetti, ja puhutaan siis ihan markkinoilla olevista keksinnöistä -- jota saa Suomeenkin, en oikein ymmärrä tuota toimintalämpötilaläppää.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1720 : 28.05.2018, 08:56:53 »
Eka on jo esiintynyt nimellä Polestar..  ;) eiköhän 21-22 ilmesty uusi XC90 ja se(kin) saada jopa sähköversiona. Ellei maailma välillä muutu.

Moneltakos semmonen Polestar täältä löytyy? ;)  Edellinen malli taisi pysyä samana 12 vuotta, no ehkä nyt tahti kiihtyy, ei saksalaisten kyydissä enää pysy ikivanhalla mallilla.

Sen verran nihkeitä on autotehtaat vielä sähkömalleille, että vähän epäilen nopeata vaihtoa täyssähköön. Taitaa akkujen saatavuus tällä hetkellä jarruttaa niin Toyotan kuin Hyundainkin tuotantoa. Kapasiteettia toki tulee koko ajan lisää, mutta että isot merkit siirtyisi volyymillä sähköön...
Mitä tulee tapahtumaan lyhyellä tähtäimellä = normimalleihin laitetaan kevythybridiä juuri tasan sen verran että saadaan CO2-päästöt lakisääteisiin rajoihin.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2018, 09:00:35 kirjoittanut v-femtio »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1721 : 28.05.2018, 21:43:20 »
Ehken siirtyminen täyssähköön on väärä ilmaus - täyssähkö tulee vielä pitkään olemaan vaihtoehto. Olikos Teslan lisäksi kovinkaan montaa vain sähköllä toimivia valmistajia monta... Tesla on jo näyttänyt, että sähkö on käyttökelpoinen vaihtoehto, nyt kysymys on vain siitä, ketkä haluaa olla kelkassa. Volvo/Geely on selkeästi indikoinut siihen suuntaan.

(Jos seuraavasta xc90:stä tulee 8 hengen versio on ihan sama millä se kulkee, en kuulu minibussin kohderyhmään.Todennäköisesti omakin valinta voi lopulta olla rex-vehje, eli plugin hybridi. Katsotaan mitä tulee tarjolle. Toista syrjähyppyä Bemuun en välttämättä..)

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1722 : 29.05.2018, 22:46:23 »
Eh, pienempiinkin autoihin on saatu mahtumaan 10x akkukapasiteetti, ja puhutaan siis ihan markkinoilla olevista keksinnöistä -- jota saa Suomeenkin, en oikein ymmärrä tuota toimintalämpötilaläppää.

Viisi astetta matalampi ulkolämpötila tarkoittaa 10 % vähemmän kantamaa sähköllä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1723 : 29.05.2018, 23:57:42 »
Viisi astetta matalampi ulkolämpötila tarkoittaa 10 % vähemmän kantamaa sähköllä.

Entäs sitten. Eipä tuo mene kiisselikään yhtä pitkälle pakkasessa esimerkiksi lisälämppärin tarpeen takia, ja kulutus nousee muutenkin.

Edelleenkin markkinoilla on jo nyt pienempikorisia autoja joihin mahtuu vallan mainiosti ~100 kWh akkua ja niitä myydään pohjoiseenkin.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1724 : 31.05.2018, 05:13:42 »
ja täytyy muistaa, että ainakin osa tuosta menetetystä kapasiteetistä "palaa" kun akku käytössä lämpenee.

 

Carcom Oy  Ateho